TW Version 7.0.

DeletedUser

Guest
Så man ska dra musen över 100+ byar för att få fram antalet lediga farmplatser :confused:

Förmodligen verkar det ju som att jag har misstolkat frågan från början, och vill då be om ursäkt för mitt svar. Men för att förtydliga.

När du har prem. Och du går in på kartan. Då finns det nämligen Pop upp-alternativ på höger sida under minikartan.

När du trycker på den visar den olika boxar du kan trycka i.

  • Visa senaste attack
  • Visa moral
  • Visa resurser
  • Visa population
  • Visa handelsmän
  • Visa trupper
  • Visa lokala trupper
  • Visa varaktighet
  • Visa Anteckningar

Om du då bockar i Visa population så kommer det automatiskt upp hur många farmplatser du har använt av hur många som finns tillgängliga. 24000/24000
Det är detta jag syftar på. Men fine, kanske inte det som var frågan.
 

DeletedUser

Guest
milis?????? har ni kopierat det från Grepolis, passar inte in här i TW.
Funderar på att lägga ner allt spelande, fy fan, hade räckt med updaten på nya världar.
 

DeletedUser

Guest
milis?????? har ni kopierat det från Grepolis, passar inte in här i TW.
Funderar på att lägga ner allt spelande, fy fan, hade räckt med updaten på nya världar.

Milis finns inte på de gamla världarna. Det är något som, i enlighet med bågar och bb, finns som ett val när inställningar bestäms.
 

DeletedUser

Guest
Du svarade inte på frågan.

Grepolis och TW är som du säkert vet gjort av samma företag, därför kan de göra precis som de vill ifall de anser att konceptet passar på båda spelen. Så ja, de har kopierat det från Grepolis.
 

DeletedUser

Guest
Jag är, ärligt talat, väldigt dåligt insatt i milisens funktion på Grepolis, men om jag har förstått det hela rätt så fyller de inte samma funktion, och därför kan jag inte heller se att det är "kopierat".
 

DeletedUser

Guest
Jag är, ärligt talat, väldigt dåligt insatt i milisens funktion på Grepolis, men om jag har förstått det hela rätt så fyller de inte samma funktion, och därför kan jag inte heller se att det är "kopierat".

Imo så är det rent av kopierade av varandra... På Grepolis får man 300 milismän när man tillkallar milisen, och man får även sämre produktionshastighet, precis som nu. Så kopior? JA!
 

DeletedUser

Guest
Tribalwars & Grepolis är båda grundande av Innogames, varför är det så konstigt att dem tog milis till tw då?
 

shiro tagachi

Member
Reaktionspoäng
0
Milis är ju en ny värdsfunktion, den har inget att göra med 7.0? Den råkade bara introduceras nästan samtidigt.

Gillar du inte milis, spela inte en milisvärld, samma som om du inte gillar kyrkan, spela inte där.

Om man bara kunde välja att inte spela på en 7.0-värld... :crybaby:
 

DeletedUser

Guest
Hue länge ska ni hålla på att avbryta spelandet

Börjar bli måttligt irriterad, först kommer ni med en uppdatering som stör spelandet på gamla världar, testa 14 var inte alls nöjd. Kändes som man var helt vilse. Man betalar för Tw men ni har mer avbrott än SJ under snökaos. När ska ni skärpa till detta??? Får vi spelare kompensation för denna ständiga kaos, betalar ju prem och lägger tid för något som verkar vara i exprimentfasen, kunde i Innogames testat detta på en admin server först istället för att låta alla tw världar bli försöksråttor?:thinking::confused:
 

DeletedUser

Guest
Man betalar för Tw men ni har mer avbrott än SJ under snökaos. När ska ni skärpa till detta??? Får vi spelare kompensation för denna ständiga kaos, betalar ju prem och lägger tid för något som verkar vara i exprimentfasen, kunde i Innogames testat detta på en admin server först istället för att låta alla tw världar bli försöksråttor?:thinking::confused:

1. Alla uppdateringar testas före de implementeras.

2. Problem kan uppstå, vanliga världar är större än vad testvärldar är. Dvs, vanliga världar kräver mer. (ref. beta.tribalwars.se)

Tycker 7.0 har fungerat bra hitintills, har varit med om värre "nertider", så jag är nöjd med resultatet.

När spelare har gett 7.0 en kvalificerad och ärlig chans, kommer spelare inte ens komma ihåg hur den gamla grafiken såg ut.

Precis som 5.0, 6.0... och väldigt sannolikt, som 8.0 kommer att göra. Ni vänjer er och sedan kommer ni se fördelarna.

Allt som saknas nu, är en ordentlig layout för forumet. Först då har vi ett ordentligt "community"-spel.

In-game & startsidan är helt okej. Visst, startsidan kan putsas till, men det kommer förhoppningsvis. :)
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Börjar bli måttligt irriterad, först kommer ni med en uppdatering som stör spelandet på gamla världar, testa 14 var inte alls nöjd. Kändes som man var helt vilse. Man betalar för Tw men ni har mer avbrott än SJ under snökaos. När ska ni skärpa till detta??? Får vi spelare kompensation för denna ständiga kaos, betalar ju prem och lägger tid för något som verkar vara i exprimentfasen, kunde i Innogames testat detta på en admin server först istället för att låta alla tw världar bli försöksråttor?:thinking::confused:

Detta avbrott var en uppdatering som löste ett par problem. =) Sa som att när muren blir katapultad sa uppdateras tiderna automatiskt. =) Till och med bättre än 6.5 där man behövde uppdatera antingen byggkön eller radera nagot.

Sadana uppdateringar behöver dock en avstängning av världen, da den ändrar i databasen.
 

DeletedUser

Guest
1. Alla uppdateringar testas före de implementeras.

2. Problem kan uppstå, vanliga världar är större än vad testvärldar är. Dvs, vanliga världar kräver mer. (ref. beta.tribalwars.se)

Tycker 7.0 har fungerat bra hitintills, har varit med om värre "nertider", så jag är nöjd med resultatet.

När spelare har gett 7.0 en kvalificerad och ärlig chans, kommer spelare inte ens komma ihåg hur den gamla grafiken såg ut.

Precis som 5.0, 6.0... och väldigt sannolikt, som 8.0 kommer att göra. Ni vänjer er och sedan kommer ni se fördelarna.

Allt som saknas nu, är en ordentlig layout för forumet. Först då har vi ett ordentligt "community"-spel.

In-game & startsidan är helt okej. Visst, startsidan kan putsas till, men det kommer förhoppningsvis. :)


Varför inte bara låta oss använda greaseymonkey och fixa layouten som vi vill :crybaby:


Tror aldrig man kommer lära sig detta skit som denna layout är och kartan är ett skämt.
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
När jag bygger min by, genom översikter - kontohanteraren - byhanterare, så hade jag dels önskat att det gick att ställa in en "standard" och att den sedan byggde därefter? Kanske lite väl mycket hjälp men ändå.

Sen undrar jag varför inte resurserna som går åt för att bygga det som står i KÖ blir "öronmärkta" till att producera först och främst. För som det är nu så när jag myntade efter jag hade gått igenom alla byar så fick jag en mängd rapporter att byggnadskön har pausat i brist på resurser.

Sen en liten parantes bara är att det skulle vara smidigt om den byn som fick pausad byggnadskö stod i BB-koder i rapporten så det gick smidigt att kolla vad som skett. Alltså som det är nu så står ju kordinaterna bara i rubriken men jag skulle vilja ha byn i rapporten som klickbar-"länk".

Är trött så reserverar mig för stavfel och oklarheter :)

MVH
Macbengt
 

DeletedUser

Guest
Just nu är det Byggnads hanteraren som bestämmer ordningen på byggnationen. Skulle man inte kunna ha samma system i den som i den vanliga bygg kön så man kan flytta runt det som ska byggas om man så önskar.
 
Topp