TW Version 7.0.

Snoff

Member
Reaktionspoäng
0
Jag för min del tycker att milisen är ett kul och intressant tillägg i TW floran. Det gör att man får lägga om sin strategi i det tidiga spelet lite, vilket ökar utmaningen. Det är inte bara att köra på i samma gamla hjulspår i värld efter värld....

Att de dessutom gör att en del nybörjare får en lite bättre chans att klammra sig fast i början gör det hela bara bättre.

Till de "erfarna" spelarna som klagar på att milisen gör det för svårt att farma andra i början, säger jag bara: sluta klaga och lär er spela ännu lite bättre!
 

Pontus=D

Member
Reaktionspoäng
0
Jag för min del tycker att milisen är ett kul och intressant tillägg i TW floran. Det gör att man får lägga om sin strategi i det tidiga spelet lite, vilket ökar utmaningen. Det är inte bara att köra på i samma gamla hjulspår i värld efter värld....

Att de dessutom gör att en del nybörjare får en lite bättre chans att klammra sig fast i början gör det hela bara bättre.

Till de "erfarna" spelarna som klagar på att milisen gör det för svårt att farma andra i början, säger jag bara: sluta klaga och lär er spela ännu lite bättre!

What he said
 

DeletedUser

Guest
Personligen så tycker jag att "temat" är AWFUL.
Lägg tillbaka gamla temat, och inte den där röda skiten där uppe så är jag halvtnöjd.

Ifall man kan ändra på detta i inställningarna så berätta gärna vart.
 

DeletedUser

Guest
Jag själv är riktigt nöjd med allt! Och har ju börjat igen efter nått års uppehåll. Riktigt nya fina funktioner som gör allt lättare.

Sen så var det ju där med milisarna. Det är inte riktigt min grejj. Visst det gör det mycket lättare för nåbs och simcity lirare, men varför gå i den riktningen? Det är ju krig vi vill ha! Trupper!

Så milisarna är det ända som jag tycker ni behöver se över en extra gång. Och det påvekar ju bara starten av en värld men har dock en väldigt stor betydelse just då. Annars toppen Nino och gänget!
 

DeletedUser

Guest
Går det på nåt sätt att få tillbaks det gamla gränssnittet? Detta är bara förvirrande samt massa bilder som tar tid o ladda?

/Jonke
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Om du är premium användare sa kan du ga in under Inställningar -> Inställningar -> Sökväg för CSS-filen: -> Lägg i följande URL: http://sv13.tribalwars.se/oldstyle.css

Dem tar enbart tid att ladda första gangen, sedan skall de vara cachat i din webbläsare.
 

DeletedUser

Guest
Om du är premium användare sa kan du ga in under Inställningar -> Inställningar -> Sökväg för CSS-filen: -> Lägg i följande URL: http://sv13.tribalwars.se/oldstyle.css

Dem tar enbart tid att ladda första gangen, sedan skall de vara cachat i din webbläsare.

tack

hur får man till så att alla kolumner inte sväljer hela webbsidans bredd. Om en by har massa tecken och man får en attack från den så rymt det inte i en sida i webläsare. tidigare klippde den kolumnbredden, nu visar den hela kolumnen. Irriterande.
 

DeletedUser

Guest
Han menar i Översikt; Inkommande. Där försvinner tiderna för attackerna ut till höger utanför både min och hans skärm vilket de inte gjorde i den gamla versionen.

Jag kan skicka en screen shot till dig privat om du fortfarande inte förstår.


Det är en sak som jag ser som ett litet minus för övrigt. Det känns som att det blir aningen mer scrollande hit och dit med nya versionen med alla bilder (tänker främst på rapporter).
 
Senast redigerad av en moderator:

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Som du kan avaktivera. =) Inställningar -> Inställningar.

Och screen shot skulle vara fint tack, da jag inte kan ditt spelar namn.
 

DeletedUser

Guest
Det svaret är jag nöjd med. Då återstår för mig endast följande bildfel:

v13 -
felu.jpg


v14 -
rttn.jpg




Inte så viktigt kanske men lika bra att fixa allt när man ändå är igång.
 

DeletedUser

Guest
Flera på v10 har problem med snabbmenyn, det går inte att redigera skripten man har eller lägga in nya skript!
 

DeletedUser

Guest
skript problem

Så fort vi lagt in ngt skript i forumet så fungerar det ej i v11. Dock så funkar skripten klockrent om vi t.ex. gör egna fejk skript på spelaren var för sig. :confused:
 

DeletedUser

Guest
En till bugg är att när man man vidarebefordrar flera rapporter till spelare så får man post där det står "Acceptera förfrågan genom att klicka här." Så klickar man där och så får man rapporterna, men om man sitter kö på ett konto och klickar på länken så kommer man till sitt egna konto!
 

DeletedUser

Guest
Det står såhär under inställningar->inställningar: "Klassisk grafik: Klassiskt grafikläge, där de nya grafikfunktionerna inaktiveras"

Klickar jag på en by på kartan får jag en extra 'meny' val där jag måste klicka en gång till för att komma vidare. Jag undrar ifall man kan inaktivera denna funktion. Det verkar inte funka med valet "Klassisk grafik: Klassiskt grafikläge, där de nya grafikfunktionerna inaktiveras".

Mvh

/Jonke
 

DeletedUser

Guest
Klickar jag på en by på kartan får jag en extra 'meny' val där jag måste klicka en gång till för att komma vidare. Jag undrar ifall man kan inaktivera denna funktion. Det verkar inte funka med valet "Klassisk grafik: Klassiskt grafikläge, där de nya grafikfunktionerna inaktiveras".

Mvh

/Jonke

klicka av Använd kontextmeny till höger under lilla kartan
 

DeletedUser

Guest
Fyller på med fler buggar på v10.

Detta gäller endast om man har inställt på http://sv13.tribalwars.se/oldstyle.css i inställningar.
När man har fått en ny rapport kan man inte klicka på "rapporter" utan man måste klicka på
new_report.png
för att komma till rapporterna, eller få upp den dynamiska menyn och klicka på rapporter där, mycket segt i alla fall! Detta gäller även för post!

Hoppas att alla dessa buggar blir fixade fort!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vad var meningen med update 7.0, var det att fördärva spelandet så har ni lyckats kapitalt.
 
Topp