Allt om V23

Purk

Member
Reaktionspoäng
0
Men nog är det inte alltid negativt? Eller? Jag lästa denna tråd och där ger ju trådskaparen en väldigt intressant syn på PnP och hur det kan användas.

Ambitiöst! (tldr) Jag tror på det i ett lite senare skede. Alternativt extremt kontrollerat. All information kan vändas mot en och allt man skriver är information på ett sätt. Om man ska pop:a så är det en fördel om inte hela stammen sitter och spammar forumet med sina individuella åsikter om allt, utan att en eller ett par personer sköter snacket. Men som sagt, som det såg ut när jag lämnade tw så var det en klar fördel att hålla sig så osynlig och neutral som möjligt ganska långt in på världen.
 

DeletedUser

Guest
Hur länge spelade du i SPRIT? För som jag har uppfattat det så var stammen rätt kass i början men blev bättre när eggeh tog över som ledare. Det är dock lite före min tid så jag vet inte riktigt. Det jag vet är att eggeh är en grym mid/late-spelare och pilis en galen starter. Det är stor skillnad på start och late. Som det är nu på .se verkar ju late-delen av spelet inte finnas kvar riktigt längre. En massa bra starters innebär verkligen inte en massa bra mid- och latespelare. (och tvärtom)



Det började det bli redan på min första seriösa värld, v11. Det fanns väldigt många duktiga spelare då med dessa "tekniska förmågor" som nu har slutat. På den tiden var det åtminstone 4-5 stammar på varje värld som såg intressanta ut. Jag kan inte säga samma sak idag av det jag snokat mig fram till. Det är möjligt att ett fåtal spelare blivit bättre än vad folk var då, men överlag verkar det ha blivit extremt mycket färre bra spelare.


Sprit! Med Jäger som ledare är den bästa stammen jag någonsin spelat med. Aldrig varit med i en så rolig stam med så skönt gäng som samtidigt var seriösa och duktiga.
 

DeletedUser

Guest
Jag som väldigt oerfaren spelare som bara varit med på allvar sedan v11 typ tycker att det bästa kvalitets mesiga världen än så länge är v14. Om jag inte minns helt fel var där så himla många potentiella vinnare så det var inte förrens ICA la ner som SuSa var säkra som vinnare. Innan dess fanns det hur många andra olika stammar som kunde gått långt, bla XYZ, Wizard, WAAWAL. I starten var det [X] och dGröna (någon som minns Hallonkräms super start där och hur Boefast plötsligt försvann?) som det handlade.

Hur mycket som är korrekt här ovan är jag halvt ovetande om, men även om detta är en tråd som ska handla om v23 så har ni börjat diskutera massa gamla världar och spelare och då ville jag lägga mig i.
Ni som spelade v14 och finns kvar här, vad tycker ni? Hur ligger den till jämfört med andra världar? Och vad är den generella åsikten om SuSa, dem måste också rankas ganska högt tycker jag, ett bra gäng som styrs av Tinglo med båda gamla och unga "elit" spelare som har ett extremt bra teamwork. SuSa är nog den stam jag kommer minns längst efter att jag lagt av med att skriva in Tribalwars i sökfältet.

/El loca holo
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Trådskaparen har angett trådens topic till "Allt om v23". Vänligen respektera detta (hur intressanta inlägg ni än gör). Det har funnits flera trådar i off topic sektionen som handlat om svunna tider. Ni är välkomna dit - jag modererar er gärna där ;)
 

DeletedUser

Guest
Är det bara jag som tycker att fejkgränsen på 5% är för hög?
 

DeletedUser

Guest
Håller med Kathula, inte kul att skicka 32lks för att farma en 300p spelare :thinking:.
 

DeletedUser

Guest
Diggar att det finns ett flertal lirare i topp 20 som inte har farmat 1m än, eller 10k byar, t,om inte ens 1k byar, vart är världen påväg :D
 

DeletedUser

Guest
Diggar att det finns ett flertal lirare i topp 20 som inte har farmat 1m än, eller 10k byar, t,om inte ens 1k byar, vart är världen påväg :D

Dom kommer att tappa placeringarna strax. Tror dom flesta i toppen börjar närma sig 5-6 mille farmat nu.
 
Senast redigerad av en moderator:

clown

Member
Reaktionspoäng
0
Jag gillar ordvalet Profiler, det känns verkligen som att dom som låg i toppen i äldre världar var riktiga profiler jag och andra faktiskt såg upp till... Idag känns det som att alla är fejknick, tre spelare på varje konto och de flesta är bara kaxiga..

I ämnet legender som skulle ha chans på denna värld eller inte så skulle jag vilja ta upp "Ninjorna". Dvs (Har inte koll på allt vad dom hette men..) Mannel, Dante, Beerboy, Xpe2, Xray och flertal som var med och spela v3 och senare vann v7 med AN!
Vad tror ni? Skulle det gänget ha chans på senare världar?
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Ja, de är lika bra idag som de var tidigare. Det handlar inte om att snipa adlar och skicka ms tåg, det handlar om samarbete, aktivitet och bra ledning, med en skicklig diplomati. De var/är mästare på detta och behöver inte bevisa ett skit inför dagens så kallade eliter, de skulle piska röven av dem om de fick lust.

Dagens elitspelare var nybörjare på de tidigare världarna, men med 2-3 stycken på varje konto så kan de sitta här och skryta i ext forumet om hur snabbt de växer och adlar, det gick inte på tidigare världar.

Detta, att det är tillåtet att spela flera på samma konto har tagit död på den sista glädjen i TW, och borde betraktas som avancerat fusk spelande och ge perma bann.

Nu kommer vi snart att tvingas öka medlemsantalet i stammarna till 80-100 spelare så att de inte kan sitta 3-4 på varje konto, annars kommer aldrig nya spelare att fastna för liret utan lägga av , då det inte går att besegra ett konto som är aktivt dygnet runt och har många spelare på kontot. Det är mina åsikter och jag vet att många elitspelare inte håller med, men som det är just nu kan det inte fortsätta.

Jag föreslår en spelare / konto, och permabann om detta missbrukas.
 

Alexex

Member
Reaktionspoäng
0
Ja, de är lika bra idag som de var tidigare. Det handlar inte om att snipa adlar och skicka ms tåg, det handlar om samarbete, aktivitet och bra ledning, med en skicklig diplomati. De var/är mästare på detta och behöver inte bevisa ett skit inför dagens så kallade eliter, de skulle piska röven av dem om de fick lust.

Dagens elitspelare var nybörjare på de tidigare världarna, men med 2-3 stycken på varje konto så kan de sitta här och skryta i ext forumet om hur snabbt de växer och adlar, det gick inte på tidigare världar.

Detta, att det är tillåtet att spela flera på samma konto har tagit död på den sista glädjen i TW, och borde betraktas som avancerat fusk spelande och ge perma bann.

Nu kommer vi snart att tvingas öka medlemsantalet i stammarna till 80-100 spelare så att de inte kan sitta 3-4 på varje konto, annars kommer aldrig nya spelare att fastna för liret utan lägga av , då det inte går att besegra ett konto som är aktivt dygnet runt och har många spelare på kontot. Det är mina åsikter och jag vet att många elitspelare inte håller med, men som det är just nu kan det inte fortsätta.

Jag föreslår en spelare / konto, och permabann om detta missbrukas.

njaaaa.... handlar mer om att en sjukt stor mängd av dessa gamla spelare inte har en jävla aning om hur man farmar ordentligt och verkar ha svårt att anpassa sig till allt nytt inom tw

edit: vet ju inte mycket om just de spelarna han nämnde men det jag sa gäller en stor del av de spelare som hade miljonkonton för några år sen
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Jag gillar ordvalet Profiler, det känns verkligen som att dom som låg i toppen i äldre världar var riktiga profiler jag och andra faktiskt såg upp till... Idag känns det som att alla är fejknick, tre spelare på varje konto och de flesta är bara kaxiga..

I ämnet legender som skulle ha chans på denna värld eller inte så skulle jag vilja ta upp "Ninjorna". Dvs (Har inte koll på allt vad dom hette men..) Mannel, Dante, Beerboy, Xpe2, Xray och flertal som var med och spela v3 och senare vann v7 med AN!
Vad tror ni? Skulle det gänget ha chans på senare världar?

Det roliga är att du inte ens vet att de fortfarande spelar din nöt :p
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Ge er med de gamla och de nya.

Kan avsluta ämnet med några få men väl valda ord. Gangbang var kung dåtid och är fortfarande kung i nutid. Den som bemästrar pennan vinner.

Dåtidens elit var inte lika teknisk kunniga som nutida, de vore ju väldigt konstigt om de vart tvärtom. Så skulle dagens elit 1v1 slå dåtidens? Självklart! Inge snack om saken. Förstår inte varför de snackas om detta så förbannat mycket, de är ju så jävla självklart.

Sluta skriv sånthär skit i min tråd.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Sansa dig och borsta munnen, Henrik, du har ju en ful ovana att snacka ¤&%¤/&%&/&/ i alla andra´s trådar, eller påstår du att du har förändrats med åren:)

din tråd skapades väl för att alla skulle få snacka om det de vill, eller har du infört censur och du bestämmer topic? Då lär du snabbt bli ensammen i alla dina nyskapade trådar. och det tror jag inte att du vill.

Som du skrev, "Den som bemästrar pennan vinner".

OCH

I DENNA TRÅD får man skriva om ALLT angående v23. Så länge de håller sig till REGLERNA så är det OK.

Du får rykta, du får dementera, du får diskutera. No limits.
 
Topp