Då vad de gangbang nu!

DeletedUser

Guest
Lepralars, jag delar inte din uppfattning om V3. Vi i -ST2- är en krigarstam som inte är rädda att låta yxorna tala, men Cribba55 är dessutom en jävel på diplomati. Han brukar säga att diplomatin vinner krig mer än trupper. Visst, trupper behövs men också skicklig diplomati.

Vilka andra stora stammar har vi på V3? MASH är en krigarstam, Corian är värda all respekt. WCW hade modet att sätta sig upp mot MASH.

Visst, det är blandad kvalitet inom WCW men de är inblandade i det största kriget just nu så all heder till dem som krigar på, och all heder till MASH som inte ger upp trots numerärt underläge.

Övriga stammar låter jag bli att kommendera av diverse skäl. Jag vill bara avsluta mitt inlägg med att de 5-6 största stammarna/familjerna är krigarstammar och/eller inblandade i jättekonflikter.
 

DeletedUser

Guest
Att ni stora starka LCN slog oss, då vi var max 10 aktiva på slutet säger inget om er, speciellt inte när ni inte lyckades ta dom som var aktiva utan medvetet bara tog spelare som lagt ner.

Och snälla säg mig vart vi har sagt att vi var bäst. Ha bevis för skiten du slänger ur dig. Vi har aldrig påstått att vi är bäst. Men spela tw på erat sätt, internadla, internadla, internadla, och lite barbarian byar, ta stammar som är under krig med andra vill vi som lämnade er slippa. Vi hann med att kriga lite, inte alls så mycket som vi ville, och även om ST2 hade tagit oss så hade vi gett dom en fight, att sen ni ville börja kriga när all def var borta så visst. ST2 har allt att tacka för att ni VANN kriget åt er alla.

Men när dom stora krigen är slut och dom har dåligt på motstånd så får ni nog se upp. För ni år då inga elite styrkor för ni lyckades med 150 personer ta 15st. Med uppbackning av UF/ST2 m.m.

Men igen bra bra jobbat.

Ni var väl ca 25 när vi började.. att vi tog byar från dom som slutat var väl för att dom inte pallade trycket o la av o vi bara fortsatte adla dom.

Sorry, ni har inte skrivit att ni var bäst.. får väl be om ursäkt.

Att vi får se upp när dom stora krigen är slut får väl framtiden utvisa.. det är upp till oss att spela våra kort rätt och vårda våra allianser väl, med en bra diplomati, lite ge o ta så tror jag att man kan gå långt.. men men, återigen, framtiden får utvisa sanningen..

-U.S- föll, LCN består hur illa ni än tycker om oss.
 

DeletedUser

Guest
Kan bara tala för Elite men säger då att vi minsann inte sitter på våra rövar och "hjälper våra allierade"
 

DeletedUser

Guest
blev fel - gjorde om nedanför.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Lepralars, jag delar inte din uppfattning om V3.

Då vet jag.

Jo visst vet jag det!
men du svarade inte på min fråga??

Om du vet varför vi skapades så är din fråga (som inte ens var en fråga) överflödig, så då antingen ljuger du eller också är du korkad och oavsett vilket så hänvisar jag till att ta reda på varför vi skapades innan du ställer en sån fråga (som inte ens var en fråga)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Lepralars, jag delar inte din uppfattning om V3. Vi i -ST2- är en krigarstam som inte är rädda att låta yxorna tala, men Cribba55 är dessutom en jävel på diplomati. Han brukar säga att diplomatin vinner krig mer än trupper. Visst, trupper behövs men också skicklig diplomati.

Du säger ju emot dig själv ju. Man är ingen krigar stam om man låter diplomatin vinna krig. En krigar stam vinner krig genom strid och inte diplomati.

Hoppas detta inte var allt för mycket Off topic.

Hur som helst tycker jag då åtminstone att -U.S- fick ett värdig avslut och slutade med flaggan i topp, eller ja så högt den nu kunde komma iaf.
Att LCN sedan skryter om att ha besegrat -U.S- är väll inte särskilt förvånansvärt?
 

DeletedUser

Guest
Då vet jag.



Om du vet varför vi skapades så är din fråga (som inte ens var en fråga) överflödig, så då antingen ljuger du eller också är du korkad och oavsett vilket så hänvisar jag till att ta reda på varför vi skapades innan du ställer en sån fråga (som inte ens var en fråga)

Åh herregud du är verkligen trög!
Men jag orkar inte lägga ner mera tid på att diskutera med dig för du verkar bara försöka komma ifrån frågan.
Och jag vet att du kommer att svara ännu mera spydigt nu men jag skiter faktiskt i det nu,lycka till och ha det bra i livet.
 

DeletedUser

Guest
Åh herregud du är verkligen trög!
Men jag orkar inte lägga ner mera tid på att diskutera med dig för du verkar bara försöka komma ifrån frågan.
Och jag vet att du kommer att svara ännu mera spydigt nu men jag skiter faktiskt i det nu,lycka till och ha det bra i livet.

"ja vi bjöd in spelare från LCN", vilket var hela poängen med U.S skapande, vilket du inte förstått, uppenbarligen.
 

isgren

Member
Reaktionspoäng
0
bra kämpat av båda sidorna i kriget :)

ni -U.S- spelare önskar jag lycka till på andra världar, och vi i LCN får stå ut med v3 ett tag till :D
 

DeletedUser

Guest
Du säger ju emot dig själv ju. Man är ingen krigar stam om man låter diplomatin vinna krig. En krigar stam vinner krig genom strid och inte diplomati.

Hoppas detta inte var allt för mycket Off topic.

Hur som helst tycker jag då åtminstone att -U.S- fick ett värdig avslut och slutade med flaggan i topp, eller ja så högt den nu kunde komma iaf.
Att LCN sedan skryter om att ha besegrat -U.S- är väll inte särskilt förvånansvärt?

Att ha spelare som gillar att kötta och att ha en ledare som är en jävel på diplomati är ingen motsättning.

Edit: Efter att ha läst Tribal-Hobbes inlägg nedan kan jag bara hålla med och tillägga att diplomati och krig går hand i hand. De är snarare varandras förutsättningar än motsatser.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Du säger ju emot dig själv ju. Man är ingen krigar stam om man låter diplomatin vinna krig. En krigar stam vinner krig genom strid och inte diplomati.

Hoppas detta inte var allt för mycket Off topic.

Hur som helst tycker jag då åtminstone att -U.S- fick ett värdig avslut och slutade med flaggan i topp, eller ja så högt den nu kunde komma iaf.
Att LCN sedan skryter om att ha besegrat -U.S- är väll inte särskilt förvånansvärt?

En krigar stam är en stam som kan hantera både diplomati och krig.
båda krävs för att kunna överleva i detta spelet.
Att man inte viker sig i krig ger en möjlighet till stark diplomati, en stark diplomati ger möjligheter till bra krig.
När våra diplomater pratar lyssnar de andra stammarna, för att vi är en stam som visat att börjar våra vapen talar då kostar det byar.

Din stam klarade ingetdera med resultatet att den och du blev utslagen.

"De som kan gör- de som inte kan snackar om det"

synd att de gick och blev barbarer, det är väl inte sådär ärofullt, men det är som det är och på sätt o vis kan jag förstå dem.
 

DeletedUser

Guest
synd att de gick och blev barbarer, det är väl inte sådär ärofullt, men det är som det är och på sätt o vis kan jag förstå dem.

Vi hade kunnat fortsätta och jävlas med er ett bra tag framöver. Men då vi alla har att göra i andra världar så kände vi att det inte var nån mening och slöseri på tid. Alla vi som sluta var i princip alla plus i kriget. (räknat från när vi tog beslutet, och folk sen sket i det)

Hoppas bara ST2 hinner ta så mycket byar som möjlig av dom.
 

DeletedUser

Guest
Vi hade kunnat fortsätta och jävlas med er ett bra tag framöver. Men då vi alla har att göra i andra världar så kände vi att det inte var nån mening och slöseri på tid. Alla vi som sluta var i princip alla plus i kriget. (räknat från när vi tog beslutet, och folk sen sket i det)

man ska alltid ha en bortförklaring till att man förlorar krig.

istället för att se sig slagen. och önska vinnaren lycka till i världen
 

DeletedUser

Guest
Vi hade kunnat fortsätta och jävlas med er ett bra tag framöver. Men då vi alla har att göra i andra världar så kände vi att det inte var nån mening och slöseri på tid. Alla vi som sluta var i princip alla plus i kriget. (räknat från när vi tog beslutet, och folk sen sket i det)

Hoppas bara ST2 hinner ta så mycket byar som möjlig av dom.

menade inget illa till dig, vi hade lite roliga samtal osv, utan vad jag menade var att han pekade på att ni gick ner med flaggan i topp, och det tycker inte jag, för mig hade det varit att slagits för varje cm på skärmen.
sedan att det finns spelare som man tycker har skött sig bra och varit trevliga och som man säkerligen hade trivts att ha ett krig med istället för mot (dig inräknat), det är för mig en helt annan sak.
 

bricken

New Member
Reaktionspoäng
0
En krigar stam är en stam som kan hantera både diplomati och krig.
båda krävs för att kunna överleva i detta spelet.
Att man inte viker sig i krig ger en möjlighet till stark diplomati, en stark diplomati ger möjligheter till bra krig.
När våra diplomater pratar lyssnar de andra stammarna, för att vi är en stam som visat att börjar våra vapen talar då kostar det byar.

Din stam klarade ingetdera med resultatet att den och du blev utslagen.

"De som kan gör- de som inte kan snackar om det"

synd att de gick och blev barbarer, det är väl inte sådär ärofullt, men det är som det är och på sätt o vis kan jag förstå dem.

Jag vill bara lägga mig i.. och jag vill klara upp en sak, en definition av en krigar stam skulle så klart vara väldigt individuellt! Överlevnad = krigarstam... ??? Tror inte det..

En krigar stam är en stam för mig som slåss utan någon som helst uppbackning i en 1 vs 1 situation. Ingen uppbackning och ingen diplomati skall kunna påverka ett krig för en äkta krigarstam. Det finns stammar som kommit långt som en krigarstam och gjort mycket skada, men som du säger får ofta en tidig död (men de brukar nå toppen). Men vill man framstå som en stolt krigarstam bör man kunna stå för det!
Och om du har en stark diplomati och ser det som ett bra utgångsläge och ger möjligheter för krig är du feg, mycket feg! Tror du din motståndare har samma möjligheter då? Den stam som går in i ett krig som en underdog och underlägsen är en stam som skall kunna bära huvudet högt.
Diplomatin är heller aldrig livslång och din vän kan i nästa ögonblick hugga dig i ryggen. Ne om man är stolt som stam över en vinst där man går in med långt större möjligheter inför ett krig och använder alla medel, alltså sina allierade kan man inte kalla sig en krigarstam. Och den eventuella vinsten ska ni se som en stor lättnad att ni inte skämde ut er totalt inför hela TW! Men ni vann, men ni kan inte kalla er en krigarstam.. och absolut inte med de argument ni lagt upp!
 

DeletedUser

Guest
En krigar stam är en stam som kan hantera både diplomati och krig.
båda krävs för att kunna överleva i detta spelet.
Att man inte viker sig i krig ger en möjlighet till stark diplomati, en stark diplomati ger möjligheter till bra krig.
När våra diplomater pratar lyssnar de andra stammarna, för att vi är en stam som visat att börjar våra vapen talar då kostar det byar.

Din stam klarade ingetdera med resultatet att den och du blev utslagen.

"De som kan gör- de som inte kan snackar om det"

synd att de gick och blev barbarer, det är väl inte sådär ärofullt, men det är som det är och på sätt o vis kan jag förstå dem.

Okej, så du påstår att vi inte kunde kriga trots att det tog 10 offbyar för att ta ut en av mina byar?
Du menar att vi inte kan kriga när våra 100k spelare adlade byar av mille spelare i ST2?
Eller kanske syftar du på att spelare erkände att vi var bra?

Näe, du får läsa på lite bättre. Däremot diplomatin var väll inte den bästa, det ska erkännas. Men klaga fan inte på att vi inte kunde kriga!


"De som kan gör- de som inte kan snackar om det" kanske dags att du börjar göra lite då istället för att snacka? För jag ser inte att du har krigat på särskilt mycket.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Kärt Barn Har Många Namn

Vad som är en krigarstam, kan tydligen disskuteras i det oändliga. Det finns lika många förklaringar som det finns spelare i TW. Vi gör inte någon stor sak om vad ni tycker om oss, eller vårat sätt att spela detta spel. Ni har rätt att tycka vad ni vill, och vi har våran rätt att spela som vi gör.

Spelar det någon roll om man är en krigarstam, eller har skicklig diplomati eller om man gamar eller bryter allianser och iap´s och backstabbar andra stammar? Tydligen så finns det någon sorts etik/heder och moral i spelet ändå, och det visar ju bara hur svårt det verkliga livet är att leva, när vi går i spinn för ett sällskapsspel? Tur vi inte står i afghanistan eller irak och bråkar om vilka som är krigare eller inte, eller vem som backstabbade vem....

Vi i ST2 spelar för att det är kul. Vi använder alla tricks och listigheter och drar oss heller inte för att anfalla, om det behövs för att vinna. Vi tycker i alla fall att det är det som spelet går ut på, att vinna. Då spelar det ingen roll hur vi gör, bara vi vinner, har roligt och kan titta oss i spegeln utan att skämmas för vad vi har gjort.

Vi har haft en trevlig tid nu, till skillnad från då vi blev överaskande anfallna, först av Fiskarna, sen av DöD/NoD och MASH. Nu fick vi anfalla först, även om vi trodde att U.S skulle hoppa på oss. När vi ändå deffat och förberett oss så var det ju bara att köra på, innan de anföll oss. De visste att vi kom men utgången är ju nu klar.

Tack för spelandet och ha en trevlig sommar. Lycka till i andra världar, ni som fortsätter och kanske möts våra vägar igen.

Jag tycker att vi avslutar detta analyserande av varför-hur och särskilt påhoppen och glåporden som skickas fram och tillbaka i detta forum. Ingen vinner på detta längre. Det är avslutat kapitel, historia och en ny framtid väntar oss alla. Skiljs som vänner eller åtminstone inte som ovänner. Detta är ett spel och den som sig i leken ger, får le................................

Tack alla på "våran" sida och givetvis även ni på "andra" sidan. Bra kämpat allihopa och hoppas att ni har haft roligt ni också.

Jag hoppas att ni förstår att detta inte har något med er personligen att göra och det inte betyder att vi tycker illa om er eller försöker att förnedra er på något sätt. Vi respekterar er alla och era åsikter och vi spelar bara ett spel för att ha ett roligt tidsfördriv.

Det är ju synd att bara en kan vinna och inga andra priser delas ut. Om det sen inte gick så bra denna gången så är ju huvudsaken, att man lär sig av misstagen och kanske gör på annat sätt nästa gång. // Cribba

Sen till Bricken: Och den eventuella vinsten ska ni se som en stor lättnad att ni inte skämde ut er totalt inför hela TW!

Varför skulle vi vara rädda för att göra misstag och skämma ut oss inför hela TW? Vad händer då och tror du vi bryr oss om det. Det är väl bara att sluta spela och göra som alla andra som har drabbats före oss, starta om i en annan värld under ett fejkat namn, och låtsas att man är någon annan? Det är väl bara att köra på igen och försöka spela korten rätt nästa gång? Vad skall man skämmas för?

Är det kanske du som skäms eller varför försöker du att få oss att känna skuld över någonting som vi inte gör? Du får gärna förklara dig och sprida lite ljus över ditt inlägg så att jag förstår ditt problem. Är du också en drabbad spelare som vi har slagit ut? Vilken stam spelar du i?
 
Senast ändrad:
Topp