TW Version 7.0.

DeletedUser

Guest
Ja men da krossar du ju dem fint med din nya förinta-sim-city-taktiker? =)
Så folk som kör sim-city ska få det förenklat och de spelare som kör offensivt samt aktivt ska få det svårare? Milisen kommer bara att sänka premium behovet samt aktiviteten, vilket slutligen lär resultera i att den sociala aktiviteten sjunker. Den sociala delen utav spelet utgör 50% om inte mer, när denna sjunker sjunker även antalet spelare slutligen står .se med 5% spelare som betalar för premium.

Ja, jag är medveten om att det är en pretty far fetched idea men det är för att belysa hur värdelös milisen är.

Da har du nog stängt ögonen för de stora funktioner som manga spelare gillar. Typ, den nya kartan med manga fördelar, det nya stamkrigssystemet och en stor drös med andra härligheter.

Våra inlägg inriktade sig på milis-funktionen.
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Tror nog alla ser fördelarna Exo, samt nackdelarna som i antal utklassar fördelarna.

För dig som aktiv spelare som ändå inte vill spela med nya spelare. Så ja, då utklassas fördelarna. Men du får tänka större än så.

Ska jag ge dig ett exempel? När jag började lira TW så farmades jag inte. Inte för att jag va bra på att bygga trupper eller något sådant. Bara för att ingen farmade runt mig. Detta resulterade i att jag kunde växa upp och lära mig spelet i min takt.

Tack varre detta lyckades jag växa ifrån och bli störst i min kontinent med en 100%ig marginal. Samt i princip nått 10 miljoner nu på min värld. Hade jag däremot farmats i början innan jag bestämde mig för om spelet va värt prem osv så hade jag troligen slutat och ej kommit så långt som jag är idag.

Vad jag vill säga är att det nog finns många andra spelare som vill testa spelet, men som världarna ser ut idag så finns inte möjligheten direkt. Folk antingen farmas om de börjar tidigt, eller börjar de sent har de i princip ingen chans att hamna i en bra stam pga att de är så få utav dem.

Så vad denna regeln vill göra är att det blir fler spelare som klarar sig över 2 byar och får en bättre start, och på det viset så kan det fler stammar i slutändan.

Säg mig, hur mycket barbarer är det i världarna nu för tiden? Hur många spelare ger upp pga att de farmas nu för tiden? Detta är spelare som kunnat bli en utav era bästa medspelare mid/end-game, om de bara får chansen att testa på spelet.
 

DeletedUser

Guest
För dig som aktiv spelare som ändå inte vill spela med nya spelare. Så ja, då utklassas fördelarna. Men du får tänka större än så.

Ska jag ge dig ett exempel? När jag började lira TW så farmades jag inte. Inte för att jag va bra på att bygga trupper eller något sådant. Bara för att ingen farmade runt mig. Detta resulterade i att jag kunde växa upp och lära mig spelet i min takt.

Tack varre detta lyckades jag växa ifrån och bli störst i min kontinent med en 100%ig marginal. Samt i princip nått 10 miljoner nu på min värld. Hade jag däremot farmats i början innan jag bestämde mig för om spelet va värt prem osv så hade jag troligen slutat och ej kommit så långt som jag är idag.

Vad jag vill säga är att det nog finns många andra spelare som vill testa spelet, men som världarna ser ut idag så finns inte möjligheten direkt. Folk antingen farmas om de börjar tidigt, eller börjar de sent har de i princip ingen chans att hamna i en bra stam pga att de är så få utav dem.

Så vad denna regeln vill göra är att det blir fler spelare som klarar sig över 2 byar och får en bättre start, och på det viset så kan det fler stammar i slutändan.

Säg mig, hur mycket barbarer är det i världarna nu för tiden? Hur många spelare ger upp pga att de farmas nu för tiden? Detta är spelare som kunnat bli en utav era bästa medspelare mid/end-game, om de bara får chansen att testa på spelet.

hehe är du den enda i forumet som kan tänka rakt eller? Blev faktiskt helt förvånad när jag läste tråden och mer än hälften av alla kommentarer är hur dålig uppdateringen är(och hälften har garanterat inte ens testat version 7) och hur innogames gör fel.

Ett stort företag som innogames vill inte göra fel. Gör dem fel förlorar dem en stor del av sin inkomst. Det har vi sett för. Uppdateringar med nya funktioner som tagits bort dagen efter då folket inte alls uppskattade dem. I grund och botten så ger dem oss vad vi frågar efter och var majoriteten av alla tribalwars spelare frågar efter är ett spel där man inte blir farmad så fort man börjat. Dem har garanterat förlorat över 60% of sin totala inkomst(dvs om alla som slutat pga av farmning istället fått fortsätta) pga att folk inte fortsätter att spela när dem blir farmade stup i kvarten D:
 

DeletedUser

Guest
jag har testat detta på beta och det är hur bra som helst:D
 

DeletedUser

Guest
Förmodligen den bästa uppdateringen på länge enligt min mening. Kommer ni inte ihåg allt strul när högre premium kom tillsammans med lite andra grejer? ;)


Jag är lite tveksam till milisen, då den som sagt kommer att minska farmning rätt rejält förmodligen. Antar att man får lite mer tid åt irl istället.. Haha
I vilket fall som helst, signade precis upp på beta och hitils gillar jag vad jag ser.

+1 (y)
 

DeletedUser

Guest
Så folk som kör sim-city ska få det förenklat och de spelare som kör offensivt samt aktivt ska få det svårare? Milisen kommer bara att sänka premium behovet samt aktiviteten, vilket slutligen lär resultera i att den sociala aktiviteten sjunker. Den sociala delen utav spelet utgör 50% om inte mer, när denna sjunker sjunker även antalet spelare slutligen står .se med 5% spelare som betalar för premium.

Ja, jag är medveten om att det är en pretty far fetched idea men det är för att belysa hur värdelös milisen är.

Håller med helt och hållet, inte bara gällande milis utan även andra saker som tex världsinställningar och dylikt. Tycker det verkar dumt att ett företag som ändå vill ha någon form av ekonomisk utdelning av spelet hellre gör spelet bättre för den delen av kunderna som utnyttjar deras produkt gratis än den delen som faktiskt betalar för sig.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Håller med helt och hållet, inte bara gällande milis utan även andra saker som tex världsinställningar och dylikt. Tycker det verkar dumt att ett företag som ändå vill ha någon form av ekonomisk utdelning av spelet hellre gör spelet bättre för den delen av kunderna som utnyttjar deras produkt gratis än den delen som faktiskt betalar för sig.

Tycker man inte skall uttrycka sadant man inte har nagon koll pa. Du kan spekulera medan jag har koll.

Men som du säkert ocksa förstar, sa maste de som spelar gratis ocksa fa nagot nytt att gotta sig at. I detta fall en hel del faktiskt. Men vad skall konventera en gratisspelare om inte de fantastiska funktioner vi erbjuder gratis och som bara blir bättre när man skaffar ett premiumkonto? Hade du fatt betala direkt fran start i detta spel, sa hade du nog inte heller vart här just nu. ;)
 

DeletedUser

Guest
För dig som aktiv spelare som ändå inte vill spela med nya spelare. Så ja, då utklassas fördelarna. Men du får tänka större än så.

Ska jag ge dig ett exempel? När jag började lira TW så farmades jag inte. Inte för att jag va bra på att bygga trupper eller något sådant. Bara för att ingen farmade runt mig. Detta resulterade i att jag kunde växa upp och lära mig spelet i min takt.

Tack varre detta lyckades jag växa ifrån och bli störst i min kontinent med en 100%ig marginal. Samt i princip nått 10 miljoner nu på min värld. Hade jag däremot farmats i början innan jag bestämde mig för om spelet va värt prem osv så hade jag troligen slutat och ej kommit så långt som jag är idag.

Vad jag vill säga är att det nog finns många andra spelare som vill testa spelet, men som världarna ser ut idag så finns inte möjligheten direkt. Folk antingen farmas om de börjar tidigt, eller börjar de sent har de i princip ingen chans att hamna i en bra stam pga att de är så få utav dem.

Så vad denna regeln vill göra är att det blir fler spelare som klarar sig över 2 byar och får en bättre start, och på det viset så kan det fler stammar i slutändan.

Säg mig, hur mycket barbarer är det i världarna nu för tiden? Hur många spelare ger upp pga att de farmas nu för tiden? Detta är spelare som kunnat bli en utav era bästa medspelare mid/end-game, om de bara får chansen att testa på spelet.


Håller helt med här +1!
 

DeletedUser

Guest
För dig som aktiv spelare som ändå inte vill spela med nya spelare. Så ja, då utklassas fördelarna. Men du får tänka större än så.

Ska jag ge dig ett exempel? När jag började lira TW så farmades jag inte. Inte för att jag va bra på att bygga trupper eller något sådant. Bara för att ingen farmade runt mig. Detta resulterade i att jag kunde växa upp och lära mig spelet i min takt.

Tack varre detta lyckades jag växa ifrån och bli störst i min kontinent med en 100%ig marginal. Samt i princip nått 10 miljoner nu på min värld. Hade jag däremot farmats i början innan jag bestämde mig för om spelet va värt prem osv så hade jag troligen slutat och ej kommit så långt som jag är idag.

Vad jag vill säga är att det nog finns många andra spelare som vill testa spelet, men som världarna ser ut idag så finns inte möjligheten direkt. Folk antingen farmas om de börjar tidigt, eller börjar de sent har de i princip ingen chans att hamna i en bra stam pga att de är så få utav dem.

Så vad denna regeln vill göra är att det blir fler spelare som klarar sig över 2 byar och får en bättre start, och på det viset så kan det fler stammar i slutändan.

Säg mig, hur mycket barbarer är det i världarna nu för tiden? Hur många spelare ger upp pga att de farmas nu för tiden? Detta är spelare som kunnat bli en utav era bästa medspelare mid/end-game, om de bara får chansen att testa på spelet.

Jag har inget emot att lira med ''nya'' spelare, alla är vi nya i början. Att svara på dina inlägg är inte vidare lönt då det alla mynt har 2 sidor och den diskussionen hade bara slutat i att vi hade stått och nötat samma sak om och om igen, har förståelse för hur du tänker men anser fortfarande att nackdelarna är för stora. Milis är enligt min åsikt något som kan stanna på grepolis och hålla sig borta från TW.
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Jag har inget emot att lira med ''nya'' spelare, alla är vi nya i början. Att svara på dina inlägg är inte vidare lönt då det alla mynt har 2 sidor och den diskussionen hade bara slutat i att vi hade stått och nötat samma sak om och om igen, har förståelse för hur du tänker men anser fortfarande att nackdelarna är för stora. Milis är enligt min åsikt något som kan stanna på grepolis och hålla sig borta från TW.

Till skillnad ifrån dig däremot så förklarar jag varför min åsikt är som den är. Du däremot bara envisas med att det är dåligt utan att säga varför, såklart det inte går att föra en diskussion då.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker det är lite trist att man ska döma ut försök till förbättringar, innan de ens getts en riktig chans att testas . Visst, en del saker kommer kanske förändra spelet för de av oss som är inkörda på ett visst sätt att spela. Men förändringar måste inte vara av ondo, de kanske rent av kommer sätta lite mer press på de erfarna spelarna att förändra sitt sätt att tänka och spela. Att kunna anpassa sig, och sitt spelsätt efter situationen är väl i mångt och mycket det som skiljer en van och duktig spelare, från en nybörjare som följer handledningen tills h*n fått ett grepp om spelet.

Vissa saker som dyker upp med uppdateringarna blir bra och väldigt uppskattade, vissa visar sig inte fungera alls, t.ex. var härlägren inte nån succé. Det som ibland låter som en god idé, visar sig kanske när det kommer i dagligt bruk inte fungera alls. Men det enda sättet att säkert få veta detta, är att ge communityn möjligheten att använda det. De av er som ser milisen som ett hinder och ett nerköp – se det istället som ett sätt att bevisa att ni klarar av att glänsa som spelare, även om förutsättningar ändras. Ändrade förutsättningar kräver nya taktiker och spelsätt, och det är väl i sig en utmaning så god som någon?
 

Barkbåt

Member
Reaktionspoäng
0
Jag tror att Exoclyps har mycket rätt i det han säger. Det är för många bra spelare som får alla nya spelare att sluta spela. I och med det så utvecklas spelat mer och mer åt att sämre spelare får det lättare. Fine för mig, det kanske är ett måste för .se och andra länder med få spelare ska överleva. Men skippa allt skitsnack med "nya strategier".

Med det sagt så vill jag tillägga att 7.0 verkar bli jättebra och jag ser fram emot den. Anledningen till att jag varit offensiv mot milisen mm. är att gameplay är det viktigaste elementet för mig.
 

DeletedUser

Guest
För min del så tror jag 7.0 kommer bli ett jättelyft för TW. Något som förhoppningsvis gör att .se växer mer.
Otroligt många nya funktioner som underlättar för spelet, gör att man kan lägga mer tid på själva krigandet.
Ny grafik som jag tror kommer tilltala yngre spelare, då den nya ser mer "maffig" och "häftig" ut.

Angående den nya enheten kan jag inte påstå att det är något som kommer förstöra spelet, kommer istället bli ett bli en liten kluring på hur du ska spela. Du måste tänka på ett annat sätt, vilket gör att du utvecklas som spelare och det är det som gör dig en bra spelare. Att utvecklas och kunna spela i alla lägen, trots att det kommer nya funktioner och som i detta fall, en ny enhet.

Ni som säger att alla dessa nya funktioner "förstör" spelet och TW är inte som det var förr i tiden, vad har ni för argument bakom? Är nyfiken. "Förstör" spelet kan jag köpa, om ni ger mig bra argument. Men vad har hänt som gör att TW inte är TW längre?
Man krigar väl fortfarande på samma sätt? Rensa, fejka, speja, adla osv. Det är ju det som är hela Tribal Wars, att faktiskt kriga/farma och hela biten. Tvivlar på att det är så många som börjar spela bara för att skriva i stamforum, skicka PM till vänner och dylikt.

I say: Svep in 7.0 och ta dagen som den kommer:)
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Ser ut som 7.0 kommer bli en av de bättre uppdateringarna alltime @ tw.
Lite besviken på miliser dock.
 

peter-daman

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag kanske är ute och cyklar men på kommande världar kan admins bestämma om det ska finnas milis så vissa världar blir för nybörjare och andra för erfarna?
 

DeletedUser

Guest
Fyfan, nya grafiken har förstört mycket. Tex bilderna i baracken. Äckligt. Testa betan om ni inte pallar vänta till torsdag.
 

DeletedUser

Guest
Fyfan, nya grafiken har förstört mycket. Tex bilderna i baracken. Äckligt. Testa betan om ni inte pallar vänta till torsdag.

Du kan ju alltid ställa in så du ahr den gamla grafiken om du hatar den nya så mycket!

Jag älskar den nya uppdateringen.

Kartan är det bästa som har hänt sen jag började spela tw, allt går så mycket snabbare där osv osv.
Allt är snyggare, det är det verkligen.
Gillar dom nya bilderna som är med i rapporterna, roligt i början, men lär nog ta bort dom när jag spelar midgame eller nåt...

Milisen är en liten besvikelse dock, och jag hoppas att den inte blir överutnyttjad allt för mycket, men blir väl kul att se den in action också.

Genvägarna från kartan direkt till anfall, profilen osv osv stör mig ganska mycket då man är van vid att bara klicka på byn och sen på skicka trupper, men nu så sitter man där och väntar på att något ska hända efter ett klick, men så gör det inte det. Mindre roligt. Fick uppleva det många gånger på betan.
Sen lär man sig det dock efter ett litet tag ;)

Nya belöningarna verkar awsm, roligt med lite fler belöningar :D
 
Topp