Värld 9 är den tråkig eller inte?

DeletedUser

Guest
På er sida eller på den andra? Jag har inte koll på allt ;)

på tistels sida.

Så det är 200 byar skillnaden med tanke på att varje sida adlar minst 50 byar om dagen och ett hundratal vid en större offensiv så borde ju kriget vara jämt enligt dina siffror?

Bara en ordentlig offensiv så ligger sprit i underläge och tistel är på att förstöra världen
 

DeletedUser

Guest
En sådan offensiv skulle få världen att leva igen, men den kommer inte bli annat än önsketänkande och det vet du lika väl som jag, eller hur? ;)
 

DeletedUser

Guest
En sådan offensiv skulle få världen att leva igen, men den kommer inte bli annat än önsketänkande och det vet du lika väl som jag, eller hur? ;)

Vet inte känns som tistel inte har kört på allvar än. Vart gömmer de sin off egentligen? Troja och smisk har inte skickat off i några större mängder mot sprit än, Titts är i fritt fall. Så plats finns det alltid frågan här mer när de ska sluta att hacka på titts och anfalla sprit på allvar.

Det mest sorgliga är hur krigshetsare som första egna insatts tar en flykting by så långt bort från sprit som möjligt. Istället för att slås på slagfältet så tar de ut förlusten i förskott.
 

DeletedUser

Guest
Så har väl många gjort som mött er, tagit en "flyktby" långtbortistan? Eller tryckt på "avsluta kontot" eller bara struntat att logga in när man sitter med ett antal inc och adelståg som landar simultant i nästan varenda by man har :eek:

För världen nu är ju lite uppdelad i för SPRIT och mot SPRIT och motståndarsidan präglas mest av någon sorts mentalitet som går ut på "går du på SPRIT så plockar jag lite grå byar i rimmen och hoppas inte SPRIT upptäckter mig.."

Så som jag ser det nu, så finns det tydligen två alternativ för att världen ska vara rolig att spela. Antingen joinar man fylleträsket, eller så håller man sig så långt borta som möjligt och låtsas som att det inte finns. Och då samtidigt bli klassad som feg =/
 

DeletedUser

Guest
Jag lirar INTE för sprit men jag tycker om den här världen ändå!

Att man anser att världen avgjorts för tidigt anser jag är bara löjligt!

Starta upp en stam å börja kriga istället? Ni har ju moralen på er sida? eller vad är det ni är rädda för? Är det inte roligt att möta på motstånd eller vad? trots att man förlorar eller vinna så har man ju ändå skoj!


Varför tänker alla så negativt ?:S
 

ladybird

Member
Reaktionspoäng
0
Hum nu blev jag allt lite konfundersam här, pro spelare som lämnat sprit? som inte känt sig hemma i stammen?
Detta är ju ren lögn, fattar inte riktigt vad alla påhitt om sprit kommer ifrån.

Och de få lagspelare som slutat har öst beröm över hur Jägermeister skött stammen och sagt att det är bästa stammen någonsin de spelat i och att de slutat mot sin vilja men för sitt eget bästa irl.

Visst har väll vart lite sura miner från någon individ här och där, men pro spelare? nej definitivt inte utan snarare solospelare som bara rå om sitt eget skin och som skiter fullständigt i stammen så länge det går bra för sig själv.

Så ladybird tala gärna om för mig av hur stor del av de spelare som slutat i sprit som har varit med sura miner. Kan lova dig att det är en minimal del, näst intill betydelselös i jämförelse med de som slutat och varit smått ledsen för att de måste.

Ja du, det florerar rykten runt sprit precis som det florerar rykten runt andra stammar, det får du leva med.

Det måste ha funnits någon bra anledning för att de spelare som varit i sprit har varit medlem. Det kan bero på att det är bättre att ha prospelare i sin egen stam än att ha de som motståndare? Bra om någon köttar på, adlar upp problem så stammen slipper ha dem som en nagel i örat.

Finns ju stamspelare och så finns det spelare som kör sitt eget race i alla stammar, även om jag själv föredrar stamspelare.

Fördelen för sprit har ju varit att ledarna har bra kontakter i andra världar så de kan släppa konton för de spelare som känner att irl har varit viktigare just nu istället för att internadla deras byar.

Då kan man fortsätta tuta och köra som man gjorde från början.
 

ladybird

Member
Reaktionspoäng
0
Det positiva med den här tråden är att nu får fler höra offentligt vad som har surrat i huvudet under längre tid hos många.

Vad är det som händer i V9? Varför finns det inget motstånd mot sprit? Varför är det inte fler som snackar propaganda på allmänna forumet än bara en sida?

Olika åsikter kommer vi att ha både nu och i framtiden, viktigast är att vi lär oss av misstagen att inte låta en värld som denna på V9 få fel balans redan från början. Det viktigaste måste vara att det måste vara intressant att spela tribalwar i olika stammar på samma villkor och under en längre tid.

Det svåra är ju att vara så objektiv att man ser detta och inte bara tänka på sig själv och sin egen stam, för då visar man inte den öppenhet att förstå andras skäl varför det inte känns lika intressant att spela på V9 som i andra världar.

Likadant är det när man är så dominant som stam att man inte möter några hinder alls, lite av det som möter mig på V4 .no Där hela tiden rank 1-stammar mergar med andra toppstammar istället för att ta fighten på slagfältet, liksom det skett här på V9 den senaste tiden.
 
Reaktionspoäng
0
Det positiva med den här tråden är att nu får fler höra offentligt vad som har surrat i huvudet under längre tid hos många.

Vad är det som händer i V9? Varför finns det inget motstånd mot sprit? Varför är det inte fler som snackar propaganda på allmänna forumet än bara en sida?

Olika åsikter kommer vi att ha både nu och i framtiden, viktigast är att vi lär oss av misstagen att inte låta en värld som denna på V9 få fel balans redan från början. Det viktigaste måste vara att det måste vara intressant att spela tribalwar i olika stammar på samma villkor och under en längre tid.

Det svåra är ju att vara så objektiv att man ser detta och inte bara tänka på sig själv och sin egen stam, för då visar man inte den öppenhet att förstå andras skäl varför det inte känns lika intressant att spela på V9 som i andra världar.

Likadant är det när man är så dominant som stam att man inte möter några hinder alls, lite av det som möter mig på V4 .no Där hela tiden rank 1-stammar mergar med andra toppstammar istället för att ta fighten på slagfältet, liksom det skett här på V9 den senaste tiden.

Jag har fortfarande svårt att förstå hur du kan nedvärdera de stammar vi krigar emot.

Just nu är vi involverade i krig med stammarna rankade #2 #6 #7 #9 #10 #12 #15 #17.

Du menar att dessa stammar bara är får till slakt eller?

Den politiska och geografiska kartan på V 9 säger något helt annat oavsett vad du som enskild spelare tycker.

Att du hade oturen att hamna i samma kontinent som en driven stam som samarbetar och samarbetar med andra stammar för att uppnå det mål som alla har (världsherravälde) är beklagligt , men jag förstår inte hur du kan döma ut såpass många spelare som vi pratar om i den andra alliansen som förlorare redan.

Krigen på v9 har bara börjat , det är länge kvar innan den här världen är ens i närheten av att vara avklarad.

Och p.s jag tcker fortfarande v9 är skitkul att spela , hade det inte varit för allt gnällande på forumet om Sprit hit och Sprit dit så hade den nog varit ännu mer underhållande.

/mvh Bedarö
 

DeletedUser

Guest
Herregud, har ingen här spelat v4? Denna diskussion var redan uppe där för över ett år sen(tror jag, i alla fall ungefär), nu är den uppe igen, men med en totalt annan stam?

När jag började att ha någon som helst koll på tw, fortfarande var en rejäl noob och lirade i en massa familjestammar så var det såhär i v4.
Rank1,2,3 hade en offentlig allians och de var otroligt mkt större än någon annan stam var. Det var -=AT=-, WAR och VVV nu finns ingen av dessa stammar kvar. istället kom en ny stam, med få, otroligt aktiva och duktiga medlemmar, vid namn Ecalos. De krigade ner dessa 3 stora stammar, tog in de bästa av -=AT=- och WAr. vet faktiskt inte om de någonsin krigade med WAR, men både VVV och -=AT=- hade de krig med. VVV stog vad jag minns själva i kriget och bröt samman redan efter några dagar.
-=AT=- stod däremot med =Ä= och NA-Familjen, de var tillsamans säkert 3 ggr större än Ecalos vid detta läge. Nu finns Ecalos kvar och har blivit till den stam med störst dominans på hela .se
Så kom inte och säg att världen redan är avgjord. Skillnaden är väl att v4 är större, men den var redan mkt äldre och dominansen mkt större när dessa vändningar skedde.

Det som framförallt verkar underskattas är fördelen av att förklara krig.
Ecalos förklarade krig mot VVV, =Ä= (trots att de visste om försvars pakten som NA-familjen =Ä= och -=AT=- hade), de hade deffat fronterna, förberett operationer, flyttat dit adlar och snackat ihop sig. De har förklarat krig mot i stort sett alla stammar de har krigat mot. De har dessutom alltid tagt hem segern. Även om de var i ett underläge. Enda stammen som har förklarat krig mot Ecalos själv är väl NoD och de tog ett stort plus de första dagarna, ett plus som om de hade sammarbetat med fler stammar hade kunnat få hela världen att komma ur balans. nu var de redan i ett förstort underläge, men det var ju ingen som tvingade de att vänta så länge.

Om man har stam A och Stam B.
båda stammar är lika bra och har lika bra ledning.
Om stam A förklarar krig mot stam B kommer stam A att vinna, troligtvist ganska stort. Samma sak åt andra hållet. Problemet i v9 är att ingen stam vågar gå i krig mot sprit. Säg en stam förutan lime som har gjort det? Lime är dessutom den enda stammen som sprit har krigat mot som finns kvar idag?

nej världen är långt ifrån avgjord.
Problemet är att det öppnas nya världar på löpande band så de spelare som skulle kunna starta en ny stam som skulle kunna störta sprit börjar hellre i nästa värld, den kommer ju ändå om nån månad.

Mina åsiket
Och jag har också spelat i världar som denna. V8 är väl den främsta så säg inte att jag inte vet hur det känns.
Jag låg 7a och hade 6 miljoner poäng, 2 på top 10 som inte var med i Urban. Jag fick 3k incs, i stort sett bara skarpa och var tvungen att ducka hela tiden. Jag har dock inte tid till att bara sitta framför tw och sitta och snipra duck, fejka counteradla etc.
Om jag hade haft en aktiv och hjälpsam stam hade jag kunnat klara mig, men det hade jag inte och därför gick det åt hel-ete :(
Det viktgiaste är gemenskap och aktivitet + en kompitent ledning. Om du har de sakerna kan du går hur långt som helst.

/ Jooni
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nu börjar jag nysta i en annan trådände som fler har varit inne på.

Ju nyare en värld är, desto mer handlar det om kontakter. Dom som har bra kontakter från början har det betydligt enklare från start än andra som är relativt nya. En premade stam har ju mycket bättre förutsättningar än en stam som värvar medlemmar så att säga på plats. Men premade stammar kommer alltid att få finnas, ju fler världar desto större kontaktnät så det är ganska så logiskt att stammar föds i andra världar.

Men det skulle vara intressant om det kunde komma en värld där det inte var tillåtet att överta andras konton, utan kontona var personliga. Inte heller co-player skulle vara tillåtna.

I dom mindre stammarna är det inte alls lika vanligt att kontona byter ägare, som det är i dom större, utan i mindre stammar internadlas det mera. Skillnaden är ju rätt uppenbar, men vi kan ta Rubin som exempel, eftersom det är rätt aktuellt. Där sitter det en ny ägare och kontot är intakt med byar, mynt och trupper. Många mindre stammar har inte dom kontakterna så dom kan skaka fram en vettig spelare att ta över konton, utan då är det internadling som gäller. Då försvinner både trupper och mynt, och det tar ju ett tag att bygga upp truppfulla byar. Sen med dom nya reglerna att det inte heller är tillåtet att bygga på byarna om det internadlas, gör att oxå det blir ett hinder. Detta gör ju att dom mindre stammarna förlorar ännu mer mark mot dom större, där det rätt frekvent byts ägare på kontona.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Du måste ju ändå erkänna att alla började så?
man kommer alltid att ha en fördel av att ha spelat längre.

Och jag spelar nu i 4:20, som du av nån konstig anledning verkar räkna som Sprits svans.
det finns inte en enda spelare i vare sig sprit eller 4:20 som jag kände innan jag spelade v9. Så man kan lyckas rätt bra utan alla enligt dig så viktiga kontakter.

Jag startade själv en "pre made" med ca 10 spelare som var någolunda bra som jag kände sedan innan. Med hjälp av ett känt namn lyckades vi dra till oss flera bra spelare. Sedan hade vi krig med den stam som la grunden till den jag är med i nu, bad Karma, vi hade ett farmkrig i stort sett sedan första dan. Båda vi blev gangade, det enda kontot som var med i min pre made (RUN) som finns kvar idag är just mitt, s0m3b0dY. Och enda anledningen till att det finns kvar är att man är lojal mot de som är värda en lojalitet. jag ska inte ljuga, enda anledningen till att jag finns kvar idag är att jag stabade wolf och efter det hade en del tur också... :awsm:
men påstå inte att man inte kan lyckas utan kontakter, för jag hade väldigt få med bra spelare, inga av dessa var i någon ledningen heller för den delen.
och i min "pre made" var det knappast särskilt bra spelare, inga som kan kallas elit förutan kanske danneboy, som var Karams utvalda offer nr1. enda anledningen att vi klarade oss alls var en någolunda smart diplomati och en del bra värvningar+ aktivitet och sammanhållning. Och det kan egentligen alla klara av :)

Alla startade utan kontakter och om man är villig att skaffa några är det inte särskilt svårt :awsm:

Sen att köra en värld utan co spelare skulle va riktigt idiotiskt för det skulle egentligen vara samma sak som att förbjuda spelarna att ha ett irl. Hur fan ska du fixa ett konto på kanske 6 miljoner med låt oss säga 3,5k skarpa incs under en vecka? Finns få spelare som skulle klara av det ens med en väldigt uppofrrande stam och kö.
nej skulle gå åt helevete tror jag :p
Skulle i alla fall inte orka med ett konto på kanske 15 mille utan co^^ :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Jag fejknickar just för att jag har kontakter...

Mitt mål i V9 är o klara av den här världen utan att behöva ha kontakter som jag känner sen tidigare... :D

Kan vara idiotiskt... Men det är spännande o se på detta som om jag vore en nybörjare som ej har kontakter.. :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Sen att köra en värld utan co spelare skulle va riktigt idiotiskt för det skulle egentligen vara samma sak som att förbjuda spelarna att ha ett irl. Hur fan ska du fixa ett konto på kanske 6 miljoner med låt oss säga 3,5k skarpa incs under en vecka? Finns få spelare som skulle klara av det ens med en väldigt uppofrrande stam och kö.
nej skulle gå åt helevete tror jag :p
Skulle i alla fall inte orka med ett konto på kanske 15 mille utan co^^ :awsm:

Du säger egentligen svaret själv på detta, det skulle bli en jämnare värld där alla spelar på lika villkor. Om man kör en värld utan vara sig kontoövertagande och coplayers så är det ju dom som är mest fanatiska som kommer att bli högst rankade. Min syn på det är att det faktiskt är dom som har gjort sig mest förtjänta av det. Inte dom som sitter 2 eller flera på konton och aldrig behöver gå upp mitt i nätterna för att skicka iväg trupper eller ducka anfall. Sen kan det ju även kunna finnas världar där alla konton har minst två ägare och dygnet runt passning. Men då ska det vara lika för alla, inte att en del har co-players och andra inte.
 

DeletedUser

Guest
Du säger egentligen svaret själv på detta, det skulle bli en jämnare värld där alla spelar på lika villkor. Om man kör en värld utan vara sig kontoövertagande och coplayers så är det ju dom som är mest fanatiska som kommer att bli högst rankade. Min syn på det är att det faktiskt är dom som har gjort sig mest förtjänta av det. Inte dom som sitter 2 eller flera på konton och aldrig behöver gå upp mitt i nätterna för att skicka iväg trupper eller ducka anfall. Sen kan det ju även kunna finnas världar där alla konton har minst två ägare och dygnet runt passning. Men då ska det vara lika för alla, inte att en del har co-players och andra inte.

Hur många tror du det är som har co-players egentligen ?

Vad jag kan se efter en snabb check är det endast en som har det just nu(i Sprit! då alltså)...
Två st i 4:20 , men jag har ju dock inte koll på alla heller.
 

DeletedUser

Guest
Hur många tror du det är som har co-players egentligen ?

Vad jag kan se efter en snabb check är det endast en som har det just nu(i Sprit! då alltså)...
Två st i 4:20 , men jag har ju dock inte koll på alla heller.

Då är det tre för mycket =/
För du måste väl ändå kunna erkänna att det inte är samma sak att behöva passa ett konto 12 timmar mot 24 timmar?
 
Topp