Då vad de gangbang nu!

DeletedUser

Guest
ok då svarar vi på detta.
1) kolla dina inlägg i detta forumet från den dagen vi började vår merge med NI!. Du kommer nog, om du har minsta lilla självdistans, se att det enda du gjort är gnällt och kastat skit på st2, en hel del av det oförtjänt, nu fick jag nog och berättade precis det jag tycker om dig o ditt snack. det är helt o hållet du som skapat den bild jag har av dig.
2) Från dag 1 till sista minuten vid vapenvilan var jag ett huvudmål för Mash eftersom jag var någonstans runt en tredjedel av vår gräns mot dem, samtidigt som vi hade full rulle uppe i norr mot NOD, så om du tror att det fanns enorma mängder trupper tillgängliga för mig så kan jag berätta att det kan du fet glömma. och visst var det nära att man förlorade allt några gånger.
ibland hade man inte ens 100 svärd att slå tillbaks ett adelståg med.
men på något sätt så gick månaderna och när dammet lagt sig efter sista striden så var jag fortfarande kvar och hade tom lite fler byar än när det startade.

3) om jag får 200 anfall på mig per dag och jag är bortadlad efter 2 veckor så är det helt ok att du säger att jag suger för det skulle vara sant.

Bricken
vi ingår i samma stam vi är inte robotar vi har våra egna viljor och hjärnor.
men om du inte inser att en stam kommer ingenstans om man inte har bra diplomater och diplomaterna kommer ingenstans om inte de har bra krigare i ryggen så får det ju stå för dig.

Ja, jag kastade skit på er förut. Det har jag inte heller förnekat, men det var ett halvår sedan. Sedan dess har jag visserligen inte tyckt om st2, det ska erkännas, men jag har inte kastat mer skit. Jag har sagt vad jag tycker och det är åsikter precis som det åsikter du har om mig.

Det visar att du är bra och då antagligen bättre än mig, men det betyder fortfarande inte att jag suger och jag ber dig därför behandla mig med den respekt jag förtjänar. Med det menar jag inte att du ska tycka jag är bra men du kan åtminstone låta bli att smutskasta mig!
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
OK, Rex W och Bricken samt ni andra. Vi har förstått budskapet och vi släpper detta nu.

Ni har er fulla rätt att tycka och skriva vad ni vill och vi respekterar era åsikter, även om vi inte delar dem till fullo.

Vi hade turen och tålamodet att lyckas i dessa senaste krig. Nästa kanske vi blir utadlade, men då kan man ju njuta av ledigheten istället.

LepraLars, Vi deffade verkligen mot er då vi var säkra på att ni skulle anfalla. När inget anfall kom så blev ju situationen lämplig att använda offensivt.

Det är tillfälligheter och lite slumpen som styr såna handlingar, eller som någon sa tidigare (Wizzle tror jag) "-ST2- chansar inte utan gör det som är genomtänkt". Vi försöker att spela så även om det sällan funkar, då spelet är så dynamiskt och lever ett eget liv. Det är det som är tjusningen med att vara stammar som ställs mot varandra.

Vi chansar inte eller gör något överilat, om det kan undvikas. Blir vi anfallna så startar givetvis allt i kaos, men det får man ta, i början av ett krig.

Jag tror att minst 75 % av våra spelare är vana att ha 200 ink varje dag. ett tag hade vi cirka 1500 inkommande, flera av oss, när NoD och Mash anföll som mest. Det var bara att acceptera att man förlorade 10-20 byar under några dagar, för att rädda resten. Sen var det att börja försöka ta igen sina byar.

Sen slutligen, vi skiljer inte på krigande och diplomati. För oss är det samma sak och båda är ett vapen i kampen mot er andra. Målet är att segra eller förlora så skonsamt som möjligt, så man kan bygga upp sig igen och komma tillbaka i spelet.

Vi förlorade nog i antalet byar mot NoD och MASH, om nån ids räkna, men vi hade många att ta av så vi överlevde // Cribba
 

bricken

New Member
Reaktionspoäng
0
Ja jag förstår att det är över när ni inte svarar på mina frågor, inte ens när jag verkligen ber er. Men jag kan anse att diskussionen är över ifall ni inte vill älta det längre.

Men jag vill bara säga en sak, en snäll sak nu, att jag aldrig har sagt något illa om sättet hur ni spelar. Mina inlägg har mest varit en sammanfattning om hur olika spelare ifrån er stam har uttryckt sig om hur ni agerar, det kom fram olika svar och det var det jag presenterade för er, inget klagande! Jag respekterar helt klart de argument ni framför för hur ni spelar, det har jag aldrig viljat gå in på... jag har bara gjort en sammanfattning och lagt in åsikter för diskussion så ni lättare skulle förstå det!

tribal-hobbe
Bricken
vi ingår i samma stam vi är inte robotar vi har våra egna viljor och hjärnor.
men om du inte inser att en stam kommer ingenstans om man inte har bra diplomater och diplomaterna kommer ingenstans om inte de har bra krigare i ryggen så får det ju stå för dig.


Om du läser det jag skrivit ovan så hoppas jag att ni någon gång kan förstå vad det är jag skrivit om, det är inte så svårt!
 

DeletedUser

Guest
Tack cribba för att vi får ett vettigt svar :) Låt oss hoppas att vi slipper ta upp det här mer och istället kunna diskutera saker och ting utan att det här tas upp, tror nog att vi alla håller med om det.
 

DeletedUser

Guest
Ja jag förstår att det är över när ni inte svarar på mina frågor, inte ens när jag verkligen ber er. Men jag kan anse att diskussionen är över ifall ni inte vill älta det längre.

Men jag vill bara säga en sak, en snäll sak nu, att jag aldrig har sagt något illa om sättet hur ni spelar. Mina inlägg har mest varit en sammanfattning om hur olika spelare ifrån er stam har uttryckt sig om hur ni agerar, det kom fram olika svar och det var det jag presenterade för er, inget klagande! Jag respekterar helt klart de argument ni framför för hur ni spelar, det har jag aldrig viljat gå in på... jag har bara gjort en sammanfattning och lagt in åsikter för diskussion så ni lättare skulle förstå det!

tribal-hobbe
Bricken
vi ingår i samma stam vi är inte robotar vi har våra egna viljor och hjärnor.
men om du inte inser att en stam kommer ingenstans om man inte har bra diplomater och diplomaterna kommer ingenstans om inte de har bra krigare i ryggen så får det ju stå för dig.


Om du läser det jag skrivit ovan så hoppas jag att ni någon gång kan förstå vad det är jag skrivit om, det är inte så svårt!

Det var jag som skrev att vi är en krigarstam. Jag tar tillbaks det då ordet uppenbarligen har olika betydelse för olika personer. Det viktiga i mitt budskap var att vi har spelare som älskar att ha 200 inkommande och som älskar att kötta med sina yxor och pållar. Sedan får folk tycka att vi är en fegstam för att Cribba55 är en duktig diplomat. Jag kunde inte bry mig mindre. Det är fortfarande kul att kriga!

Men det allra viktigaste i mitt inlägg var att MASH, Stribe och WCW-stammarna, de största på V3 också ligger i krig mot varandra. Corian betraktar jag enligt min definition som en krigarstam men kalla dem gärna fegstam om du vill. Det viktiga är att de har spelare som verkligen vet hur man krigar i det här spelet.

Därför delar jag inte Lepralars uppfattning av V3 som en Sim City-värld. Det var essensen i mitt inlägg, inte huruvida -ST2- är en krigarstam eller inte. Den som har kommenterat det svarade på en betydelselös bisats och inte på det som var kärnan i mitt budskap.

Inte konstigt då att jag inte svarar på dina frågor, eller ens har lagt märke till dem.

(Andra spelare får tala för sig själva.)

Och slutligen: Jag anser att -U.S- föll med flaggan på topp. Inte för att spelare lade av med pluspoäng utan för att de var trevliga och aldrig tjafsade eller gnällde så länge kriget pågick. Visst, en del gnäll för att LCN och UF gav sig in i leken, men det kan jag förstå.

På V5 har spelare i min stam blivit mordhotade av snorungar efter att ha tagit en by. Något sådant skulle aldrig kunna inträffa mot -U.S-.
 

DeletedUser

Guest
Välskrivet Benzocaine. Vi ville utge oss som "krigarstam". Håller även med alla som säger att våran diplomati var helt värdelös. Men vårat motto, hellre en allians för lite än en för mycket. Ser inte det roliga att ingå i en enorm familij.

Och jag har full respekt till ST2, dom spelare schysst och snyggt. Hade flera långa ingame pm´s med flera av er och goa gubber allihop. Ni är grymma på att kriga och därför var det med delade meningar hos oss, men vi såg fram emot kriget. En riktig värdemätare förr oss..

Mycket av våran deff var ner flyttad till våra fronter med dom.

Och sen när LCN väljer att backstabba (sett i våra ögon) och dom sen har en öppen gata med oförsvarade byar då vi har litat och alltid sett LCN som vänner.

Det är efter denna tiden en hel del av oss tappar lusten, på slutet var vi nere på kanske 5-7 aktiva sista 1-2 mån, resten av alla som inte orkade med och sluta, låg på "internadling" hos LCN. (plus poäng till er att ge oss aktiva andrum undertiden.)

Och vi få som var kvar. Alla i princip plus i kriget, vi alla ansåg att varför lägga väldigt stora tider på att flytta deff och allt mer som krävs när vi ändå har 300/400 mille till på oss. Det var verkligen ett hopplöst fall. Några hade möjlighet att gå tillbaka till LCN, men såg ingen framtid hos dom.

Vi hade garanterat kunna jävlas med er i LCN under en lång tid framöver då ni inte timar adels och attacker särskilt bra. Och det är nåt ni måste förbättra om ni ska ha en chans i nästa krig.

Våran stam U.S skapades av att vi ville ha krig, och krig fick vi. Gav en del erfarenhet. Vi visste att det var en stor risk att skapa stammen, inte många stammar som vill ha krigs hetsare runt om sig. Men dör hellre på slagsfältet än av tristess.


Önskar er alla lycka till i ert fortsatta krigande.

Over and Out /Oblivioon.
 

bricken

New Member
Reaktionspoäng
0
Ja ett väldigt bra svar Benzocaine, tack så mycket! Jag kan se att vi inte behöver älta detta mer, men jag var tvungen när jag inte såg andras svar tillräckligt goda och många med dryga svar men jag måste förbi det, det kan finnas anledningar som gör att jag ser det så!

Och som jag sagt hela tiden, ni har säkerligen ett mycket bra arbetssätt i st2 och jag respekterar er. Låt oss nu hoppas att vi får en bra fortsättning på v3 och resten av TW eftersom att det är en underbart spel!
 

DeletedUser

Guest
Såg att någon hade ett uttalande om att Corian är en fegstam och jag kan bara instämma med de då jag personligen ser mig som en noob och vi i Corian gör allt vi kan för att slippa kriga då vi är rädda för att göra de om nu inte vi har en möjlighet att få vara med att gangbanga nån stam som redan är slagen för då är vi gärna där och adlar resterna av den stammen om nu deras byar är tomma såklart annars står vi gärna över de och gömmer oss i våra tills vi får chansen nästa gång!

Tack

Danskare Riddare Corian
 

DeletedUser

Guest
Såg att någon hade ett uttalande om att Corian är en fegstam och jag kan bara instämma med de då jag personligen ser mig som en noob och vi i Corian gör allt vi kan för att slippa kriga då vi är rädda för att göra de om nu inte vi har en möjlighet att få vara med att gangbanga nån stam som redan är slagen för då är vi gärna där och adlar resterna av den stammen om nu deras byar är tomma såklart annars står vi gärna över de och gömmer oss i våra tills vi får chansen nästa gång!

Tack

Danskare Riddare Corian

Hehe...den var bra :)
 

DeletedUser

Guest
Då jag har en fråga till valfri ledare i U.S om det skulle vara så att ni vara en Krigarstam åt LCN varför gick ni då med i kryddunionen?
 

isgren

Member
Reaktionspoäng
0
det har jag också undrat, jag såg det mest som en provokation mot oss i LCN.. men det kanske var något annat som jag inte vet om ? :confused:
 

DeletedUser

Guest
isgren, det är väldigt mycket ni inte vet om.

Du fattar inte hur mycket vi försökte få LCN att göra, vi tjötade på era ledare. Vi försökte med allt, massiv med olika förslag. Det enda era ledare hade att säga var, vi får se..
 
Topp