Tankar och funderingar om V 7

DeletedUser

Guest
Svårt att säga när det egentligen blir för sent att gå in i en värld. Vi startade Core med runt 16 spelare, tämligen sent och har aldrig mergat, aldrig haft en allierad som varit oss tillräckligt trogna och aktivt rekryterat. Har ju gått hyggligt trots allt.

Det som är tråkigt i en värld är alla sammanslagningar tycker jag personligen. I början är det helt logiskt. Senare finns ju diplomatin istället.

Många hyllar köttandet men de har trots det gjort ett antal sammanslagningar. Sammanslagningarna är i stort sett meningslösa med undantag av fåfängan som göder stammen att man klättrar ett par pinnhål i rankingen.

Ett bra exempel är väl M2S - TvingX. De var som tvillingar de stammarna, en merge var därför helt onödig för de hade alltid ställt upp för varandra iaf. Risken för spioneri, ledningsbråk etc bara ökar genom att bli en stam då man ofrånkomligt alieneras i en stam med många medlemmar.
 

DeletedUser

Guest
Kloka ord Masse79!

I dagsläget ska det bli spännande att se vad som händer med RL och ARV, sammanslagningen har gått relativt smidigt, inga konstigheter. En ledning som fungerar bra ihop.

Har lite dålig koll på statistiken men RL startades i januari i år och då låg vi på rank 34, tror jag, innan sammanslagningen med ARV låg vi på rank 6.

Med en aktiv ledning och en liten stam med starka spelare tror jag man kommer långt, stammarna upp till rank 8 är oorganiserade och har samlat på sig många spelare och är också väldigt trögförflyttade = en liten smidig stam navigerar lätt fram till sitt mål.

Jag tror alltså som Masse79, att med lite vilja och smidighet så kommer man nog långt, även om man börjar spela sent.

//Evandar
 

DeletedUser

Guest
Vi har väll rätt till att adla vilka vi vill? Om ni tycker ni har rättighet att adla gråbyar så tycker vi att vi har rättighet att adla er. Its as simple as that :) Är man en liten spelare på V7 såhär sent in i världen får man nog inse att man inte har någon stor chans att klara sig, så är spelets gång. Knappast något som är unikt för V7. Men som tur är öppnas det ju somsagt nya världar hela tiden :)

Jag gillar detta, å ena sidan klagas det på att några nya inte förs in i spelet, å andra sidan när det väl kommer någon, tja... då dödar man dess motivation till att spela?

Så bara fortsätt att döda TW, för jag tror det är en bidragande orsak till det... Det och tiden det tar att spela.

Så vet jag vad jag pratar om? Jo! jag känner ca 10 stycken i närmare bekantskapskrets som hoppade av, för... de blev konstant slaktade samt att TW tog tid... bye två tre prem där... bye pengar för servrar och spelutveckling...

[late edit]
Glömde tillägga att en bidragande orsak också var "the management" här, som fattade ett beslut som de inte kunna belägga med siffror, beslutet är nu gammalt och så långt jag vet "borta" men det jag ville säga och poängtera var: en spelare kan påverka många, likt ett vattenfall! oavsett om det beror på ändlösa uppadlingar eller "management errors".
[/late edit]
 
Senast redigerad av en moderator:

Data9

New Member
Reaktionspoäng
0
Oroligt att UA och Core valde att säga nej när EXC bad att ta ner AN :/ och nu har AN vunnit!

Gratulationer! :crybaby:
 

John R Cash

Member
Reaktionspoäng
0
Oroligt att UA och Core valde att säga nej när EXC bad att ta ner AN :/ och nu har AN vunnit!

Gratulationer! :crybaby:

Det som jag inte fattar är att folk verkar ha svårt att se hur det låg till, AN och UA va Allierade, enda från det att Tribe och ÄKF Mergade och ATWM mergade med NiT, vrf skulle vi då vända ryggen till och hugga dom i ryggen?
 

Data9

New Member
Reaktionspoäng
0
Det som jag inte fattar är att folk verkar ha svårt att se hur det låg till, AN och UA va Allierade, enda från det att Tribe och ÄKF Mergade och ATWM mergade med NiT, vrf skulle vi då vända ryggen till och hugga dom i ryggen?

För bara en stam kan vinna en värld :sneaky: Och det var ju uppenbart :p

Btw Tjena John det var mig fän länge sen! hur ligger livet för dig nu för tiden?
 

John R Cash

Member
Reaktionspoäng
0
För bara en stam kan vinna en värld :sneaky: Och det var ju uppenbart :p

Btw Tjena John det var mig fän länge sen! hur ligger livet för dig nu för tiden?

Tjena, jo det är bara bra, vet att AN alltid har varit dom som skulle vinna världen, men vi i UA skulle aldrig vända kappan och backstabba dom eftersom dom va våra allierade, detta kanske kommer låta som en dum fråga men jag känner inte igen ditt nick, vad nicka du i spelet?
 

DeletedUser

Guest
Vendicare = Akademi skaparen åt X{v*} och skaparen åt UON
Sayn of Unadan = UON

Vi bråkade ju i slutet av världen :( Men är du inte i AN tyckte jag såg ditt nick i den stammen?

UA var dumdristiga, när provet verkligen kommer, att ställa sina allierade mellan segern så måste man välja, ni valde fred, AN valde seger ^^

Själv är jag mest inne i V15 nu medlem i EXC
 

John R Cash

Member
Reaktionspoäng
0
Vendicare = Akademi skaparen åt X{v*} och skaparen åt UON
Sayn of Unadan = UON

Vi bråkade ju i slutet av världen :( Men är du inte i AN tyckte jag såg ditt nick i den stammen?

UA var dumdristiga, när provet verkligen kommer, att ställa sina allierade mellan segern så måste man välja, ni valde fred, AN valde seger ^^

Själv är jag mest inne i V15 nu medlem i EXC

Aha då vet jag, jo jag är med i AN nu, väntar på att V7 ska stängas och få återgå till det normala livet och inte behöva tänka på den här skiten
 

DeletedUser

Guest
många som har gjort det ;)

Själv började jag spela igen nu för typ 3 månader sen.
 

DeletedUser

Guest
Vendicare = Akademi skaparen åt X{v*} och skaparen åt UON
Sayn of Unadan = UON

Vi bråkade ju i slutet av världen :( Men är du inte i AN tyckte jag såg ditt nick i den stammen?

UA var dumdristiga, när provet verkligen kommer, att ställa sina allierade mellan segern så måste man välja, ni valde fred, AN valde seger ^^

Själv är jag mest inne i V15 nu medlem i EXC

Största skitsnacket som kommit från din penna tror jag...Någon akademi som var godkänt har du knappast haft, speciellt då akademier suger!! Sedan rimmade vi dig duktigt i CTWA*, din svans for upp mellan benen illa kvickt.
Antracit
 

DeletedUser

Guest
oj oj någon här verkar vara ganska CS,dampad :awsm: skaffa ett liv snälla nån its a game b*tch
 
Senast redigerad av en moderator:

wafa

Member
Reaktionspoäng
0
Jaja, nu ska vi inte vara griniga lilla Antracit!
Ni var ju faktiskt en hel stam mot honom, så det är nog inte allt för mycket att skryta med att ni rimmade honom.

Jag vet att du är en aggressiv och lite instabil pojke, men väx upp för fan.

Och kom nu inte med "Vi tog er i Exc lika lätt" eller nåt sånt barnsligt.
Du vet likaväl som jag att vi hade Core, UA och AN mot oss, det hade ingen klarat att stå emot.

Tycker för övrigt att V7 utvecklade sig tråkigt.. Precis som Exc förutsåg och försökte hindra då, men men.

Heddå :)
 

DeletedUser

Guest
Största skitsnacket som kommit från din penna tror jag...Någon akademi som var godkänt har du knappast haft, speciellt då akademier suger!! Sedan rimmade vi dig duktigt i CTWA*, din svans for upp mellan benen illa kvickt.
Antracit

jasså.. någon som har dålig koll.. xv hade totalt 3 akademier vid 3 olika tillfällen.. vet inte vem som var ledare för den första.. men den andra vad det sayn/vendi som ledde.. tredje ledde jag.. alla var tillfälliga för att få ut guldkornen som ander så fint sa det..

Och jag menar ander som ledde Xv tillsammans med sina 3 medhjälpare som för övrigt var mussor som skötte diplomati, aldeeask som skötte köttande och thundertiger som såg till att medlemmarna höll ihop..


Något mer så kallat skitsnack som jag ska backa upp? kom ihåg historian..
 

DeletedUser

Guest
jasså.. någon som har dålig koll.. xv hade totalt 3 akademier vid 3 olika tillfällen.. vet inte vem som var ledare för den första.. men den andra vad det sayn/vendi som ledde.. tredje ledde jag.. alla var tillfälliga för att få ut guldkornen som ander så fint sa det..

Och jag menar ander som ledde Xv tillsammans med sina 3 medhjälpare som för övrigt var mussor som skötte diplomati, aldeeask som skötte köttande och thundertiger som såg till att medlemmarna höll ihop..


Något mer så kallat skitsnack som jag ska backa upp? kom ihåg historian..

2 rätt. Mussor och thundertiger.
Adleeask skötte köttet? Knappast, bara se på stats, o han rök senare vilket alla vet.
Fanns inga godkända akademier, men ngr som skrev det på sina stamprofiler.

Wafa - Antracit är hetsig, SUN mer manisk - men lika säkra på uppgifterna...satt med i X, även i CTWA* så jag bör nog veta om vi hade akademier, tja. Men kul att det livade upp 7ans forum lite.
 
Topp