Tankar och funderingar om V 7

DeletedUser

Guest
Hehe. Jadu Gejken ta det inte så allvarligt....Det var bara en liten frustrerande kommentar. Kommer så småningom med spänning sitta och vänta i min enda lilla by och se hur denna värld avslutas. Förr eller senare antar jag att iap/allians kommer att avslutas.
 
Senast redigerad av en moderator:

racemouse

New Member
Reaktionspoäng
0
okej nu ska jag säga en liten sak om hur jag ser dethär med att de avgörande kriget inte har kommit ännu. jag tror de faktum att de 3 stora stammarna kan kriga. just nu ligger dom i allianser/IAPs så dom anfaller inte varandra. men dom kan anfalla varandra om de nu skulle hända. men om vi nu säger att dena tid just nu var till att kriga mot varandra så kommer ju ngra att falla. och vad gör då dom små spelarna då? jo dom plockar byar och tar krigs byttet. och förstör för de stora värdiga spelarna. så de dom gör just nu är att de aldrig kommer hända. dom sätter upp regler som är till att avslöja sånna spelare som tar barbar byar. ser dom en tar dom ut h*n och tillslut finns de bara spelare som har rent mjöl i den delen av påsen. allt som sägs är regler som man säger så man har en annledning att anfalla. istället för att skriva till varenda en och förklara så skriver man adling av barbarby= adling hellt. för de är ju sant.

Det var det sämsta jag har hört, sätter upp regler...

Man måste ju få expandera? Det är liksom en del av spelet.
Eller ska vi bara sitta i ett hörn och titta på?
Vad är bäst för oss mindre stammar då?
Expandera på barbarer eller "krigs byte"?

Om man ska hålla på med alla dessa regler, så kan man ta och börja jobba hos regelverket elr liknande.
Inte sitta här och förstöra TW. Det måste finnas ett sätt att expandera...
Har du nått svar på det, så ta och berätta.
 

kakeru

Member
Reaktionspoäng
0
Väx er större, gör det medans vi tar bort resten av våra fiender på denna värld, sen när vi är klar med det, då har du fått expandera och fått lite byar så vi har mer att ta utav dig. Är du under attack så sket det sig dock, men ändå..
 

racemouse

New Member
Reaktionspoäng
0
Väx er större, gör det medans vi tar bort resten av våra fiender på denna värld, sen när vi är klar med det, då har du fått expandera och fått lite byar så vi har mer att ta utav dig. Är du under attack så sket det sig dock, men ändå..

Väx er större?
På vadå?!?!


"så har vi mer att ta utav dig"...
förbannat coolt sagt där;)
Jag är imponerad:O

"resten av era fiender"
Du menar resten av små spelarna ni kommit på en anledning att adla?
 

DeletedUser

Guest
Väx er större?
På vadå?!?!


"så har vi mer att ta utav dig"...
förbannat coolt sagt där;)
Jag är imponerad:O

"resten av era fiender"
Du menar resten av små spelarna ni kommit på en anledning att adla?

whin whin whin :D

racemouse, alla var lika stora när denna värld startades ;) Vill du komma till en jämn värld starta på v13 sen istället! ;)
 

racemouse

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag hade inte turen att starta från början på denna världen.

Har v13 ens fått ett datum för när den ska öppna?
 

DeletedUser

Guest
Jag hade inte turen att starta från början på denna världen.

Har v13 ens fått ett datum för när den ska öppna?

- Du kunde dock startat på v8 eller någon annan värld direkt efter istället för att hoppa in här? :)

- Nej men den kommer nog inom en månad gissar jag på =)
 

racemouse

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag drogs in här av en vän, Atno.

Han hade lirat här tidigare, med ATH har jag för mig.

Han ville börja om och jag hänge på eftersom vi hade bra kontakt från v3.(där jag var med i början, nästan...)
 

Mirano

Member
Reaktionspoäng
0
Vi har väll rätt till att adla vilka vi vill? Om ni tycker ni har rättighet att adla gråbyar så tycker vi att vi har rättighet att adla er. Its as simple as that :) Är man en liten spelare på V7 såhär sent in i världen får man nog inse att man inte har någon stor chans att klara sig, så är spelets gång. Knappast något som är unikt för V7. Men som tur är öppnas det ju somsagt nya världar hela tiden :)
 

racemouse

New Member
Reaktionspoäng
0
Ser inte mig själv som jätte liten då det finns mindre spelare än mig i både Core och UA...
 

Mirano

Member
Reaktionspoäng
0
Ser inte mig själv som jätte liten då det finns mindre spelare än mig i både Core och UA...
Jo men de har en stor stam i ryggen. Du är endå relativt liten och har ingen stor stam i ryggen precis, då får man spela sina kort rätt med diplomati osv och kanske undvika reta upp de stora stammarna :) Men det gör du kanske redan, har ingen koll på dig
 

Chrome71

Member
Reaktionspoäng
2
ser diskutionen om barbarbyar.. även de stora stammarna tar barbarbyar.. men rent taktiskt.
Spelade i MI6 en gång i tiden.. och där vi upptäckte att NiT gick in och tog barbarbyar i vårt område.. självklart så fick vi köra en drive med döda barbarbyar.

Sure.. jag håller med.. man får respekt om man krigar och tar spelare och får OBA/OBF ist för simcity tar barbarbyar.. visst vissa strategiska bb byar anser jag att man kan ta då man spelar med kyrkområde.
Men inte livnära sig och bara ta bbyar.

Sen som sagt.. taktiska tagande av bb är helt okej för mig.. i krig och för pressa och se vad andra stammar går för...

thats my opinion.
 

kakeru

Member
Reaktionspoäng
0
Jag hade inte turen att starta från början på denna världen.

Har v13 ens fått ett datum för när den ska öppna?

Det hade inte jag heller. Jag var 1 månad före dig att börja, ändå skiljer det 3 miljoner i poäng i princip. När man börjar på en värld spelar ingen roll.


Väx er större?
På vadå?!?!

Finns gott om småspelar o stammar man kan adla...

"så har vi mer att ta utav dig"...
förbannat coolt sagt där;)
Jag är imponerad:O

Sa det inte för att imponera på dig eller för att det skulle tas som "coolt" utan jag vill verkligen adla upp alla spelare på denna värld.
"resten av era fiender"
Du menar resten av små spelarna ni kommit på en anledning att adla?

Behöver man en anledning till att adla spelare? Oavsett storlek? Nej det tycker jag inte. Är du placerad på ett ställe där jag tycker det vore bra att ta, o sen expandera ifrån - ja då adlas du, oavsett storleken.
 

DeletedUser

Guest
racemouse jag har inte en aning hur du ser att allt fungerar. jag kanske tycker att din syn på de hella är ur dumt också. men om de nu var så skulle jag iallafall hålla käften om att de vore ur dumt och kanske säga att du har en syn på världen och jag har en annan. de är lika dant när de gäller lagar elr regler i sverige. vi har alla olika syner på saker och ting men vi ser till att lyda dom. med andra ord. om du tycker att min syn på dena värld är "de dummaste du har hört" så kan du börja allvarlit kolla hur dina syner på saker och ting ser ut i andras ögon. du kan inte säga att allt du gör och tycker är parfekt för du har redan bevisat i tidigare inlägg att du har dina tabbar också. TE.X (och deta är ur min syn och några andras som jag vet att dom tycker ungifär lika dant som jag i deta exsempel men inte hellt 100%)

du kom för att anto släpade med dej hit till v7. du kanske tycker att han är snäll men han var en diktator som bestemde allt och sa inget till oss medlemar i ATH-riket. vi fick nog och bröt oss ur ATH med en inbördes krig. vi hade en tanke och en grund i början av stammen och nu ligger den som huvudregel i stamen. man kan inte se de svart på vit papper men när man har varit med dom ett tag så märker man hur dom handlar i allt i stammen. att vi aldrig bli som ATH-riket och vi skulle aldrig köra med diktatur. anto gorde så inte våra röster blev hörda. han svartade allt som fanns som tyde på problem i stamen inombords. vi körde att alla får säga allt dom vill i stamen och alla problem skulle lösas så alla fick vara delaktig. vi fick de hella att fungera och de artade sig mycket bra. du kanske känner den stamen jag pratar om som Core.i core har du allt som ATH saknade. och se skildnaden. JAG upprepar ännu en gång att deta är 100% ur min egen syn och jag upprepar de gärna tusentals gånger till du fattar att de är min syn på de hella
 

racemouse

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag vet ingen ting om hur ATH var eller hur det styrdes...
Det var som sagt innan min tid.


Det hade inte jag heller. Jag var 1 månad före dig att börja, ändå skiljer det 3 miljoner i poäng i princip. När man börjar på en värld spelar ingen roll.

Det var duktigt växt av dig... Men detta kanske ses som en ursäkt men jag tog inte v7 så seriöst i början.
Ni får tycka vad ni vill om den förklaringen.

-Spelar ingen roll.
Det var det bästa du sagt!
Har försökt tycka in det i skalen på bl.a maca.
Men som många andra säger tycker hon att man ska va med från starten annars har man ingen chans.
"måste skaffa de rätta vännerna från början"
 

kakeru

Member
Reaktionspoäng
0
-Spelar ingen roll.
Det var det bästa du sagt!
Har försökt tycka in det i skalen på bl.a maca.
Men som många andra säger tycker hon att man ska va med från starten annars har man ingen chans.
"måste skaffa de rätta vännerna från början"

Känner dock att jag håller mer våran gudinna maca* för att utan vänner så klarar man sig inte, man kan köra solo ett tag, äta spelare/barbarer, men till slut så åker man på pisk, dannemails är ett utmärkt exemplar på detta - jag började sent, men jag stötte även på några av våran världs absoluta topp i hallberg, masse, vurpalainen, jesperc11, lingon mfl. och växte i takt med dem, även fast jag började efter några utav dem. Så det gäller att vara med i början eller komma in i rätt grupp av folk.
 

kakeru

Member
Reaktionspoäng
0
Nej jag tycker det inte spelar någon roll exakt när man börjar, fast börjar man 1 år efter alla andra o dessa spelare lever fortfarande, ja då är man bakom i kedjan. Men jag tror mycket spelar roll när man väl börjar, vilka man träffar och börjar spela med. Om du läste allt så hade du fattat det i första inlägget.
 

racemouse

New Member
Reaktionspoäng
0
Hmm...
Alla tycker vi olika:)
Men nu lämnar vi detta ämnet tycker jag.

Fram med andra tankar nu!
 
Topp