RageQ vs Värsta

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Även om en del åsikter och tips på spelstilar som lagts fram är vettiga var god håll dessa, ArBa-snacket och Värstas historik borta från tråden tack.
Denna tråd handlar om RageQ vs Värsta, inte om Värsta som stam eller välkomna guider/tips för spelandet, skapa egna trådar för detta tack.

- B

Guider/Tips för spelet? Var exakt får du mitt inlägg till detta. Ärligt talat Sparkz, det är roligt att du försöker dissikera mina inlägg med, ja.. påhitt och egna tolkningar. Sedan vet du liksom jag att denna konflikt började redan då stammen ArBa existerade, därför kallar jag det en relevant punkt i sagan om hur detta krig uppkom. Eftersom det var till ArBa ni rekryterade in BlitZing och Sefi3r och redan där gav antydan till att krig emot er skara spelare väntade. Med undantag utav vissa som ni valde att inte ta med i nya konstellationen, vi lärt känna som RageQ.

Återigen vill jag påpeka ett Wallincitat, där han, som ledningsperson, påvisar att denna konflikt redan påbörjades när ArBa existerade.

[2012-01-26 21:25:18] Wallin: Men det valet du tog att inte bjuda in honom skapade ju sprickan i Värsta.
[2012-01-26 21:25:30] Wallin: Du skulle svalt det som nu sades, bjudit in honom och fortsatt ledit din stam
[2012-01-26 21:25:42] Wallin: DÅ hade ni fortfarande vart ett hot. Troligen hade ArBa vart kvar med
[2012-01-26 21:25:49] Wallin: och vi hade aldrig vart i den här sitsen
[2012-01-26 21:26:19] Wallin: Man kan säga att PC var saken som utlöste allt. (chuckle)

BlitZings stambyten. Ser du liksom jag texten ArBa där, eller ska du också behöva skaffa läsglasögon för att kunna förstå innehållet i en simpel text?

Ska du fortsätta neka till vad dina ledningspersoner säger? För jag antar att Wallin har en ledningspost i och med hans post som rekryterare?
 

DeletedUser

Guest
1. Så de 100-tals attacker som DOH! skickade emot Värsta var inte att delta i kriget? Era adelsförsök i K55 på oss var förstås inte heller delaktighet i kriget. Ursäkta mitt misstolkande utav era handlingar, samt det faktum att ni trots allt stod som delaktiga i det krig som BoBi skapa gentemot oss och bjöd in hela gangbangligan i.

2. Angående gangbang så var det intet klagomål, mer ett konstaterande. Men vi är ju vana vid att bli gangbangade då jag och min laguppställning blivit det samtliga världar vi startat sedan värld 11. VI, som stam, har däremot aldrig gnällt över det. Vi har konstaterat att det är så det ska fortgå emot våran stam tydligen.

3. Rörande mitt ledarskap i tidigare världar har jag klivit ner från sitsen 1 gång, det var i värld 14. I värld 12 tog jag en paus från tw helt och hållet, dock inte av motgångar utan snarare bristen på motivation. Vilket du som spelade i samma stam som mig där borde haft koll på. Återigen, felaktigheter, just gotta love them.

4. Så du menar att DOH! låter en, icke ledningsmedlem, hantera klagomål etc? Det låter som en briljant idé, varför har vi aldrig tänkt så långt.

5. Ja, vi visste att de planerade hoppa på oss då det var det enda självklara valet med deras förhandlingar med andra stammar runt oss för att slippa få ryggen öppen. Och som jag redogjorde för, vi var tvugna för att eliminera adelsbyar för andra parter runt våra byar.

6. Jag har aldrig påvisat att avtalen gällt mellan RageQ och Värsta. Jag påvisade bara hur dessa sades upp och på vilket sätt det gjordes medans stammen FORTFARANDE hette ArBa. Där borde även Sparkz ha full koll på vad som sades, då han och jag var de som höll kontakten kring alliansens frågor och funderingar. Läsglasögon är förstås en nymodighet du aldrig övervägt?

Du sitter och tråcklar in dig i dina egna framställningar, och ser inte att det du beskyller alla andra för det du gör men bara nästan lika bra.. Bara nästan :)
Lycka till i rimmen, men där lär du inte hamna tro? eller.. Kan du ta nya tag?
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Du sitter och tråcklar in dig i dina egna framställningar, och ser inte att det du beskyller alla andra för det du gör men bara nästan lika bra.. Bara nästan :)
Lycka till i rimmen, men där lär du inte hamna tro? eller.. Kan du ta nya tag?

Om du tar ett konstaterande som gnäll, då bör du ta en lektion i ordens innebörd innan du yttrar dig. Eftersom du uppenbarligen har noll koll, även du är ju ett färskt tillskott i RageQ's (sa jag rätt nu Sparkz, wallin and the rest of you guys?) rekryteringar inför kriget emot oss. ;)
Rimmen? Vem har sagt att jag ska hamna i rimmen? Jag har redan i samband med att jag bjöds in i Värsta (2 dagar innan världen öppnade) sagt att jag kör tills jag blir nollad helt och därefter helt avslutar min tw-karriär. Det valet står jag fast vid, så blir ingen omstart om jag rimmas. Gör jag det är det helt enkelt för att trupperna tar slut och då spelar det ingen roll hur skicklig man är som spelare, eftersom trupperna är det som avgör hur länge DU överlever.
 

DeletedUser

Guest
1 adla från k45 till k54 - mer än 36 timmar - Vi har aldrig försökt de,

Nja det beror väl litegrann på vart i k45 man adlar ifrån och vart adlarna ska landa om det tar över 36h eller inte. Sedan är det ingen som påstått att ni försökt adla i k54?

100 tals attacker var mot en spelare ingen annan.

Jag tror jag hade om jag inte missminner mig ca 20 inkommande ett tag från DOH!. Så var jag den spelaren? isf kanske vi skulle ta en mattelektion du och Foppa, kontakta 30 and broke in-game så ska han ge dig en lektion. Men jag vet att jag inte var denna spelaren vilket gör att det blir mer än 1 spelare, hänvisar återigen till 30 and Broke som e en jävel på matte.

Ja du säger vad ArBa Sagt, har ingenting med RageQ att göra över huvud taget. ArBa är INTE RageQ hur du än vänder på de.

Vissa kopplingar finns ju faktiskt, jag ska inte vara så jävla petig. Men den ledningen som styr RageQ var också den som kuppade mot den "gammla" ledningen i ArBa och tog kontrollen över stammen? Men de är ju bara små detaljer.


För övrigt så önskar jag RageQ lycka till i kriget, fastän ni inte använder spel jag uppskattar alla gånger så verkar ni klara av att spela ert typ av spel väldigt bra.

Gott kött!

/ Tobias
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
För den andra har vi aldrig haft krig med RageQ utan Arba för er lilla information. Ska vi hämnas på en STAM vi aldrig krigat med?

Om du tänker lite längre än näsan räcker borde du inse att det bästa för din stams framtid är att hämnas på RageQ som ni aldrig har krigat med. Vad händer när RageQ vinner över Värsta? Vad ska de då adla? Deras övertag över din stam kommer vara mycket stort. Vad har valen som ledningspersonerna i RageQ visat hittills? Jo, de har visat att de går på stammar betydligt mycket mindre än sig själva, som dessutom redan är i krig. Du bör inse att din stam är en av de som står på tur att adlas efter att Värsta är avklarade.

Skulle du istället se igenom dina dispyter med Värsta och de lögner och löften RageQs ledning har förgiftat ditt sinne med och kriga mot RageQ, så skulle din stam ha en mycket större chans att överleva på lång sikt. Ni har chansen att adla er större än Värsta redan nu, samtidigt som ni plockar bort det största hotet på v18.

Att kriga mot Värsta kanske ser bra ut just nu, men på lång sikt är det ett val som dödar framtiden för din stam.

Exakt samma sak gäller B2K och BOPE ifall de väljer att ställa sig utanför kriget, eller väljer att ställa sig på RageQs sida. Om ni gör ett sådant val kommer RageQ adla ifrån er och sedan när de har tillräckligt med marginal för att slippa ta några risker adla upp er också, oavsett vad deras diplomater säger nu. Visst, på kort sikt kanske ni gör ett val som är jättebra för er sitation just nu. På lång sikt är det dock att döda era chanser att vinna världen ifall ni inte krigar MOT RageQ.

Men för all del, vill ni inte vinna, ställ er utanför kriget.
 

DeletedUser

Guest
världen e fortfarande ung o mycket kan hända........whait and see :D
 

Noob Saibot

Member
Reaktionspoäng
0
Lite roligt med stats, eller vad tycker ni? :)

Sida 1:
Stammar: Värsta
Sida 2:
Stammar: RageQ

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 0
Sida 2: 7
Skillnad: 7

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 0
Sida 2: 56,359
Skillnad: 56,359

chart
 

DeletedUser

Guest
Hejar av princip alltid på den svagaste parten i en konflikt men då TGOW är en så usel ledare väljer jag att gå all-in på RageQ sida och utbrister motvilligt:

Heja RageQ!
 

DeletedUser

Guest
Då är vi urusla spelare eftersom vi visste vad vi gav oss in på när vi krigsförklarade ST2. Var klart som korvspader att RageQ skulle ta tillfället i akt eftersom Sparkz sitter bakom spakarna. Men utifrån min syn på tw så är vi i Värsta de riktigt vinnarna i detta krig, ingen stam på v18 har haft så roligt som vi har just nu.

Men smaken är som baken, delad. Vissa spelar för att vinna, andra spelar för att ha roligt.

Happy
raw-meat.jpg
 

DeletedUser

Guest
känns som att alla andra "storstammar" vill se på när värsta blir adlade samt att dom själva kommer att få smaka på samma medicin!!:confused:
 

DeletedUser

Guest
Om du tänker lite längre än näsan räcker borde du inse att det bästa för din stams framtid är att hämnas på RageQ som ni aldrig har krigat med. Vad händer när RageQ vinner över Värsta? Vad ska de då adla? Deras övertag över din stam kommer vara mycket stort. Vad har valen som ledningspersonerna i RageQ visat hittills? Jo, de har visat att de går på stammar betydligt mycket mindre än sig själva, som dessutom redan är i krig. Du bör inse att din stam är en av de som står på tur att adlas efter att Värsta är avklarade.

Skulle du istället se igenom dina dispyter med Värsta och de lögner och löften RageQs ledning har förgiftat ditt sinne med och kriga mot RageQ, så skulle din stam ha en mycket större chans att överleva på lång sikt. Ni har chansen att adla er större än Värsta redan nu, samtidigt som ni plockar bort det största hotet på v18.

Att kriga mot Värsta kanske ser bra ut just nu, men på lång sikt är det ett val som dödar framtiden för din stam.

Exakt samma sak gäller B2K och BOPE ifall de väljer att ställa sig utanför kriget, eller väljer att ställa sig på RageQs sida. Om ni gör ett sådant val kommer RageQ adla ifrån er och sedan när de har tillräckligt med marginal för att slippa ta några risker adla upp er också, oavsett vad deras diplomater säger nu. Visst, på kort sikt kanske ni gör ett val som är jättebra för er sitation just nu. På lång sikt är det dock att döda era chanser att vinna världen ifall ni inte krigar MOT RageQ.


Varför blanda in andra stammar bara för att de Kanske blir stora. DE andra stammarna som är utanför kriget kan ju i "lugn och ro" adla upp sig, mynta och bygga trupper "ifred". Samt va vinner tex b2k på att kriga över halva världen när det finns fina byar runt dem istället?

Om man har den synen i varje krig så varför inte blanda in hela världen på en gång så går ju kriget jätte fort (eller inte).

Kollar man på twstats så adlar redan Bope och Rage varandra så. Bara för att stammar inte flashar med vilka som är på vilka betyder de ju inte att Rage har sin bakgård fri direkt.

Men vill andra stammar joina kriget så är de väl upp till dem.

Men för all del, vill ni inte vinna, ställ er utanför kriget.
Samt ser ut som du har missat det nya vinnarsystemet Då det inte handlar om dominans längre på denna värld.
 

DeletedUser

Guest
(Pöta tvingade mig att skriva)

Då är vi urusla spelare eftersom vi visste vad vi gav oss in på när vi krigsförklarade ST2. Var klart som korvspader att RageQ skulle ta tillfället i akt eftersom Sparkz sitter bakom spakarna. Men utifrån min syn på tw så är vi i Värsta de riktigt vinnarna i detta krig, ingen stam på v18 har haft så roligt som vi har just nu.

Men smaken är som baken, delad. Vissa spelar för att vinna, andra spelar för att ha roligt.

Happy
raw-meat.jpg

Under min tid här har jag alltid tyckt du varit lite rapp i käften åt fel håll, men PRECIS så skall det låta. Well said. Spela som en vinnare > Vinna.

Also,


Varför blanda in andra stammar bara för att de Kanske blir stora. DE andra stammarna som är utanför kriget kan ju i "lugn och ro" adla upp sig, mynta och bygga trupper "ifred". Samt va vinner tex b2k på att kriga över halva världen när det finns fina byar runt dem istället?

Om man har den synen i varje krig så varför inte blanda in hela världen på en gång så går ju kriget jätte fort (eller inte).

Samt ser ut som du har missat det nya vinnarsystemet Då det inte handlar om dominans längre på denna värld.

Inte lika vass som föregående quote.

"Adla sig stora i lugn o ro" är i detta scenariot ungefär lika applicerbart som att säga att det lönar sig att tanka konkurrentens bil i ett F1-lopp. Medan han kör får du ju tanka din egen bil i lugn o ro, eller hur?

Angående kriget -

Folk måste lära sig av sina (eller andras) misstag från andra världar. Värsta, såväl som RageQ, har bra spelarmaterial (nåväl, bra i relation till vad som finns kvar på tw), så INGEN av dessa stammar är någon mumsbit för kommande bataljer. Kontrasten ligger i vad respektive ledning gjort på tidigare världar. Utan att lägga någon värdering i vad som är rätt och fel, så kan man objektivt påstå att TGOW & Abel knappast är kända för att spela fotboll med cykelhjälm, medan Black Sparkz har en historik av att se till så att säkerhetsmarginalerna är på hans sida.

Alla utomstående gör vad som ser ut som bäst alternativ för deras stam, men den som inbillar sig att RageQ kommer att vara inom rimligt avstånd för NÅGON annan ensamstående stam när det här är över, är ungefär så naiv som genomsnittlig twspelare framstår.

inb4 "men lol, vi fick ju löfte om allians/merge senare, du vet inte vad du snackar om!" i x-antal stamchatter på skype.

Lycka till båda parter
 

DeletedUser

Guest
Kom igen nu alla.......låt inte V18 ta slut redan.
"Bättre att spänna bågen och höra strängen brista, än att inte spänna bågen alls"
Hjälp till här nu så det blir jämnt........krig ä ju kul ;)
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Vi skjuter fram bandet tills en tid då -ST2- började växa sig starka i kontinent 54, med ViiGoo i täten som ledare internt inom stammen. Vi hade våra meninsskiljaktigheter, men såg ändå vinning i varandras positioner - för att tillsammans trygga framtiden ihop. Kort sagt, elminera varandras hot. Helt plötsligt sker väldigt mycket interna strider mellan våra stammar och av säkerhetsskäl satte vi spelaren ViiGoo i skyddshäkte i Värsta, lite gisslandrama skulle man kunna likna det vid. Utav diverse skäl bröts alliansen tids nog, mer utförlig information finns att läsa under denna tråd. Krig blev kontentan utav alla interna strider.

Vill bara rätta Adam lite , Viigoo har aldrig varit ledare eller informell ledare i stammen -ST2-. Stammen leds av andra personer och han var ingen av dem.

Det dröjde ett tag innan han fick några rättigheter, men han var duktig under sin tid hos oss , men jag misstänkte hela tiden att det läkte ut lite väl mycket info till spelare i värsta från honom men även från hans kompis konto (som han säkert hade kontroll på under lång tid, tills vi adlade bort det).

Sen så är det konstigt om man inte krockar, om man inte har delad adelsplanerare:p
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Vi skjuter fram bandet tills en tid då -ST2- började växa sig starka i kontinent 54, med ViiGoo i täten som ledare internt inom stammen. Vi hade våra meninsskiljaktigheter, men såg ändå vinning i varandras positioner - för att tillsammans trygga framtiden ihop. Kort sagt, elminera varandras hot. Helt plötsligt sker väldigt mycket interna strider mellan våra stammar och av säkerhetsskäl satte vi spelaren ViiGoo i skyddshäkte i Värsta, lite gisslandrama skulle man kunna likna det vid. Utav diverse skäl bröts alliansen tids nog, mer utförlig information finns att läsa under denna tråd. Krig blev kontentan utav alla interna strider.

Vill bara rätta Adam lite , Viigoo har aldrig varit ledare eller informell ledare i stammen -ST2-. Stammen leds av andra personer och han var ingen av dem.

Det dröjde ett tag innan han fick några rättigheter, men han var duktig under sin tid hos oss , men jag misstänkte hela tiden att det läkte ut lite väl mycket info till spelare i värsta från honom men även från hans kompis konto (som han säkert hade kontroll på under lång tid, tills vi adlade bort det).

Sen så är det konstigt om man inte krockar, om man inte har delad adelsplanerare:p

Under min tid i -st2- sa jag inte ett smack till Värsta och det ska du väldigt klart för dig. Det är inte så jag spelar.

Vad dillar du om egentligen? Menar du NoZ? Jag har inget med honom att göra förutom att jag tycker han är väldigt trevlig och gillar att spela med honom. Om han valde att ge info till värsta så är inte det mitt problem över huvudtaget.
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Vi skjuter fram bandet tills en tid då -ST2- började växa sig starka i kontinent 54, med ViiGoo i täten som ledare internt inom stammen. Vi hade våra meninsskiljaktigheter, men såg ändå vinning i varandras positioner - för att tillsammans trygga framtiden ihop. Kort sagt, elminera varandras hot. Helt plötsligt sker väldigt mycket interna strider mellan våra stammar och av säkerhetsskäl satte vi spelaren ViiGoo i skyddshäkte i Värsta, lite gisslandrama skulle man kunna likna det vid. Utav diverse skäl bröts alliansen tids nog, mer utförlig information finns att läsa under denna tråd. Krig blev kontentan utav alla interna strider.

Vill bara rätta Adam lite , Viigoo har aldrig varit ledare eller informell ledare i stammen -ST2-. Stammen leds av andra personer och han var ingen av dem.

Det dröjde ett tag innan han fick några rättigheter, men han var duktig under sin tid hos oss , men jag misstänkte hela tiden att det läkte ut lite väl mycket info till spelare i värsta från honom men även från hans kompis konto (som han säkert hade kontroll på under lång tid, tills vi adlade bort det).

Sen så är det konstigt om man inte krockar, om man inte har delad adelsplanerare:p

Cribba, min poäng var att han var ledare internt inom era led, i såväl byar som poäng. Motsvarighet till rank 1, uttryckte mig lite klumpigt där insåg jag nu :p Sånt som händer mitt i nätterna när man inte fått sova mer än ett par timmar under en väldigt lång tid. Ursäkta felskrivningen, menade att han var STÖRSTA spelaren inom stammen -ST2-, i förhållande till byar och poäng.
 

DeletedUser

Guest
"Adla sig stora i lugn o ro" är i detta scenariot ungefär lika applicerbart som att säga att det lönar sig att tanka konkurrentens bil i ett F1-lopp. Medan han kör får du ju tanka din egen bil i lugn o ro, eller hur?


Utan att lägga någon värdering i vad som är rätt och fel, så kan man objektivt påstå att TGOW & Abel knappast är kända för att spela fotboll med cykelhjälm, medan Black Sparkz har en historik av att se till så att säkerhetsmarginalerna är på hans sida.

I lol'd, lär va dem skönaste liknelserna på rätt länge i detta forum x)

Annars kan jag hålla med om det mesta du sa, hur man spelar är minst lika viktigt som hur framgångsrikt man spelar (my opinion), samt att det är sjukt roande att samma n00bs gör om samma misstag på varje värld.. Men men, är man godtrogen så är man! D:

Annars kan jag bara säga lycka till, brukar alltid hejja på dem minsta, men känner vad jag vet inget folk i värsta och det finns en massa små gullegrisar i RageQ, så har svårt att välja! Må bäste stam vinna! :rolleyes:
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Det håller jag med dig om att han var. Han var stammens aggressivaste och mest framgångsrikaste spelare, när han (ViiGoo) spelade med oss, innan ni tog honom i "karantän".
 

DeletedUser

Guest
Quit

Inte Rage men ändå.... Lägger ner så först till kvarn!
Brukar hålla mig från yttre men va fan!... Har man bestämt sig så...
FUCK You!!! känn er träffade!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp