TW Version 7.0.

DeletedUser

Guest
En positiv sak med det här nya är ju att man får en bra anledning att sluta spela. Det är ju bara pumpa upp farmen till nivå 3, vilket knappt kostar ett jota, så får man in 60 trupper utan förvarning. Sen är det ju bara aktivera fejkgräns, nattskydd och moral så har vi ett totalt ospelbart spel :D

Indeed.

Tålv.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
En positiv sak med det här nya är ju att man får en bra anledning att sluta spela. Det är ju bara pumpa upp farmen till nivå 3, vilket knappt kostar ett jota, så får man in 60 trupper utan förvarning. Sen är det ju bara aktivera fejkgräns, nattskydd och moral så har vi ett totalt ospelbart spel :D

Eller sa kanske du bara inte är tillräckligt bra för att utforma en ny taktik och är van vid samma gamla vanliga. Ibland behövs förändring för att det inte skall bli allt för trakigt.
 

Barkbåt

Member
Reaktionspoäng
0
Eller sa kanske du bara inte är tillräckligt bra för att utforma en ny taktik och är van vid samma gamla vanliga. Ibland behövs förändring för att det inte skall bli allt för trakigt.

Jag förstår din tanke angående utvecklingar som leder till nya strategier, men sim city-taktiken finns redan.
 

Barkbåt

Member
Reaktionspoäng
0
Haha mycket möjligt : P

Jag har försökt leta lite info angående dessa bondetrupper. Förhoppningsvis är de ganska dåliga va?

Tjänar man nåt på att ha dödat milisen? Till exempel att spelaren inte kan kalla in dem igen på ett tag eller att hans inkomst reduceras ytterligare ett tag?
 

DeletedUser

Guest
De borde ju vara att om milisen dör så skall hans produktion oxå bli drabbad efter att dom har dött (kanske även att farmen degraderas ett steg) för att de ens skall vara lönt att döda milisen, får spelaren tillbaka samma antal miliser så fort dom har blivit dödade så kommer ju alla farmade personer att kalla in milisen kontinuerligt bara för att döda vissa av ens farmnings trupper.

Nej de känns bara som om ni vill favorisera dom nya okunniga spelarna mera och mera samt göra de tråkigare för oss spelare som har hållit på en längre tid och gillade de spelet man fastnade för, idag är inte TW samma spel som de var från början, de börjar tyvärr likna Tr@\/|@n allt för mycket för min smak, hade jag velat spela de spelet hade jag spelat de på deras adress och inte på Tribal Wars adress. Säkert många som tycker som mig, finns oxå många som inte tycker som mig angående detta
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
De borde ju vara att om milisen dör så skall hans produktion oxå bli drabbad efter att dom har dött (kanske även att farmen degraderas ett steg) för att de ens skall vara lönt att döda milisen, får spelaren tillbaka samma antal miliser så fort dom har blivit dödade så kommer ju alla farmade personer att kalla in milisen kontinuerligt bara för att döda vissa av ens farmnings trupper.

Nej de känns bara som om ni vill favorisera dom nya okunniga spelarna mera och mera samt göra de tråkigare för oss spelare som har hållit på en längre tid och gillade de spelet man fastnade för, idag är inte TW samma spel som de var från början, de börjar tyvärr likna Tr@\/|@n allt för mycket för min smak, hade jag velat spela de spelet hade jag spelat de på deras adress och inte på Tribal Wars adress. Säkert många som tycker som mig, finns oxå många som inte tycker som mig angående detta

Beror pa inställningarna.

Dem är aktiva i 6 timmar. Om dem dör, sa kommer du inte kunna aterkalla dem pa 6 timmar och inte heller kunna avaktivera dem när dem är döda. Sa under de timmar du inte har milis och dem är död sa tar dem 50% av resurserna fortfarande.
 

DeletedUser

Guest
Haha mycket möjligt : P

Jag har försökt leta lite info angående dessa bondetrupper. Förhoppningsvis är de ganska dåliga va?

Tjänar man nåt på att ha dödat milisen? Till exempel att spelaren inte kan kalla in dem igen på ett tag eller att hans inkomst reduceras ytterligare ett tag?

Här får du ditt svar, off till vänster bågar till höger.

5 15 45 25
 

Barkbåt

Member
Reaktionspoäng
0
Här får du ditt svar, off till vänster bågar till höger.

5 15 45 25

omfg och det för man gratis. Haha nej tack.

Felet är att dessa "nymodigheter" inte förändrar strategin. De bara gör den bästa strategin svårare. Om de som utvecklar spelet hade varit duktiga spelare så hade de fattat att detta bara förstör och inte utvecklar spelet.
 

DeletedUser

Guest
omfg och det för man gratis. Haha nej tack.

Felet är att dessa "nymodigheter" inte förändrar strategin. De bara gör den bästa strategin svårare. Om de som utvecklar spelet hade varit duktiga spelare så hade de fattat att detta bara förstör och inte utvecklar spelet.

Meh de är ju bara kontorsnördar alternativt WoW nördar de utvecklar spelet tjänar sina $$$$ resten skiter de i.
De har fullt upp med att bygga upp sina paladins eller vad de heter.
 
Senast redigerad av en moderator:

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Jag kan förstå varför de aktiva farmarna inte gillar utvecklingen. Finns ju inget att få ut utav det för en bra spelare. Inte bara får fienden trupper, hans produktion minskar så man farmar mindre.

Men att ni går och klagar för det däremot. Visst, med detta installerat så kommer det garanterat bli mindre farmande, och det är ju det InnoGames vill ha.

Visst, ni får inte era resurser och övertag mot de mindre bra spelarna, men det ger också mindre bra spelare som ej har koll på farmandet i början att bli större.

Även om de spelare som bara gillar början blir mindre, så kommer det resultera i mer spelare i midgame och lategame. Så jag ser fördelarna.
 

DeletedUser

Guest
Som jag har förstått det har 7.0 kommit ut i tyskarnas TW, men annars finns det en engelsk version e beta versionen av tribalwars där ni kan testa det. :)
 

DeletedUser

Guest
Jag kan förstå varför de aktiva farmarna inte gillar utvecklingen. Finns ju inget att få ut utav det för en bra spelare. Inte bara får fienden trupper, hans produktion minskar så man farmar mindre.

Men att ni går och klagar för det däremot. Visst, med detta installerat så kommer det garanterat bli mindre farmande, och det är ju det InnoGames vill ha.

Visst, ni får inte era resurser och övertag mot de mindre bra spelarna, men det ger också mindre bra spelare som ej har koll på farmandet i början att bli större.

Även om de spelare som bara gillar början blir mindre, så kommer det resultera i mer spelare i midgame och lategame. Så jag ser fördelarna.


Tror nog alla ser fördelarna Exo, samt nackdelarna som i antal utklassar fördelarna.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Tror nog alla ser fördelarna Exo, samt nackdelarna som i antal utklassar fördelarna.

Da har du nog stängt ögonen för de stora funktioner som manga spelare gillar. Typ, den nya kartan med manga fördelar, det nya stamkrigssystemet och en stor drös med andra härligheter.
 

DeletedUser

Guest
Jag säger iaf att jag ÄLSKAR den nya kartan och krigssystemet, det är som en dröm uppfyllellse. Men en nackdel är att man kan köpa så att man kan halvera bygg tiden? -.-
 
Topp