Elite & CAF VS Stribe

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag förstår att du inte förstår.. hade du gjort det hade du troligtvis inte gangbangat..

Att verkligheten fungerar så enligt dig gör mig ärligt ganska mörkrädd.

Om en kille blir nedslagen på staden av 3 killar så går du alltså fram, sparkar honom på smalbenet och tar hans plånbok?

Det blir "Gangbang" men det är ingen gangbang?:confused: Jag tror knappt du hängde med där själv va vesslan?

1.Nej! Det är inget fel att ha allierade. Ja det är väldigt synd om ens allierade är upptagna när man behöver hjälp.:rolleyes:

2. Jag har inte hört någon spindel klaga här, har du? (märk väl att jag är en exspindel) Vidare talar du mycket om gangbang i ditt inlägg, du förstod ju inte de som gjorde det. hmm.. ska vi ta det hela från början igen?

3.Den här punkten är så dum att jag inte ens tänker ironisera över det du skriver utan nöjer mig med att upplysa dig om att "väl" stavas med ett "L" och att edge stavas precis så som jag just gjorde det.

4. Först blir åter igen mörkrädd när du envisas med att säga att verkligheten är så som du menar att TW:s gangbangar är. Sen blir jag väldigt förvirrad av resten av det du skriver så jag hoppar raskt till din avslutning där jag blir sjukt lättad när jag ser att det är din åsikt och inte min. Sedan blir jag lite olycklig när jag inser att du verkligen har postat detta på det externa forumet.

Slutligen blir jag lite skamsen över hur jag svarat på ditt inlägg i debatten.:eek:

Ser att du tog ått dig hanseee hehe det var mer riktad mott ALLA som ser krigen som gangbang.

1 : Om en kille blir slagen av 3 personer jaaa hmm vad skulle jag gjort... Sagt till dom 3 killarna att vänta tills jag hämtat en kaffee då kan de börja sparka killen... Dålig exempel du tog där vännen krig och slagsmål hör inte i samma kategori. Här är en exempel..

Usa går i krig utan alierade , svar Nej - ingen nation går i krig i dag utan deras alierades stöd.

Ge mig ett verklighetsbaserad krig där 1 nation vs 1 gemnstor nation utan att andra nationer är inblandade på ett eller annat sätt alltså att andra nationer bidrar med vapen o.s.v
 

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Med ditt resonemang så måste Mash vara en Familjestam eller ingå i en om din logik ska gå att applisera på den givna situationen. Men jag har hört från ganska tillförlitliga källor att Mash inte gillar familjestammar, ergo måste du tänkt fel där min gode Perci. ;)
Hanse... Med tanke på att mitt inlägg i första hand var ett försök att förklara hur jag ser på saken, så ska jag ändå försöka komma över min besvikelse över att du tycker att jag har fel i mitt resonemang, då jag bara försökt att sprida ett visst ljus över ett invecklat händelseförlopp. Det visar egentligen mest (i enhet med din egen retorik) att viljan att försöka förstå blir starkt försvagad när man vill försvara sitt eget intresse och sina vänner. Visst förstår jag att du vill ha svar på dina försök att omkullkasta det jag sagt, men jag tänker inte ge dig riktigt vad du fiskar efter. Om du i motsats till mig inte ser vissa likheter mellan allianser och familjestammar, iaf då det gäller att man hjälper varandra om möjligt. Då har jag även där slut på argument... Om vi antar att du har rätt i din retorik, vilket jag nu överlåter helt till andra att avgöra så är du bara att gratulera Hanse... Det är inte ofta folk sätter mig på plats retoriskt och jag måste erkänna att familjestamsargumentet var ett bra försök även om man nog inte kan avgöra saken ens med hjälp av Svenska akademins ordlista... ;) Jag har i och med detta inlägg sagt mitt om den här saken då jag bara ville ge min syn på saken i min förra post. Att du och säkert även andra i stribe tycker att jag har fel kan jag som sagt nog inte göra mycket åt, oavsett hur mycket jag försöker. :cool:

Att Mash enligt dig inte gillar familjestammar går kanske att gräva fram något exempel på, då jag har hört påståendet hos ett par enskilda spelare. Men jag har aldrig riktigt förstått hur det skulle kunna vara riktigt sant i ett så pass komplext spel som TW faktiskt är... Så för min del har det aldrig stämt (mer än som en farlig generalisering då man ska försöka utvärdera styrkan hos grannarna). Tvärtom så likställer jag (personligen) en väldigt god allierad med en akademi eller kanske en systerstam, med den skillnaden att man inte heter samma sak...

Det känns som vi bara spelar för galleriet här och tappar bort oss en aning från ämnet och istället hamnar farligt nära filosofi... Vill du veta mer om hur jag ser på spelets filosofi och mina personliga åsikter om skillnader mellan allierade, syskonstammar och vänner o.s.v. så skicka gärna ett privat meddelande så kan jag gärna fortsätta den filosofiska diskussionen där. Med dessa ord och då det känns som att (även du min gode Hansepag) inte kan eller vill förstå. Så överlåter jag åt andra att få sina sanningar granskade och kritiserade av ditt Striberianska förstoringsglas... :)
 
Senast ändrad:

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Tänkte jag skulle skriva min åsikt i det hela. Antar att jag får börja med att jag vart på båda sidorna utav gangbang. Anfallande stam, försvarande stam.

När jag tänker på gangbang, så är det i det stora hela, ett par stammar som går ihop för att säkerställa sitt mål. Vi har ett gemensamt mål, och därav går vi ihop på detta målet. Detta är dock inte enda synen jag har sett på varför man går in i en gangbang, utan det finns flertal anledningar.

1) Man har ett gemensamt mål, därav går man på saken samtidigt. Att kalla det fegt eller taktiskt, vilket kan man göra? Är det inte taktiskt att anfalla ifrån flera håll samtidigt? Gjorde man aldrig det i krig?

2) En stam får en massa anfallande stammar emot sig, varav nästa stam hoppar på också. Är detta fegeri? Gameri? I detta fallet vill jag påstå att det är varken eller. Detta är nog ett utav de mer taktiska anledningarna att ge sig på i en gangbang som jag kan tänka mig. Då man i nuläget ser att stammen som blir gangbangad troligen kommer falla, så har man två val.
a) Låta en framtida fiende få byarna.
b) Ta byarna till sig själv så man kan använda dem mot sin framtida fiende.
Här måste ni flesta ändå hålla med om att det är utav taktiska skäl man går på?

3) Två aktiva krig pågår på två olika håll. Ingen utav stammarna går varken plus eller minus direkt. Därav 2 utav stammarna som har sitt eget krig bestämmer sig för att avbryta detta kriget och gå på en utav stammarna i det andra kriget. Detta för att de inte ser vinst i att kriga emot varandra, samt att de eventuellt har allierade de vill hjälpa, för att dess allierade helt enkelt inte kan pusha kriget mot en punkt till vinst.

Nu kan man se det som omoraliskt att göra på detta viset, avbryta sitt nuvarande krig för att gemensamt gå på en annan stam. Ren rå gameri kan det anses som. Men kollar man på det ifrån andra hållet ska vi fortsätta kriga i 2 krig där ingen utav stammarna någonsin kommer vinna? Ska vi vänta 1 år till? 2 år till? Utan att en vinner utses, bortsett från den stam vars spelare slutar lira först? Tror inte det är vad spelet går ut på...

Vilket återkommer till punkt 1. Man måste nog gå ihop i vissa lägen för att en vinnare ska kunnas utses i ett krig. Eller ska vi spela världen som den ser ut idag ett par år till?

Som en som vart i båda sidor, så vet jag att det svider att bli gangbangad emot, men tycker samtidigt det är skoj att ha en redig front att kämpa om. Men i slutändan, vilket jag sett andra har skrivit... gangbang kan inte undvikas om världen någonsin ska vinnas utav någon stam, tyvärr.
 

DeletedUser

Guest
snart låses säkert denna tråden efter allt off topic som skrivs här ;)

men för att inte gå off topic slänger jag upp en liten statistik på de hela :)

Side 1:
Tribes: Elite MASH CAF2 CAF-A2
Players:

Side 2:
Tribes: Stribe StribA
Players:

Timeframe: 08/01/2010 19:00:00till16/02/2010 16:22:44

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 4,708
Sida 2: 2,026
Skillnad: 2,682

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 45,418,847
Sida 2: 19,131,016
Skillnad: 26,287,831

image.php
 

DeletedUser

Guest
nej, det är ingen risk. Det har aldrig låst några trådar pga. off topic i v3. Isåfall skulle det inte vara en enda tråd öppen.

Det har hänt, tro mig, jag vet av personliga erfarenheter.

Men, allt detta snack ang MASH som gick på Stribe, varför snacka om det här i denna tråden? Överskriften handlar om Elite & CAF mot Stribe, sen att MASH gick med någon dag senare förändrar inte denna tråden något eftersom den handlar fortfarande om Elite & CAF mot Stribe.


Statistik från 2010-01-08 tills idag 2010-02-16 20:30

Sida 1:
Elite, CAF2 och CAF-A2

Sida 2:
Stribe och StribA

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 3,059
Sida 2: 1,671
Skillnad: 1,388
 

DeletedUser

Guest
Var vänliga och håll er on topic nu.
Annars blir det som sagt att jag låser tråden, men det är inget jag vill så var vänliga och håll er till ämnet. :)
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Var vänliga och håll er on topic nu.
Annars blir det som sagt att jag låser tråden, men det är inget jag vill så var vänliga och håll er till ämnet. :)

En simpel liten fråga då; Är det enbart Caf/Elite vs Stribe som är topic eller räknas MASH/Elite/Caf vs Stribe även som on topic?
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Jag satsar mina pengar på att det var ett standard meddelande postat av en bot som reagerar på "gå offtopic". Alternativet är att moderatorerna bara vill att man ska posta -go go go Stribe, -let there be KÖTT!! eller posta stats. Men jag håller naturligtvis mina ärade moderatorers intelligens för att vara högre..
Vi kan ju exempelvis skapa en ny tråd för varje åsikt vi har här på forumet och se om det faller gafflar och diverse köksutrustning bättre i smaken.
Räknar självklart med att få en väl avmätt smäll på fingrarna för denna posten men det är så jag lever! on the edge.
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Att diskutera om man anser att kriget är moraliskt fel eller inte, borde väl vara on topic?
 

capitan

Member
Reaktionspoäng
0
Räknar självklart med att få en väl avmätt smäll på fingrarna för denna posten men det är så jag lever! on the edge.

Nominerar jag till veckans roligaste mening i detta forum.. you go boy, fortsätt leva "farligt" :D
 

DeletedUser

Guest
Trots att tre familjer + diverse akademier gangbangar STRIBE för nuvarande så kan ni begrunda de här siffrorna. Dessa siffror bekräftar vad jag sagt tidigare, STRIBE är STENHÅRDA! och nu förstår jag bättre varför de gangbangande behöver vara tre gånger så många.

1 vs 1 hade ni varit rökta. Förbannat trista att se en så ärofull stam som STRIBE, blöda på grund av fegspel..
Side 1:
Tribes: Stribe
Players:

Side 2:
Tribes: MASH Elite CAF2 CAF-A2
Players:

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 95
Sida 2: 109
Skillnad: 14

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 71
Sida 2: 61
Skillnad: 10

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 862,632
Sida 2: 1,024,741
Skillnad: 162,109

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 683,611
Sida 2: 585,163
Skillnad: 98,448

image.php
 

DeletedUser

Guest
Trots att tre familjer + diverse akademier gangbangar STRIBE för nuvarande så kan ni begrunda de här siffrorna. Dessa siffror bekräftar vad jag sagt tidigare, STRIBE är STENHÅRDA! och nu förstår jag bättre varför de gangbangande behöver vara tre gånger så många.

1 vs 1 hade ni varit rökta. Förbannat trista att se en så ärofull stam som STRIBE, blöda på grund av fegspel..


som tidigare nämt så finns de gangbang på alla världar så sluta gnäll om de i varje inlägg du skriver när du inte änns längre spelar på v3......stribe är inte soppas stenhårda som du påstår, dom har sina svagpunkter som vi alla andra också har (dvs inaktiva konton som varit inaktiva eller blivit inaktiva pga att dom ej längre orkar kämpa)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Mmm, han sluta bara för 6 månader sedan och låg inte vid fronten mot gamla WcW direkt.
Så ta reda på fakta innan du slänger ut massa skit.

Orginal Hansepag är en av de bästa jag spelat med och klart borde han få uttala sig efter såpass lång tid på v3!

Angående gangbanget så förekommer det överallt. Alltid lika trist att se det.
Men det är så TW går till, uppenbarligen. Men man ska inte slå sig för bröstet, nästa gång kanske det är er tur!?

/Leatherface!
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Side 1:
Tribes: CAF2 CAF-A2
Players:

Side 2:
Tribes: Stribe StribA
Players:

Timeframe: 08/01/2010 19:00:00till07/03/2010 11:21:51

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,922
Sida 2: 1,868
Skillnad: 54

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 18,498,700
Sida 2: 17,685,974
Skillnad: 812,726

image.php
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: Elite
Players:

Side 2:
Tribes: StribA Stribe
Players:

Timeframe: 08/01/2010 19:00:00till07/03/2010 14:50:23

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,946
Sida 2: 195
Skillnad: 1,751

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 18,360,002
Sida 2: 1,746,702
Skillnad: 16,613,300

image.php
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: StribA Stribe
Players:

Side 2:
Tribes: MASH
Players:

Timeframe: För alltid

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 32,332
Sida 2: 31,709
Skillnad: 623

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 792
Sida 2: 2,548
Skillnad: 1,756

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 257,481,574
Sida 2: 297,816,524
Skillnad: 40,334,950

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 7,643,575
Sida 2: 25,147,583
Skillnad: 17,504,008

image.php
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: CAF2 CAF-A2
Players:

Side 2:
Tribes: Stribe StribA
Players:

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 25
Sida 2: 25
Skillnad: 0

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 235,331
Sida 2: 237,681
Skillnad: 2,350

image.php


Jämnt? ^^
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp