Allt om V23

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Alltså, ja är gärna med och skapar roliga trådar. Men de är så sjukt ensam och snacka med sig själv i den, de är aldrig nån annan som startar nå intressant. P16 spelare överallt i dagens TW värld. Patrik t.e.x, söker fame genom att kritisera en av de större "Profilerna" eller vafan pojken snacka om. Sure go ahead. En sak är säker och de är att du ALDRIG vågar säga ditt nick ingame, för du vet va som händer då.

Man mode på patrik? Tsss

Man kan inte bara kräva att ett forum ska vara levande och ha bra ämnen etc. Man lär bjuda på sig själv också. Nej....Du kan inte skapa en tråd bara sådär och "Se nu kör vi" De funkar inte så. Du måste fånga den perfekta tiden för en tråd, gör du de rätt kan de bli riktigt bra.
 

DeletedUser

Guest
Överlag bra skrivet Kr1lle.

TW fick en "äldre" målgrupp i början då spelet var ungt. Nu finns det gott om tonåringar som spelar TW vilket KAN vara en faktor till varför du/ni tycker nivån på forumet har sänkts.
Är man en duktig TW-spelare kommer man få fans, så är det bara, ta kändislivet som ett gott exempel. Skriver man mycket på forumen och kritiskt granskar olika världar och stammar kommer man ofta bli hatad, så fungerar människor, tyvärr.

Kända nicks i en stam garanterar inte att den stammen kommer att överleva eller "sopa golvet" med andra stammar. Klart, ju mer erfarenhet man besitter desto större chans att lyckas.
 

DeletedUser

Guest
Patrik t.e.x, söker fame genom att kritisera en av de större "Profilerna" eller vafan pojken snacka om. Sure go ahead. En sak är säker och de är att du ALDRIG vågar säga ditt nick ingame, för du vet va som händer då.

Trodde alla visste att Patrik11 är ett av Mintcreams/Grundbultens/Tamparas alternativa nicks. Om du ska röja honom ur vägen så kan jag bara säga lycka till, för jag tycker inte det är så lätt i alla fall :).
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Trodde alla visste att Patrik11 är ett av Mintcreams/Grundbultens/Tamparas alternativa nicks. Om du ska röja honom ur vägen så kan jag bara säga lycka till, för jag tycker inte det är så lätt i alla fall :).

Jaha, men alla ja mött säger ju att han är helt värdelös och drog sig tillbaka från tw pga sitt misslyckande. Men okej då vet ja ^^
 

DeletedUser

Guest
Kan ju bara hålla med ovanstående vid vissa inlägg.
Kvaliteten har blivit riktigt dålig, vad det beror på, det vet man inte.

Men ett exempel är ju att johanerik och che guevara är på toppen säger väl det mesta enligt mig. Dålig kvalitet. Visst, de kommer vara borta snart. Men DET SKA FINNAS bättre starters än dessa 2.

Men sen kan man inte jämföra spelare från v9 och nu. Jag har spelat sen v9 och kan säga att det fanns mycket bättre spelare då. Enda grejen idag är väl att det finns det lilla extra i dagens spelande från "eliten".
 

DeletedUser

Guest
saken är att nu kan man köpa allt för premium, vilket betyder att vem som helst kan ligga i toppen i starten^^
 

DeletedUser

Guest
Fast nej.. Prems eller ej, det som avgör är dina beslut,dina farms m.m.

Men vilka låg i toppen på värld 9 då? Wallin och Phils (kanske felstavat, länge sen) var jämnlika. Phils räknas/räknades i och försig som en av .net's bästa starter, men Wallin? Inte bättre än toppen i värld 23 in my opinion.
Värld 8 låg hlarsson länge etta. Vart ligger han nu? Topp 20, men inte bättre än så.

Möjligtvis att tribalwars överlag har tappat kvalitén, men bland toppen har kvalitén istället ökat.
 

Purk

Member
Reaktionspoäng
0
Måste fråga: Vet du vad du pratar om?
Jag kan säga såhär. Jag har spelat med flera "elite" premstammar. Exempelvis SPRIT som förmodligen räknades som en av de vassaste premstammarna på den tiden. Jägermeister var vår ledare.

Hur länge spelade du i SPRIT? För som jag har uppfattat det så var stammen rätt kass i början men blev bättre när eggeh tog över som ledare. Det är dock lite före min tid så jag vet inte riktigt. Det jag vet är att eggeh är en grym mid/late-spelare och pilis en galen starter. Det är stor skillnad på start och late. Som det är nu på .se verkar ju late-delen av spelet inte finnas kvar riktigt längre. En massa bra starters innebär verkligen inte en massa bra mid- och latespelare. (och tvärtom)

Med andra ord har tekniska förmågor som exempelvis att snipa bra inte blivit ett plus i kanten utan mer utav en förutsättning för att överleva.

Det började det bli redan på min första seriösa värld, v11. Det fanns väldigt många duktiga spelare då med dessa "tekniska förmågor" som nu har slutat. På den tiden var det åtminstone 4-5 stammar på varje värld som såg intressanta ut. Jag kan inte säga samma sak idag av det jag snokat mig fram till. Det är möjligt att ett fåtal spelare blivit bättre än vad folk var då, men överlag verkar det ha blivit extremt mycket färre bra spelare.
 

Tidstrom

Member
Reaktionspoäng
1
Då jag har spelat sen V2 och varit med i många olika sorters stammar och Allianser måste jag ändå hävda att det sociala på TW har minskat drastiskt och hedern hos spelarna har tappats bort.

När det gäller SPRIT på V9 var Eggeh otroligt duktig och många fler i stammen då jag själv var en medioker spelare i den stammen.
Det är ju också så att man har olika kvaliteter och den bästa spelaren är den som är duktig på att anpassa sig efter världens inställningar och kan hitta en bra lösning på allt som uppstår på en värld.

V4 var en rolig värld med mycket fokus på sammanhållning.
V6 var den värld jag tyckte hade mycket roligt socialt runt spelet.
V11 kommer jag ihåg som en värld med störst fokus på att byta stammar och göra det som krävdes för att vinna världen och det sociala var mindre viktigt och även den Värld som gjorde att jag la ner TW just då.

TW ändras , spelare ändras , förutsättningarna ändras och tur är väl det annars hade vi alla harvat på V1 i oändlighet :)
 

DeletedUser

Guest
Hur länge spelade du i SPRIT? För som jag har uppfattat det så var stammen rätt kass i början men blev bättre när eggeh tog över som ledare. Det är dock lite före min tid så jag vet inte riktigt. Det jag vet är att eggeh är en grym mid/late-spelare och pilis en galen starter. Det är stor skillnad på start och late. Som det är nu på .se verkar ju late-delen av spelet inte finnas kvar riktigt längre. En massa bra starters innebär verkligen inte en massa bra mid- och latespelare. (och tvärtom)



Det började det bli redan på min första seriösa värld, v11. Det fanns väldigt många duktiga spelare då med dessa "tekniska förmågor" som nu har slutat. På den tiden var det åtminstone 4-5 stammar på varje värld som såg intressanta ut. Jag kan inte säga samma sak idag av det jag snokat mig fram till. Det är möjligt att ett fåtal spelare blivit bättre än vad folk var då, men överlag verkar det ha blivit extremt mycket färre bra spelare.

Äntligen en vettig post! SPRIT var kanske bättre när Eggeh tog över, men var fortfarande bra early. Fanns ju inga fiender överhuvudtaget som kunde mäta sig med SPRIT early i v9.
Däremot kan det stämma väldigt bra att tw.se har tagit efter en mer start-strategi.

Hur som helst så finns det knappt några spel där kvalitén inte har blivit bättre desto längre spelet blir. Det är ju orimligt att V1 höll samma kvalité som V23.
 

DeletedUser

Guest
Jo, premium har visst en avgörande roll för starten, försök inte förneka det ;).

Förklara gärna för mig hur betydelsen är stor i dina ögon är du snäll?
Att du får 25% extra ress på v23 = 23 ress mer i timmen om ens det. Att du halverar byggnader, till vilken nytta när det inte behövs medans man sätter trupper på bygge..
Eller att du reducerar? Bara onödigt, handlar om EN timmes farmning så har du resurserna.

Jag ser inte prem som något som kan göra så man ligger på topp, utan anpassningen till världen, din aktivitet, hur du farmar och vad du egentligen gör på världen än att lalla runt.

Men alla har ju sina åsikter så.. :)

Dock har ju premmet visat sig vara betydligt för t.ex. johanerik som inte farmat in millen ÄN..
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
-?- slutar existera som stam

-?- Var aldrig den elitstam alla påstod. Vi höll helt enkelt inte!

Återstår och se vad som sker nu.
 

DeletedUser

Guest
Måste fråga: Vet du vad du pratar om?
Jag kan säga såhär. Jag har spelat med flera "elite" premstammar. Exempelvis SPRIT som förmodligen räknades som en av de vassaste premstammarna på den tiden. Jägermeister var vår ledare. Visst var han en duktig ledare, på många sätt, men tekniskt duktigare än Henke338? Inte en chans.
Adam, Eggeh etc. räknades som några av de vassaste spelarna redan från början utav TW. Är de vassare än Nico, Rage, eller Henke just nu? Verkligen inte, möjligtvis jämnbra.

Faktum är istället att TW höjt nivån från år till år. I SPRIT var de tvungna att lära ut stora delar utav stammen hur man backtrackade, snipade och drog snabba adelståg. Kan du inte snipa, ducka och backtracka bra i dagsläget kommer du snabbt att röjas ur vägen. Med andra ord har tekniska förmågor som exempelvis att snipa bra inte blivit ett plus i kanten utan mer utav en förutsättning för att överleva.

Visst finns det några vassa spelare som lämnat TW, som absolut kan mäta sig med elitspelarna just nu, men i stora drag har TW istället höjt nivån. Ett exempel är MÄSK som v9-14 var en av tw.se's bästa starter. Hänger han med toppen idag? Ingen chans.

Hur bra Henke338 var för ett antal år sedan vet jag inte, men på några år har alla chansen att utvecklas. Du räknar med att Henkes utveckling skulle stått helt still under dessa år. Att han skulle vara lika bra nu, som han var för 3 år sedan. Mycket underligt tycker jag. På 3 år kan man utan tvekan gå från "ok" spelare till elitspelare.

Hej. Du har mig veterligen spelat i Sprit och Wizards. Sprit var en stam som till en början absolut inte var dålig, men knappast hör till de vassaste stammarna i världshistorien (early). Sedan så slutade jägermeister och en viss galning som kallade sig eggeh tog över. Efter det så gick Sprit upp till att faktiskt vara en mördarmaskin som bara slaktade allt i midgame-lategame och sedan efter ett tag bara seglade hem segern. Men problemet här är att jag vet att du slutade innan ens jägermeister slutade så du har faktiskt aldrig upplevt Sprits glansdagar :).

Wizards var en premade som föll ihop efter väldigt kort tid och jag är ledsen men den innehöll lite för många personer som var halvt oseriösa även om de kunde spela.
Vad jag vet från min tid på tw spelade du ej i någon annan "elite" stam (dvs tidsspannet v1-v15), även om DH faktiskt tillslut vann sin värld ;).

Det är mycket möjligt att dagens tw är mer inriktat på starten än vad man var för 2-4 år sedan när inte alltför många visste den optimala starten osv. MEN faktum kvarstår att jag inte tror att någon på v23 slår de vassaste i starten, ja. Jag är övertygad om att pilis, oskar, mackan, danneboy mfl som verkligen kunde lägga ner livet under en tid för att få en oerhört bra start slår dagens topp alla dagar i veckan :). För starter handlar trotsallt till största delen om att lägga ner tid, och lite mer tid, och ännu mer tid. Det handlar om att 24/7 skicka iväg sina trupper, aldrig vara sårbar och slå till mot fienden vid bästa möjliga tid (oftast något i still med kl4 på morgonen en onsdag).

Hur länge spelade du i SPRIT? För som jag har uppfattat det så var stammen rätt kass i början men blev bättre när eggeh tog över som ledare. Det är dock lite före min tid så jag vet inte riktigt. Det jag vet är att eggeh är en grym mid/late-spelare och pilis en galen starter. Det är stor skillnad på start och late. Som det är nu på .se verkar ju late-delen av spelet inte finnas kvar riktigt längre. En massa bra starters innebär verkligen inte en massa bra mid- och latespelare. (och tvärtom)



Det började det bli redan på min första seriösa värld, v11. Det fanns väldigt många duktiga spelare då med dessa "tekniska förmågor" som nu har slutat. På den tiden var det åtminstone 4-5 stammar på varje värld som såg intressanta ut. Jag kan inte säga samma sak idag av det jag snokat mig fram till. Det är möjligt att ett fåtal spelare blivit bättre än vad folk var då, men överlag verkar det ha blivit extremt mycket färre bra spelare.

Jag instämmer purk. En gång i tiden fanns det minst 2-3 intressanta premades. Stammar där folk faktiskt litade på varandra och kunde spela. Där ingen visste nicksen på spelarna och de ofta slaktade, men inte alltid orkade spela hela vägen. Exempel på sådana är DomDom @v10, BJÖRN @v11, IIII @v13, O-G @ v15.

Jag tycker det är tråkigt att absolut ingen stam på denna värld ens är nära en sådan "känsla" utav duktiga spelare som är tajta och stinker kvalitet rakt igenom.

Kan ju bara hålla med ovanstående vid vissa inlägg.
Kvaliteten har blivit riktigt dålig, vad det beror på, det vet man inte.

Men ett exempel är ju att johanerik och che guevara är på toppen säger väl det mesta enligt mig. Dålig kvalitet. Visst, de kommer vara borta snart. Men DET SKA FINNAS bättre starters än dessa 2.

Men sen kan man inte jämföra spelare från v9 och nu. Jag har spelat sen v9 och kan säga att det fanns mycket bättre spelare då. Enda grejen idag är väl att det finns det lilla extra i dagens spelande från "eliten".

Ganska enkelt varför kvaliteten har sjunkit och den förklaringen är enkel nya möjligheter för premiumfunktioner. Exempelvis halveringstid. En gång i tiden var de riktigt duktiga tvungna att kring ~300-350p när man har lc och yxor igång 24/7 rusha hq till något i stil med 16 och senare när man låg på 1k-1,5k så brukade den tryckas upp till 22-26. I dagens tw så kan du istället bara bränna lite premiumpoäng och slippa vänta 18h för att bygga klart din smedja exempelvis, eller varför inte få upp en mur från 0-20 på 1h?

Det är fördelar som dessutom förstör ett vitalt element utav spelet, att kunna räkna ut saker och ting, att kunna förutse byggnadsnivåer mm. Detta ledde till att många av de som ofta hängde i top20 när de spelade på allvar inte längre spelar, vilket har medför denna trista försämring på tw.

Ja precis. Men även procentuellt känns det som de duktiga har minskat.

Håller med. Spelare jag känner igen som bra adlingsoffer tidigt är numera "toppspelare" om man läser runt här på forumet. Har de blivit SÅ mycket bättre under denna tid? Jag vet ej , men jag kan dock inse att de verbalt håller exakt samma låga nivå och att jag föreslår att ni kanske börjar läsa lite böcker eller något för att öka ert intellektuella förråd med åtminstone lite mer avancerat språk (snälla).

Trodde alla visste att Patrik11 är ett av Mintcreams/Grundbultens/Tamparas alternativa nicks. Om du ska röja honom ur vägen så kan jag bara säga lycka till, för jag tycker inte det är så lätt i alla fall :).

Hej, nej jag är inte mintcream även om han är en trevlig filur. Någon som har hört av honom på sistone?

Och det bästa till sist.

Alltså, ja är gärna med och skapar roliga trådar. Men de är så sjukt ensam och snacka med sig själv i den, de är aldrig nån annan som startar nå intressant. P16 spelare överallt i dagens TW värld. Patrik t.e.x, söker fame genom att kritisera en av de större "Profilerna" eller vafan pojken snacka om. Sure go ahead. En sak är säker och de är att du ALDRIG vågar säga ditt nick ingame, för du vet va som händer då.

Man mode på patrik? Tsss

Man kan inte bara kräva att ett forum ska vara levande och ha bra ämnen etc. Man lär bjuda på sig själv också. Nej....Du kan inte skapa en tråd bara sådär och "Se nu kör vi" De funkar inte så. Du måste fånga den perfekta tiden för en tråd, gör du de rätt kan de bli riktigt bra.

Hej, observera att jag faktiskt tycker att du är en av få som faktiskt håller en nivå på dina inlägg som inte hör hemma på hamsterpaj. Jag tycker också att Rosberg helt klart sköter sig bra som försvarar sin ledare. Men för resten av din text så är du precis som jag kommer ihåg dig sist.

Du skapade en tråd för att diskutera "Allt om v23". Jag såg då tillfället att starta en diskussion om min åsikt angående den (enligt mig) sjunkande nivån ingame samt på det externa forumet. Jag skrev aldrig att jag var varken bättre eller sämre än dig, eller dagens tw. Jag skrev bara min åsikt om den generella nivån här. Jag skrev heller aldrig att jag faktiskt spelar på v23. Jag har inget intresse utav en "duell" mot dig ingame heller för den delen.

Jag bara skrev mina åsikter, och vad hände? Jo henrik blev lite purken och måste "utmana" mig att "våga" säga mitt nick på v23 (herregud jag skrev inte ens att jag spelade där i min text) då han då kommer äga mig eftersom jag har skrivit på det externa forumet och petat lite på hans ego:crybaby::crybaby:.

Dagisnivå:cool:
 

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
Äntligen en vettig post! SPRIT var kanske bättre när Eggeh tog över, men var fortfarande bra early. Fanns ju inga fiender överhuvudtaget som kunde mäta sig med SPRIT early i v9.
Däremot kan det stämma väldigt bra att tw.se har tagit efter en mer start-strategi.

Hur som helst så finns det knappt några spel där kvalitén inte har blivit bättre desto längre spelet blir. Det är ju orimligt att V1 höll samma kvalité som V23.

Va fan! INGEN kommmer kunna hålla sån hög kvalitè som V1 spelarna, dock så gäller detta på fyllan! Aspackad, solo på sitt konto (ingen pussystyle med Co) drev de sina trupper på blodiga uppdrag mot både med o motspelare sina egna byar. Snipade adlar med grogglaset i handen fyllt till bredden utan o spilla en droppe. DET ÄR KVALITÈ o GLÄDJE I SPELET!
 

DeletedUser

Guest
Hej. Du har mig veterligen spelat i Sprit och Wizards. Sprit var en stam som till en början absolut inte var dålig, men knappast hör till de vassaste stammarna i världshistorien (early). Sedan så slutade jägermeister och en viss galning som kallade sig eggeh tog över. Efter det så gick Sprit upp till att faktiskt vara en mördarmaskin som bara slaktade allt i midgame-lategame och sedan efter ett tag bara seglade hem segern. Men problemet här är att jag vet att du slutade innan ens jägermeister slutade så du har faktiskt aldrig upplevt Sprits glansdagar :).

Wizards var en premade som föll ihop efter väldigt kort tid och jag är ledsen men den innehöll lite för många personer som var halvt oseriösa även om de kunde spela.
Vad jag vet från min tid på tw spelade du ej i någon annan "elite" stam (dvs tidsspannet v1-v15), även om DH faktiskt tillslut vann sin värld ;).

Det är mycket möjligt att dagens tw är mer inriktat på starten än vad man var för 2-4 år sedan när inte alltför många visste den optimala starten osv. MEN faktum kvarstår att jag inte tror att någon på v23 slår de vassaste i starten, ja. Jag är övertygad om att pilis, oskar, mackan, danneboy mfl som verkligen kunde lägga ner livet under en tid för att få en oerhört bra start slår dagens topp alla dagar i veckan :). För starter handlar trotsallt till största delen om att lägga ner tid, och lite mer tid, och ännu mer tid. Det handlar om att 24/7 skicka iväg sina trupper, aldrig vara sårbar och slå till mot fienden vid bästa möjliga tid (oftast något i still med kl4 på morgonen en onsdag).

Jag vet inte om du missförstod mig, men jag vill förtydliga att SPRIT absolut inte räknas som en av de tightare stammarna genom twhistorien. Däremot skulle jag säga att SPRIT var en av de vassare stammarna till värld 9. Det vill säga, efter värld 9 kom en rad andra stammar upp som var vassare, men innan värld 9 var det sämre kvalité. Återigen ett exempel på att kvalitén höjts.
Någon väldigt orelevant i det hela:
Men problemet här är att jag vet att du slutade innan ens jägermeister slutade så du har faktiskt aldrig upplevt Sprits glansdagar :).
Nej, jag slutade inte innan Jäger. Däremot tog inte Eggeh över direkt efter Jägermeister, därför har jag inte heller upplevt Eggeh som ledare - nej. Sedan kan man ju fråga sig hur svårt det är att ta hem en värld när allt ligger upplagt på ett silverfat. SPRIT växte sig bara starkare och starkare eftersom konkurrensen blev utraderad väldigt tidigt in i världen. Hur svårt är det att vara en "mördarmaskin" när man har allt på sin sida?

Slutligen är det otroligt svårt att avgöra om pilis är bättre än alla tw.se starters just nu, med tanke på alla nya uppdateringar (inte minst pp-funktionerna). Något jag är övertygad om är att man nästintill alltid upphöjer gamla spelare. Gamla tider medför oftast goda minnen. Man blickar tillbaka och tänker på någon duktig spelare som man såg upp till oerhört mycket. Men tänk efter noga nu: Var verkligen exempelvis Eggeh så mycket bättre än Adam? Jag har krigat mot dom båda, och jag kan bekräfta att Adam inte alls håller en lägre nivå.

Att antalet duktiga spelare minskat är ju inte speciellt konstigt när tw.se's spelare har sjunkit drastiskt.
 
Topp