Tankar och funderingar om V 7

DeletedUser

Guest
okej allt jag säger är vad JAG tycker och ska inte blandas in i vilken sida jag står på.

dannemails du håller v7 forum aktivt och de tackar jag och många andra också för. men din logik och dina ord är hellt ur dena värld. du försöker få världen 7 att förstå att AN är onda och andvänder hot,förtryck,mobbning ur ditt perspektiv. men saningen är ju den att dinna ord och inlägg är ju inte mycket bättre än de du försöker förgöra. du håller på med mobbning och du praktit taget hånar dom. du kanske inte ser de men jag som vet vad mobbning är och har upplevt de i RL vet hur de ser ut när jag ser de. om du inte kan se de så försök att se de ur en annans synviknel. bli en du försöker förgöra en liten stund och se själv vad du skriver. du ser att de ord du använder sårar folk som kanske är på den sidan. nu kanske de faktum att de sitter folk där på andra sidan skärmen som inte bryr sig att s**t vad du skriver. men om de faktum att du nu hellt plötslit skulle få den stora makten att få ändra något så skulle jag inte följa dej.de är som att ersätta en som kan skriva på forumet med en som kan spela i ingame. borda är de lika i betende men den ena förkännar sin plats som "ledare".

jag är inte perfekt själv men jag villa bara säga de att du måste stana upp och kolla backot vad du har lämnat efter dej.

jag säger inte att du ska sluta skriva här på forumet men jag menar att du måste nog läsa ditt eget medelande ur en annans perspektiv innan du sickar den.

en sak till. Vad är de som gör dej till en bättre ledare för v7 enlit dej?

MvH blood angel
 

DeletedUser

Guest
Hej Blood Angel, ok ska reflektera lite om det du skriver!

Ok, erkänner jag har målat negativa verbala bilder av AN som en ond och mörk stam som vill förtrycka världsmedborgarna med militär kraft tills de tagit tillräckligt många byar för en slutlig och evig seger av den sjunde världen.
(Det andra perspektivet är ju att AN bara är den bästa stammen så här långt, och eftersom alla har samma regler att följa så är de varken mer onda eller goda än någon annan)

(Iofs har ju nu just AN fler adlade konkurrenter på sitt kollektiva samvete än nån annan - och att adla nån som inte vill bli adlad - är ju ganska elakt egentligen - även om det ingår i spelet - så från det perspektivet kan de ju faktiskt i rent akademisk och neutral mening anses vara den klart mest ondskefulla stammen just nu - det brukar ju skrytas sinsemellan om hög OBA i maktens korridorer - man kan väl inte kalla OBA för en kärleks-skala iallafall :)

(Sen kommer ju subjektiva aspekter in eftersom vi alla är av kött och blod och inga maskiner, t ex om nån adlar en "elak" spelare så kan det ju anses som en "god" gärning, dock är det svårare att mäta och bevisa det ena eller det andra pga de subjektiva aspekterna)

Sen har jag lite svårt att se att de tre stora stammarna skulle kunna känna sig mobbade av det jag skriver, visst de håller säkert inte med om mina beskrivningar och vissa irriterar sig lite - men det är ju samtidigt lite avsikten - att röra om lite, provocera och kittla makten litegrann - men jag vill ju givetvis inte såra någon personligen, verkligen inte.

Tittar jag bakåt, har jag hela tiden kritiserat motståndare som varit mycket större än mig... spelare som gömt sig i sina stora stammar och sedan adlat bort vår tvåmanna-stam's mycket fredliga och fridens byar... men ingen tycker synd om oss/mig och den öppna kritik jag/vi fått, förutom kanske i den meningen att jag är så "osmart" att jag inte anpassat mig till stora stammar, grannar och spelare med mycket större militär makt.

Det där med ledare är ju en intressant diskussion i sig, jag är nog ingen bra ledare och har aldrig gjort anspråk till det heller, vill att folk ska följa sina egna drömmar och ambitioner och samarbeta runt det.

Skulle jag vara ledare för en stor stam, skulle det nog vara en helt fredligt och gemytlig barbarfrossar-stam till 100%
Ifall någon angrep oss direkt eller om någon stor spelare systematiskt attackerade "teoretiskt chanslösa" små motståndare skulle de bli "röda" prickar på kartan och bli enemy of the state och adlas ut på samma sätt som de själva spelar.... det är i teorin en fredlig stam och sätt att spela TW ;)

Men jag vet givetvis att de allra flesta i TW bara vill överleva så enkelt som möjligt och så länge som möjligt, det är därför det finns så många stora spelare med hyfsad OBA men nästan ingen OBF.

Men jag ska sluta provocera de stora nu, har aldrig velat mobba eller håna, bara kittla deras egon lite... de kan ju även trösta sig med sina många byar, för det är ju bara ett spel och en lek även i forumet =). Men jag har tagit åt mig Blood Angel av det du skrivit.

Är det nån som känner att de har nåt otalt med mig - så skriv bara - så mäklar vi fred och förståelse här och nu - spara inte på några bad feelings!

Jag sitter tyst i min eremitgrotta för de som vill samtala!

mvh
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
1 - Har ANs stam-strateger redan lyckats? Vad är nästa steg för dem?
2 - Hur tänker CORE... egentligen..!?
3 - Tror verkligen UA på sig själva som enhet? Eller är UA bara en skalbolagsstam?
4 - Kommer ExcPh kapitulera i förtid och bli stamhoppare/kontoavslutare eller kämpar de till sista byn?

Ska vi ta och bena ut dessa punkter gemensamt, den 4:e punkten blev ju till ett ett tre-delat svar;
4 - Vissa har avslutat, några bildade egna gerilla-stammar och några står kvar och försvarar ExcPh flaggan....

Någon som känner sig manad att reda ut resterande punkter eller kommentera vidare?

_____________________________________
En avstickar fråga till t ex markx eller nån annan med balanserat humör;
Varför finns inte fler stammar med en mer Aikido-inspirerad filosofi och spelstil?
Är det för att för de flesta TW lirare gillar att attackera riskfritt framför att välja mer kittlande strider och utmaningar?

I spelteori är det väl generellt bättre att låta just "sämre" spelare bli stora och ta hand om "bättre" spelare så tidigt som möjligt...?

Det talas mycket i trådar om åsikter vilka tw spelare som är "bäst" etc och rankingar hit och dit...
....men väldigt få analyser berör på vilka faktorer/variabler/strategier/detaljer som då ställs/vägs emot varandra
(Givetvis så har mer inloggade edge jämfört med sporadiskt inloggade - jag menar nu analyser med lika "yttre" förutsättningar)
______________________________________

God Afton!
 

DeletedUser

Guest
Har lite svårt ibland danne med dessa jämförelser folk har men ska försöka svara så gott jag kan.. osäker just på Aikido. men antar du menar fredligare stil.

Och det finns enormt många som spelat fredligt.. problemet är att krigarna blir tokiga på dom..

men ska försöka svara på det du skrev nedan istället..

det om att ta ut större spelare istället för dom sämre som du säger.. jag vet en stam på v1 som försökte med det.. som gick på allt och alla.. finns fortfarande och heter r.e.. Vet du vad problemet med att försöka ta ut dom bra spelarna är? Det vet jag.. dom försvarar sig bättre och då spelar det ingen roll om du är 10 gånger större för dyrt blir det..

och snacket om vilka tw speare som är bäst håller jag mig utanför.. jag har respekt för många spelare.. Några av dom bästa i min syn har tagit ut mig ett antal gånger.. även sämre spelare men bra spelare har tagit ut mig..

För den delen att du sa mig som exempel där ser jag som en komplimang och tackar för den..
 

DeletedUser

Guest
Punkt 3: Givetvis är vi en egen enhet (stam). Är och har alltid varit. Originalstammarna var ÄKF och UT som mergade. Men det borde du ju veta.
Sen vad du tycker om vårt samarbete med andra stammar får stå för dig.
 

DeletedUser

Guest
Spelstilen varierar ju också mycket beroende på var i en världs livsscykel man är. När tre stammar totalt dominerar är man ju i en form av slutspel och då finns det inte mycket plats för småstammar som käkar barbarer. I början kanske man kommer man undan med sånt, men när barbaradlare syns direkt som röda pluppar i ett blått hav så tas de ut direkt. Inte svårare än så.
 

DeletedUser

Guest
markx - Jo, man kan säga att Aikido principen är fredlig i den meningen att den aldrig söker aggressivitet eller attack själv... fundamentet är att man istället låter omvandla/leda angriparens egen energi "cirkulärt" emot dem själva för att avväpna och neutralisera dem.. (Spånar man kring det och olika applikationsnivåer och strategier finns det klara möjligheter)
Therefore from a purely linguistic point of view, we could say Aikido is 'Way of combining forces'. The term aiki refers to the martial arts principle or tactic of blending with an attacker's movements for the purpose of controlling their actions with minimal effort. One applies aiki by understanding the rhythm and intent of the attacker to find the optimal position and timing to apply a counter-technique
(Tyvärr verkar alltför många TW lirare prioritera makt snarare än metod.... vari ligger utmaningen i att kötta ut små grannar och teoretiskt "chanslöst" motstånd tillsammans med sina vänner? Det blir ju som när ungdomsgäng rånar gamla tanter och sen skryter om det.. det finns undantag givetvis men många följer just den i TW. Den e ju enkelt iofs, men ändå... skulle va kul och se lite rannsakan och nytänk bara för utmaningens skull om inte annat)

Jo, du har rätt det där med att ranka skickliga spelare verkar aldrig bli mer än olika tyckanden, vore kul att kunna diskutera aspekter också, även om det i sista änden ofta ändå blir en personlig känsla/åsikt.

Torpeden - Jo såklart, på pappret och rent formellt är ni ju det.. min åsikt är bara att det är nåt skumt alternativt ogenomtänkt med att UA fortfarande aktivt stödjer AN's framfart snarare än att optimera er egen vinstchans... Ni hade inte ens behövt "kriga" med dem osv, bara vårdat max en IAP men samtidigt haft en egen identitet och kanske bromsa ANs framfart passivt, istället för att som nu piggybacka AN för länge... Men om ni siktar på att bli en bortglömd 2a eller 3a så blir bilden mer logisk. (En följd, potentiell slutsats kan då bli att några stora hos er, hellre hjälper AN till världsherravälde än att riskera en egen kanske lite tidigare utplåning istället)


mussor - Jo, det är klart att en världs livscykel avgör mycket etc, men egentligen är det ju bara EN stam som dominerar - men vi ser ju nu vilken nytta just AN har av att de två näst största också tycker de är dominanta och hjälper er växa hämningslöst - för varje dag de låter er växa, även om de själva växer.. - ju mindre blir deras egna chanser, deras egen självbild blir deras fall - smart av AN, mindre klokt av dem(ifall de själva vill vinna).. så man förstår ni uppmuntrar dem på inslagna spåret..

Mvh,
Dannemails
 

DeletedUser

Guest
Danne, du förstår väl att det i TW finns just sån heder du pratar så mycket om? Om två eller i detta fall tre stammar har en god relation innebär inte det att man de tänker hugga varandra i ryggen när det passar dem.

Detta är en aspekt av spelet som du nog inte riktigt greppat än.
 

DeletedUser

Guest
Att påstå att han har förrslagit backstabbning, är väl en överdrigt?

/ emme
 

DeletedUser

Guest
Att påstå att han har förrslagit backstabbning, är väl en överdrigt?

/ emme

Danne skrev ju så här, hur tolkar du det?

mussor - Jo, det är klart att en världs livscykel avgör mycket etc, men egentligen är det ju bara EN stam som dominerar - men vi ser ju nu vilken nytta just AN har av att de två näst största också tycker de är dominanta och hjälper er växa hämningslöst - för varje dag de låter er växa, även om de själva växer.. - ju mindre blir deras egna chanser, deras egen självbild blir deras fall - smart av AN, mindre klokt av dem(ifall de själva vill vinna).. så man förstår ni uppmuntrar dem på inslagna spåret..
 

DeletedUser

Guest
Jag tolkar det som att Danne uppviglar UA/Core att gå sin egen väg, men det är nog en syftingfråga (?). ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag tolkar det som att Danne uppviglar UA/Core att gå sin egen väg, men det är nog en syftingfråga (?). ;)

Tolkningsfråga? Nja, i praktiken handlar ju hans resonemang hela tiden om att det är AN eller Core eller UA som vinner. Att kalla det "gå sin egen väg" eller backstabba blir då effektivt samma sak.
 

DeletedUser

Guest
Jag föreslår inte backstabbing - men ifall Core och UA har äkta ambitioner med sina egna medlemmar, stam och flagga så ser samarbetet märkligt ut bara.

Tyvärr, för värld 7s eventuellt fortsatta existens, verkar de prioritera ANs möjligheter och slutliga vinst snarare än sina egna trogna medlemmars möjligheter till herravälde av den sjunde världen.

Att omförhandla ett samarbete är inte backstabbing, ni kan ju också se att AN blir mäktigare och matematiska gappet ökar ju dag för dag... till Core och UAs nackdel, även om de relativt sig själva blir lite större... men visst vill de nöja sig med att kriga om 2a och 3e platsen blir det genast mer logiskt.
Även om vissa av deras större medlemmar hoppas på AN-biljett i slutändan blir det logiskt, och då backstabbar de verkligen sin egna stam och medlemmar.

mvh
 

kakeru

Member
Reaktionspoäng
0
Jag är väldigt dålig på matematik och sånt där skit.. Men som en i Core, Rosberg har räknat ut, så har Core tagit 4.8% av sin storlek, samtidigt som AN tagit något på 2% och UA något på 1% , så ökar verkligen då försprånget och storleken mellan Core och AN ?
 

DeletedUser

Guest
Mmm, ja kanske har ni under en begränsad period adlat några fler nya byar än dem... bra gjort!
Men det lilla räcker inte för övertyga någon om att Core tjänar mer på det vi ser än AN.

(Procent, som du säger, kan vara lite vilseledande, lite beroende på utgångspunkt... antal byar (st) är dock alltid hårdvalutan.

AN har dubbelt så stor teoretisk adlingskapacitet i hårdvalutan (st), så tveksamt om detta tillväxt-halmstrå gör nån skillnad.

Allt som kan bromsa ANs tillväxt gynnar Core och UA mer än det som hjälper AN att växa. Så det borde just vara både UA och Core främsta intresse, om ni vill vinna slutsegern. Ni kanske kommer längre om ni piggybackar AN, men ni blir inte slutsegrare.

Sen har ju AN andra geografiska och dynamiska fördelar. Så AN behöver (knappt) tänka antal längre - bara hålla jämna steg och tänka finlir med dynamik, resurser och geografi.

Man kan säga så här för att göra det mycket enkelt - alla som aktivt hjälper AN växa sedan en tid tillbaks - försämrar sin egen chans till slutseger, men inte sin chans att komma 2a eller 3a.

mvh
 

DeletedUser

Guest
Tolkningsfråga? Nja, i praktiken handlar ju hans resonemang hela tiden om att det är AN eller Core eller UA som vinner. Att kalla det "gå sin egen väg" eller backstabba blir då effektivt samma sak.

Han har väl också talat om att de för längesedan hade kunnat välja en mer egen väg?

Sedan om hur vad som är backstabb, och inte backstabb, anser jag också vara en syftningsfråga ...
 

DeletedUser

Guest
Jag är väldigt dålig på matematik och sånt där skit.. Men som en i Core, Rosberg har räknat ut, så har Core tagit 4.8% av sin storlek, samtidigt som AN tagit något på 2% och UA något på 1% , så ökar verkligen då försprånget och storleken mellan Core och AN ?

Enklare om du räknar absolut antal byar, här är senaste 7 dagarnas adlingar i antal byar.

Rank Stam Erövrade Byar
1 AN 773
2 Core 378
3 UA 265
4 ATWM 74

Om AN adlar mer än dubbelt så många byar än Core så skulle jag nog påstå att gapet ökar. Cirka 400 000 poäng, grovt räknat. :D
 

DeletedUser

Guest
Han har väl också talat om att de för längesedan hade kunnat välja en mer egen väg?

Sedan om hur vad som är backstabb, och inte backstabb, anser jag också vara en syftningsfråga ...

Ja, det är väl få saker han inte har hunnit prata om, den gode dannemails. Min poäng kvarstår: den heder, moral och etik som verkar vara så viktig för herr dannemails verkar gälla två (eller tre) stora stammars inbördes förhållanden, för då heter det istället att den ene är den andres knähund eller liknande. Vad, dannemails, är "äkta ambitioner med sina egna medlemmar, stam och flagga"? Är ambitionen att ensam vinna världen, till varje pris, den enda äkta ambitionen? Vad har du själv i så fall hållt på med i v7? :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Bättre UA och Core själva redogör för deras ambitioner med sina stammar och den sjunde världen...
Jag påvisar bara att om de vill att sina medlemmar ska stå som slutsegrare, så leder pro-AN-vägen de slagit in på just nu inte dit... tvärtom...

Rent krasst kan väl bara max 60st personer tillsammans "stänga" den sjunde världen... men visst UA och Core kan ju mycket väl vara träningsläger-kontruktioner för blivande AN tyranner.(för all del ATWM också)
...en hel del tyder ju på det, tyvärr... eller så tycker de en 2a eller 3e plats är ambition nog för deras stammar...
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp