Luxaxix Byggscript

DeletedUser

Guest
Luxaxix Byggscript
Ver. 1.3.1

Uppdaterat 28/08 - 11:44
Regeländring - Går inte att använda utan premium.

Uppdaterat 09/08 - 00:03
Buggfix - Böt inte by vid maxning av extra_prize2
Ny funktion - Demolering (Se demolering under funktioner)
Ny funktion - Välj vilka byggnader som ska demoleras.
Kodändring - Mer komprimerat, endast 20000 tecken.

Uppdaterat 23/07 - 18:15

Buggfix - Icke-Premium - Felmeddelandet vid 2 likadana byggnader är borta.
Buggfix - Krasch vid många saknade byggnader (Byar med väldigt låga poäng).
Kodändring - Visst förebyggande mot Krascher/Buggar lades till.

Uppdaterat 23/07 - 01:52

Buggfix - Byter by om man bygger fler än 5 byggnader.
Buggfix - Räknar med Byggnader under Konstruktion.
Ny funktion - Bestäm för hur högt extrapris du vill bygga. - Se "Extra_cost" under "Funktioner".

Detta är mitt alldeles egna byggscript som jag byggt från grunden. Många här på forumet har eftersökt just ett byggscript. Många har ett, men få delar med sig.
Det här är det första scriptet som jag officiellt delar ut, och jag gör det som ett test. Om jag får bra respons, kanske jag fortsätter, det vet man aldrig.

Vad skiljer detta scriptet från många andra?
Några mindre finesser är att scriptet har många inställningar som är lätta att använda, vilka jag går igenom senare i tråden.
Scriptet har en inbyggd "sitter-funktion", så om man är inne på ett KÖ-konto, så kommer scritptet funka lika bra där, som på ditt riktiga konto.
Och det jag är mest stolt över - "Prefer_farm" funktionen. Om du har väldigt lite plats i farmen, så kommer scriptet automatiskt att flytta fram farmen till första platsen i byggordningen, om inställningen är på.

Är scriptet felfritt, och fungerande?
Scriptet fungerar.
Scriptet är ännu inte felfritt. Det finns ett par buggar, som jag inte lyckats lösas, men det är samtidigt under utveckling, och jag väljer att dela ut Ver. 1.1.5 eftersom den fungerar utan större buggar.

Kända buggar

Ett "Tomt klick" mellan byggnation och demolisering.
Måste byta by manuellt om lojaliteten är under 100. (Och det inte går att demolera)

Webbläsare
Scriptet är enbart byggt för Firefox i nuläget. Du som använder en annan webbläsare garanteras inte att scriptet ska fungera.

Funktioner

Demolish:
Ifall denna funktionen är på kommer scriptet demolera när det har byggt klart i högkvarteret. Scriptet demolerar ned tills det att "_want"-nivån är nådd.
Du kan själv välja ifall du inte vill demolera vissa byggnader, t.ex. Akademi och Verkstad. (Se nedan)

Building_demolish:
Här kan du ställa in vilka byggnader du vill att scriptet ska demolera med sanningsvärdena true och false.

Village_switch:
Om scriptet inte kan bygga fler byggnader kommer scriptet byta by vid nästa klick. - Om antalet byggnader överstiger 5 och man fortfarande kan bygga byggnader, kommer inte funktionen fungera.
Här kan det vara lite diskussion om reglerna, som säger detta: "Det är förbjudet att använda skript som skapar korta vägar i navigationen eller mimar snabbnavigationen som finns för premium."
Jag själv anser att, om man har premium, så Använder man sig av funktionen för bybyte, och mimar den inte.
Definiering:
true/false

Order:
Du ställer själv in ordningen för hur byggnaderna ska byggas. Scritpet är fördefinierat till ordningen:
Samlingsplats, Mur, Högkvarter, Barrack, Stall, Verkstad, Smedja, Akademi, Järngruva, Sågverk, Lergrop, Farm, Förråd, Marknad, Staty, Gömställe.
Notera: Scriptet är väldigt känsligt för felskrivningar. Om du använder dig av fel ord i definieringen, eller skriver samma ord 2 gånger så kan scriptet sluta fungera helt och hållet. I scriptet finns en förtydling av vilka ord man ska använda.
Definiering:
Se script.

Extra_cost:
Här kan du ställa in för hur högt extrapris du vill bygga dina byggnader, inte bara en gång, utan två. Du kan bygga vissa byggnader (t.ex. mur, samlingsplats, farm), för ett extrapris, medans du bygger resten för ett annat extrapris. På så sätt behöver du inte få hutlösa kostnader för Järngruvor och smedjor, enbart för att du inte vill gå upp och bygga mur på natten.
Notera: Scriptet är väldigt känsligt för felskrivningar. Om du använder dig av fel ord i definieringen, eller skriver samma ord 2 gånger så kan scriptet sluta fungera helt och hållet. I scriptet finns en förtydling av vilka ord man ska använda.
Definiering:
Se script.

Prefer_farm:
Den här funktionen flyttar fram Farmens ordning i Order-listan, ifall antalet farmplatser är begränsat. Den fungerar felfritt, och flyttar enkelt bak alla andra Orders.
Det begränsade antalet farmplatser som krävs definieras i en annan variabel.
Definiering:
true/false

Farmlimit:
Här definierar du hur många farmplatser som krävs för att "prefer_farm" ska gå igång, rekommenderat 100-1000.
Definiering:
Ett tal, t.ex. 300.

Building_want:
Här definierar du i vilken nivå dina byggnader ska vara i, i en fullbyggd by.
Definiering:
Ett tal, t.ex. 20.

Ord som används i definiering
Här är en lista på de ord som används i Order och Building_want definieringen:
Högkvarter = hq, Barrack = barracks, Stall = stable, Verkstad = garage, Akademi = snob, Smedja = smith, Samlingsplats = place, Staty = statue, Marknad = market, Sågverk = wood, Lergrop = stone, Järngruva = iron, Farm = farm, Förråd = storage, Gömställe = hide, Mur = wall.

Saknade funktioner
Vissa hemlighetshållna funktioner.

Användning
Premium:
För att använda scriptet med premiumkonto, måste du gå in i "Inställningar" och "Rediger snabbmeny", ta "Lägg till ny länk", och döp länken till något passande. Klistra in scriptet som "mål".

Nu är det bara att se till att vara inne i spelet, och därefter klicka på scriptet. Scriptet kommer automatiskt att ta dig till Högkvarteret, om du inte befinner dig där.
Klicka en gång för varje händelse. Om du kan bygga en byggnad, kommer scriptet bygga en byggnad för varje klick. När scriptet inte kan bygga fler byggnader, kommer scriptet byta by vid klick, om den funktionen är aktiverad.

Världar
Det här scriptet fungerar Endast på Svenska servrar.
Scriptet lär inte fungera på en värld utan Staty, eller med kyrka.

Viktigt
Ändra bara i scriptet om du vet vad du gör. Om du råkar ta bort ett semikolon när du ställer in dina byggnader, kommer hela scriptet sluta fungera. Om du märker att scriptet inte fungerar, kopiera då det scriptet jag ger ut här, utan att ändra i det, och testa. Om det fungerar då, är det du som har tagit bort/lagt till något i scriptet som inte ska vara där.
Jag ansvarar inte för något som händer på ditt konto när du använder scriptet. Användning sker på eget ansvar, och med egen kontroll över funktioner som finns.

Vidarebefodring
Detta scriptet får inte publiceras officiellt, utan min tillåtelse. Jag är den enda skaparen, och någon som utger sig för att ha skapat det ljuger.

Kommentarer
Scriptets uppbyggnad är inte kommenterad i den här versionen. Inställningarna är kommenterade för att underlätta för användare.

Kontakt
Den som vill kontakta mig ang. Scriptet kan nå mig här:
PM
V10 - Luxaxix
Skype: Luxaxix2
Msn: (Skicka PM för att få)

Upptäckter av buggar
Om någon upptäcker en bugg, är denne välkommen att meddela mig detta, via något utav mina kontakt-sätt. Försök få med detta:
Scriptet, direktkopierat från Snabblänk/bokmärke.
Vad som är problemet.
Prem/Icke-prem.
Vilken sida ni kör det på.
KÖ/Icke-KÖ.
Värld.
Webbläsare

Frågor/Kommentarer/Kritik/Regel-diskussioner
Frågor och Kommenterar tas direkt i tråden.
Kritik och Regel-diskussioner tas privat, enligt kontaktuppgifterna ovan.

Scriptet
Scriptet kommer inte i komprimerad form, eftersom det är väldigt svårt att ställa in inställningarna utan kommentarerna. Därför kommer det i normal form, med vanliga radbrytningar och uppbyggnad. Det är bara att kopiera det direkt, ändå, ingen komprimering krävs. Då Scriptet är för stort för att klistras in i ett vanligt inlägg, så kommer det i en Pastebin länk. Den går direkt till nedladdning, så ni behöver bara spara filen så är det klart sen.

Luxaxix Byggscript - Download [Ver. 1.3.1] - Premium & Demolering
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Fungerar men inte helt, den bytar inte by och den röda texten redan färdigbyggd kmr hela tiden upp :confused:

Edit-fel av mig, it works, fungerar det på kyrkvärldar?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Fungerar men inte helt, den bytar inte by och den röda texten redan färdigbyggd kmr hela tiden upp :confused:

Edit-fel av mig, it works, fungerar det på kyrkvärldar?

Läs igenom hela inlägget så får du all information du söker ;)

Ny känd bugg:
Scriptet räknar inte med byggnader i byggnation. Lösning kommer ut senare ikväll förhoppnigsvis.
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Vad skiljer detta scriptet från många andra?
Den stora grejen med det här scriptet är att det funkar även för Icke-premium användare.

Uhm, är inte det smått "olagligt" :confused:

Med risken för bann tills någon admin/mod kollat upp detta script så tänker inte jag använda det i alla fall.. Annars ska du ha cred Lux för detta script (y)
 

DeletedUser

Guest
Uhm, är inte det smått "olagligt" :confused:

Med risken för bann tills någon admin/mod kollat upp detta script så tänker inte jag använda det i alla fall.. Annars ska du ha cred Lux för detta script (y)

Nope, varför skulle det? Står inget i reglerna om det.
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Här kan det vara lite diskussion om reglerna, som säger detta: "Det är förbjudet att använda skript som skapar korta vägar i navigationen eller mimar snabbnavigationen som finns för premium."
Jag själv anser att, om man har premium, så Använder man sig av funktionen för bybyte, och mimar den inte. Om man däremot Inte har premium, är den här funktionen förbjuden och jag rekommenderar inte att ni använder er av den utan premium.

Det är förbjudet att använda skript som skapar korta vägar i navigationen eller mimar snabbnavigationen som finns för premium.

Det är ju just den regeln som man går runt om man som spelare utan premium använder detta script. Det skrev ju även du fast kanske inte i lika tydlig form som jag gjorde.
 

DeletedUser

Guest
Det är ju just den regeln som man går runt om man som spelare utan premium använder detta script. Det skrev ju även du fast kanske inte i lika tydlig form som jag gjorde.

Ja, funktionen "Village_switch" bryter mot den regeln. Därav skrev jag att man ska stänga av den som Icke-PremiumAnvändare.
Resten av scriptet är Grönt.
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Sant, det är bra att du ger dem möjligheten att följa reglerna. Dock så tror jag likförbaskat att de små rackarna utan prem faktiskt kommer köra med den funktionen på ^^
 

DeletedUser

Guest
Sant, det är bra att du ger dem möjligheten att följa reglerna. Dock så tror jag likförbaskat att de små rackarna utan prem faktiskt kommer köra med den funktionen på ^^

Kommer bygga in den i en "if (prem)" sats i nästa update :)

Scriptet är nu uppdaterat till Version 1.1 (Enbart för Premium).
 

DeletedUser

Guest
Vad ska man lägga under snabbmenyn på detta scriptet?
Blir förvirrad av kommentarena som är i början av scriptet ska dem vara med eller ska man ta bort dom?
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Vad ska man lägga under snabbmenyn på detta scriptet?
Blir förvirrad av kommentarena som är i början av scriptet ska dem vara med eller ska man ta bort dom?

De komentarerna är ju iofs onödiga då de tar upp extra antal tecken, då man enbart kan ha ett vist antal tecken i sin snabbmeny..
 
Topp