Kriget Horden vs -Sth-: 030000

Keio

Member
Reaktionspoäng
0
Kära Läsare

Som Officiell Krigstalesman Så Ser jag det som min uppgift att informera Er om hur det går i denna tråkiga insident med råttorna från Horden. För att Ni ska slippa leta reda på informationen själva så ska ni få förstahands information direkt från mig.

Här kommer första rapporten i kriget mot Horden. Detta är den första rapporten efter att vi börjat rulla ut den första delen i vår motoffensiv och skrevs för precis 1 vecka sedan: Operation ShadowStrike.

Man kan läsa en rapport på många sätt men tillväxt och produktion är något som vi tycker är mycket viktigt. Vi räknade med att Horden efter en vecka skulle ligga cirka +75 byar mot oss och vi trodde väl att vi skulle tappa en 8 - 10 byar per dag. Vi hoppades att kunna ligga under -130 byar nu på söndag när del 1 skulle varit slut. Som vi ligger idag så ligger vi betydligt bättre.

- Kartläggningen är färdig till 73% - Går något snabbare än beräknat

- 12 av 28 delars mål i detta steg är avklarade och har genomförts utan problem - vilket är 5 fler än beräknat.

Detta är ställningen sedan värde 0.

Totalt Antal Byar Erövrade

Horden: 6

-STH-: 28


Totalt Antal Byar Erövrade Av Motståndarna

Horden: 1

-STH-: 0


Totalt Antal Poäng Erövrade

Horden: 23.000

-STH-: 123.000

Kan vi hålla förhållandet 1,21:1 så kommer vi att förr eller senare vinna kriget även om det är avstånd mellan stammarna. Denna gång har vi hållit 4,67:1 på antalet byar och 5,34:1 på poäng - alltså extremt mycket bättre.

I denna takt räknar vi med att kriget är slut den 12 augusti och vi kommer att revidera våra antagen efter varje steg i vår anfallsplanering.

Denna rapportering kommer till en början ske veckovis.


Hälsningar

Keio
Krigstalesman
 

DeletedUser

Guest
haha, kul å kriga i 4-5 månader till =P


aj glhf på er båda :cool:
 

DeletedUser

Guest
Mer matte och mer siffror för de sugna

För en vecka sedan blev vi i Horden stela av skräck av -Sth-s skräckinjagande krigsförklaring. Vi trodde aldrig att denna mäktiga stam skulle förklara krig mot oss när vi anföll deras medlemmar. Detta var ett genialt drag av krigsherrarna i -Sth- som vi aldrig kunde förutse. Vi trodde inte att vi skulle överleva så här länge, men efter en veckas blodigt krig kan vi konstatera flera framgångar.

1. Vi har skickat 1432 meningslösa fejkattacker med 1 mb och 1 spejare. Detta är 23 % fler än vad vi hade räknat med. Dessutom lyckades vi speja i 53 % av fejkattackerna vilket innebär att endast 47 % av våra meningslösa attacker var meningslösa. Våra riktiga attacker har gått bra i 63 % av fallen. Sammanlagt har vi alltså uppnått en effektivitet på 113 %!

2. Tittar vi på statistiken har Horden tagit en fiendeby och -Sth- ingen på det senaste dygnet. Detta innebär ett förhållande på oändligheten:1. Om vi fortsätter i denna takten kommer alltså kriget vara över om oändligt kort tid, vilket är 2654 % tidigare än beräknat.

Pyramidal framgång!


*Detta inlägg kreddas till pepparkvarn vår smarta matematiker!
 

DeletedUser

Guest
För en vecka sedan blev vi i Horden stela av skräck av -Sth-s skräckinjagande krigsförklaring. Vi trodde aldrig att denna mäktiga stam skulle förklara krig mot oss när vi anföll deras medlemmar. Detta var ett genialt drag av krigsherrarna i -Sth- som vi aldrig kunde förutse. Vi trodde inte att vi skulle överleva så här länge, men efter en veckas blodigt krig kan vi konstatera flera framgångar.

1. Vi har skickat 1432 meningslösa fejkattacker med 1 mb och 1 spejare. Detta är 23 % fler än vad vi hade räknat med. Dessutom lyckades vi speja i 53 % av fejkattackerna vilket innebär att endast 47 % av våra meningslösa attacker var meningslösa. Våra riktiga attacker har gått bra i 63 % av fallen. Sammanlagt har vi alltså uppnått en effektivitet på 113 %!

2. Tittar vi på statistiken har Horden tagit en fiendeby och -Sth- ingen på det senaste dygnet. Detta innebär ett förhållande på oändligheten:1. Om vi fortsätter i denna takten kommer alltså kriget vara över om oändligt kort tid, vilket är 2654 % tidigare än beräknat.

Pyramidal framgång!


*Detta inlägg kreddas till pepparkvarn vår smarta matematiker!

och det där var bara pinsamt medans det andra faktiskt gav information .
 

DeletedUser

Guest
Pinsamt? (om statistik)

Pinsamt eller glimten i ögat? :D


------------------------------------

shellback :
När man ser statistik, oavsett vart man ser den, skall man alltid ha i åtanke att den som presenterar de statistiska datan endast visar de som han vill visa och på ett sådant sätt att det gynnar den skrivandes åsikt


Salle :
Lite synd bara att dom inte kan hålla sig till fakta...
De påstår att det totalt står 1-0 till oss... att vi tagit en by och dom ingen...
När det i själva verket står 13-3...

Två av dessa byar dom tagit har dock vi tagit tillbaka...
så egentligen står det 11-1 till oss i byövertaganden...
Man ser det man vill se och hör det man vill höra....


Ugabug
Japp, propaganda.
----------------------------------------


dagens ordspråk
Snacka inte gjojja med en papegojja, du får höra det resten av livet....
 

DeletedUser

Guest
Pinsamt eller glimten i ögat? :D


------------------------------------

shellback :
När man ser statistik, oavsett vart man ser den, skall man alltid ha i åtanke att den som presenterar de statistiska datan endast visar de som han vill visa och på ett sådant sätt att det gynnar den skrivandes åsikt


Salle :
Lite synd bara att dom inte kan hålla sig till fakta...
De påstår att det totalt står 1-0 till oss... att vi tagit en by och dom ingen...
När det i själva verket står 13-3...


Två av dessa byar dom tagit har dock vi tagit tillbaka...
så egentligen står det 11-1 till oss i byövertaganden...
Man ser det man vill se och hör det man vill höra....


Ugabug
Japp, propaganda.
----------------------------------------


dagens ordspråk
Snacka inte gjojja med en papegojja, du får höra det resten av livet....
Jag tror att vad Keio menar är att det är ställningen efter de senaste 48h. Inte föralltid.

Sedan att ni, precis som du påpekade, endast har tagit 13 byar av oss trots att ni är elva gånger större på er planhalva... Låt oss säga att jag förväntade mig mer :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Rent logiskt sätt borde STH som är dem som förklarar krig ha flytat fram så mycket def till de utsatta innan så de borde inte förlora en by!

Världen har ändå varit igång så länge så de fulla byarna har redan existerat ett tag. 100 k def borde inte vara några problem va?
 

DeletedUser

Guest
STH förklarade krig efter att dess medlemmar blivit anfallna av Horden. :)

Så Horden hade redan varit igång ett tag innan vår deff hunnit fram.
 

branny

Member
Reaktionspoäng
0
keios matte är ju jättelätt bara att han skriver den på ett onödigt komplicerat sätt xD
 

DeletedUser

Guest
märkligt

STH förklarade krig efter att dess medlemmar blivit anfallna av Horden. :)

Så Horden hade redan varit igång ett tag innan vår deff hunnit fram.


De medlemmar som STH säger sig vilja försvara borde väl föra sin talan själv?
Sedan har det inte postats någon som helst reflektion från STH över att det är CLO(w)NER man försvarar.

(021 &003 är skillade lirare imo, lurar brallorna av de flesta
:)
Personligen tror jag att STH bedrar sig då man tror att dessa lirare långsiktigt tänkt sig stanna i stammen.

Det som händer mer troligt är att dett feedas info om STH:s uppbyggnad och förehavanden till CP, CAFE, EPIC mfl.

Tiden kommer att utvisa att STH skitit i det blå skåpet...
 

DeletedUser

Guest
De medlemmar som STH säger sig vilja försvara borde väl föra sin talan själv?
Sedan har det inte postats någon som helst reflektion från STH över att det är CLO(w)NER man försvarar.

(021 &003 är skillade lirare imo, lurar brallorna av de flesta
:)
Personligen tror jag att STH bedrar sig då man tror att dessa lirare långsiktigt tänkt sig stanna i stammen.

Det som händer mer troligt är att dett feedas info om STH:s uppbyggnad och förehavanden till CP, CAFE, EPIC mfl.

Tiden kommer att utvisa att STH skitit i det blå skåpet...

För det första: Cafe finns inte längre, för det andra: Ic3 och Jock har aldrig sagt att de gillar Epic, och för det 3:e : Du med dina gissningar, varför skriver du inte PM till Jock och Ic3 och frågar dem istället?

Att lägga ut vilda gissningar utan bevis visar ju hur mycket skitsnack du babblar om!

Är ni i Horden bättre på att snacka än att kriga?
 

ic3princ3

Medlem
Reaktionspoäng
0
jag förstår mej inte på horden alls, ni vill att -Sth- ska skita i sina medlemmar så dom (vi) ska klara sej själva.. och sedan kommer med dumma argument..

Det som händer mer troligt är att dett feedas info om STH:s uppbyggnad och förehavanden till CP, CAFE, EPIC mfl.

ja de e klart att du snackar sån gojja för att skapa interna tjafs i -Sth- men till fakta..

-Cafe: finns inte kvar
-Epic: har aldrig gillat dom o hoppas dom nollas
-CP: jag va med CP från början, visst jag gillar dom men jag har valt att vara med -sth- och kommer att stanna här tills jag blir kickad eller helt enkelt ger upp spelet..


och här ska inte bara vi clones från -sth- utala oss utan den allmäna forummet e till för alla, vill du att jag ska svara på frågor så kan du bara skicka ett pm till mej ist för de e inte så jätte ofta jag befinner mej i forummet längre..


vill samtidigt säga att horden har gjort ganska bra ifrån sej men misslyckats ganska rejält med sina tåg ;) som ni ser så har de inte adlat en enda by för mej än :p dom skryter om att dom ligger plus, ja det gör ni men inte i mina ögon.. 13 byar eller vad de nu va ni har adlat, de e nada, vi hade beräknat att ni vid denna tidpunkten skulle ha iaf halverat oss men de e ni tydligen långt ifrån..
 

DeletedUser

Guest
De medlemmar som STH säger sig vilja försvara borde väl föra sin talan själv?
Sedan har det inte postats någon som helst reflektion från STH över att det är CLO(w)NER man försvarar.

(021 &003 är skillade lirare imo, lurar brallorna av de flesta
:)
Personligen tror jag att STH bedrar sig då man tror att dessa lirare långsiktigt tänkt sig stanna i stammen.

Det som händer mer troligt är att dett feedas info om STH:s uppbyggnad och förehavanden till CP, CAFE, EPIC mfl.

Tiden kommer att utvisa att STH skitit i det blå skåpet...

Jag har också en känsla av att dessa clowner kommer kunna återses i CP innan juni är här...

Det är helt klart ett risktagande av STH att först ta in dem i stammen och sedan låta dem dra in STH i ett fullskaligt krig.

Säger dock inte att det till fullo är negativt. Vinner man krig kan det få positiva effekter. Jag är dock av naturen skeptisk till allt som har med clowner att göra så minns att jag sagt det, dessa spelare lär dyka upp i CP efter att de turnerat runt och sänkt några andra stammar inifrån först.

Se bara på vad som hände med Cafe..
 

DeletedUser

Guest
Se bara på vad som hände med Cafe..

På den punkten kan jag inte hålla med dig , för enligt Cafés ledare så var det en skolklass som haft lite kul och som till sist gett med sig . inte mkt mer ..
tycker inte det kan skyllas på clonerna ? som dessutom inte är en och samma spelare pga att de har liknande namn utan det gör dom bara till ett härligt gäng, inte några man ska dra över samma kam ..
 
Topp