Kriget Horden vs -Sth-: 030000

DeletedUser

Guest
Jag har också en känsla av att dessa clowner kommer kunna återses i CP innan juni är här...

Jag är dock av naturen skeptisk till allt som har med clowner att göra så minns att jag sagt det, dessa spelare lär dyka upp i CP efter att de turnerat runt och sänkt några andra stammar inifrån först.

Se bara på vad som hände med Cafe..


Där kom ett försök att dra in STH mot CP, vilket inte är så konstigt. Jag förstår att du vill sätta hinder i vår väg men tror inte att någon köper ett så pass billigt trick. Att Cafe störtade berodde på att ledarna slutade och delvis pga de motgångarna som du gav dom när ni satte ihop era planer mot oss, som senare avslöjades och la en ännu större börda på deras axlar...

Clonerna lämnade pga att vi inte kom så bra överens, att de sedan gick till Cafe är inte så konstigt rent geografiskt, men STH var dock konstigare om man skulle granska din teori. Vi har inget otalt med STH och vet att våra expansionsriktningar inte krockar så varför skulle vi vilja dom något illa?

Den där skiten får du sälja någon annan stans!
 

kristoffer 1

Member
Reaktionspoäng
2
Jag tror att vad Keio menar är att det är ställningen efter de senaste 48h. Inte föralltid.

Sedan att ni, precis som du påpekade, endast har tagit 13 byar av oss trots att ni är elva gånger större på er planhalva... Låt oss säga att jag förväntade mig mer :rolleyes:

haha men vi förväntar oss också mer. ni bara skicka några hästar och spjut gubbar till dom i fronten (som faktiskt strider tappert). hur många rens har ni skickat därifrån? tror inte ens jag sett några fejk ens :O
 

branny

Member
Reaktionspoäng
0
Se bara på vad som hände med Cafe..

klart det är negativt men blanda inte in Cafe i det hela, dom la ju av. Cafe hade en hel del bra spelare och dom låg nära CP.
Det är väl logiskt att dom går med i CP? Vi ser vad som hände med Cafe, och vad ser vi? En logisk förklaring.
 

DeletedUser

Guest
49 min och man kan få ett tåg mot sej, så pass långt ifrån e horden mot oss i norr.. men själva mainklustret ligger ca 40-50h ifrån oss i norr med deff och några dagar med adel, ca 4 dygn..

låter ju kul :) alltid roligt med långväga anfall, synd bara att man inte kan hjälpa till...
 

DeletedUser

Guest
haha men vi förväntar oss också mer. ni bara skicka några hästar och spjut gubbar till dom i fronten (som faktiskt strider tappert). hur många rens har ni skickat därifrån? tror inte ens jag sett några fejk ens :O
Om vi mot förmodan bara skickar in "några hästar och spjut gubbar" hur kommer det sig då att ni har så svårt att knäcka byarnas försvar?

Snälla, tänk dig för innan du skriver.
 

DeletedUser

Guest
Om vi mot förmodan bara skickar in "några hästar och spjut gubbar" hur kommer det sig då att ni har så svårt att knäcka byarnas försvar?

Snälla, tänk dig för innan du skriver.

Jupp, även om jag tillhör Horden så gillar jag inte onödig smutskastning.

För att hålla det hela på en mer mogen nivå så kan jag säga att -Sth- åtminstone skickar rikligt med deff :)
 

DeletedUser

Guest
instämmer med FarmerMaster och vill tillägga att det är synd att -Sth- ligger såpass långt bort, hade varit roligt att kriga med dem på nära håll :D
(Lite som med MASH på v3)
 

DeletedUser

Guest
För det första: Cafe finns inte längre, för det andra: Ic3 och Jock har aldrig sagt att de gillar Epic, och för det 3:e : Du med dina gissningar, varför skriver du inte PM till Jock och Ic3 och frågar dem istället?

Att lägga ut vilda gissningar utan bevis visar ju hur mycket skitsnack du babblar om!

Är ni i Horden bättre på att snacka än att kriga?

1 .Cafe finns inte längre. Sant.
Varför det är så beror enl vissa på nämnda clowner.
Givetvis kan inte horden låta 2 av TW bästa lirare växa obehindrat som de gjort fram till vi sa ifrån. Vi sa ifrån klart och tydligt då hoppar clownerna in i STH.

Varför?
Givetvis för att de skall kunna fortsätta sina personliga tillväxer på bekostnad av ännu en stam.

2. Vem har påstått att de sagt det?

3 Jag har långa och sköna mailkonversationer med dem som jag kan lägga ut om de ger sin välsignelse till en sådan handling.

4 Vilda gissningar?
Jag skulle på sin höjd kalla det för struntprat i samma kaliber som vår kvasimatematiker som vill visa att denne läst matte E eller högre.

Krig vinns lika mycket med propaganda som med vapen och ammunition.
Statistiktråden är inte jag ursprungsman till.
Jag ansåg att vi kunde ta bladet av munnen och prata lite strunt vi också då man från STH:s sida vill förvilla folk med statistiska uträkningar.

På tal om statistik:
Statistiken i TW visar på "det som varit" och är till sin natur bakåtblickande.
Horden handlar om vad som "ska bli och vad som kommer"
Medan vi lär oss av vår historia så ligger vårt fokus på framtiden, inte på "senaste 48 timmarna" eller "forever"

Det som varit har varit, det som kommer stavas HORDEN ;)

Att säga att vi är bättre på att snacka än att kriga visar på okunskap.
Okunskap är den moderna människans största skam.

I en annan tråd top10 stammar så kan du läsa om horden rader som "vet inte så mycket om" "Har inte hör om men de växer bra" etc.

Om vi varit "snackare" primärt så hade dessa rader inte skrivits av utomstående bedömare.

Påstående:
Vi är både bättre krigare och diplomater än STH.

Argument:
1Antal mergar
2 Namnbyten
3 Antal spelare/ poäng

1 Medan STH mergat flera gånger har horden inte mergat ngn gång.

2 Horden har heller inte bytt namn. ( namn står för identitet men det är en sidodebatt) medan STH byt namn, äh jag ska inte ljuga jag har ingen koll på vad alla småstammar hette som gick ihop till STH, ett antal gånger.
Varför namnbyte?
Jag skulle säga därför att STH saknar identitet.

3 Siffrorna talar för sig själv.

RANK
1 -Sth- 5.963.105 7.879.651 80 98.496 1130 6.973
2 LAW 5.650.579 7.740.416 80 96.755 979 7.906
3 Horden 4.733.620 5.707.706 67 85.190 772 7.393


Det ska bli kul att försöka visa att horden visst håller, att vi är här för att stanna, att k44 är vårt hem och vi kommer försvara vårt hem med näbbar och klor. Roligast av allt skall dock bli att visa att det finns fler som kan prata strunt än STH :cool:


For the horde!

ps. ooo vad jag älskar att läsa mitt eget namn på storforum ;)
 

DeletedUser

Guest
ang namnen så har det varit mycket strul med -Sth-´s ledning i början.
Dom bytte stam och sedan återskapades stammen igen(V*D) och sedan kom Benetus(Destino också har jag för mig?) in i bilden och V*D blev till -Sth-.


Är inte jätte insatt i namnen men ungefär så gick det till iaf:)
 

DeletedUser

Guest
Jag är bara nyfiken varför du bold markerar poäng/by statsen? Skulle den påvisa något? Är en stam som bygger alla byar till 12k bättre än en som bygger minimalistiska byar för att få plats med mer trupper? I så fall borde väl poäng/spelare vara mer intressant?

Ps. Jag säger inte att ni bygger 12k byar eller att vi bygger minimalistiska byar men poäng/by är totalt ointressant enligt min åsikt.
 

DeletedUser

Guest
...
Påstående:
Vi är både bättre krigare och diplomater än STH.

Argument:
1Antal mergar
2 Namnbyten
3 Antal spelare/ poäng

...

RANK
1 -Sth- 5.963.105 7.879.651 80 98.496 1130 6.973
2 LAW 5.650.579 7.740.416 80 96.755 979 7.906
3 Horden 4.733.620 5.707.706 67 85.190 772 7.393

...

1 Antal mergar
Fler lyckade mergar bör visa att -sth- bättre diplomater.

2 Namnbyten
Jag har svårt att se hur fler eller färre namnbyten gör någon till bättre eller sämre krigare.

3 Antal spelare/ poäng
Håller med där. Siffrorna talar sitt tydliga språk.
 

DeletedUser

Guest
1 Antal mergar
Fler lyckade mergar bör visa att -sth- bättre diplomater.

2 Namnbyten
Jag har svårt att se hur fler eller färre namnbyten gör någon till bättre eller sämre krigare.

3 Antal spelare/ poäng
Håller med där. Siffrorna talar sitt tydliga språk.

1. En sammanslagning kan vara tecken på ett taktiskt drag. Upprepade sammanslagningar är enbart tecken på svaghet. Att sträva efter dominans genom multipla värvningar och sammanslagningar slår åt fel håll i längden. Det är omöjligt att spela med 80 spelare och vara beredd att offra byar för var och en av dem.

2. Namnbyten är en svår fråga. I regel så byter stammar under top 10 namn på sin stam enbart för att de är tomtar. I 50% av fallen gör de som ligger på top 10 det av samma anledning. I 25% av fallen handlar det om en nystart (merge eller ny ledning osv...) då en stam på top10 byter namn. I 25% byts namnet i rent propagandasyfte då en stam på top 10 byter namn.

3. Rent siffermässigt ser statistiken lika usel ut för alla stammar på top 20 (med ett möjligtvist undantag i form av -OOOH-) Tycker hela top20-rankingen ser ut som ett öppet hus befolkat av tomtar och kretiner (mig inkluderat)

En stam skall vara hård. En stam skall vara rättfram. En stam skall sprida fruktan.

En vis man från v2 sade en gång:

"Vem vill du helst möta på slagfältet? Den som alla beundrar, eller den som alla fruktar?"
 

DeletedUser

Guest
1 Medan STH mergat flera gånger har horden inte mergat ngn gång.

2 Horden har heller inte bytt namn. ( namn står för identitet men det är en sidodebatt) medan STH byt namn, äh jag ska inte ljuga jag har ingen koll på vad alla småstammar hette som gick ihop till STH, ett antal gånger.
Varför namnbyte?
Jag skulle säga därför att STH saknar identitet.

DE stammar som ingår i dagens -Sth- har aldrig vart småstammar om man räknat efter vad som var "stort" på de olika tiderna.

Stommen sitter i 1337 som sedan bytte tagg till V*D som sedan blev -Sth-. 1337 var topp 10 näst intill hela tiden. V*D VAR topp 7 hela tiden. Och -Sth-, Ja det får ni bedöma själva.

Så att säga att småstammar bildat -Sth- är inte alls sant. Dessutom var Café en topp stam och vissa av deras spelare ingår ju i -Sth-. Även Zulu/Azrael stammen.
 

DeletedUser

Guest
Inget illa menat Bmwn men jag kan inte fatta hur du kan mena att eran stam är bättre för ni har högre poäng per by?

Som en tidigare talan har sagt så är höga poängs byar inte bra utan allting handlar om farmplatser
 

DeletedUser

Guest
så sött av -Sth- att kicka de spelare som var inaktiva (och därför också blev adlade av oss i Horden)... ni gör verkligen allt för att inte statistiken ska bli sämre va? ;)
 
Topp