Luxaxix Byggscript

DeletedUser

Guest
Nu kom jag på felet. Jag testade först i Firefox där allt funkade perfekt (men där kom jag aldrig till en by med för mycket resurser så att detta kunde uppstå), sedan testade jag med chrome (som jag använder vanligtvis) där allt också funkade. Förutom det här... Men det spelar ingen roll då det bara hände 3 gånger på ca 50 byar och man du bara behöver klicka sig vidare manuellt (med pilarna).

Jag tycker det är jobbigt att behöva använda både Chrome och Firefox. Vissa saker funkar bara på Firefox (Tex. arbeta offline och sedan skicka iväg hundra attacker på en sekund) medan andra saker bara funkar på Chrome. Lite jobbigt...

Men det där om demoleringen lät bra. Fortsätt jobba på det, då blir nog många glada. Jag skulle verkligen uppskatta om du fixade det!
 

DeletedUser

Guest
Hej!

Hoppas att ni gillar scriptet. Ni som har märkt några buggar: Uppdatera till Version 1.1.5 och testa sen. Ni som fortfarande har en bugg: Den är löst, dock har jag inte valt att publicera en ny version, utan den kommer i nästa uppdatering.

För er som väntar på Demolish-delen:

Jag har börjat skriva på den och fått den att demolera, sen blev det krig på TW och jag har inte haft så mycket tid, och valde istället att prioritera kyrkvärldarna.

För er som väntar på Kyrkvärldar:

Scriptet är klart, fungerar felfritt, bara ett problem: Det är alldeles för stort. Med en halvklar demolish-del är scriptet på ca 35´000 tecken, och TW tillåter bara runt 50´000 tecken (gissningsvis) totalt i snabbmenyn, vilket innebär att få spelare kan använda scriptet i snabbmenyn. Därför måste jag skriva om scriptet i en mer komprimerad form, vilket kräver mycket arbete. Därför dröjer en uppdatering ett bra tag.

//Luxaxix
 

DeletedUser

Guest
För er som väntar på Demolish-delen:

Jag har börjat skriva på den och fått den att demolera, sen blev det krig på TW och jag har inte haft så mycket tid, och valde istället att prioritera kyrkvärldarna.

//Luxaxix


Underbart!,Hoppas att kriget reds ut så snart som möjligt...Och lycka till!
 

DeletedUser

Guest
Great news!

Jag har tagit bort 15´000 tecken ur scriptet, och det ligger nu på ca 19500 tecken.
Inte nog med det, jag har en nästan fungerande demolish-funktion, kompitabilitet för Kyrkvärldar, och är medveten om en bugg som ska fixas, så fort jag får möjlighet till det.
Om tid blir över kommer det även levereras en ny het mänsklighets-liknande funktion! ;)
 

unkas

Member
Reaktionspoäng
0
Great news!

Jag har tagit bort 15´000 tecken ur scriptet, och det ligger nu på ca 19500 tecken.
Inte nog med det, jag har en nästan fungerande demolish-funktion, kompitabilitet för Kyrkvärldar, och är medveten om en bugg som ska fixas, så fort jag får möjlighet till det.
Om tid blir över kommer det även levereras en ny het mänsklighets-liknande funktion! ;)
du borde bli en TW-hjälte..
 

muuu99

Member
Reaktionspoäng
11
När jag försöker lägga in scriptet i snabmenyn så står det bara size_limit exceeded. Kommer scriptet att funka om jag tar bort alla enter och mellanslag eller?

MvH muuu99
 

DeletedUser

Guest
När jag försöker lägga in scriptet i snabmenyn så står det bara size_limit exceeded. Kommer scriptet att funka om jag tar bort alla enter och mellanslag eller?

MvH muuu99

Du har förmånga tecken inlagda i din snabbmeny, något script som du inte använder som du kan ta bort? Skulle rekommendera de istället för att börja redigera detta script
 

DeletedUser

Guest
Precis som Spook säger har du för många tecken totalt i din snabbmeny. Om du inte kan ta bort något script därifrån, kan du lägga in scriptet i bokmärken, det funkar precis lika bra där.
 

muuu99

Member
Reaktionspoäng
11
Använder tyvärr alla mina script så det finns inget jag kan ta bort.
Jag har tyvärr misslyckats med att lägga in scriptet på bokmärken också ( jag har inte haft FireFox så länge ). Kan du ge en detaljerad beskrivning hur man lägger in det.

MvH muuu99
 

DeletedUser

Guest
Använder tyvärr alla mina script så det finns inget jag kan ta bort.
Jag har tyvärr misslyckats med att lägga in scriptet på bokmärken också ( jag har inte haft FireFox så länge ). Kan du ge en detaljerad beskrivning hur man lägger in det.

MvH muuu99

Högerklicka på Bokmärkesfältet och välj "Nytt Bokmärke". Målet/Adressen och namnet är samma som i snabbmenyn, spara.
 

muuu99

Member
Reaktionspoäng
11
Nu får jag det att funka på bokmärken. Enda problemet är ju att man måste gå in på Bokmärken varje gång man trycker på scriptet.

MvH muuu99
 

muuu99

Member
Reaktionspoäng
11
Dessutom undrar jag om du kan göra scriptet så att Den uppgraderar byggnaderna i ordningen Trä nivå 1, Lera nivå 1, järn nivå 1, Trä nivå 2, Lera nivå 2... . Och så att den också först uppgraderar byn till typ Högkvarter nivå 10, smedja nivå 5, Barrak nivå 5.... och sen när alla är uppe i den högsta nivån så går den vidare upp till Högkvarter nivå 20, smedja nivå 15, Barrack nivå 15... Hoppas du förstår hur jag menar.


MvH muuu99
 

DeletedUser

Guest
säg gärna te chrome med får nt in där >.<

Jag skriver enbart scriptet till Firefox, och rekommenderar ingen annan webbläsare. Om du verkligen vill använda Chrome, kan du testa att googla, eller kolla i Hjälpen efter hur man använder bokmärken.

Nu får jag det att funka på bokmärken. Enda problemet är ju att man måste gå in på Bokmärken varje gång man trycker på scriptet.

MvH muuu99

Inte om du lägger det i Bokmärkesfältet, då hamnar det under adressraden.

Dessutom undrar jag om du kan göra scriptet så att Den uppgraderar byggnaderna i ordningen Trä nivå 1, Lera nivå 1, järn nivå 1, Trä nivå 2, Lera nivå 2... . Och så att den också först uppgraderar byn till typ Högkvarter nivå 10, smedja nivå 5, Barrak nivå 5.... och sen när alla är uppe i den högsta nivån så går den vidare upp till Högkvarter nivå 20, smedja nivå 15, Barrack nivå 15... Hoppas du förstår hur jag menar.


MvH muuu99

Ja, jag har en sådan funktion planerad, men den ligger långt fram i planerna och är inte aktuell än på länge.
 

unkas

Member
Reaktionspoäng
0
Jag skriver enbart scriptet till Firefox, och rekommenderar ingen annan webbläsare. Om du verkligen vill använda Chrome, kan du testa att googla, eller kolla i Hjälpen efter hur man använder bokmärken.

well, du borde utöka te lite mer... men får nt in nått script som bokmärke, skyller å google på denna :(
 

DeletedUser

Guest
well, du borde utöka te lite mer... men får nt in nått script som bokmärke, skyller å google på denna :(

Om du har lust kan du kontakta mig så kan du få skriva om det till Chrome, m.fl. då jag känner mig obekväm med webbläsare jag inte använder vardagligt.
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Tycker inte en scriptare ska behöva anpassa sig till sämre webläsare för att vissa pajaser inte vet hur man laddar ner Firefox eller Opera. You go luxaxix :)
 
Topp