jästa äpplen
Member
- Reaktionspoäng
- 0
Vet ni vad? Jag tycker vi helt förbjuder kommunikation mellan spelare, då löser vi problemet med de här förhatliga kontaktnäten som är så förbannat orättvisa. På så vis är det samma förutsättningar för alla.
Nu börjar jag nysta i en annan trådände som fler har varit inne på.
Ju nyare en värld är, desto mer handlar det om kontakter. Dom som har bra kontakter från början har det betydligt enklare från start än andra som är relativt nya. En premade stam har ju mycket bättre förutsättningar än en stam som värvar medlemmar så att säga på plats. Men premade stammar kommer alltid att få finnas, ju fler världar desto större kontaktnät så det är ganska så logiskt att stammar föds i andra världar.
Men det skulle vara intressant om det kunde komma en värld där det inte var tillåtet att överta andras konton, utan kontona var personliga. Inte heller co-player skulle vara tillåtna.
I dom mindre stammarna är det inte alls lika vanligt att kontona byter ägare, som det är i dom större, utan i mindre stammar internadlas det mera. Skillnaden är ju rätt uppenbar, men vi kan ta Rubin som exempel, eftersom det är rätt aktuellt. Där sitter det en ny ägare och kontot är intakt med byar, mynt och trupper. Många mindre stammar har inte dom kontakterna så dom kan skaka fram en vettig spelare att ta över konton, utan då är det internadling som gäller. Då försvinner både trupper och mynt, och det tar ju ett tag att bygga upp truppfulla byar. Sen med dom nya reglerna att det inte heller är tillåtet att bygga på byarna om det internadlas, gör att oxå det blir ett hinder. Detta gör ju att dom mindre stammarna förlorar ännu mer mark mot dom större, där det rätt frekvent byts ägare på kontona.
Min tanke är att det ska vara enbart en spelare per konto. Sen skulle varje spelare få göra det bästa av situationen. Eftersom det är ett realtidsbaserat spel, så ger ju två spelare på samma konto en viss fördel, annars skulle ju inte folk ha co-players, eller hur? Som det är nu så det blir ju lite snett iom att det är singelspel mot lag spel.
tribalwars är ju stambaserat spel
med co-konton så förlorar ju stammen ett konto eftersom två spelare på ett om man jämnför med de hade varsit.
Hur tänker du där? Du har ju ändå samma max på medlemsantalet i stammen, du förlorar ju inte en medlemsplats för att någon har Co-player, väl?
Finns det någon stam på .se som ligger på max medlemsantal?
Jag har vid minst 2 tillfällen sagt att det är inte heller intressant för mig att jag spelar i en för dominant stam för det blir inte på "lika villkor".
Iom jag har tillhört rank 1-stammar i både V5 och V6, så kunde jag valt att kontakta de spelarna för att bilda en stam på V9, då är det mycket möjligt jag hamnat i sprit/4:20 eller Tits, men jag anser att det är mer intressant att se vad en ny värld ger för kontakter istället för att nörda med sina gamla kontakter.
Sen anser jag att precis som andra tidigare gjort idag att det ska vara en spelare/konto för då utgår man från samma villkor. Jämför med att man spelar poker och sin motståndare får bara använda 3 kort och jag får använda 5 kort, det h*n kan max ha är triss, lätt att vinna mot sin motspelare då!
Helt riktigt det du skriver om ledare som vill och orkar lägga ner tiden som krävs att lägga upp planer, strategi etc.
Viktigaste för en ledare är att slippa ha en massa PM om olika adelskrockar, folk som attackerar hur som helst, medlemmar som inte tänker logiskt etc.
Har haft tillräckligt med det på .no för att avböja alla inviter om att vara ledare efter detta.
Sen fick jag kliva in som ledare i Lime av olika skäl.
Men får ta dagen som den kommer, alltid lär man sig något nytt
Här osar det hett just nu
Att kontakter är A och O på en ny värld är fan strunt prat, Skills och taktik är mycket mycket viktigare. för att vara ärlig man behöver inte ens en stam upp till 3 byar efter det som stamkänsla och teamwork börjar på att gälla.
Kan ju iof lägga till BoV så är det 4:20 som är skillnaden igen.
(2.635.960 och 485 byar)
Man kan fråga sig hur kan man trivas i en stam med fler än 60 medlemmar.
Håller med att den är tråkig på det sättet att toppstammarna har alldeles för många spelare, flera av dom ligger inte ens nära varandra. Man kan fråga sig hur kan man trivas i en stam med fler än 60 medlemmar.