Tankar och funderingar om V 7

DeletedUser

Guest
Enligt Dannemails sätt att se det borde de allierade ha krigat emot varann när dom klarat av axelmakterna för att kunna utropa EN segrare i 2:a världskriget. Han kan inte förstå att man kan samarbeta flera stammar tillsammans, precis som de allierade under WW2.

Sen att han hetsar oss att gå i krig mot AN går inget vidare. Vi anfaller inte våra vänner.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Bättre UA och Core själva redogör för deras ambitioner med sina stammar och den sjunde världen...
Jag påvisar bara att om de vill att sina medlemmar ska stå som slutsegrare, så leder pro-AN-vägen de slagit in på just nu inte dit... tvärtom...

Rent krasst kan väl bara max 60st personer tillsammans "stänga" den sjunde världen... men visst UA och Core kan ju mycket väl vara träningsläger-kontruktioner för blivande AN tyranner.(för all del ATWM också)
...en hel del tyder ju på det, tyvärr... eller så tycker de en 2a eller 3e plats är ambition nog för deras stammar...

Men återigen dannemails, din logik brister fullständigt. Du själv vill spela i en fredlig stam, adla gråbyar och verka för samförstånd.

Sen när vi i AN/Core/UA jobbar ihop, då saknar UA och Core helt ambitioner? Vad har DU visat för ambitioner?

Du påminner liksom om en gubbe i ett korplag som "spelar bara för det är kul" som sen tycker sig ha rätt att vara strateg åt Inter Milan, typ.
 

DeletedUser

Guest
Torpeden - du menar att ert gemensamma luciatåg är ett sånt där alla kan vara lucior. Roligt för er.

Mussor - du brukar inte vilja byta samtalsämne, kanske skäms du lite trots allt av att du är den stora diplomaten i SimCityFamiljen 3.0... ja eller 3.5, så får ATWM vara tonårsbarnet i ert kollektiv med 3 lucior... (förmodligen är det 3.5 lucior på bilden)

Jaha gott folk - snip snap snut - så va sagan om den sjunde världen slut!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Torpeden - du menar att ert gemensamma luciatåg är ett sånt där alla kan vara lucior. Roligt för er.

Mussor - du brukar inte vilja byta samtalsämne, kanske skäms du lite trots allt av att du är den stora diplomaten i SimCityFamiljen 3.0... ja eller 3.5, så får ATWM vara tonårsbarnet i ert kollektiv med 3 lucior... (förmodligen är det 3.5 lucior på bilden)

Jaha gott folk - snip snap snut - så va sagan om den sjunde världen slut!

Ja du. Du kallar VÅR spelstil för simcity? Roligt.
 

DeletedUser

Guest
Har fram tills ngr månader spelat på denna värld, från allra första dagen. Har haft nöjet att spela med de bästa under större delen av tiden.
Anledningen till AN´s framgång lades från dag 1.
Stammen har alltid präglats av diciplin, hängivenhet till ledarstaben, och extremt duktiga "leader´s of kött", minns Maca´s enorma arbete, vissa TW ess som besitter förmågan att klippa 15 byar inom 5 sek, deffkungar, uppstädare ( christer ström ), diplomatin som står i särklass ( mussor), hängivna Devils.
Listan kan göras hur lång som helst, och lär knappast kunnas kopieras med mindre än att dessa herrar och damer slår sina påsar ihop på ngn annan värld. Dannemails lista däremot är kort, oförståbar och rent ut sagt dum!
Vem spelar detta spel för att sitta och kramas i ett hörn, för att sedan gråta när sandlådan blir nedkissad endast pga barbarfrosseri... Han lär ju knappast vara den första som fått smaka bank från NiT pga gråtuggandet?
Nej, Kör hårt nu Hemska axelmakt AN, låt stålet svida i barbidockorna! Jag ska titta på i bakgrunden och njuta :)
Ps. Är det orginalspelaren Roland Gunslinger i pajasstammen EcXha eller vad de heter, kan ni ge han en duktig hälsning med Ds.
Mvh Ute i luften
 

wafa

Member
Reaktionspoäng
0
Det har du inget med att göra "Långt jobbigt namn".

Däremot undrar jag vad du grundar din förolämpning mot ExcPh? :)
Har för mig att det inte gick särskilt mkt bättre för Sun?
 

DeletedUser

Guest
Det gick mycket bättre för SUN, de hade förtjänat NiT´s vrede tillsammans med THO.. De satte knappast efter SUN pga barbarfrosseri och tjuvadlingar av redan rensade byar. Det jag vill framföra utan att verka alltför retsam är faktum, att detta är ett krigarspel, och i toppen idag är de bästa krigarna kvar. Och uppenbarligen är de samlade också i AN, klart som f-n att det det sätter respekt hos andra, med all rätt!
Men då skriker vissa för full hals att det slickas rumpa etc... Alltför många har provat att utmana alfastammen utan att lyckats ngt vidare, prova istället att ge tillbaka med samma mynt. Tror det skulle vara bra för vissa, samt mycket roligare att skicka truppper än att sitta och bygga i sina gråa simbyar..
 

DeletedUser

Guest
Ja du. Du kallar VÅR spelstil för simcity? Roligt.

Ja, inte i tidernas begynnelse - men om ni nu alla är som ni säger lucior i ett och samma tåg allihopa de tre stora stammarna inkl atwm. Där alla vinner och inte bara en stam.

Då är det som pågår/återstår ren sim-city verksamhet,

Det vore ju roligare nånstans om UA etc ghade varit en egen stam med egen ledning och egna mål... men om deras mål var att AN skulle vinna värld 7 så devalveras väldigt många gärningar av AN, särskilt de senare, nästan ända ner till sim-city och tribalhugs... (Vilket är båda är begrepp som spelare just gömda i storstammar gärna använder sig av när de i själva verket inte riskerar NÅGONTING själva, till skillnad från enheter som försöker växa fredligt i deras närhet)

Jag skrev att det var smart att AN fått de två näst största att jobba på ANs optimala roadmap snarare än sina egna...

Men den bilden/versionen förnekade ni ju... ni vinner ju alla istället i ett mysigt Luciatåg för värld 7!

Gratulerar!
 

DeletedUser

Guest
Det gick mycket bättre för SUN, de hade förtjänat NiT´s vrede tillsammans med THO.. De satte knappast efter SUN pga barbarfrosseri och tjuvadlingar av redan rensade byar. Det jag vill framföra utan att verka alltför retsam är faktum, att detta är ett krigarspel, och i toppen idag är de bästa krigarna kvar. Och uppenbarligen är de samlade också i AN, klart som f-n att det det sätter respekt hos andra, med all rätt!
Men då skriker vissa för full hals att det slickas rumpa etc... Alltför många har provat att utmana alfastammen utan att lyckats ngt vidare, prova istället att ge tillbaka med samma mynt. Tror det skulle vara bra för vissa, samt mycket roligare att skicka truppper än att sitta och bygga i sina gråa simbyar..

Här skriks ingenting - det är ju slutspelet och att utmana "makten" den här som tråden handlat om - att de som har möjligheterna att göra nåt ska göra det - istället för att som nu piggybacka på AN tills det bara finns en betydelselös 2a och 3e plats att kriga om pga att AN blir för stora.
 

DeletedUser

Guest
Mussor ler.

The_Mouth_of_Sauron.jpg
 

jesperc11

Member
Reaktionspoäng
0
Jag som en av ledarna i Core jobbar dag och natt med att komma underfull med hur man ska besegra en stam med 60 medlemmar. För hur man än vrider och vänder på det så är dom ju fler :(

Därför sätter jag mitt hopp vid att ingen annan stam på Värld 7 följer An exempel och fyller ut stammen till max, då detta skulle vara slutet för Core :rolleyes:

Tips mottags gärna av dig dannemails
 

DeletedUser

Guest
Det beror ju på vilka 60 individer det är som ska besegras, en medicins effekt är alltid som störst om man känner till så mycket som möjligt av den holistiska situationen.

Förstod inte riktigt hur du menade frågan faktiskt, är nog för trött.... du kan väl specificera lite... så ska jag reflektera bättre

Core, AN och UA låser ju nu världen gemensamt - på ett sätt är det det bästa ni alla kan göra - att samarbeta som en stor familj. Både från ert egna perspektiv och kollektivets.
Dock är det till störst fördel för AN. Sämst är det för UA, eftersom jag bedömmer (inget illa menat) att de kan komma tvåa som bäst oavsett om de väljer AN eller Core som slutspelspartner eller står på helt egna ben. (Dock anser jag de borde anta den största och mest meriterande utmaningen - för sin egen skull)

Personligen hoppas jag bara få se ett riktigt slutkrig om Värld 7 och ingen sömnig tillställning där någon part kan sim-city kötta sig till ett segerövertag

mvh
 

DeletedUser

Guest
Återigen Dannemails så förolämpar du oss alla tre utan att riktigt förstå det.

En gång till då:

De flesta av oss har i två års tid spelat på v7 dagligen - tagit alldeles för allvarligt på TW och lagt alldeles för mycket tid på det. Vi har varit i stora krig, mot jämbördiga motståndare i stort sett hela tiden. Du kan inte på denna dag jämföra vad DU har gjort i v7 med en spelare med, säg, 5 miljoner poäng och 30 miljoner OBA. Man har varken poängen eller OBAn om man spelat simcity. OK?

När vi nu efter två års slit står tillsammans med Core och UA som vi på olika sätt har haft goda relationer med genom hela denna tid och är helt dominerande i v7 så ÄR INTE VÅR FÖRSTA TANKE ATT VI SKA KÖTTA NER DEM!

Så du får hoppas på vad du vill. Men vad vi väljer att göra i v7s endgame handlar inte om att göra det spännande för dig som åskådare.

Nu ber jag dig lägga ner din åsiktsmaskin om hur vi väljer att spela, du har sagt att du sagt ditt och "hejdå" sådär en tio gånger och nu börjar jag bli irriterad på riktigt.
 

DeletedUser

Guest
Du kan inte på denna dag jämföra vad DU har gjort i v7 med en spelare med, säg, 5 miljoner poäng och 30 miljoner OBA. Man har varken poängen eller OBAn om man spelat simcity. OK?

Nu är ju diskussion om min person off-topic, men eftersom du använder mig som exempel ska jag svara...

Jo, det är precis vad jag kan... alla dagar... särskilt om man jämför med någon genomsnittlig spelare i en stor-stam...
Mussor, jag vet du är en balanserad individ innerst inne, eftersom du är diplomat om inte annat.

Så här långt har jag spelat TW i v7 många många timmar och drygt 1.5år... besegrat trupper motsvarande 53 miljoner poäng, det är endast 31 spelare som besegrat fler per dags dato...
Jag gjorde det utan hjälp, och jag gjorde det den slitsammaste av vägar... försvar mot ett gäng av AN's finest och sen några eftersläntrare i UA förstås...
Att jag inte fick några byar kvar är ju naturligt, särskilt som jag var medlem i en tvåmanna-stam....

Sen kommer du dragandes med nåt som katten släpat in... en stor-stams gubbe på 5 miljoner med 30 miljoner OBA.... i stort sett vilken medelmåtta som helst skulle kunna kan gömma sig bakom en sån profil...

Jag vet att AN har ca 20 riktigt tuffa, bevisade och ärrade krigare, sen kanske 10 up an coming, men resten skulle i princip kunna vara slumpvalda genomsnittsfigurer...

Slutsatser:
  1. AN är respektabel och skicklig stam, totalt sett, men kom ner från den höga hästen... allt era medlemmar gör är inte bortom kritik och karikatyr
  2. Att anfalla (OBA) är enkelt, att överleva (OBF) kräver anstränging och hårt arbete
  3. Att anfalla (OBA) enheter utan att ha riskerat något i praktiken/teorin = SimCity verksamhet

Ingen stam eller spelare har nånsin blivit en stor-stam/spelare utan stora medvetna slevar av nr 3 gröten, erkänn det lika villigt som ni vill sörpla i er beröm...

(Om du ger mig en balanserad och välgrundad reflektion på detta, så lovar jag dig att jag sedan pausar från externa i två veckor ;) )

mvh
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nej, Danne ... ta ingen paus, forumet blir så mycket roligare när du styr och ställer. ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att den glädje och gemenskap som en gång fanns i V7 har likt orkanen Earl, svepet över alla stammar och spelare. Dom spelare som inte stod stadigt följde med orkanen och kvar är en värld i spillror.

frågan är att vara eller icke vara.
 

DeletedUser

Guest
Ja här på v7 har vi 3 stora stammar som likt en dammsugare suger upp alla små stammar och små spelare istället för att köra ett ev slutgiltigt krig dem emellan. Nädå man jagar spelare/stammar för att de har adlat "fel" by istället. Märkligt....
 

DeletedUser

Guest
okej nu ska jag säga en liten sak om hur jag ser dethär med att de avgörande kriget inte har kommit ännu. jag tror de faktum att de 3 stora stammarna kan kriga. just nu ligger dom i allianser/IAPs så dom anfaller inte varandra. men dom kan anfalla varandra om de nu skulle hända. men om vi nu säger att dena tid just nu var till att kriga mot varandra så kommer ju ngra att falla. och vad gör då dom små spelarna då? jo dom plockar byar och tar krigs byttet. och förstör för de stora värdiga spelarna. så de dom gör just nu är att de aldrig kommer hända. dom sätter upp regler som är till att avslöja sånna spelare som tar barbar byar. ser dom en tar dom ut h*n och tillslut finns de bara spelare som har rent mjöl i den delen av påsen. allt som sägs är regler som man säger så man har en annledning att anfalla. istället för att skriva till varenda en och förklara så skriver man adling av barbarby= adling hellt. för de är ju sant.

men såklart så har ju alla en olika synvinkel och ord att beskriva hur deta system funkar. de här var min lilla system. någon mer som tänker ungifär lika dant?
 

DeletedUser

Guest
Ok förstår, tiden är inte inne än. Storstammarna ska "expandera" färdigt först. Antar att vi alla andra får vänta ute i rimmen på det spännande avgörande kriget om sisådär 1½-2 år då:O
 
Topp