Luxaxix Byggscript

DeletedUser

Guest
ska man bara kopiera scriptet med kommentarer och allt då?

Ja, kommentarerna är till för att förklara vad "inställningarna" gör, om du inte vill ha dem är det bara att ta bort dem, men se till att du vet vad du gör då. Men de påverkar inte scriptet på något sätt, ifall de är kvar.
 

DeletedUser

Guest
Ja, kommentarerna är till för att förklara vad "inställningarna" gör, om du inte vill ha dem är det bara att ta bort dem, men se till att du vet vad du gör då. Men de påverkar inte scriptet på något sätt, ifall de är kvar.

När jag kopierar hela scriptet och lägger in det i mål url står det bara

javascript:


Kan någon hjälpa mig?
Vad är det för fel?
 

DeletedUser

Guest
Hmm det verkar inte funka för mig. Jag kopierade den senaste uppdateringen helt och hållet och la in i snabbmenyn och klickade på scriptet - jag blev flyttad till hq men när jag klickade igen så hände det inget.. Något jag har missat?

JAg har prem kanske jag ska tillägga, och spelar på v10. :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag har premium, men jag fattar inte hur man lägger in det.
När jag gör som man brukar göra så står det endast javascript: i mål url rutan.

Detta är på v9.
 

DeletedUser

Guest
Hmm det verkar inte funka för mig. Jag kopierade den senaste uppdateringen helt och hållet och la in i snabbmenyn och klickade på scriptet - jag blev flyttad till hq men när jag klickade igen så hände det inget.. Något jag har missat?

JAg har prem kanske jag ska tillägga, och spelar på v10. :)

Vilken webbläsare?
 

DeletedUser

Guest
Kan någon av er som fått den att fungera kopiera koden från snabbmenyn och posta den här?
 

DeletedUser

Guest
Uhm, är inte det smått "olagligt" :confused:

Med risken för bann tills någon admin/mod kollat upp detta script så tänker inte jag använda det i alla fall.. Annars ska du ha cred Lux för detta script (y)

Så som jag ser det så är skriptet långt från olagligt, att använda script utan att ha premium är i sig inte olagligt till exempel, det som prem däremot erbjuder där är ett lättare sätt att hantera dessa. En snabb fråga är om den där "Village_switch" formeln ens funkar på en by utan prem? Jag ser det smått otroligt då den snabbknappen inte ens finns på ett "icke-premium" konto (har jag för mig, alldeles för länge sen jag spelade utan prem med mer än en by ;)). Om den inte gör något på ett "icke-prem" konto så är det ju helt klart grönt, om det däremot härmar den funktionen så är detta script i en grym gråzon och då får någon med mer kunskap inom in-game reglementet kommentera ;)

Edit: En fråga också, demolerar den om byggnaden är byggd över "din" nivå?
 

DeletedUser

Guest
Så som jag ser det så är skriptet långt från olagligt, att använda script utan att ha premium är i sig inte olagligt till exempel, det som prem däremot erbjuder där är ett lättare sätt att hantera dessa. En snabb fråga är om den där "Village_switch" formeln ens funkar på en by utan prem? Jag ser det smått otroligt då den snabbknappen inte ens finns på ett "icke-premium" konto (har jag för mig, alldeles för länge sen jag spelade utan prem med mer än en by ;)). Om den inte gör något på ett "icke-prem" konto så är det ju helt klart grönt, om det däremot härmar den funktionen så är detta script i en grym gråzon och då får någon med mer kunskap inom in-game reglementet kommentera ;)

Edit: En fråga också, demolerar den om byggnaden är byggd över "din" nivå?

Village_switch-funktionen fungerar även utan premium. Jag ska bygga om det i nästa update, så man inte kan använda den utan premium.

Nej, scriptet demolerar inte, ännu.

Kan någon av er som fått den att fungera kopiera koden från snabbmenyn och posta den här?

Det är bara att kopiera scriptet du laddat ner, och klistra in det.

Svara på de här frågorna så kan jag hjälpa dig:

Vilken webbläsare använder du?
Vilken värld använder du scriptet på?
Vilken version av Scriptet har du?
 
Senast redigerad av en moderator:

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Så som jag ser det så är skriptet långt från olagligt, att använda script utan att ha premium är i sig inte olagligt till exempel, det som prem däremot erbjuder där är ett lättare sätt att hantera dessa. En snabb fråga är om den där "Village_switch" formeln ens funkar på en by utan prem? Jag ser det smått otroligt då den snabbknappen inte ens finns på ett "icke-premium" konto (har jag för mig, alldeles för länge sen jag spelade utan prem med mer än en by ;)). Om den inte gör något på ett "icke-prem" konto så är det ju helt klart grönt, om det däremot härmar den funktionen så är detta script i en grym gråzon och då får någon med mer kunskap inom in-game reglementet kommentera ;)

Edit: En fråga också, demolerar den om byggnaden är byggd över "din" nivå?

Well, att använda script är ju en premiumfunktion? Då borde ju rent teoretiskt ett script som funkar för icke premium spelande personer vara "olagligt"? Då kan vi ju lika gärna koda om alla script så det inte krävs prem för att använda dem om vi ser det ur din synvinkel? Vi imiterar ju en premiumförmån om vi använder script trots att vi inte har pk, inte sant? Bara bytet av by är ju en premfunktion och där har vi som du säger en gråzon.. Hur många byggnationer kan man köa upp med detta? Det är väll bara 2 åt gången utan pk om jag inte missminner mig helt (fan vad länge sedan man spela utan prem :p) och tar den fler är bara det en imitation till av en premfunktion.

Visst är det roligt med nya script och skoj att fler och fler börjar testa på det, men när spelare får bann för liknande script annars. Hur kan då ett script som fungerar utan premium ens vara lagligt? Då vi trots allt betalar för att spela med premium och då får vi förmånen att använda script.
 

DeletedUser

Guest
Well, att använda script är ju en premiumfunktion? Då borde ju rent teoretiskt ett script som funkar för icke premium spelande personer vara "olagligt"? Då kan vi ju lika gärna koda om alla script så det inte krävs prem för att använda dem om vi ser det ur din synvinkel? Vi imiterar ju en premiumförmån om vi använder script trots att vi inte har pk, inte sant? Bara bytet av by är ju en premfunktion och där har vi som du säger en gråzon.. Hur många byggnationer kan man köa upp med detta? Det är väll bara 2 åt gången utan pk om jag inte missminner mig helt (fan vad länge sedan man spela utan prem :p) och tar den fler är bara det en imitation till av en premfunktion.

Visst är det roligt med nya script och skoj att fler och fler börjar testa på det, men när spelare får bann för liknande script annars. Hur kan då ett script som fungerar utan premium ens vara lagligt? Då vi trots allt betalar för att spela med premium och då får vi förmånen att använda script.

Läs på vad du snackar om innan du börjar prata.
1. Jag skrev att diskussioner om regler tas i PM, för att inte spamma ner tråden.
2. Man imiterar ingen "funktion att använda script" från TW. Funktionen att kunna använda JavaScript är inbyggd i webbläsarna.
3. Jag har redan skrivit det 3 gånger, att använda Village_Switch funktionen utan premium är emot reglerna.
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Lux, jag vet mycket väl att JavaScript används i en webbläsare.. Men hur kommer det sig att alla javascript inte går att använda utan PK? :) Så tyvärr håller inte ditt resonemang där heller.
 

DeletedUser

Guest
Men hur kommer det sig att alla javascript inte går att använda utan PK?

Öhh... För att folk inte orkar skriva scripten att funka till icke-premium? Det är ganska krångligt att få det att fungera, (If-satser överallt). Jag har flera script som inte kräver Premium, så "alla" är en väldigt dålig definition från din sida.

Om du nu vet att JavaScript funktionen finns i webbläsaren, vad snackar vi om då? Det imiterar alltså ingen funktion, och därmed finns det ingen regel som säger att det inte är tillåtet.
 

DeletedUser

Guest
Får svara så bra som möjligt även om detta kan räknas som off-topic, men lika bra att reda ut det ;).

Well, att använda script är ju en premiumfunktion?

Nej, att använda script är en javascripts-funktion, att få en snabbmeny är premium-funktion :)

Då borde ju rent teoretiskt ett script som funkar för icke premium spelande personer vara "olagligt"? Då kan vi ju lika gärna koda om alla script så det inte krävs prem för att använda dem om vi ser det ur din synvinkel?

Finns redan nu ett STORT antal script som funkar utan premium och har gjort det länge, har en hel lista med script som jag själv rekommenderar till mina vänner som inte orkar/vill betala för prem. Det finns dock stora fördelar med premium och många saker som du inte kan göra script åt på ett konto som inte har premium (till exempel mass-rekryteringssidan som inte ens är tillgänglig utan premium och därför funkar inte det scriptet utan premium (testat och kollat :)).

Bara bytet av by är ju en premfunktion och där har vi som du säger en gråzon.. Hur många byggnationer kan man köa upp med detta? Det är väll bara 2 åt gången utan pk om jag inte missminner mig helt (fan vad länge sedan man spela utan prem :p) och tar den fler är bara det en imitation till av en premfunktion.

Bytet av by är gråzon och som JAG ser det olaglig, då den med ett klick byter by som annars borde ta iaf 2(?) klick på ett icke-premium konto, jag är dock inte in-game admin så kan inte svara på hur dom ser det, men jag antar att dom delar min uppfattning :). Att detta script ska kunna lista fler än 2 byggnationer är omöjligt eftersom spelet i sig själv sätter gränser för det och scriptet körs inte automatiskt utan kräver ett klick per byggnad, manuellt, annars hade hela scriptet varit rejält olagligt.

Visst är det roligt med nya script och skoj att fler och fler börjar testa på det, men när spelare får bann för liknande script annars. Hur kan då ett script som fungerar utan premium ens vara lagligt? Då vi trots allt betalar för att spela med premium och då får vi förmånen att använda script.

Saxat direkt ur "Fördelar med prem":
* Byggnadskön
* Kartstorlek
* Byöversikt
* Markera spelare med färg
* Snabbmeny
* Översikter
* Förenklad by markering
* Kartinformation
* Politisk karta
* Anteckningar
* Vapensköld
* Rekrytera
* Inaktivitet
* Inget-reklam-läge
* och mycket mer...

Har inget med skript att göra, bara en förenklad hantering av dom genom snabbmenyn.

Ber om ursäkt Luxaxix, men det är lika bra att detta står så att folk vet vad som gäller så vi slipper onödiga bans, vill inte förstöra din tråd, bara hjälpa dig och användarna ;)
 

DeletedUser

Guest

Tack så mycket. Är bra att någon från TW-teamet kan stödja mig i frågan. =)
Du har friheten att rensa tråden lite ifall du har lust, ta inte bort lösningar och svar på frågor bara.
 

unkas

Member
Reaktionspoäng
0
fan fick inte in det i chrome :S

tror även alla prem e avis för att script finns för dem som nt har prem, inser att dem nt behöver betala för att använda sina käraste script...
 

DeletedUser

Guest
Tips är dock att du tar bort den olagliga när alla buggar är fixade och så så att folk inte "av misstag" (;)) använder den :p
 

DeletedUser

Guest
Kan någon som fått det att fungera klistra in texten här på forummet?
 
Topp