Värld 9 är den tråkig eller inte?

DeletedUser

Guest
Klart som fan ni räknas till topp ni räknas till eliten :) medans vi i tits är i skiten :p
 

DeletedUser

Guest
haha vi i tits kämpar visst. Men nu börjar folk dra sig till fienden för att dem är fega. och känner att dem kommer gå i botten annars.. Vafan är det för stil lixom :p
 

DeletedUser

Guest
jo tyvärr är det ju så.. dem söker sig till fienden och märker sedan att det inte var så smart
 

DeletedUser

Guest
Haha snubben vi kickade ville ju inte ge oss info om er (fast vi hade ju redan en del info sen innan) och sen svarade han med att han heller inte vill attackera er..

Skulle du tagit in en "flykting" och låtit han vara kvar som inte alls vill hjälpa din stam mot stammen han kom från?
 
Reaktionspoäng
28
Jag har varit en av förespråkarna över att världen inte alls är död. men jag får nog ändra mig. Om man försöker att expandera litegrand idag så går inte det. De stora stammarna ser direkt att man tagit en by och så kommer dom och tar dom ifrån en på en gång. Det går alltså inte att flytta på sig, eller ens försöka ha det lite kul igenom att ta en by ngnstans. Nu blir jag säkrt påhoppad med att jag är gnällig, men jag konstaterar bara fakta. Värld 9 är på många ställen död, man kan inte göra ngt mer än att hålla ställningarna och vänta på att de stora stammarna ska ta alla en efter en.

Sedan förstår jag att dom gärna inte vill att vi ska förstå att världen är slut. För om alla bytte server, vilka ska dom då slåss emot? Vilka ska dom då tävla emot? men felet är inte vårt, vi kan ju inte rå för att dom själva har satt sig i denna situationen. Dom har med bra taktik, snyggt kött och lite tur tagit död på en server i rekordfart. Att dom sedan är allians med varandra gör ju egentligen bara saken värre. Om man slog ihopp de största stammarna på denna server som är i allians med varandra så skulle spelet vara slut nu. Dom har världsherravälde redan. Att dom spelar i olika stammar gör ju bara att servern aldrig upptäckt det.

Denna världen kommer att leva många månader än, men ställningen kommer att vara densamma. Ja, förutom att fler och fler stammar och bra spelare hoppa på de nya servrarna när dom startar, så självdör denna världen ut, sakta men säkert. men om vi alla super huvudet i bitar och stoppar det sedan djupt ner i sanden så kanske, KANSKE vi kan lura oss själva och varandra att denna servern inte alls är död. Fast, vet ni vad? Det är den.
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Kytampe, spelare utvecklas under världens gång.
De som vill kan lära sig spelet relativt snabbt, det finns många rimstammar kvar som kommer att kunna växa och lära sig samt forma förbund starka nog för att stoppa framgångar osv.
Världen är långt ifrån död, det pågår mer än ett 10tal krig just nu?
 
Reaktionspoäng
28
Kytampe, spelare utvecklas under världens gång.
De som vill kan lära sig spelet relativt snabbt, det finns många rimstammar kvar som kommer att kunna växa och lära sig samt forma förbund starka nog för att stoppa framgångar osv.
Världen är långt ifrån död, det pågår mer än ett 10tal krig just nu?

Japp, där hade vi en som stoppat huvudet i sanden. :awsm:

Tror du att ngn ens försöker? Det tror inte jag. Efter att ha levt så många år som jag gjort har jag lärt mig en sak, och det är att människor är lata. Dom lägger inte ner en massa tid som ifrån början är kört. Det innebär att alla nya som kommer in på denna servern bara kommer att spela precis så länge som det tar för dom att inse att denna servern redan är slut.

Och förklara gärna för mig hur du hade tänkt att rimstammarna ska klara sig? Först ska dom starta en stam, sedan ska dom försöka få alla att dra åt samma håll, sedan ska dom börja expandera och skapa allianser med andra stammar i deras storlek. Under hela den tiden sitter de stora stammarna tryggt och plockar den ena byn efter den andra så fort dom blivit tillräckligt stora.

Och dom 10-talet krig som pågår är snart slut när de stora stammarna som ligger i deras anslutning utnyttjar det faktum att de inte har några trupper kvar. Så får man enkla byar, det vet du väl?

Kör gärna ert propaganda här om att servern inte är slut. Det gör mig inget, ni lurar ju bara er själva, ingen annan. :)
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Har jag stoppat mitt huvud i sanden?


Jag vet ju själv av erfarenhet att det blir så, började ungefär 4 månader sent på v7 och där går det hur bra som helst.
Att du sedan tror att alla människor är lata visar ju bara brist på förtroende från din sida och jag undrar om du ens har haft någon effort i denna världen?
Sedan har toppstammarna massvis av byar att rensa upp i sina bakgårdar, att de skulle slösa trupper mot moraldöd några kontinenter bort är högst osannolikt.

Hur ska rimstammarna klara sig?
Några faktorer som utgör att detta borde vara en favoritvärld för rimstammar.

* Mycket billiga mynt.
* Snabb trupp-produktion.
*Ej bågvärld, lättare att farma osv.

Så att denna världen är död tror jag inte på någonstans, även 4:20 började sent.
 
Reaktionspoäng
28
Jag kan lugnt luta mig tillbaks och vänta på att servern spelar ut sin tid. SPRIT vinner servern, när det nu än blir. Om dom inte tröttnar på det otroligt långsamma tempot som blir eftersom det inte finns några spelare eller stammar som bryr sig om servern längre och själva slutar)

Det är ju egentligen det enda som kan påverka nu. Att folk tröttnar och slutar. För i krig kommer ingen att nå på SPRIT om inte deras allianser går ihop och backstabbar dom förstås. Den möjligheten finns ju fortfarande. men att tro att en av rimmstammarna skulle växa sig så stora att dom vinner servern? *ler*

Men jag förstår dig. Du vill inte se fler avhopp ifrån servern nu så vi måste hålla hoppet uppe för alla. Så visst, vi säger så, alla kan vinna servern är inte död. Får kan flyga och grisar sjunga arior. :D
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Jag kan lugnt luta mig tillbaks och vänta på att servern spelar ut sin tid. SPRIT vinner servern, när det nu än blir. Om dom inte tröttnar på det otroligt långsamma tempot som blir eftersom det inte finns några spelare eller stammar som bryr sig om servern längre och själva slutar)

Det är ju egentligen det enda som kan påverka nu. Att folk tröttnar och slutar. För i krig kommer ingen att nå på SPRIT om inte deras allianser går ihop och backstabbar dom förstås. Den möjligheten finns ju fortfarande. men att tro att en av rimmstammarna skulle växa sig så stora att dom vinner servern? *ler*

Men jag förstår dig. Du vill inte se fler avhopp ifrån servern nu så vi måste hålla hoppet uppe för alla. Så visst, vi säger så, alla kan vinna servern är inte död. Får kan flyga och grisar sjunga arior. :D

Har du verkligen läst igenom mina inlägg, jag nämner att rimstammarna kan utnyttja världens inställningar till en punkt att de kan stoppa framgångarna för en topstam.
Om de spelar sina kort rätt kan de även få någon diplomatisk anknytning till en av topstammarna.

Nämner som sagt inte att alla inte kan vinna utan jag påstår att servern inte är död då flertal krig pågår och det utbryts bara fler och fler.

Just nu ser statistiken ut såhär:
Antal spelare: 6.300
Totalt antal byar: 43.265 (6.87 per spelare)

Skulle det verkligen finnas 6300 spelare som bara lattjar och tänker vi kan inte vinna pga att servern är död?
Sammanlagt har 4:20 och Sprit
4274 byar

Vilket ger;
38991 byar till 6215 andra spelare som inte tillhör någon av de ovannämnda stammarna.

Bara genom att titta på det känner jag att världen är långt ifrån död.
 

DeletedUser

Guest
Just nu ser statistiken ut såhär:


Skulle det verkligen finnas 6300 spelare som bara lattjar och tänker vi kan inte vinna pga att servern är död?
Sammanlagt har 4:20 och Sprit
4274 byar

Vilket ger;
38991 byar till 6215 andra spelare som inte tillhör någon av de ovannämnda stammarna.

Bara genom att titta på det känner jag att världen är långt ifrån död.

Bra att nån är vaken...
 

DeletedUser

Guest
palla xd jag är trött xD ska nog sova xD men tråkigt är det inte på värd 9 det blir vad man gör det till xD puss å XXXX :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
outlander sa:
Just nu ser statistiken ut såhär:


Skulle det verkligen finnas 6300 spelare som bara lattjar och tänker vi kan inte vinna pga att servern är död?
Sammanlagt har 4:20 och Sprit
4274 byar

Vilket ger;
38991 byar till 6215 andra spelare som inte tillhör någon av de ovannämnda stammarna.

Bara genom att titta på det känner jag att världen är långt ifrån död.

Räknas barbarbyarna in där?
 

master of you

Member
Reaktionspoäng
0
7an fick jo 20k spelare samtidigt och barbarian byar kan man ju adla
men de finns i alla fall 43 282 totalt på 9an
 

DeletedUser

Guest
Äsch, i grund och botten behöver man ingen anledning alls för att gå ut i krig. Tur det!;)
 
Topp