Värld 9 är den tråkig eller inte?

ladybird

Member
Reaktionspoäng
0
Jag och många med mig anser att V9 är väldigt tråkig pga en stam med flera allianser dominerar så starkt på den här servern.

Jag har spelat i flera världar på .net, .se och .no både i högt rankade stammar och även s.k. underdogs-stammar.

Känns som ju fler servrar som startar, framförallt på tw.se så samlas de starkaste/aktivaste i färre och färre stammar och då finns det inte samma möjlighet att en nybörjare eller en spelare som inte är så skicklig hinna lära sig hur de ska spela tribalwar för att bli stark innan man blir utadlad.

Den roligaste servern jag själv har spelat på är på V3 på .no i en underdog-stam där vi tillsammans med andra mindre stammar lyckades till slut slå ut 3 st topp-5 stammar pga aktivitet och kämpaglöd där vi övervann "stygga vargen"

Varför skriver jag nu detta inlägg så här på morgonkvisten?

Jo, efter att min stam på V4 på .no har mergat för andra gången på kort tid med topprankade stammar, fastän att vi hela tiden varit rank 1-stam.

Samt då att V9 har av olika anledningar blivit mindre intressant för de flesta gömmer sig i sin egen stam, tittar på när andra försöker hindra att en värld ska domineras så totalt redan från början.

Så är jag ganska trött på att inte fler kämpar i mindre stammar, med s.k. pro-spelare utspridda i minst 10-20 stammar, fastän att man känner varandra sen gammalt i tw eller irl så måste det vara mer intressant.

Vi i Lime gillade inte det blev en så dominant värld från början och försökte göra något annat tillsammans med andra stammar, vi har blivit utskrattade på forumet när folk ser statistik på adlingar.

Sedan när folk har vaknat ur sin Törnrosa-sömn och försöker göra något, så har de frågat oss vid ett flertal tillfällen om vi inte ska joina kriget. Då undrar man var de varit hela tiden.

Som många redan vet så har vi fred med sprit pga olika skäl, så detta är ingen krigsförklaring.

Jag är medveten om att de som är flitigast på allmänna forumet är spelare som är medlemmar i sprit, så fort andra har snackat så har de mötts av ett motstånd som inte är speciellt snyggt.

Så med detta vill jag säga att jag som trådskapare, vill ha den här tråden fri från okvädingsord, kränkande ord, personliga påhopp och annat som inte gör någon lycklig.

mvh
ladybird
Lime
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Jag och många med mig anser att V9 är väldigt tråkig pga en stam med flera allianser dominerar så starkt på den här servern.
Är det något jag har missat men dominerar någon stam med flera allianser?:confused:

Jag är medveten om att de som är flitigast på allmänna forumet är spelare som är medlemmar i sprit, så fort andra har snackat så har de mötts av ett motstånd som inte är speciellt snyggt.
Angående detta så är det bara att ge upp snacket om det, sprit medlemmar håller till 95% alltid god ton mot andra medlemmar här pga svag radiotystnad.
Att börja peka finger mot oss för att vi ger spelare som kallar oss för t.ex ''f a g'' eller påstår att vi bara har glidit på bananskal så är det klart som f'n att de kommer få tryckas ner av oss.
Varför?
Propaganda-del av spelet.

Förutom medlemmar i Lime så är det inte så många som har försökt sig på det, (ordentlig propaganda då).
Som denna text t.ex nice try.
 

DeletedUser

Guest
Vad jag som ledare och aktiv pop:are märkt med den här världen är den totala avsaknaden av bra och härlig PoP. Ibland känns det som att Sprit är den enda stammen som verkligen utnyttjar PoP. I mitt tycke hör det till, för att det skall bli en intressant värld - men än så länge har jag inte upptäckt någon som aktivt propagerat för att just deras stam eller ideologi är av rätt natur.

Det var en kort period strax efter Sprit hämtat upp de spelare som kom från splittringen av DSA och Lime började attackera oss som vi stötte på lite motstånd i Politik och Propaganda. Det dröjde några dagar tills jag släppte en post som fick större delen av forumsläsarna här att vända och ställa sig på Sprits sida. Det är ju för f*n halva nöjet med TW! Mer PoP till folket!

My two cents.
 
Reaktionspoäng
0
Känns som ju fler servrar som startar, framförallt på tw.se så samlas de starkaste/aktivaste i färre och färre stammar och då finns det inte samma möjlighet att en nybörjare eller en spelare som inte är så skicklig hinna lära sig hur de ska spela tribalwar för att bli stark innan man blir utadlad.

Så med detta vill jag säga att jag som trådskapare, vill ha den här tråden fri från okvädingsord, kränkande ord, personliga påhopp och annat som inte gör någon lycklig.

mvh
ladybird
Lime

Jag måste bara inflika att i sprit fanns det från början ett flertal som knappast kunde räknas in i den kategorin.

2 lysande exempel är ju Rubin (hans första värld) och jag själv , min första värld på .se.

Det var ju inte riktigt så att det samlades någon typ av elitspelare från servern i en och samma stam ifrån början , däremot så var det en otroligt skön stämning i kollektivet Sprit redan från dag 1.

Den stämningen som sedermera utvecklades till en sammanhållning och laganda under vår försupne ledare har tagit oss dit där vi nu är.

Inte någon premade 1337 übersammanslutning med andra ord.

Vi är ett glatt gäng vars sammanhållning får folk att vara aktiva och stötta varandra i vått och torrt , med hög aktivitet på msn , skype och interna forum.

/mvh & skål Bedarö.
 

ladybird

Member
Reaktionspoäng
0
Med mitt exempel från V4 .no ang merga med högra rankade stammar för att nå ännu mer dominans så liknar även V9 detta.

Istället för att Rank 5 -stammar kämpar mot varandra så mergar de in i varandra eller ställer sig på en sida, det är ju detta som har hänt. Istället för att mötas på slagfältet och göra upp vem som är starkast där.

Givetvis är jag medveten om att man vinner krig med propaganda, använder statistiken till sin fördel för att få mer folk på sin sida och då även de s.k. "vända kappan efter vinden" spelarna.

De som kastar skit på en får av naturliga skäl skiten tillbaka, oavsett i vilken form. Jag förstår fullständigt att man tröttnar på att enskilda individer som gör detta. Samtidigt som om man är smart kan vända det till sin egen fördel med svar utan samma smörja tillbaka alternativt skicka PM ingame eller till forumsskrivaren.

Outlander, både du, jag och andra vet att flera stammar hjälper sprit att få dominans på V9, då behöver det inte synas som allians/IAP eller gamla vänner från förr på kartan eller i ett dokument.
 

DeletedUser

Guest
Outlander, både du, jag och andra vet att flera stammar hjälper sprit att få dominans på V9, då behöver det inte synas som allians/IAP eller gamla vänner från förr på kartan eller i ett dokument.

Du har inte funderat på att dessa stammar kanske använder sprit för att själva stärka sin egna dominans?
*inte för att jag antyder något :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Om liknande tråd ska startas upp så borde den startas upp i varenda värld på .se


Det är ingen större konstighet:

Konsten med TW handlar om aktivitet, skills och även diplomati, man får spela sina kort rätt - thats it, hjälper inte å klaga.

Annars hade vi väl lika gärna kunnat skippa bort diplomatin helt å hållet från TW?


Varför inte nämna förslag eller wajna till TW att skippa diplomatin helt och hållet istället?


Strunt i allians, strunt i IAP, strunt i allt! Kör alla mot alla! Wajna gärna om detta till TW eller Tyskarna!


Istället för att vara en dålig förlorare är det bättre man går ut å kriga på slagfältet istället för att sucka överallt och klaga på allt och alla.


Kolla bara på andra världar: Folk klagar på den ledande stammen:

V4 - Folk wajnar sönder på Ecalos
V8 - Folk klagar sönder på UrbanT
V9 - Folk klagar sönder på Sprit


Varför så avundsjuk? Varför kan inte acceptera att ha blivit besegrad? Erkänna sig att man har förlorat och istället för att göra detta wajnar man sönder som gamla tanter. Hela TW-forumet känns numera som ett pensionärshem. Alla som jobbat på pensionärshem vet hur det är: man klagar på ALLT och ALLA! Man är aldrig nöjd med någonting utan det finns alltid saker och ting att klaga på eller att skylla på!

Man är gnällig, till och med gnälligare än ett barn, sur och det är helt enkelt värre än bråket i sandlådan.



Det är som att spela en fotbollsmatch, man förlorar matchen och hittar alla möjliga ursäkter och skyller på allt å alla.

Är det inte domaren man skyller på så är det publiken man skyller på!


"Ohhh Guud, publikade buade oss så därför förlorade vi, det var inte vårt fel att vi förlorade! Motståndarna var inte alls bra, vi var bättre än dem, men ändå förlorade vi med 0 - 20 i baken"


Känner någon sig träffade här?




Kanske känner igen sig själv i samma situation? Vågar inte erkänna sig besegrad utan måste ta ut hämnden genom att ha att pajkastningstävling istället. Det är ju roligare att göra det än att kriga på slagfältet.
 
Senast redigerad av en moderator:

ladybird

Member
Reaktionspoäng
0
Jag har skrivit ett 1 inlägg på .no, startat den här tråden + hedrat Rubin pga han är rank 1 på V9.

Detta är allt jag skrivit sammanlagt, mina tidigare nick har jag aldrig använt som skribent på allmänna forumet.

Så det handlar inte om pajkastning, dålig förlorare eller annat för min egen del.

Jag uttalar mig som spelare på V9 och spelare/ledare sen några enstaka veckor i Lime.

Givetvis all heder åt de som ligger i toppen oavsett som spelare eller stam, ni har gjort ett starkt jobb både på slagfältet och i er propaganda.

Likadant med den jämförelse inom idrottsvärlden som du zonic nämnde, som aktiv supporter och f.d. ungdomsledare inom fotbollen så vet jag hur man ska bete sig som en bra förlorare/vinnare i samband med en match.

Vad jag är ute efter är att en värld inte ska avgöras så här snabbt som den har gjort oavsett på vilken server.

Jag kan jämföra med V6 där de större stammarna var i olika kontinenter, tog längre tid innan det blev "världskrig" i den världen. Jag har även spelat aktivt på V5 och det var även det mer intressant än på V9.

Givetvis funderade jag på att skriva det som vanligt inlägg på .se men iom jag bara är aktiv på V9 och det tidigt visade sig vart det skulle sluta, så valde jag att posta det här på V9.

Se detta som en lärdom hur vi ska få tribalwars mer intressant i framtiden och inte som pajkastning.

mvh
ladybird
 

DeletedUser

Guest
Vad jag är ute efter är att en värld inte ska avgöras så här snabbt som den har gjort oavsett på vilken server.

Kom på en bra lösning för att förhindra det i så fall, vi är alldeles för få personer på .se och därför blir det såhär.
 
Reaktionspoäng
0
Det finns en viss skillnad i storlek på V9 och de världar du tyckte var roligare. Det snabba dominansen här beror till stor del på att världen är så liten, i likhet med V6 och V8... V3 är något större. Men visst är det lite tråkigt, skulle gärna se att världen var dubbelt så stor. Dock finns det väl inte mycket att göra åt saken, annat än att locka hit fler spelare, ev. köra en gemensam värld med danskarna och norrmännen.
 

DeletedUser

Guest
Det finns en viss skillnad i storlek på V9 och de världar du tyckte var roligare. Det snabba dominansen här beror till stor del på att världen är så liten, i likhet med V6 och V8... V3 är något större. Men visst är det lite tråkigt, skulle gärna se att världen var dubbelt så stor. Dock finns det väl inte mycket att göra åt saken, annat än att locka hit fler spelare, ev. köra en gemensam värld med danskarna och norrmännen.

Max 40st i en stam e väl en snabb och enkel lösning?
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Outlander, både du, jag och andra vet att flera stammar hjälper sprit att få dominans på V9, då behöver det inte synas som allians/IAP eller gamla vänner från förr på kartan eller i ett dokument.

Kan ärligt talat att jag inte alls vet om något sådant och om folk har upplevt det så är det inte vårt fel?
Det visar väll till förhoppningsvis en liten del att de gillar vår Propaganda?

Om det nu inte behöver synas som allians/IAP eller gamla vänner från förr på kartan, varför då skriva att en stam med flertal allianser dominerar?
Du kringgår ett av dina egna basargument och vrider det till något annat, vilket jag tolkar som en favör åt min sida.
Världen är sedermera lååååångt ifrån avslutad, det finns massor av rimstammar som kommer fortsätta lära sig och bli bättre sedan ingå i någon allians och sluterligen sätta motstånd mot oss.
Vi har bara ~24 milj. av 114 milj. och världen har bara varit öppen i några månader.
Lär dröja innan vi har nått 90% eller var det nu var det behövdes tills en värld skulle stängas.
 

ladybird

Member
Reaktionspoäng
0
Jag är övertygad om att tribalwars.se biter sig själv i svansen iom de startar hela tiden nya servrar, jag blev väldigt förvånad när jag såg alla servrar som har startat sen V6 började i oktober 2008(?).

Vet inte hur många spelare som finns i .se men om man rent hypotetiskt säger att varje spelare har minst 2 världar de är aktiva i, så givetvis tröttnar allt fler spelare att joina de nya servrar som hela tiden startar i .se.

Det är inte konstigt då att det bara är de 4 kontinenterna K45/K55/K44/K54 som dominerar på de senaste servarna.

Men jag tror att för mycket pengar spelar in att inte svenskarna stoppar tyskarnas krav på att starta nya servrar.

Så det är bara vi spelare som kan styra hur vi ska tänka för att det ska bli mer intressant strategispel på tw.se genom att stolt skapa stammar med färre medlemmar när samarbetet blir bättre på ett långsiktigt perspektiv.

Även om en server tillåter 70 medlemmar så är det bättre att ha ett eget maxtak på tex 20 medlemmar, sen bilda allians/IAP med andra stammar . Men avstå för all merging medvetet så att en värld pågår längre tid och vara mer aktuell för alla parter oavsett om man är pro, bybörjare eller kommit en bit på vägen som en spelare/ledare.

Hoppas att vi kan behålla den här tråden på V9 för då blir det mer intressant just nu.
Forummod kan skicka PM till mig om han vill veta mer om mina tankar för jag väljer att ha den här tråden här.
 

DeletedUser

Guest
Håller med! 20 medlemmar per stam blir ju mycket roligare =)
 

DeletedUser

Guest
Är ju de vi vill att v11 ska ha, 20-30 som man kan ta med i en stam max!
 
Reaktionspoäng
0
Här då de förslag jag lade fram inför v 10 , och helt allvarligt tror jag inte många skulle klara sig bättre på en sån värld...

Ursprungligen postat av Bedarö Bitter
Min drömvärld :

Spelhastighet 1.5
Enhetshastighet 2.0
Demolera byggnader aktiv
Moral inaktiv
Farmregel inte aktivt
Grundförsvar 20
Fejkgräns av
Smedjans forskningssystem 3 nivåer
Kyrka inaktiv
Automatiskt växande Barbarbyar. inaktiv
Bonusbyar av
Avbrytsperioden för anfall 10 Minuter
Avbrytsperioden för handel 5 Minuter
Nattbonus inte aktivt
Nybörjarskydd 3 Dagar
Maximal relation Anfallare av
Maximalt antal medlemmar per stam 20
Endast support inom stam aktivt
Välja väderstreck vid start aktivt
Återstart i mitten av stam inaktivt

Enheter
Bågskyttar inaktiv
Spejsystem Spejaren kan se trupper, byggnader och resurser.
Paladin Aktivt, inga föremål

Adelsman
Mynt
Återskapa en förlorad adelsman billigt aktiv
Maximal adelsmansdistans 75 Fält (summeras upp till ungefär timmar i varaktighet)
Lojalitetsminskning för adelsmansanfall 20-35
Lojalitetshöjning per timme 1.0

Skulle bli en riktigt intensiv värld där skicklighet & stammens skicklighet skulle spela mkt större roll.
"


Sen är det här definitivt inte rätt forum för den typen utav diskussion.
 

DeletedUser

Guest
Här då de förslag jag lade fram inför v 10 , och helt allvarligt tror jag inte många skulle klara sig bättre på en sån värld...

"


Sen är det här definitivt inte rätt forum för den typen utav diskussion.

Den vill jag spela på :D

Även för jag tycker smedjan (med nivåer) är rätt jobbig, men det gör ju bara spelet lite svårare ;)
 

DeletedUser

Guest
moral skulle jag nog föredra att ha men annars är det en dröm värld :awsm::awsm:
 
Topp