TW Version 7.0.

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Händer så för mig med... Hela tiden

Kan du förklara hur du far det att ske?

Edit; Behövs inte längre, vi har hittat det och jobbar pa att lösa det nu. Tills det är fixat sa kan man fortsätta att scrolla med scrollen utan att trycka ner den via det lata sättet. =)

Edit2: Vi har fatt information om att detta är en bugg i Opera, som de inte kan lösa eller inte vill lösa för att den skapar andra problem. Detta sker enbart när du trycker ner scroll knappen och scrollar med musen i det interna forumet. Varför det händer där har vi inte den blekaste aning om.

Lite info:
http://my.cn.opera.com/community/forums/topic.dml?id=791362&t=1295962693&page=1#comment7560342
http://my.opera.com/Community/forums/topic.dml?id=480831
http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=480831&t=1295968198&page=1#comment4943511
http://my.cn.opera.com/community/forums/topic.dml?id=454381&t=1295964821&page=1#comment4592881
 

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
Kan du förklara hur du far det att ske?

Edit; Behövs inte längre, vi har hittat det och jobbar pa att lösa det nu. Tills det är fixat sa kan man fortsätta att scrolla med scrollen utan att trycka ner den via det lata sättet. =)

Edit2: Vi har fatt information om att detta är en bugg i Opera, som de inte kan lösa eller inte vill lösa för att den skapar andra problem. Detta sker enbart när du trycker ner scroll knappen och scrollar med musen i det interna forumet. Varför det händer där har vi inte den blekaste aning om.

Innan jag formatera om datorn hade jag ett par buggar i Opera. Nu när jag ladda ner det igen var alla buggarna borta.
Testa installera om opera, möjligtvis rensa opera på allt (typ sak samma).
 

Bunnystyle

Member
Reaktionspoäng
0
Byt tebaka te den gammla elr fixa nått paket man kan välja mellan den gammla och 7.0, opera har det ju, varför kan inte ni!!!...det e som en jäfla hönsgård i detta spel nu...
 

DeletedUser

Guest
Den gamla var mkt bättre. skulle vara bra om man kunde ha helt som det gamla eller det nya ver. men men
 

DeletedUser

Guest
Du är diskad att tala om det nya, ni som jobbar åt Inno är jäviga.

Okej. Så.. som spelare på v9 (nickar v9 n00bz, så vet du det) har jag inte rätt att uttrycka min åsikt gällande uppdateringen som berör mig, som spelare, och mitt spel på den världen enbart för att jag utför ett visst arbete på forumet? Nej, jag tror inte det.


Som privatperson och internetanvändare så måste jag också säga att jag tycker det är grymt komiskt att det gnälls på enormt många sidor vid varje uppdatering som sker. Facebookanvändare minns antagligen spammet om hur hemsk den nya layouten var, och den innan dess. Minns ni ens hur den ser ut? Och - skulle ni vilja ha tillbaka den gamla om ni fick välja nu, två år senare? Skulle ni vilja välja bort news feeden som infördes för ett par år sedan, eller kanske möjligheten att skapa sidor & grupper. Kanske "gilla"-funktionen?

Försök att inte se så svart på allting, fundera då hellre på vad som kan ändras för att göra det nya bättre, och påverka utvecklingen istället för att gnälla om att ni inte får bestämma. I princip allting i 7.0 är önskat av spelare från olika delar av världen. Ni har lika stor chans att påverka utvecklingen som alla de andra.
 

DeletedUser

Guest
men det har nog inte varit lika mkt gnäll om olk har kunnat använda den gamla versionen helt. med inget av det nya. och dom som vill kan ha det nya. skulle vara bra det. skulle vara skönt att ha mer att välja på:)
 

DeletedUser

Guest
men det har nog inte varit lika mkt gnäll om olk har kunnat använda den gamla versionen helt. med inget av det nya. och dom som vill kan ha det nya. skulle vara bra det. skulle vara skönt att ha mer att välja på:)

Tror de bara skulle innebära att alla sitter kvar på den äldre versionen isf så har InnoGames lagt ner massa tid på en uppdatering som ingen skulle använda.

Nej själv så var jag väldigt skeptisk mot 7.0 både funktions och utseende tills jag vande mig dag 2. Nästan så jag gillar 7.0 bättre än alla andra som har funnits innan. Minns vilka protester de var när 5.0 (tror de iaf var den som kom i samma veva som v7 öppnade) när de bytte utseende från den "vit/gråa" till den vi har idag. Visst jag gillar fortfarande den här på forumet, men de e nog bara för att jag inte orkat ändra om till nya (som även den blev väldigt omtalad och väll nästan säga hatad)

Så vad jag vill framföra med detta är att ta till er dom nya uppdateringarna som kommer för att göra oss spelare glada då vi har efterfrågat dom sakerna som kommer i uppdateringarna.

Har för mig att Nino sa tidigare till någon uppdatering att ca 65% i den uppdateringen var önskat av oss på .se ändå så klagade vi på den uppdateringen. Känns som om vi bara klagar för klagandets skull, men de är väl så vi Svenskar skall vara? :confused::thinking:
 

DeletedUser

Guest
Tror jag aldrig kommer vänja mig att inogames ändrar läget på överblick så groft att man måste använda flickar för att ens kunna använda den.
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Tror jag aldrig kommer vänja mig att inogames ändrar läget på överblick så groft att man måste använda flickar för att ens kunna använda den.

Då är frågan, vilken av överblickarna krävs flikar till? Jag spelar själv i v14 och det fungerar utmärkt med bara 1 flik öppen. Så jag förstår inte vad du klagar över angående flikarna, mer detaljerad information angående det hade varit bra att ha om inte annat, så man kan se om något måste göras åt den biten.
 

DeletedUser

Guest
Då är frågan, vilken av överblickarna krävs flikar till? Jag spelar själv i v14 och det fungerar utmärkt med bara 1 flik öppen. Så jag förstår inte vad du klagar över angående flikarna, mer detaljerad information angående det hade varit bra att ha om inte annat, så man kan se om något måste göras åt den biten.

Den ligger för långt bort från kartan:crybaby:

Man kollar på kartan sen direkt till överblick för att kolla vilka offbyar man har i närheten nu måste man dra musen över halva skärmen för att komma till överblicken:crybaby:


Önskar att man fick använda 3-parts program för att lägga alla länkar rätt igen men det har ni bestämt är mot reglerna spelet ska enbart spelas på våra vilkor=)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag rekommenderar dig att ställa in så att dina egna grupper visas på kartan :):):)

Du ser inte om hur många lediga farmplatser på det viset och att man ska tvingas använda sämre metoder eftersom Nino förbjuder dom bättre är illa.





TGOW, sluta tillskriva Ronna & co. saker, om han provat kontohanteraren eller inte har du noll koll på. Du är inte tillsatt som mod för att sälja konceptet TW till skeptiker, gå och radera ett offtopic-inlägg någonstans och gå upp i rök. Tack.

Nino -

Har tanken någonsin slagit dig, att all kritiserad förändring INTE har med en kommande vana att göra, utan att reformen helt enkelt suger? Vi är inte barn som ska lära oss att gilla spenat, vi är tillräckligt gamla för att kunna bilda oss en uppfattning som håller i sig om en månad.

Det finns flera problem med den här uppdateringen, såsom jag ser det.

- Kontohanteraren är nog det största skämtet hittills på tw, flyger förbi alla admintool-buggar och inkonsekventa admin-beslut man kan tänka sig. För den som haft (miss)nöjet att spela det här spelet i ett par år från & till, så är man bekant med greasemonkey-reglerna som var en av de första skript/bot-relaterade reglerna på .se (tw?). Innan 2klick, iMacro & markerade attack-knappar var måltavlor, så var den stora tw-synden att använda greasemonkey, en form av programmering som automatiserade diverse aspekter av tw. Teamet jobbade hårt för att totalt göra sig av med liknande trams, och gjorde till min kännedom ett bra jobb. Nu, 2-3 år senare, så har du en fläckfri (..) kopia på greasemonkey - Kontohanteraren. Den här gången är det helt ok att använda, bara du betalar. Jag vet inte om Nino & co. inser hur kopiöst mycket dubbelmoral det luktar om det här verktyget, men om ändamålet var att sudda ut den lilla respekt som fanns kvar för tw-ledningen, så gjorde ni ett galant jobb. Hatten av.

- Att verktygsraden med Forum/Hjälp/Support skall flyttas ner p.g.a. spelare som (eventuellt) kommer från ANDRA spel...?! Hur gick tänket där? Tror ni att en grupp utomstående skulle övertygas om att tw är något för dem, p.g.a. var 4 snabblänkar placeras? Köper du ett hus baserat på hur högt upp dörrhandtaget till skafferiets dörr sitter? Ni irriterar snarare de som redan spelade. Anpassa er efter de spelare ni har kvar, när förändringarna gäller så pass obetydliga aspekter som verktygsraden.

- Det är smått förbryllande hur v1 & v3's spelare körs över med beslut efter beslut på .se. I tjänst- & produktsektorn (läs: All affärsrelaterad verksamhet) är det vanligt att man ser efter intressen hos sina äldre/mest vinstdrivande kunder. Att särbehandla dem positivt är inte nödvändigtvis en röd tråd inom företagande, men att behandla dem SÄMRE än POTENTIELLA kunder, var något nytt för mig. Att ha i åtanke:

  • v1 & v3 är de äldsta icke-stängda världarna på .se, med god marginal.
  • v1 & v3 är de världar som drivit in mest prem av alla .se-världar (grundar jag på att vi funnits längst med flest spelare, de världar som har fler spelare än v1 & v3 är minimum 1 år äldre än både v1 & v3, har svårt att tro att prem-intäckterna hinner komma ikapp de 2 största världarna på långt sikt med det försprånget)

Borde inte detta rendera NÅGON form av special treatment? v1- & v3-spelare har inte ens fått sina världar stängda för nyregistrering, trots att båda varit igång i över 3 år nu. Ett plåster på såren hade varit att få ha med ett finger i NÅGON aspekt av den här reformen, som bevisligen gjort fler oldschoolers besvikna än nöjda.

/SFFN

Håller med detta till 100%
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
äh sluta gnäll, 7.0 är mycket bättre. Visst vissa saker kanske saknas men det finns också många nya saker, särskilt inom stamfliken. Efter en vecka eller två vande jag mig och med premium är det azööm.

Cred till utvecklarna <3
 

DeletedUser

Guest
Du ser inte om hur många lediga farmplatser på det viset och att man ska tvingas använda sämre metoder eftersom Nino förbjuder dom bättre är illa.

Ehh... Ifall du vill se antal farmplatser som finns i en by, ställer du väl helt enkelt in att det ska synas när du drar musen över byn? Eller är det bara för mig det funkar så? ;)
 

DeletedUser

Guest
Ehh... Ifall du vill se antal farmplatser som finns i en by, ställer du väl helt enkelt in att det ska synas när du drar musen över byn? Eller är det bara för mig det funkar så? ;)

Så man ska dra musen över 100+ byar för att få fram antalet lediga farmplatser :confused:
 
Topp