Värld 9 är den tråkig eller inte?

Reaktionspoäng
0
Vet ni vad? Jag tycker vi helt förbjuder kommunikation mellan spelare, då löser vi problemet med de här förhatliga kontaktnäten som är så förbannat orättvisa. På så vis är det samma förutsättningar för alla.
 

DeletedUser

Guest
jag vill bara säga att jag spelar med co spelare för att det ger en mer fritid och tw blir mer och mer krävande med tiden. Jag låg redan i toppen innan jag fixade co och jag har ökat några rankar sen dess ja, men jag ökar alltid i rank senare i spelet eftersom jag inte är en riktigt start spelare.
Dina tankegånger verkar tyda på att du säger:Att ingen borde få ha prem för alla har inte det
Ingen borde få ha scripts för alla kan inte använad de lika bra?
Man får inte tajma för vissa kan inte lika bra eftersom de inte har spelat lika länge och inte har kunnat lära sig det?

Din tanke gång verkar vara jävligt konstig och om man skulle följa dina förslag skulle tw bli ett spel för människor som inte får ha någon fritid längre, om du inte förstår det själv skulle spelet gå under av det
 

DeletedUser

Guest
Nu börjar jag nysta i en annan trådände som fler har varit inne på.

Ju nyare en värld är, desto mer handlar det om kontakter. Dom som har bra kontakter från början har det betydligt enklare från start än andra som är relativt nya. En premade stam har ju mycket bättre förutsättningar än en stam som värvar medlemmar så att säga på plats. Men premade stammar kommer alltid att få finnas, ju fler världar desto större kontaktnät så det är ganska så logiskt att stammar föds i andra världar.

Kontakter och kontakter.

Valde att starta upp v9 så långt i från mina kontakter som möjligt bara för att se hur det skulle utveckla sig. Ändå så låg jag världs etta upp till 100k poäng och kunde joina i princip alla stamar runt mig fast jag hade den mest oseriösa profilen jag kunde skapa.

Att kontakter är A och O på en ny värld är fan strunt prat, Skills och taktik är mycket mycket viktigare. för att vara ärlig man behöver inte ens en stam upp till 3 byar efter det som stamkänsla och teamwork börjar på att gälla.

Men håller med om att kontakter underlättar sennare på världar när konton ska tas över, men man kan ju tvinga nån irl vän att ta ett konto. brukar funka bra med.

Men det skulle vara intressant om det kunde komma en värld där det inte var tillåtet att överta andras konton, utan kontona var personliga. Inte heller co-player skulle vara tillåtna.

Skulle jag också gilla.

I dom mindre stammarna är det inte alls lika vanligt att kontona byter ägare, som det är i dom större, utan i mindre stammar internadlas det mera. Skillnaden är ju rätt uppenbar, men vi kan ta Rubin som exempel, eftersom det är rätt aktuellt. Där sitter det en ny ägare och kontot är intakt med byar, mynt och trupper. Många mindre stammar har inte dom kontakterna så dom kan skaka fram en vettig spelare att ta över konton, utan då är det internadling som gäller. Då försvinner både trupper och mynt, och det tar ju ett tag att bygga upp truppfulla byar. Sen med dom nya reglerna att det inte heller är tillåtet att bygga på byarna om det internadlas, gör att oxå det blir ett hinder. Detta gör ju att dom mindre stammarna förlorar ännu mer mark mot dom större, där det rätt frekvent byts ägare på kontona.

Sprit internadlar också bra mycket men vi har spelare som kan tänka sig att bytta sig uppåt från ett låg poäng konto till ett större osv. för att minimera antal byar som ska internadlas.

Gäller att kunna planera och att folk stället upp för stammen
 

DeletedUser

Guest
Min tanke är att det ska vara enbart en spelare per konto. Sen skulle varje spelare få göra det bästa av situationen. Eftersom det är ett realtidsbaserat spel, så ger ju två spelare på samma konto en viss fördel, annars skulle ju inte folk ha co-players, eller hur? Som det är nu så det blir ju lite snett iom att det är singelspel mot lag spel.
 

DeletedUser

Guest
Min tanke är att det ska vara enbart en spelare per konto. Sen skulle varje spelare få göra det bästa av situationen. Eftersom det är ett realtidsbaserat spel, så ger ju två spelare på samma konto en viss fördel, annars skulle ju inte folk ha co-players, eller hur? Som det är nu så det blir ju lite snett iom att det är singelspel mot lag spel.

tribalwars är ju stambaserat spel

med co-konton så förlorar ju stammen ett konto eftersom två spelare på ett om man jämnför med de hade varsit.
 

DeletedUser

Guest
tribalwars är ju stambaserat spel

med co-konton så förlorar ju stammen ett konto eftersom två spelare på ett om man jämnför med de hade varsit.

Hur tänker du där? Du har ju ändå samma max på medlemsantalet i stammen, du förlorar ju inte en medlemsplats för att någon har Co-player, väl?
 

ladybird

Member
Reaktionspoäng
0
Här osar det hett just nu :)

Om det är någon som tror att jag startade den här tråden för att gnälla på sprit och de stammarna de har samarbete med är det feltolkat. Då skulle jag kunna vinkla det till att det var sarkasm och ironi på låg nivå när andra skriver om att "trist när alla flyr ut i rimmen/ inte vågar möta sprit med attacker" på andra trådar när det skrivs "muntra" saker, läggs in statistik vem som leder i antal adlade byar etc etc.

Har jag gjort detta? Nej, för jag har valt att vara tyst om detta.

Jag har vid minst 2 tillfällen sagt att det är inte heller intressant för mig att jag spelar i en för dominant stam för det blir inte på "lika villkor".

Iom jag har tillhört rank 1-stammar i både V5 och V6, så kunde jag valt att kontakta de spelarna för att bilda en stam på V9, då är det mycket möjligt jag hamnat i sprit/4:20 eller Tits, men jag anser att det är mer intressant att se vad en ny värld ger för kontakter istället för att nörda med sina gamla kontakter.

Sen anser jag att precis som andra tidigare gjort idag att det ska vara en spelare/konto för då utgår man från samma villkor. Jämför med att man spelar poker och sin motståndare får bara använda 3 kort och jag får använda 5 kort, det h*n kan max ha är triss, lätt att vinna mot sin motspelare då!

Så försök att vara så objektiv som möjligt när du tänker/skriver, det försöker i alla fall jag vara.

Kanske lättare för mig som varit en föreningsmänniska i årtionden och tänka mer på en förenings välbefinnande än sig själv i första hand. Men vet att det finns flera som är sakliga och konstruktiva i sina uttalanden här med.

mvh
ladybird
 

DeletedUser

Guest
Jag har vid minst 2 tillfällen sagt att det är inte heller intressant för mig att jag spelar i en för dominant stam för det blir inte på "lika villkor".

Iom jag har tillhört rank 1-stammar i både V5 och V6, så kunde jag valt att kontakta de spelarna för att bilda en stam på V9, då är det mycket möjligt jag hamnat i sprit/4:20 eller Tits, men jag anser att det är mer intressant att se vad en ny värld ger för kontakter istället för att nörda med sina gamla kontakter.

Spelar ju egentligen ingen roll efter att jag hjälpte mannel att starta upp nic som ledde v7 ungefär som sprit gör med v9, så ville jag ha lite skoj och joina på måfå.

Lekte runt lite gran hittade en små rolig stam så joinade sprit sen så blev de lika överlägsna igen.

Att prata om premade vara eller icke vara spelar ju egentligen ingen roll större delen av de spelarna som sprit har nu är ju såna som joinade eftersom världen utvecklade sig, för att vara ärlig så är ledningen mycket viktigare än premades vara eller inte. Men tyvärr så finns det få riktigt bra ledare som kan ta tiden att leda en stam. Om en värld hade haft jäger,mannel, päronsoda, monte mfl som joinar så hade de blivit kamp. Antingen försöker man få med sig ett gäng riktigt bra ledare som joinar i olika riktningar eller så stänger man av dem från spelet. Är ju dessa ledare som gjorde v9 som den är i dag.


Bara som en parantes du skulle inte kunnat ha joinat 4:20 som en premade dom gossarna fungerar inte riktigt så, måste ha spelat med dem tidigare för att få en inbjudan dag 1.


Sen anser jag att precis som andra tidigare gjort idag att det ska vara en spelare/konto för då utgår man från samma villkor. Jämför med att man spelar poker och sin motståndare får bara använda 3 kort och jag får använda 5 kort, det h*n kan max ha är triss, lätt att vinna mot sin motspelare då!

Personligen ogillar jag co-op konton också men det är främst för de är aktiva 24/7 på .net.
 

ladybird

Member
Reaktionspoäng
0
Helt riktigt det du skriver om ledare som vill och orkar lägga ner tiden som krävs att lägga upp planer, strategi etc.

Viktigaste för en ledare är att slippa ha en massa PM om olika adelskrockar, folk som attackerar hur som helst, medlemmar som inte tänker logiskt etc.

Har haft tillräckligt med det på .no för att avböja alla inviter om att vara ledare efter detta.

Sen fick jag kliva in som ledare i Lime av olika skäl.

Men får ta dagen som den kommer, alltid lär man sig något nytt :)
 

DeletedUser

Guest
Helt riktigt det du skriver om ledare som vill och orkar lägga ner tiden som krävs att lägga upp planer, strategi etc.

Viktigaste för en ledare är att slippa ha en massa PM om olika adelskrockar, folk som attackerar hur som helst, medlemmar som inte tänker logiskt etc.

Har haft tillräckligt med det på .no för att avböja alla inviter om att vara ledare efter detta.

Sen fick jag kliva in som ledare i Lime av olika skäl.

Men får ta dagen som den kommer, alltid lär man sig något nytt :)

Mer utefter att det finns ett gäng ledare på tw som kan ta ett gäng av noobs/medelmåttor och dra upp dem till att dominera världen.

Mannel, monte, jäger, shike, päronsoda mfl har alla lyckas fått upp en stam till skyarna.

nackdelen för v9 att det inte fanns en motpol som kunde göra samma sak som jäger gjorde.

På samma sätt finns det värdelöss ledning som kan få en stam med bra spelare att bryta samma.

kolla bara på fierce eller söt_ni båda stammarna hade högre induviell skicklighet men saknade en ledare som kunde dra upp dem.

på riktigt dåliga ledare så är lemonlime nr 1. Det han lyckades med på v5 är fan helt enormt.
 
Reaktionspoäng
28
Här osar det hett just nu :)

Vaddå? vad har vi gjort nudå? :)


Vår stam är "premade" vi tog de roligaste ifrån v7 som hade roligt ihop och startade denna. Tyvärr slutade en spela för att han blev hotad IRL. En annan fick för sig att ngn fuskade och slutade för det, och en tredje fick sjukdom i familjen. När man bara är 10-12 spelare som spelar så gör såna avbräck mycket. Vi har fyllt på med lite nytt folk som verkar roligt, men poängen är borta och inte ligger vi bra till heller, mitt i smeten av Tistel, Sprit och 4:20 som vi ligger. :)

Vi har fått många förfrågningar om att joina andra stammar eftersom vi är så få, men vi har så kul ihop att det struntar vi i. Ska vi slås ut så gör vi det med flaggan i topp. Tycker personligen att 20 skulle räcka i en stam.

och, visst är det tråkigt med co players. Skulle gärna spela på en server utan det. Varför inte starta server 11 med den regeln? Så får vi ju alla se hur det går? Vi kan ju sitta här och spekulera hur det blir, men ingen vet ju förrän vi provat eller hur?
 
Reaktionspoäng
0
Att kontakter är A och O på en ny värld är fan strunt prat, Skills och taktik är mycket mycket viktigare. för att vara ärlig man behöver inte ens en stam upp till 3 byar efter det som stamkänsla och teamwork börjar på att gälla.

This! Är själv en hyffsat ny spelare, men satan vad man lär sig bara man har en bra ledning och bra spelare runt om sig, en stam som vill lära sig och kan följa order helt enkelt. Kan nog säga att det är ganska många i sprit som är hyffsat nya i spelet, men som sedan har växt till sjuhelvetes duktiga lirare. *avis*
Rubin är ett perfekt exempel.
 

avanturin

New Member
Reaktionspoäng
0
Kan ju iof lägga till BoV så är det 4:20 som är skillnaden igen.
(2.635.960 och 485 byar)

Ehm va? Om du ska lägga till någon så är de PTB som har allians med tistel, som det ser ut nu så vi inte på någons sida.

(Inte för att det gör något, ville bara tillrätta visa din felaktiga information)

//Avanturin
 

DeletedUser

Guest
Kontakter är inte A och O, det har jag aldrig påstått, men kontakter underlättar för att en stam ska fungera bra från start. Spelare som har spelat ihop i andra världar som känner varandra och trivs ihop måste väl ha det lättare än i en stam där ingen vet något om dom andra? Det måste ju ändå gå snabbare att bygga upp en bra stam om det finns en kärna av spelare som vet hur mycket dom andra kan och att dom litar på varandra sen tidigare? Eller är jag helt ute och cyklar nu? :confused:
 

DeletedUser

Guest
Håller med att den är tråkig på det sättet att toppstammarna har alldeles för många spelare, flera av dom ligger inte ens nära varandra. Man kan fråga sig hur kan man trivas i en stam med fler än 60 medlemmar.
 

DeletedUser

Guest
Håller med att den är tråkig på det sättet att toppstammarna har alldeles för många spelare, flera av dom ligger inte ens nära varandra. Man kan fråga sig hur kan man trivas i en stam med fler än 60 medlemmar.

Så vi i 4:20 räknas inte till topstammarna? :(
 
Topp