Top 10 Stammar - Med kommentarer

DeletedUser

Guest
Jaså? Det visste jag faktist inte. Har inte så stor koll på k44. Är så rörigt där uppe ;)
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Jag hade tänkt göra lite olika listor och kommentera allt eftersom, som ni kanske märkt gillar jag temat "udda listor" och hoppas att mudde kan låta mig göra lite mer ovanliga listor så länge de håller sig till topic, således Top 10 stammar (dock står det inte om det är OD eller poäng man ska göra en lista på)..

Första listan blir top-10 i poäng!

top10tribes29augusti.jpg


1. Cmon! --> Våra fiender, slåss på rätt fint trots två fronter - har börjat skärpa sig ute i externa nu och börjar faktiskt kunna börja jobba på att bli en respektabel stam även rörandes PoP.. Kriga kan dem, verkar dock tappat en stor del av suget (eller är det trupperna?) på att kriga sedan Träd hoppade in i kriget.

2. Yawn --> Min egen stam, kommentera får ni andra göra.

3. Träd --> Stammen jag var med att grunda, kan bara sammanfatta dessa som ett underbart skönt gäng köttare som ser till att få jobbet gjort då det gäller, tror dessa står som segrare i V12 om de orkar hålla aktivitet och vilja uppe...

4. -NG- --> Gör inte mycket väsen av sig, krigar emot Hades enligt rykten, dock inget man märker av nämnvärt så de får se till att börja göra något om de vill ha en chans att överleva V12

5. MuM --> En skara spelare som stod pall emot Yawn väldigt länge tills Cmon! hoppade in och de fick en extra växel emot sig av Yawn tills deffen deras malts ner :awsm:

6. The BH --> Mycket intressant stam med ett lite halvpissigt läge tyvärr, ska bli intressant att se hur de utvecklas och blomstrar med tiden :)

7. -s- --> Ser ut att vara forna R.R spelare här, har överlevt Cmon! en gång och verkar vara stabila spelare - går rykten om att de slaktar IMRI, stämmer detta så önskar jag eder en god jaktlycka.

8. Hades --> Hade svårt att hålla sina trupper i styr och fick en bestraffning utav sina grannar under gårdagen, verkar inte ha allt för hög aktivitet heller tyvärr vilket deras poäng indikerar.

9. IMRI --> Högt medlemsantal men låg poäng indikerar dålig klass på spelare, tror inte ni håller er kvar länge till, speciellt inte om ryktet gällande -s- vs IMRI stämmer

10. TR --> Kommer nog inte växa sig så mycket större, behöver snart kriga emot någon om de ska kunna ha en chans att ens expandera (adla barbarer går också, dock inget rekommenderat)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nästa lista blir top-10 ODA

top10odatribes29augusti.jpg


1. Yawn --> Min egen stam, låter er andra kommentera

2. Come on! --> Kött är ert signum, keep it a bit lower please :(

3. Träd --> Har bara startat sin köttrunda emot Cmon!, ser fram emot att se mina vänner marschera framåt med stormsteg både i poäng och ODA

4. MuM --> Den passivt aggresiva stammen, har köttat på fint emot Yawn och allierat sig med Cmon! så ska bli intressant att se vilka som faller offer för deras offbyar härnäst..

5. Hades --> Verkar ha offat rätt fint ändå trots kvaliteten på spelarna, tror dock inte ni kommer så mycket högre upp i ODA ranken!

6. -NG- --> Kan säkert öka en del i ODA trots allt med tidens gång, ska bli intressant att se er utveckling.

7. -DV- --> Stammen som motarbetade Träd i det tysta nere i K54, fick straff för det och är idag nästan utraderade ifrån kartan...

8. The BH --> Har ni inte köttat er högre upp i ranken ännu? Passivt av er tycker jag :/

9. EWWA --> Illasinnade rykten florerar kring denna stam, ryktas om fusk och mygel - jag hoppas verkligen V12's admin utreder detta mycket noga så vi slipper sånt fulspel här i V12, räckte med Pirates/TTT bannen i början av världen tycker jag personligen.

10. banzai --> Köttranken borde ni öka på lite smått tycker jag, ska bli intressant att följa era åtaganden här i V12.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Top-10 ODD

top10oddtribes29augusti.jpg


1. Yawn -> Min egna stam

2. Come on! -> Har legat i krig sedan starten av V12, inte konstigt ni ligger högt upp i ODD ranken

3. MuM -> Krigat emot DSA/TFA aka Yawn sedan starten av V12, har mergat ihop stammarna flertalet gånger och alla har toppat ODD ranken av någon outgrunderlig anledning ^^

4. Hades -> Hög ODD och låg ODA, hellre köttad än kötta verkar passa in på er stam

5. -NG- -> No idea vilka som köttat er, men köttats verkar ni ha gjort lika mycket som ni köttat (diffar bara 0.26 Mio mellan ODA'n kontra ODD'n)

6. Träd -> Förhållandet mellan ODD och ODA ranken är awesome och de enda som egentligen skickat attacker emot er är Cmon! so far.

7. IMRI -> Blir köttade av -s- och har köttats av TTT/HIMYV/Cmon! innan dess, ett under att ni finns kvar och att er ODD trots allt är så låg...

8. United -> K45's stora fiasko skulle jag kalla er, överlåter dock de som legat där uppe längre än mig bedöma er som stam...

9. Snövit -> Relativt okänd stam för många, tror dock dessa kan expandera lite grann innan de blir uppätna av någon stam

10. CW -> Stammen som ägde V12 från början, som blev köttad och som försvann - konstigt nog ligger ni fortfarande top-10 i ODD ranken.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Framtidens top-10 stammar, om ca 1 månad

1. Yawn
2. Träd
3. MuM
4. Cmon!
5. -NG-
6. The BH
7. -s-
8. Snövit
9. banzai
10. Någon randomstam som haft en lyckosam månad

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Adlingsvinnare senaste veckan!

adlingsvinnare.jpg


Adlingsförlorare senaste veckan!

adlingsfrlorare.jpg



Sådär, då var mina listor/kommentarer klara - får be om ursäkt för en väldigt lång wall of text men hoppas det i alla fall fanns vissa inslag av humor, OM det finns vissa kommentarer som säger emot varandra i de olika listorna så är det så att jag bedömt siffrorna för sig, inte i ett stort sammanhang vilket bör tagas i beaktning om någon kommenterar detta.

//TGOW
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Nu ska jag göra en lista :)

1 Cmon! Min stam :)
2 Yawn Den mest överskattade stammen...
3 Träd Riktigt duktiga på att kriga.
4 -NG- Ganska så nya, inte så mycket oba
5 MuM Helt okej.
6 The BH Inte köttat alls mycket, det är jag besviken på...
7 -s- Cooola :D
8 Hades Dåliga
9 IMRI Dåliga
10 TR Dåliga

Om 2 månader

1 Cmon! Har ledningen :)
2 Yawn/Träd Har mergat
3 The BH De har lagt sig in i kriget mellan Cmon! och träd/yawn, vilken sida är ännu oklart :)
4. NG De har hållit sig borta ifrån kriget och sakta men säkert byggt upp sina byar :)
5-10= Rand0m stam
 

lody92

Member
Reaktionspoäng
0
Nu ska jag göra en lista :)

1 Cmon! Min stam :)
2 Yawn Den mest överskattade stammen...
3 Träd Riktigt duktiga på att kriga.
4 -NG- Ganska så nya, inte så mycket oba
5 MuM Helt okej.
6 The BH Inte köttat alls mycket, det är jag besviken på...
7 -s- Cooola :D
8 Hades Dåliga
9 IMRI Dåliga
10 TR Dåliga

Om 2 månader

1 Cmon! Har ledningen :)
2 Yawn/Träd Har mergat
3 The BH De har lagt sig in i kriget mellan Cmon! och träd/yawn, vilken sida är ännu oklart :)
4. NG De har hållit sig borta ifrån kriget och sakta men säkert byggt upp sina byar :)
5-10= Rand0m stam

Vi har inte så mycket att kötta? ^^
Men planering pågår.^^
 

DeletedUser

Guest
Nu ska jag göra en lista :)

1 Cmon! Min stam :)
2 Yawn Den mest överskattade stammen...
3 Träd Riktigt duktiga på att kriga.
4 -NG- Ganska så nya, inte så mycket oba
5 MuM Helt okej.
6 The BH Inte köttat alls mycket, det är jag besviken på...
7 -s- Cooola :D
8 Hades Dåliga
9 IMRI Dåliga
10 TR Dåliga

Om 2 månader

1 Cmon! Har ledningen :)
2 Yawn/Träd Har mergat
3 The BH De har lagt sig in i kriget mellan Cmon! och träd/yawn, vilken sida är ännu oklart :)
4. NG De har hållit sig borta ifrån kriget och sakta men säkert byggt upp sina byar :)
5-10= Rand0m stam

The BH har lagt i sig i kriget och på Yawn/Träd's sidan eftersom allians mellan dom
 

DeletedUser

Guest
Gillar TGOW listor, dock tycker jag att framtidsteorier inte hör hemma i denna tråden, så där får ni gärna skapa en ny tråd eller eller ännu hellre nöja er med att se till så det sker in game ;)

Btw så har the BH redan deffat Yawn så råder väl inget större tvivel om sida?


1. Cmon! - Min stam, får se om dom kan återhämta sig efter chockbeskedet från ledaren.

2. Yawn - En värdig motståndare även om jag tror att det hade gått snabbt om inte Träd hade lagt sig i. Verkar vara vara väldigt blandat när det gäller kvalitén på spelarna.
Smart drag att IAPa med MuM, misstänker att den är kvar tills ni samlat ihop offtrupper längs MuM gränsen.

3. Träd - Bra stam men tror flera spelare inte är så erfarna så får väl se om dom lär sig.

4. -NG- - Kan bli något, gått förbi MuM med lite hjälp av att flera lämnat MuM. Får väl se om det är ni som vinner kriget om K44.

5. MuM - Sved lite när ni skaffade en IAP med Yawn men ni har ju rätt till att ta era egna beslut. Hoppas dock att ni ser till att samla trupper då jag inte tror att Yawn håller IAPn längre än nödvändigt.

6. The BH - Vad jag förstått är detta en värld att klicka lite på när inget händer på dom andra världarna. Hoppas det annars förstår jag inte tanken med en allians med Yawn. Luktar lite Merg kanske? Man måste bara älska en spelare som lody92..

7. -s- - Gamla R.R? får väl se vad som händer.

8. Hades - Min förrförra stam, får nog rycka upp sig lite om det ska bli något.

9. TR - En av flera stammar som vill ha k44, ska någon av er lyckas?

10. banzai -samma som TR flera medlemmar ligger nära Fast vilket inte kan vara bra.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Bad ass a4 uppsats om topp 10 stammarna

//TGOW


Vill bara lyfta på min osynliga hatt som jag alltid har på mig för dig min vän.. riktigt nice lista och jag vill bara visa uppskattning och vill även uppmuntra sånna posts som är roliga att läsa/titta på och som är annorlunda än ''normen'' :) THANK YOU
 

DeletedUser

Guest
Asså jag har själv kontakter i yawn så tro fasen inte att jag är helt bombad XD
 

DeletedUser

Guest
Hoppas det är okej för din del knass att jag härmar dig i min topp 10 lista för stammar.
Tar med lite bilder och en del text bakom varje stam som du gjorde. Gillade din idé och fortsätter på den vägen.

toppstammarv12pong.jpg


1. Yawn
Sitter som ledare för Yawn. Och har läst igenom externa flera gånger och varje dag har det varit ett par skit ord från spelare i Cmon! vet inte hur många gånger de har valt att kasta skit på oss. "Överskattade" "Usla" "Kan inget" o,s,v.

Frågan jag har ställt mig är.. vad i helskotta gör vi på första platsen när vi är så fördömt överskattade och usla och dåliga o,s,v.
Har ni från Cmon! något att säga om min kommentar tar ni det med mig via externa eller in game där jag spelar under Rosakanin.

2. Träd
Har följt er sen början av v12, och jag är fortfarande lika imponerad av ert spelande på denna världen. Kan bara säga en sak. Jag visste från start att ni skulle vara en av topp stammarna i denna världen och jag är inte förvånad. Bra jobbat alla i Träd. Ser fram emot att få se och följa er mer i v12 nu när jag åter kommit tillbaka till denna världen.

3. Cmon!
En stark stam från början. Köttat på bra säger alla och sett till att få det de ska göra gjort. Jag säger inte emot. Däremot tog ni er vatten överhuvudet när ni gick på Yawn. Ni räknade verkligen inte med Träd, såg man redan från första statsen som visades på tavlan. Och jag tror inte alls att ni håller er kvar i topp 10. I mina ögon föll ni som en sten redan när Träd gick in och efter att de började kriga mot er har man endast sett er förlora mer och mer byar och inte gjort några direkta taktiska eller smarta drag.

4. -NG-
En stam som lurar i mörkret? Det är i alla fall min känsla. Finns säkert några ljushuvuden i denna stammen som vet hur de lirar TW. Har inte satt mig in så mycket än i världen sen jag la ner och har inte så stor koll på er mer än att ni ligger nära mig.

5. MuM
Cmon! tog in deras topp spelare och en efter en har nu börjat få ge vika för Yawn och Träd. Var nog ett dåligt drag att sticka från MuM. Har annars varit en stark stam, men tappade sitt fäste när deras spelare stack till Cmon!.

6. The BH
En stam som lever bakom oss i Yawn. Tror inte Cmon! gillar er boys and girls. Kollar i de andra listorna som Cmon! spelarna lagt upp här och det ger vibbar om att de försökt att få med er emot oss istället för att ni ska vara emot dom. Eller har jag fått fel vibbar.

7. -s-
Gamla R.R spelare som lever än efter att Cmon! gick emot dom, trodde R.R var ett mycket starkare gäng när kriget mellan dom bröt ut. Jag hade helt fel och R.R försvann rätt fort från kartan. Men nu verkar det som om att R.R spelarna frossar igen fast i denna nya stam som de har.

8. TR
Hört att det finns några bra spelare i denna stammen. Dock så tror jag inte på er. Ni borde varit betydligt högre upp i listan om ni verkligen hade satsat på denna världen.

9. banzai
Banzai är ändå en stam med många goa lirare i som vet vad de gör. Däremot har jag känslan av att det är lite som en semester stam för rätt många av deras spelare.

10. EWWA
Tror inte heller på er och har inget att säga om er då jag inte har en blekaste om vilka ni är.

toppstammarv12.jpg


Topp stammarnas OBA samt OBF.
Den talar väl rätt bra för sig själv?

1. Yawn
Min stam har både första placeringen i OBA och OBF.
Måste väl ändå ses som en bra placering om man kollar på OBA listan. Cmon! ligger bakom oss med cirka 3e mille. Det talar för sig själv att vi är de som köttar mest i v12.

Att vi har mest OBF säger väl sig själv lite det med. Vi har varit i många krig och vi vet hur vi deffar.

2. Cmon!
Har både andra plats i OBA och OBF, samma sak som ovan varit i många krig och vet hur man deffar. Och köttar även på friskt.

3. Träd
Gött att se att ni ligger trea i OBA, ni ska väl utöka er OBA snart antar jag. På bekostnad av Cmon!'s deff.

Resterande stammar som inte ligger i topp 3 i OBa nämner jag inget om. Utan för att bli nämnda utav mig får man se till att ligga i topp 3. (Är helt enkelt för lat att skriva så mycket som knass gjorde).

Lägger även in min lilla tanke om hur det ser ut om en månad i topp 6 (de nedanför kommer variera som fasen under månadens gång har jag en känsla av).

Yawn
Träd
NG
Cmon!
MuM
The BH


Adlingsvinnare och Adlingsförlorare senaste veckan speglar hur framtiden möjligen kan se ut.
Så jag drar med det med, knass du får skylla på mig sen om du tycker jag härmat dig för mycket :p

adlingsvinnareadlingsfr.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
Bra lista både Adam och Black Sparkz ;) Skulle vart kul om fler vågade testa att göra sånna listor:awsm:
 

DeletedUser

Guest
Black Sparkz jag gillar inte din lista alls.. Du nämner nästan Cmon! i varje kommentar om stammarna..

Och sen att ni i Yawn leder Adlingsvinnare är ju inte jätte konstigt om man kollar vad ni adlar för byar.
 

Dead King

Member
Reaktionspoäng
0
Black Sparkz jag gillar inte din lista alls.. Du nämner nästan Cmon! i varje kommentar om stammarna..

Och sen att ni i Yawn leder Adlingsvinnare är ju inte jätte konstigt om man kollar vad ni adlar för byar.

Hans lista är ju grymt bra? Han har ju rätt i det han säger?
 

DeletedUser

Guest
Han behöver fortfarande inte nämna något om Cmon i t.ex. hans kommentar om egna stammen Yawn.
 
Topp