Kriget Horden vs -Sth-: 030000

DeletedUser

Guest
Måste hålla med Hampus där! :)

Bmw, no offence, men om du är en vuxen människa så uppför dig som det, inget illa menat men jag måste säga att jag beundrar din stamkompis: Farmermaster hur moget han beter sig medan medlemmar som du drar ner ryktet på Horden!

Om alla medlemmar i Horden hade varit som du hade man tappat respekt för Horden helt å hållet! Men tack o lov finns det mogna medlemmar som Farmermaster! Tacka honom!
 

DeletedUser

Guest
Statestiken ljuger absolut - i adlade byar gick vi inte alls ifrån 0-2 till 13-3

Förvisso dementeras all statestik som negativ då förlusten är mindre än beräknad... - låter som om -Sth- ligger på aktiemarknaden och letar investerare under en ekonomisk kris :rolleyes:
Skulle trenden mot förmodan vända till -Sth-s fördel så skulle förmodligen hela forumservern kollapsa (typ i 57% av en månad eller nått) av alla "egna" jubeltåg på det allmäna forumt -

Sökte kunskap om ShadowStrike på Google - Träff ett: StarWars Shadow Strike är under utveckling - hehe... Visst ska det bli spännande och se vad -Sth- går för! Vi sitter själva alla beredda med solglasögon av värsta kaliber (träff 6 på google) Strike Pro Shadow
(skulle varit Pro Strike Shadow jag vet men bland mycket finner man inte allt på google)

Var i Lucas arts är vi egentligen? Någonstans emellan Episod två (cloonewars) och fyra rebellerna slår tillbaka

Tror Bmw redan har förklarat om motiv till vårt agerande - Det är vi som är rebellerna som slår tillbaka stora farliga Imperiet ifrån K45 :cool: Det var ett felsteg av -Sth- att acceptera de kickade cloonerna ifrån Cafe (kickade på Hordens begäran - right?)... Ja antingen är det en medveten fientlig handling emot Horden att försöka befästa sig nära oss eller så var det helt enkelt storhetsvansinnig korkad poängkåthet - blundande för konsekvenser...

Anfall är bästa försvar och det vore dumt att agera handlingsfattigt för fientliga handlingar. Det är -Sth- som förklarat krig med oss då vi bara vill hålla egen mark fri från uppstickande bubblare...

Tanken att adla upp cloonebyarna skulle självklart vara lättare om inte -Sth- skickat 34% av all sin deff till dessa byar men vi jobbar på det och som någon omnämnde så blir det "fin ob" (ny assisterade byar med mur noll har en tendens att rensas på nytt). Bananradar som var minst lika utsatt som Cloonerna värderades inte alls högt av -Sth- och tycks inte ha fått någon assistans alls - Adling av Bananradar var av dessa skäl ytterst kostnadseffektivt (imo). Antingen blev denne ledsen över den dåliga supporten hos sina stamkamrater och lämnade självmant eller så är det som vi i Horden spekulerar en kick för att hålla nere förlustsiffrorna på twstats :p

-Sth- borde se över sitt eget bo och rensa upp lite (som det så fint heter) eller är det Lila och ljusblått över hela kartan fram till Hordens gränser - Isåfall lyfter jag på hatten för riktigt bra diplomati :rolleyes:

Stjärnornas krig - Båda sidor sitter med spetskompetens värdig en storstam i V6 -
Frågan är vilka som sitter inne med den bredaste kalibern när blod ska utgjutas -

Starwars - Approaching stardust - Hordenkrigare
Inled operation - Stairway to Heaven -

For the Horde
 
Senast redigerad av en moderator:

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Cloonerna värderades inte alls högt av -Sth- och tycks inte ha fått någon assistans alls - Adling av Bananradar var av dessa skäl ytterst kostnadseffektivt (imo). Antingen blev denne ledsen över den dåliga supporten hos sina stamkamrater och lämnade självmant eller så är det som vi i Horden spekulerar en kick för att hålla nere förlustsiffrorna på twstats

Vad jag vet så slutade bananradar när "GTG" signade ut?:confused:
 

ic3princ3

Medlem
Reaktionspoäng
0
jaja lord culvert ni e jääätttee duktiga som har lyckats adla sååå mycket från oss, hoppas du e nöjd nu att du hört de, samt ni andra i horden, ni e jätte duktiga, fortsätt så och vi cloner e nog nollade på nolltid..

vi blev aldrig kickade utan tvärtom ledningen i cafe hänvisade alla att lämna och söka en ny stam då cafe skulle lösas upp, så vi joinade -Sth- så kom inte med att de va pga er att vi blev kickade..

och ja de e självklart att en stam förklarar krig när en annan stam förberedder och sen genomför en offensive mot vissa medlemmar.. tror inte de finns en enda stam som inte skulle förklara krig om de skulle bli drabbade av samma sak..

men återigen så tror jag att folk har överskattat er..

bananradar, ja han kickades för att han va inaktiv och de under en längre period..

så lite kort med de jag vill säga, kolla upp fakta innan du börjar skriva något..
 

DeletedUser

Guest
Det finns väl ingen mer än -Sth- själva som kan urskilja att Horden på något sätt underpresterar men visst skulle motståndet kunnat vara mycket enklare - Vi skulle kunnat anfalla barabarbyarna (de i grått) :cool:

Inte på något sätt vill jag dras med av lockelsen att kasta pajer i det oändliga på denna forumstråd - Den är ju faktiskt er i grunden och handlar om er tolkning av statestik.

Angående överskattning och underskattning så ligger det självklart i fiendens natur att hoppas motståndarna vara överskattade. Själv delar jag tex min egna uppfattning med många andra om att -Sth- är högt överskattat :rolleyes:

Kan det vara så att Horden är betydligt bättre på krig än på lös propaganda i det allmänna forumet? Ja... detta kanske inte säger så mycket men jag överlåter iallafall till vidare framgångs fanfarer för -Sth- så får framtiden avgöra "fakta innan något mer skrivs"..

Sista ordet kommer inte sägas på denna forumtråd -
Sista ordet kommer sägas i strid -
For the Horde
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vad berättar statestiken i första inlägget?
Totalt Antal Byar Erövrade Av Motståndarna

Horden: 1

-STH-: 0

Detta är en ploj i modell falsk marknadsföring i stil med att Horden slog oss först... Ja jag är helt övertygad om att vi tappade två innan vi vände 0-2 till 13-3 :) Jag har självklart kollat upp fakta innan jag skriver dessa ord (twstats siffror ljuger inte). En rätt onödig finputsning av fasaden då vi öppet berättat att vi gav gensvar med amunition - Kan förvisso inte upplysa om vi anföll Cloonerna före under eller efter de gick upp i -Sth- så jag låter det vara osagt...

Det är klart att siffror kan ha betydelse i en propagandatråd - ska scenariot Good and Evil propageras på rätt sätt så ser det ju fel ut om -Sth- tog de första två av oss... :cool:

"I detta inlägg har jag svarat på frågan om trovärdigheten i den statestik som lades fram i inlägg ett"


Rätt onödigt att hänga upp sig på smådetaljer kring hur de 16 första byarna är bra eller dåligt fördelade till Hordens favör - Jag har bara gett svar på tal... Kommer själv efter önskemål av en cloone ta reda på fakta först innan jag skriver något mer och de ord jag skrivit om Bananradar är självklart spekulationer - Vilket jag skrev -

Om det är vi som är good eller evil i detta scenario låter jag tredje part ta ställning till - Att dömma av kartor så är det iallafall tydligt att vi än sålänge bara strider i våra kvarter och inte tvärtom -

For the Horde
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
och ja de e självklart att en stam förklarar krig när en annan stam förberedder och sen genomför en offensive mot vissa medlemmar.. tror inte de finns en enda stam som inte skulle förklara krig om de skulle bli drabbade av samma sak..

Men käre prinsen, har du redan glömt att det var du som ville kriga mot oss?

Kanske dags att lägga fram lite fakta om varför vi anfaller Clone021 och Clone003;P

Här är lite tjaffsande om barbarer som slutar med att Clone003 skriver att han ska fixa så att Cafe drar ut i krig mot Horden.

Ps: Mina svar på Clone003's mail är lite spydiga, men vid den punkten så hade det redan varit så mycket tjaffs mellan Horden och C003 och C021 så jag var inte alls på humör för att vara trevlig;P

barbarians sa:
Clone003 på 22.01. kl 15:59
nog med att ni adlar barbarians men att ni deffar dom oxå.. det skapar aggresioner från flera parter ska du veta så jag tycker att ni ska tänka noga över vad ni håller på med!!

/Ic3

Päronsoda på 22.01. kl 16:58
Det är ju rätt lustigt med spelare som gnäller om att man ska respektera deras farmbyar när de själva uppenbarligen inte kan låta bli att pilla på andras;P

Om vi vill försvara våra resurser mitt i våra kluster så är det vår ensak, ingen annan än vi själva ska vara där och ta resurser, och de som gör de får skylla sig själva.

Clone003 på 22.01. kl 17:01
då får ni skylla er själva att en som jag skickar fulla off mot vissa av dom nu, iaf mot dom som e deffade med mestadels offtrupper xD blir billigt att slakta det dessutom får jag billig ob ; ) slutar väl med krig men jag bryr mej inte ett skit längre..

Päronsoda på 22.01. kl 17:13
Ok : )

Då får vi börja pilla in tre-fyra fulla deffbyar i ett par av dem då, och hoppas att vi får lite fula klonfiskar på kroken; )

Clone003 på 22.01. kl 17:27
de va ett tydligt svar på att du inte vill ha kvar iapn.. ska ta upp detta med ledningen på en gång sen ska ni se på vår vrede ;) lycka till o må bäste man vinna.


Och här är slutet på mina samtal med Cafe's ledare där jag försöker enas om en kompromiss, Clone003 vägrar dock då han vill dra ut Cafe i krig mot oss.

Päronsoda på 22.01. kl 21:15
Snubben har verkligen ingen humor.


Har man en IAP så måste man ju antingen ha en väldigt trevlig attityd mot varandra eller också hålla sig på ett visst avstånd så att man inte går varandra på nerverna.

Det vi skulle kunna gå med på är att inte ta/farma barbarer i deras område om de slutar farma innanför våra kluster (de är också där vi har minerat byar, inte utanför).

Går inte det så får vi väl helt enkelt säga upp IAP'n.

Reinen på 22.01. kl 21:22
ja, du verkar vara en humorfylld pojke!;) jag skall diskutera med dem om det!

Reinen på 22.01. kl 21:25
Ic3 menar på att han förlorar ca: 300k av varje res. på den dealen och vill inte gå med på det:S

Päronsoda på 22.01. kl 21:45
Ok, men då är väl saken klar då.

Ps: Om jag hade varit ledare för stammen Cafe så skulle jag nog ta mig en lång seriös funderare på hur mycket jag hade varit villig att sattsa på dessa oresonliga egospelare.

Det är ju rätt uppebart att de endast spelar för sig själva och inte för stammens bästa, fast ni i Cafe kanske tycker att det är viktigare att dessa två får farma hur de vill framför en bra relation till Horden, vad vet jag.

Själv hade jag gett dem alternativet att hålla sig i skinnet eller dra åt ''pip'' hehe, men det är jag det.

[/quote]

Vi hade en bra relation med Cafe, vilket de förstörde totalt, ett litet tag senare så upplöstes Cafe och C003 och C021 skuttar vidare till -Sth- och fortsatte där med sitt tjaffs, och då vi redan när IAP'n med Cafe avslutades bestämt oss för att anfalla dem så tyckte vi att det var skitsamma om de gått med i -Sth-, att försöka ha nån bra relation med -Sth- skulle ändå vara fullkomligt menlöst med dessa spelare i stammen.

Ps: Jag skriver inte detta för att jag vill undvika kriget med -Sth-, vill de sattsa allt på dessa två spelare som tog det uteblivna kriget mot Cafe med sig i bagaget när de gick med i stammen så får de gärna göra det.

jaja lord culvert ni e jääätttee duktiga som har lyckats adla sååå mycket från oss.
Ni får support av både -Sth- och CP, och om jag inte minns helt fel så var det någon som noterade inkommande assistans från DM också efter att ha tagit en by.

Ni duckar med era egna trupper och låter assistansen dö och använder bara er egen deff till att plocka adels.

Detta gör ju vår uppgift en aning dryg.
 

DeletedUser

Guest
En kille på 021 accet skickade 5 rens på sekunden och sedan ett tog med 2-5 s mellan adlarna :p

Fan va glad man blir :D

Och detta krig var väldigt billigt, hade varit lätt att skippa det. Men det är ju ett krigsspel :)
 

ic3princ3

Medlem
Reaktionspoäng
0
de jag ville va att ni inte skulle deffa barbsen, men ändå skickade ni ut assist till dom.. jag har aldrig sagt att jag vill kriga mot er och de har aldrig vart jag som har startat anfall mot er utan de va ni som påbörjade anfallen.. och att horden skulle ha en bra relation med cafe e en lögn, iapn skapades ganska sent och om man nu som du säger har har en god relation till en annan stam så betyder de väl mer att man har allians.. men vad vet jag, jag e inte direkt en diplomat..

efter att jag och 021 joinade -sth- så har vi inte tjafsat vidare med er, utan de blev ett missförstånd jag spejade en by som jag skulle adla som tydligen redan vart adlad av er utan att jag tänkte på de tryckte jag på attack.. just det löste vi.. kan inte direkt kalla de för tjafs..

och vad hade du förväntat dej? de e klart att vi får assist.. samma sak med era byar som ni har vid oss dom e deffade..


på tal om barbsen som blev deffade, jag sa att ni dödar era egna trupper till dej senast.. och jag hade rätt ;) senast jag hörde nått så va de en av er som förlorade 5k spjut pga att ni hade fyllt barbsen med deff så att andra inte snyltar resurserna..
 

DeletedUser

Guest
Och när du säger att du genast ska ta ett snack med ledningen och att vi sen ska få se på er vrede så menar du, vadå?
 

DeletedUser

Guest
och vad hade du förväntat dej? de e klart att vi får assist..

Har jag sagt nått annat?

Min komentar var ett svar på ditt hån om att Horden inte ens klarar av att plocka byar av ''två spelare'', ni är ''två spelare'' som får en jävla massa assistans, och som är skickliga på att plocka adel.

Du och C021 ligger 1 och 2 i deff ob ranking, vilket ju säger en hel del om hur mycket deff ni får.

Så det är med andra ord ingen lätt uppgift att plocka er, och det har jag aldrig påstått heller.
 

ic3princ3

Medlem
Reaktionspoäng
0
Har jag sagt nått annat?

Min komentar var ett svar på ditt hån om att Horden inte ens klarar av att plocka byar av ''två spelare'', ni är ''två spelare'' som får en jävla massa assistans, och som är skickliga på att plocka adel.

Du och C021 ligger 1 och 2 i deff ob ranking, vilket ju säger en hel del om hur mycket deff ni får.

Så det är med andra ord ingen lätt uppgift att plocka er, och det har jag aldrig påstått heller.

ja ni har oxå en massa deff i eran front, vi e bara 2 spelare mot flera, vi har inte tillräckligt med off för att skapa en fin statestik.. de vi kan göra e att plocka på oss en massa ob.. och om vi har tur plocka nån by då o då..

och ja, ni kommer att hade ett helvete med att plocka oss.. för vi ger oss inte så lätt..
 

DeletedUser

Guest
Ps: Om jag hade varit ledare för stammen Cafe så skulle jag nog ta mig en lång seriös funderare på hur mycket jag hade varit villig att sattsa på dessa oresonliga egospelare.

Du lille hallonsodan. Jag måste ju säga att du inte ska uttala dig något om agera "ego"-spelade så som jag har uppfattat dig. I början av denna värld försökte vi alltid hålla oss på god kant för och precis när adlarna rullat ut så fick min kära ledar-kollega till-lika IRl-granne en adelskrock med en av era spelare.

Hankallassnygg som då krockade med eran spelare var lovad ersättning i resurser ifall vi lät bli att rensa den byn som det handlade om. Varpå han svalde detta och inväntade vidare instruktioner. Ingenting hände så han skrev till eran diplomat och han var så trevlig och sa att ohh Ja du ska få dom bara du skriver till Hallonsodan. Men tydligen var det bara dravel, för när han väl gör det så läser su mailet och tar dig inte ens tid med att svara på det?

Nej du verkar ju inte vara det minsta diplomatisk och därför är det inte konstigt att ni blir indragna i krig

Over and out
B3ngtarne


EDIT: hade skrivit han istället för vi på ett ställe
 

DeletedUser

Guest
Nej du verkar ju inte vara det minsta diplomatisk och därför är det inte konstigt att ni blir indragna i krig

Om du med ''diplomatisk'' menar att jag försöker samla ihop ett dussintal allierade för att gangbanga någon stam, som jag vet att ni en gång försökte göra mot oss, innan ni törs kriga, så nej, i så fall är jag en fullkomligt usel diplomat:p

Min egen syn på diplomati tycker jag inte att jag har nått större problem med dock, detta är ju så klart inget du har någon koll på då vi aldrig haft nått intresse av att ha nån diplomatisk relation med er.
 

DeletedUser

Guest
Erkänn att Jock och Ic3 är rätt skickliga på att plocka adels! ;)

En sak förstår jag inte om Horden, varför inte expanderas ner mot södra sidan istället för att ge sig på dessa 2 stackars Klonerna?

Snacka om gangbang när 70 pers går på 2 pers, då är det helt rätt att sth går in å skydda deras medlemmar!

Hade Ice och Jock inte nickat Clone003 och Clone021 så hade ni inte mobbat dem så här på det viset!

De är vanliga spelare förutom att de heter Clone i efternamn.
 

DeletedUser

Guest
Du lille hallonsodan. Jag måste ju säga att du inte ska uttala dig något om agera "ego"-spelade så som jag har uppfattat dig. I början av denna värld försökte vi alltid hålla oss på god kant för och precis när adlarna rullat ut så fick min kära ledar-kollega till-lika IRl-granne en adelskrock med en av era spelare.

Hankallassnygg som då krockade med eran spelare var lovad ersättning i resurser ifall vi lät bli att rensa den byn som det handlade om. Varpå han svalde detta och inväntade vidare instruktioner. Ingenting hände så han skrev till eran diplomat och han var så trevlig och sa att ohh Ja du ska få dom bara du skriver till Hallonsodan. Men tydligen var det bara dravel, för när han väl gör det så läser su mailet och tar dig inte ens tid med att svara på det?

Nej du verkar ju inte vara det minsta diplomatisk och därför är det inte konstigt att ni blir indragna i krig

Over and out
B3ngtarne


EDIT: hade skrivit han istället för vi på ett ställe

Konstigt, jag har en helt annan uppfattning om Päronsoda.
Har aldrig haft problem med killen, trevlig, saklig & offrar sig gärna för sina vänner. dvs, inte ett dugg ego.

Däremot är det ju märkligt att du måste ta till pajkastning och hån.
Tagga ner och gilla läget istället... :)
 
Topp