Epic = Backstabbers

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: CP
Players:

Side 2:
Tribes: Epic
Players:

Timeframe: För alltid

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 328
Sida 2: 403
Skillnad: 75

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 41
Sida 2: 5
Skillnad: 36

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 1,684,272
Sida 2: 1,748,483
Skillnad: 64,211

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 275,000
Sida 2: 31,911
Skillnad: 243,089

image.php


För att sammanfatta detta kort, Epic fokuserar på allt/alla UTOM CP som är deras största hot, ironiskt och en ganska kass taktik i längden :). Men men
 

DeletedUser

Guest
Har epic börjat ta byar av CP nu? Det var då fan på tiden isf!
 

DeletedUser

Guest
dom har tagit tbx nyadlade byar, det är doms enda stats från den där listan :cool:
 

DeletedUser

Guest
Det är ju bara kolla på kartan för att förstå varför Epic tar mycket få byar av CP, utan att veta något om sammanhållning och sånt inom stammarna.

Fronten mellan CP och Epic är hyfsat liten och består till största delen av Epics västra utlöpare som ligger mitt i CP-land. CP har alltså lätt att fokusera många på få medan Epics maktbas ligger långt bort. Det är bara se på kriget -Sth- mot Horden, det kommer antagligen hända samma sak där, då ett par -Sth- kommer få ta emot mycket anfall från Horden. Skillnaden är att -Sth- kommer ha mycket mer trupp över att hjälpa sina spelare med då de såvitt jag vet inte har några andra krig på gång medan Epic verkar kriga mot hela K44 på en gång.

Purple Cobra>> Du får titta lite noggrannare i statistiken. Jag har sett åtminstone nån by som Epic tagit av CP som inte var nyerövrad.
 

gizzur

Member
Reaktionspoäng
0
Fronten mellan CP och Epic är hyfsat liten och består till största delen av Epics västra utlöpare som ligger mitt i CP-land. CP har alltså lätt att fokusera många på få medan Epics maktbas ligger långt bort. Det är bara se på kriget -Sth- mot Horden, det kommer antagligen hända samma sak där, då ett par -Sth- kommer få ta emot mycket anfall från Horden. Skillnaden är att -Sth- kommer ha mycket mer trupp över att hjälpa sina spelare med då de såvitt jag vet inte har några andra krig på gång medan Epic verkar kriga mot hela K44 på en gång.

Bra sagt där...
 

DeletedUser

Guest
När EPICs adelanfall ser ut så här är det inga problem.

Ämne: [player]maderik[/player] attackerar [village]467|477[/village]
Skickat: 01.01.70 01:00

Försvararen har vunnit

Lycka: -6.7
rabe.png

Moral: 100%

Anfallare: [player]maderik[/player]
By: [village]473|478[/village]

Kvantitet:

29
unit_axe.png
1
unit_snob.png


Förluster:

29
unit_axe.png
1
unit_snob.png


Försvarare: [player]holmbers1[/player]
By: [village]467|477[/village]

Kvantitet:

*****


Förluster:

*****


Byte:


TW - Rapportkonverterare
 

branny

Member
Reaktionspoäng
0
Fronten mellan CP och Epic är hyfsat liten och består till största delen av Epics västra utlöpare som ligger mitt i CP-land. CP har alltså lätt att fokusera många på få medan Epics maktbas ligger långt bort. Det är bara se på kriget -Sth- mot Horden, det kommer antagligen hända samma sak där, då ett par -Sth- kommer få ta emot mycket anfall från Horden. Skillnaden är att -Sth- kommer ha mycket mer trupp över att hjälpa sina spelare med då de såvitt jag vet inte har några andra krig på gång medan Epic verkar kriga mot hela K44 på en gång.

Så är väl fallet till viss del, men inte enbart, CP har plockat byar på alla fronter och visst har epic fått sig nån/några byar men än så länge leder CP enligt statistiken, vilket dom förmodligen skulle gjort även om "Epics västra utlöpare" inte existerat.

Förstår kanske om du inte menar så men så många spelare handlar det inte om, inte så många byar som CP har tagit.

Dessutom har CP också utlöppare i EPIC men dom klarar sig finfint, vilket tyder på att CP antingen är bra på att deffa eller får bra med assistans.
 

DeletedUser

Guest
Det var andra adlen i tåget, fast första dog också. Varför skicka adels med sekunder i mellan? Skicka alla på samma tid. Fast iom att rensen var med första adlen är det extr dåligt gjort av EPIC-fail.
 

DeletedUser

Guest
Okej förlåt för min smutskastning då :] Hade inte helsäker fakta :p
 

DeletedUser

Guest
Ska jag lägga upp först attacken också eller?

Förresten var första adlen rensen, ca 8000 yxor och lite hästar och en adel o lite mur.

BTW man ska väl inte skicka rensen och adlen med mellanrum iallafall?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Onödigt att rensa så hårt när man ändå har tid att skicka in bra med deff innan första adelns ankomst! haha! :D

edit: andra adeln då...
 

DeletedUser

Guest
Onödigt att ha med adels med i renset överhuvudtaget då den med 99% sannolikhet (ungefär) dör då.

EPIC FAIL

Det finns fler än ett spelsätt och detta är tidssparande för dem som inte orkar sitta och koordinera halva nätterna.
Så fundera på vem som är det största misslyckandet här egentligen.
 

DeletedUser

Guest
dessutom duckar ju många renset, och vips så har du en by med sänkt loj .. :)
dessutom kostar inte en död adels så mkt ..
 

branny

Member
Reaktionspoäng
0
säger väl sig självt med att om man orkar sitta uppe, och om man kan så skickar man inte i renset? Förväntade mej mer än så av epic på dom rapporter jag sett.

behövs pyttelitedeff för att adelsen ska dö, och tajmar du på sekunden är det svårt att ducka renset?

Finns ju hur många anledningar som helst att inte ta med adelns i renset, och lojaliteten sänks inte om adelsen dör? Vilket den troligtvis gör.
Jo funderar på vem misslyckandet är, och jag behöver nog inte fundera så mycket mer.

CP äger EPIC, iaf. av det jag sett och i statistiken.
 
Topp