Top 10 Stammar - Med kommentarer

DeletedUser

Guest
1.Yawn, Kommer ha toppen ett bra tag till!
2.Come on! Ni får pisk av Yawn bara inse!
3.Träd, En bra stam som kommer hålla sig kvar ett tag till skulle ja tro.
4.MuM, tycker inte alls om er så tänker inte ens säga nått.
5.NG, Vet inte mycket om er så...
6.The BH, Tror på er rätt så mycket!
7.Hades, Åker ner
8.IMRI, jadu.. ni verkar vara en aktiv o hyfsat bra lirare.. så ni kan komma någonstans!
9.EWWA, FAILAR MOT BANZAI!
10.Banzai, Spöar EWWA lätt !
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Topp 5 stammarna

Här kommer dom topp 5 stammarna i min syn vinkel....

Rank 1 Yawn

Verkar vara ett härligt gäng. Förstår inte vad som hände med Sansen men men. Tycker själv att dom skriver skit här i forumet. Men förstår ej hur dom kan vara rank 1 dom har knappt tagit en by av MuM och Cmon! har kört över dom en sålänge. Tror att dom kommer splittras och delas i många stammar och sen försöka kriga igen. Deras Allianser som jag tror är The Bh och Ng och Träd.... (svaghet sammarbetet )

Rank 2 Cmon!

Borde ligga rank 1. Dom flesta spelarna är proffs spelare från andra världar. Har bara imponerat i alla krig än så länge. Gjorde så att R.R splittrades och JabbaW. Ändå lilla missen är Imri som inte borde få växa till sig men det blir väl senare antar jag =D. Cmon! krossade Yawn i sitt första anfall med 26-1 och kommer antagligen fortsätta så. ( Dom är bara 28 spelare dock kan detta vara styrkan då alla känner varandra och tänker offra trupperna för varandra.

Rank 3 Träd

En stam som mergade med -DV-. Vet ej hur det gick men då dom ej har splittras än så gick det väl helt ok. Vet ej riktigt vad dom har för roll i Yawn Vs Cmon! kriget. Träd är en stam med lite för många spelare borde sänka till 35. Träd Har lite sådär OBF då dom varit ganska osynliga än så länge. Har ej varit i något stort krig ännu men det kommer väl antagligen. Får se hur det blir med denna stam är väldigt osäker tror dom kommer splittras.(svaghet Dom mergade men kan bli bra också borde mergat tidigare)

Rank 4 MuM

Då jag själv har adlat några av spelarna på mina andra världar så vet jag att dom vet hur dom ska spela. Ser också att det finns några Sprit spelare som jag spelat med förr.
Önskar dom lycka till i kriget mot Yawn om man kan kalla de det. Då dom har imponerat på mig. Rank 4 stammen har klarat att stå emot rank 1 stammen väldigt bra. (Svaghet deras deff trupper kan vara slut och det kan börja luta neråt snart)

Rank 5 -NG-

Har ej kvaliteten för att bli topp 3 stammarna borde vara rank 10 stammen. Har 81/28 i byar tagan borde ha mycket bättre i med att dom är en ny stam. Tror att dom kommer ställa sig på Yawns sida mot Cmon! då alla stammarna måste välja en sida annars kommer dom försvinna med vinden senare...(svaghet tror att dom är för ny stamm för att lyckas bra)

Hoppas ni inte ska klaga att för mycket på mig ^^
 

DeletedUser

Guest
chaos riktigt bra analys men håller inte riktigt med om yawn o cmon! tror på yawn mera!
 

DeletedUser

Guest
=D Jag är ju sj Cmon så vad hade du trott att jag skulle tro XD man måste ju vara lite positiv ^^
 

DeletedUser

Guest

härligt att se att cmon! köttar sönder yawn

nu ontopic

1.Yawn - verkar inte gå så bra mot cmon! på väg ner?
2.Cmon! - Köttar på fint ett gäng bra spelare som vet vad dom kan och visar det med
3.Träd - ett rätt anonymt gäng gör inte mycket väsen från sig men känns riktigt stabila
4.MuM - tar lite av dom flesta stammar, var obs så ni inte skiter i det blå skåpet och får alla mot er
5.-NG- - krigar mot hades ser bra ut enligt statsen men ger inte mycket för era ord
6.The BH - samma som träd inte hört så mycket om er än för att få nått grepp om er men känns stabila
7.Hades - slaktas av NG fler medlemmar börjar om men ett riktigt positivt gäng trots kriget och statsen
8.IMRI - ?? er har jag inte den blekaste koll på har för mig att cmon! var på er förut dock.
9.EWWA - flickorna på v12 börjar gå tungt nu när banzai fått upp växeln
10.banzai - har fått upp en växel nu i kriget mot ewwa
 

DeletedUser

Guest
1.Yawn, åker ner tyvärr till 3:e plats o stannar där : D cmon tar dem. Men de lyckas nog hålla k45.

2.Cmon!, Kommer kötta ner Yawn o sen hålla rank1 platsen ett bra tag till : D tror att de tar IMRI efter yawn

3.Träd, växer lugnt i k 54 o kmr ha det lugnt där tills dem bestämmer sig för att gå i krig

4. MuM, klarar sig tack vare att cmon o yawn krigar nu : D kmr nog bygga upp sin deff igen : D fast NG kmr gå om dem.

5. NG , bra krigar stam som går upp i poäng väldigt snabbt, tror dem kommer gå om MuM o ligga 4:a tills nån stor stam går på dem : D elr så blir dem själva en stor stam.

6. The BH, växer lugnt brevid Yawn. de verkar ha en IAP men får se hur det går i framtiden : D lågt antal spelare o bra poäng, med lite flyt kan dem växa ikapp storstammarna.

7. Hades, NG krossar dem o dem e ute från top 10 inom 1 vecka. Aldrig trott på dem.

8.IMRI, när cmon tröttnar på dem så åker dem ner. Får många medlemmar har dem tkr jag. Borde sänka medlemmarna till 50 iallafall.

9. EWWA, får se hur det går emot Banzai. fast trots allt har dem NG på sin sida som nog köttar ner både hades o banzai.

10. Banzai, dem åker ner med hades mot NG o EWWA. ganska orutinerade spelare som inte klarar NG.
 

DeletedUser

Guest
1.Yawn, åker ner tyvärr till 3:e plats o stannar där : D cmon tar dem. Men de lyckas nog hålla k45.

2.Cmon!, Kommer kötta ner Yawn o sen hålla rank1 platsen ett bra tag till : D tror att de tar IMRI efter yawn

3.Träd, växer lugnt i k 54 o kmr ha det lugnt där tills dem bestämmer sig för att gå i krig

4. MuM, klarar sig tack vare att cmon o yawn krigar nu : D kmr nog bygga upp sin deff igen : D fast NG kmr gå om dem.

5. NG , bra krigar stam som går upp i poäng väldigt snabbt, tror dem kommer gå om MuM o ligga 4:a tills nån stor stam går på dem : D elr så blir dem själva en stor stam.

6. The BH, växer lugnt brevid Yawn. de verkar ha en IAP men får se hur det går i framtiden : D lågt antal spelare o bra poäng, med lite flyt kan dem växa ikapp storstammarna.

7. Hades, NG krossar dem o dem e ute från top 10 inom 1 vecka. Aldrig trott på dem.

8.IMRI, när cmon tröttnar på dem så åker dem ner. Får många medlemmar har dem tkr jag. Borde sänka medlemmarna till 50 iallafall.

9. EWWA, får se hur det går emot Banzai. fast trots allt har dem NG på sin sida som nog köttar ner både hades o banzai.

10. Banzai, dem åker ner med hades mot NG o EWWA. ganska orutinerade spelare som inte klarar NG.

Lustigt att du säger "inte klarar NG" Trodde ewwa ville stå på egna ben. Men ni kanske kommer merga så fort de sämre spelarna i eran stam har blivit utrensade?
 

DeletedUser

Guest
1.Yawn, åker ner tyvärr till 3:e plats o stannar där : D cmon tar dem. Men de lyckas nog hålla k45.

2.Cmon!, Kommer kötta ner Yawn o sen hålla rank1 platsen ett bra tag till : D tror att de tar IMRI efter yawn

Varför skulle Yawn få vara kvar i K45 om vi köttar dom? och på vilket sätt skulle vi kötta dom ifall de har kvar en hel kontinent?

Kanske ska tänka innan du skriver?
 

DeletedUser

Guest
1 Yawn: Vad händer här? Stor och erfaren stam som inte ger mycket väsen ifrån sig. Tror och hoppas att de har något ess i rockärmen och att de finns en bra anledning till att de just nu tappar mängder av byar till både Cmon! och MuM. Kanske tappar första platsen men kommer att hålla sig topp två iaf en lång tid fram över.

2 Cmon!: Gjorde en ganska uppenbar fejk plan innan de attackerade Yawn. Sedan dess har ni verkligen visat att ni är en topp stam och kommer att förbli det. Utåt så får man en trevligt intryck av medlemmarna oh tror att de både har kvalitet, erfarenhet och humor.

3 Träd: Den tredje och sista "stor stammen" som ligger lite efter de två andra topp stammarna både i ob och poäng. utifrån känns det som att det är lite för många medlemmar på en för liten yta. Kanske blir rörigt för ledningen att hålla koll på? Ni har hela K 54 för er själva vilket är positivt men vad händer sedan? Skall ni vända er mot Cmon! eller blir det den trånga k44 där de flesta topp 10 stammar har byar?


4 MuM: Har börjat bra mot Yawn. Tror dock som sagt att Yawn har något ess i rockärmen som även ni kommer att få MuMsa på ;) Geografiskt sett så har ni en dålig placering då ni ligger nästan i mitten mellan många andra stora stammar men det har hittills gått bra för er.

5 -NG-: Skööön stam! Dunkar på Hades och frodas. Svårt att inte vara partisk när man pratar om sin egen stam så tänker inte säga speciellt mycket mer ;)

6 The BH: Har ni egen vilja eller lyder ni bara Yawn? Tror att det kommer att bli en merg för er med Yawn om inte eran stam hinner lösas upp innan det. Ni har inga stora fiender att bråka med mer än Yawn så ni har endast små stammar och barbarer. Jag spelar detta spelet för att kriga och då vill jag inte vara omringad av en STOOR IAP/Allians? Kan bi Sims Varning?

7 Hades: Ni kommer att fortsätt falla. Ses i dödsriket ;)

8 IMRI: Ta läget i akt och slå till mot Cmon! Om ni skall ha en chans att göra anspråk på K55 så bör ni göra det nu när Cmon! krigar mot Yawn. Tror dock inte att ni klrr av att göra det så ni kommer att försvinna när Cmon! tröttnar på Yawn.

9 EWWA: Köttar på Banzai! Tror att ni kommer att vinna kriget utan några större problem om inget oväntat händer (tex Träd hoppar in i leken). Frågan är vad som händer sedan och hur lång tid det tar för er?

10 banzai: Ni kommer att falla med Hades.
 

DeletedUser

Guest
1 Yawn: Vad händer här? Stor och erfaren stam som inte ger mycket väsen ifrån sig. Tror och hoppas att de har något ess i rockärmen och att de finns en bra anledning till att de just nu tappar mängder av byar till både Cmon! och MuM. Kanske tappar första platsen men kommer att hålla sig topp två iaf en lång tid fram över.

2 Cmon!: Gjorde en ganska uppenbar fejk plan innan de attackerade Yawn. Sedan dess har ni verkligen visat att ni är en topp stam och kommer att förbli det. Utåt så får man en trevligt intryck av medlemmarna oh tror att de både har kvalitet, erfarenhet och humor.

3 Träd: Den tredje och sista "stor stammen" som ligger lite efter de två andra topp stammarna både i ob och poäng. utifrån känns det som att det är lite för många medlemmar på en för liten yta. Kanske blir rörigt för ledningen att hålla koll på? Ni har hela K 54 för er själva vilket är positivt men vad händer sedan? Skall ni vända er mot Cmon! eller blir det den trånga k44 där de flesta topp 10 stammar har byar?


4 MuM: Har börjat bra mot Yawn. Tror dock som sagt att Yawn har något ess i rockärmen som även ni kommer att få MuMsa på ;) Geografiskt sett så har ni en dålig placering då ni ligger nästan i mitten mellan många andra stora stammar men det har hittills gått bra för er.

5 -NG-: Skööön stam! Dunkar på Hades och frodas. Svårt att inte vara partisk när man pratar om sin egen stam så tänker inte säga speciellt mycket mer ;)

6 The BH: Har ni egen vilja eller lyder ni bara Yawn? Tror att det kommer att bli en merg för er med Yawn om inte eran stam hinner lösas upp innan det. Ni har inga stora fiender att bråka med mer än Yawn så ni har endast små stammar och barbarer. Jag spelar detta spelet för att kriga och då vill jag inte vara omringad av en STOOR IAP/Allians? Kan bi Sims Varning?

7 Hades: Ni kommer att fortsätt falla. Ses i dödsriket ;)

8 IMRI: Ta läget i akt och slå till mot Cmon! Om ni skall ha en chans att göra anspråk på K55 så bör ni göra det nu när Cmon! krigar mot Yawn. Tror dock inte att ni klrr av att göra det så ni kommer att försvinna när Cmon! tröttnar på Yawn.

9 EWWA: Köttar på Banzai! Tror att ni kommer att vinna kriget utan några större problem om inget oväntat händer (tex Träd hoppar in i leken). Frågan är vad som händer sedan och hur lång tid det tar för er?

10 banzai: Ni kommer att falla med Hades.


Om du har nollkoll på oss så kommentera inte.. v12 tycks tro att vi är ute... Men så är det inte vi har haft det väldigt svårt mot MuM, dom har varit väldigt duktiga måste jag säga sen har come on planerat detta hur länge som helst för dom vet att dom får pisk annars .. Tror inte många v12 stammar skulle klarat 2 top stammar från 2 olika fronter... Även att vi krigat mot MuM ett bra tag och losar mkt trupper och sedan kommer en stam som är duktig och planerat denna väldigt länge svårt att ta byar då ? :O
 

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
1
6 The BH: Har ni egen vilja eller lyder ni bara Yawn? Tror att det kommer att bli en merg för er med Yawn om inte eran stam hinner lösas upp innan det. Ni har inga stora fiender att bråka med mer än Yawn så ni har endast små stammar och barbarer. Jag spelar detta spelet för att kriga och då vill jag inte vara omringad av en STOOR IAP/Allians? Kan bi Sims Varning?

Haha jag tror inte att vi kommer att lösas upp:p Du ska bara se skypechatten ;)
 

DeletedUser

Guest
Om du har nollkoll på oss så kommentera inte.. v12 tycks tro att vi är ute... Men så är det inte vi har haft det väldigt svårt mot MuM, dom har varit väldigt duktiga måste jag säga sen har come on planerat detta hur länge som helst för dom vet att dom får pisk annars .. Tror inte många v12 stammar skulle klarat 2 top stammar från 2 olika fronter... Även att vi krigat mot MuM ett bra tag och losar mkt trupper och sedan kommer en stam som är duktig och planerat denna väldigt länge svårt att ta byar då ? :O

Skriver att jag tror på er för det gör jag. Ni möter som sagt två av topp 4 stammarna och hade ni inte legat i underläge nu så hade jag varit förvånad. Läs ordentligt och se inte allt svart och vitt! ;)

Haha jag tror inte att vi kommer att lösas upp:p Du ska bara se skypechatten ;)

Ni verkar som en skön stam efter vad jag har hört och tvivlar inte på att ni har kvalitet och erfarenhet, men faktumet att ni måste flytta över V12s största stam för att komma till några fiender kvarstår. Menar bara att om jag hade vart i eran situation så hade jag blivit lite uttråkad (om man inte har något off game som Skype att pyssla med ;)).
 

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
Ni verkar som en skön stam efter vad jag har hört och tvivlar inte på att ni har kvalitet och erfarenhet, men faktumet att ni måste flytta över V12s största stam för att komma till några fiender kvarstår. Menar bara att om jag hade vart i eran situation så hade jag blivit lite uttråkad (om man inte har något off game som Skype att pyssla med ;)).

Sen finns det andra världar med :awsm:
 

microblade

Member
Reaktionspoäng
0
Yawn, Stam-rank 1, OBA-rank 1, OBD-rank 1
Trevligt folk som spelar med hjärtat. De uppträder moget, drar inte till sig onödig publicitet utan flyter mest på i sitt egna tempo. Anar viss sommarinaktivitet i och med de inte alltför imponerande siffrorna mot MuM. Detta är dock inte topp prioritering i stammen utan mest som en lekstuga för stunden. Skall bli intressant att se när de tar tag i kriget på allvar. Har totaldominans på sin kontinent med undantaget av "The BH", känns lite som ett förbestämt samarbete då Yawn låtit dem växa i frid.

Cmon!, Stam-rank 2, OBA-rank 2, OBD-rank 4
Vill ses som störst, bäst och vackrast. Ja jag kan säga att jag är imponerad av denna stam i alla fall. Tuggar lite var stans på olika stammar just nu och frodas utan större motstånd. Har kontroll över större delen av sitt hörn. Börjar dock bli rätt trångt från andra växande stammar. Hur ställer sig stammen till att bli instängd är frågan.. Kommer nog visa sig inom kommande 2 veckor har jag på känn.

Träd, Stam-rank 3, OBA-rank 3, OBD-rank 10
Den sista av "De tre stora" på denna värld. Har själv fått privilegiet att bli medlem i denna stam. Slutförde nyligen ett krig som säkrade deras plats i K54 och rensar för stunden bort småskräpet som ligger lite varstans. Ser ut att bli en lång vila för mina kära medspelare efter en hel sommar full av krigande.

MuM, Stam-rank 4, OBA-rank 4, OBD-rank 2
Utför sitt krig mot omkringliggande stammar på ett utmärkt sätt. Trots ett 2-frontskrig lyckas de stångas tillbaka med illvilja. Tveksam på hur länge de kan hålla denna prestanda då många spelare börjar bli trötta. Behöver antingen avlastning i form av fräscha spelare eller att någon större stam ställer sig vid deras sida, mycket tveksamt så gissar en sönderfallning kommande månad. Sorry men ni blir inte kvar på topp 5 i slutet på augusti.

-NG-, Stam-rank 5, OBA-rank 8, OBD-rank 9
Vad har vi här, vad har vi här..? Relativt ny stam som idag blir två veckor gammal. Har inte satt sig i respekt från de dominanta stammarna på världen ännu och kommer därför få det tufft. Kommer anses som plockmat tills dess att någon större aktion anordnas. Stamuppbyggnade i form av kartplacering talar till er fördel. Se nu till att utnyttja det innan det är för sent.

The BH, Stam-rank 6, OBA-rank 10, OBD-rank 68
Kollar på försvars-OBn och förundras.. Skriker stark Yawn-kontakt all over. Diplomati kan ni åtminstone. Vill dessvärre se er på planen innan ni får en guldstjärna av mig. Kommer förmodligen inte ske innan en merge blir aktuell för er så.. ja.. *host*

Hades, Stam-rank 7, OBA-rank 6, OBD-rank 3
Hackkyckling rakt igen. Borta från topp 10 innan slutet på månaden i denna farten.

EWWA, Stam-rank 8, OBA-rank 11, OBD-rank 14
För utspridda för att lyckas. Tror inte på er.

banzai, Stam-rank 9, OBA-rank 23, OBD-rank 25
Pinsam OB-poäng. Har dock stor chans att stanna på topp 10 ett bra tag till, så länge de inte lockar på sig Träd som just nu är deras enda hot. Förblir nog rätt anonyma tills en merge sker.

IMRI, Stam-rank 10, OBA-rank 22, OBD-rank 12
När kommer ert krig mot Cmon!, eller har ni ert på det säkra vad gäller den fronten? Återstår att se. Antingen blir de plockade av dem eller så förblir de på topp 10 tills dess att Cmon! inte orkar låta dem frodas längre. Fail i det långa loppet tyvärr.

Nu ska vi se, en vecka har gått.

Cmon!: Tagit ledningen från Yawn efter en chockstart och lika imponerande chockfortsättning. Träffade ganska rätt. Kriget bröt ut tidigare än jag trodde i och för sig..

Yawn: Fick det tungt redan en dag efter mina spekuleringar i och med Cmon!'s krigsförklaring och väldiga påtryck. Bör dock få avlastning nu när Träd ger sig på Cmon!.

Träd: Blank..

MuM: Ni fick den hjälp ni behövde. Nu säger ryktet att ni slutit IAP med Yawn? Antingen ett genidrag eller katastrofdrag, vad får tiden utvisa.

Orkar inte med resten då inte mkt ändrats för dem
 

DeletedUser

Guest
1. Cmon! Mejjade ner Yawn med en riktigt bra start på kriget, får se hur det går nu när Träd har gett sig in i leken. Tror dock att Cmon! tar hem segern.

2. Yawn Hamnade i underläge direkt mot Cmon!, får se om dom kan återhämta sig med hjälp av Träd.

3. Träd Har visat prov på att de kan kan kriga även om det var ett tag sen. Kommer de kunna klara av Cmon!?

4. MuM Har stått emot Yawn riktigt bra, nu får de nog en chans att hämta nya krafter medans Yawn är upptagna med Cmon!.

5. -NG- Relativt ny stam som är på Hades just nu, borde klara det utan problem. Skulle gärna vilja se hur de står emot en jämnstark stam dock, kan de samsas med MuM i k44?

6. The BH Gömmer sig bakom Yawn. Vill gärna se vad de går för, verkar vara bra och få spelare.

7. IMRI Skulle nog ha fått Cmon! på sig om de inte vore upptagna med Yawn och Träd, detta är deras chans om de ska etablera sig i k55. Borde dra ner på medlemsantalet dock.

8. Hades Blir sakta men säkert nermejjade av -NG-, kommer snart vara ute ur top 10.

9. -s- Nyskapad stam med spelare från forna R.R. Bra medlemsantal och genomsnittspoäng. Kommer kanske gå på IMRI i framtiden?

10. banzai Är nog bara en tidsfråga innan de oxå är ute ur top 10.
 
Topp