Allt om V23

DeletedUser

Guest
Va fan! INGEN kommmer kunna hålla sån hög kvalitè som V1 spelarna, dock så gäller detta på fyllan! Aspackad, solo på sitt konto (ingen pussystyle med Co) drev de sina trupper på blodiga uppdrag mot både med o motspelare sina egna byar. Snipade adlar med grogglaset i handen fyllt till bredden utan o spilla en droppe. DET ÄR KVALITÈ o GLÄDJE I SPELET!

Haha kom igen. Jag spelade i DH, jag spelade med dig och jag spelade med DHs värdelösa ledning. Oerfaren som jag är, verkade jag otroligt skicklig i er stam. Vad är det du blir så imponerad av? Att halva DH gav bort sina konton när SK började mata in fejks för att Sim City tiden var slut? Eller att den halva delen som stannade kvar i DH för det mesta bara gnällde i Skype över att detta var slutet?
Av alla världar som startat måste värld 1 vara den med lägst kvalité, vilket inte heller är så konstigt eftersom det är den första världen.
 

mars

Member
Reaktionspoäng
8
Fast nej.. Prems eller ej, det som avgör är dina beslut,dina farms m.m.

Dock så kan spelare som är "hyfsade" komma ganska långt om de utnyttjar alla funktioner med 20% extra, snabba uppbyggnader och det kombinerat med helt okej beslut kan slå de som gör "perfekta" beslut i ett tidigt skede, eller i alla fall vara på liknande nivå. Sen handlar det ju alltid lite om slumpen, beroende hur bra position du får, om du som halvtaskig spelare får ett perfekt läge, använder alla premiumfunktioner och gör hyfsade beslut är det klart att du kan se ut som det är väldigt bra starters i ett tidigt skede fast du egentligen bara har tur och pengar som de vill spendera.
 

DeletedUser

Guest
Ja precis. Men även procentuellt känns det som de duktiga har minskat.

Eller är det fler som blivit bättre? För som någon nämnde i tidigare inlägg så är de som va "elit" förr inte kiss värda i dagens tw.

Är det dom som blivit dåliga eller har andra blivit bättre?
 

DeletedUser

Guest
Men tänk efter noga nu: Var verkligen exempelvis Eggeh så mycket bättre än Adam? Jag har krigat mot dom båda, och jag kan bekräfta att Adam inte alls håller en lägre nivå.

Hahaha! Om du har rätt i att Adam i dagens läge är lika bra eller bättre än Eggeh var så kan jag ju bara påstå att Eggeh är en otroligt överskattad spelare. Observera Om, jag har aldrig spelat med eggeh men däremot med Adam.
 

DeletedUser

Guest
Hahaha! Om du har rätt i att Adam i dagens läge är lika bra eller bättre än Eggeh var så kan jag ju bara påstå att Eggeh är en otroligt överskattad spelare. Observera Om, jag har aldrig spelat med eggeh men däremot med Adam.

Eggeh är överskattad. Nog för att han är ett monster att kriga mot, men det finns många som är. Förövrigt låter det som att du tycker Adam är dålig. Adam är också ett monster när han väl vill.
 

DeletedUser

Guest
Hahaha! Om du har rätt i att Adam i dagens läge är lika bra eller bättre än Eggeh var så kan jag ju bara påstå att Eggeh är en otroligt överskattad spelare. Observera Om, jag har aldrig spelat med eggeh men däremot med Adam.

Ingen kan köa och ta hand om lika många stora konton som eggeh, punkt.
 

Purk

Member
Reaktionspoäng
0
Eller är det fler som blivit bättre? För som någon nämnde i tidigare inlägg så är de som va "elit" förr inte kiss värda i dagens tw.

Är det dom som blivit dåliga eller har andra blivit bättre?

De som var duktiga förr var duktiga för att de la ner tid och energi i spelet och var relativt smarta. Skulle de göra samma sak idag så skulle det inte ta lång tid innan de greppat de förändringar som skett och anpassat sig.

Edit: det är möjligt att vi har olika definitioner av vilka som var dåtidens "elit".
 

DeletedUser

Guest
De som var duktiga förr var duktiga för att de la ner tid och energi i spelet och var relativt smarta. Skulle de göra samma sak idag så skulle det inte ta lång tid innan de greppat de förändringar som skett och anpassat sig.

Edit: det är möjligt att vi har olika definitioner av vilka som var dåtidens "elit".

bara hålla med, dessutom har solospelet ökat men så oxå cospelet på toppkontona
 

DeletedUser

Guest
De som var duktiga förr var duktiga för att de la ner tid och energi i spelet och var relativt smarta. Skulle de göra samma sak idag så skulle det inte ta lång tid innan de greppat de förändringar som skett och anpassat sig.

Edit: det är möjligt att vi har olika definitioner av vilka som var dåtidens "elit".

Så det läggs inte ner tid och energi på spelet nu menar du samt vi är alla lite dumma i bollen?
 

DeletedUser

Guest
Så det läggs inte ner tid och energi på spelet nu menar du samt vi är alla lite dumma i bollen?

tvärtom svårt att jämföra spelet och vem som e bättre eller sämre det har förändrats på gott och ont:) värstingarna nu e ruggiga, men utan lategame försvinner en hel del nödvändiga egenskaper för den typen av spelande, ingen värdering av det bara att jämföra e som dag och natt:)
 

DeletedUser

Guest
tvärtom svårt att jämföra spelet och vem som e bättre eller sämre det har förändrats på gott och ont:) värstingarna nu e ruggiga, men utan lategame försvinner en hel del nödvändiga egenskaper för den typen av spelande, ingen värdering av det bara att jämföra e som dag och natt:)

Förstår dig inte alls.

Det är ju vi "nya" spelare som tagit över alla konton och avslutat världarna. Är ju bara kolla hur många världar som stängt senaste 1-2 åren jämfört med hur de gick innan. Nu är det bra och offensiva spelare som krigar istället för fjomperi som bara drar ut på allt.

Men ja, allt är väl relativt.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Jag kan tycka att alla världar har sin egen tjusning och att få lära känna nya vänner ökar spel lusten, i alla fall för mig. Det är också svårt att jämföra gårdagen med nutid, då förutsättningarna har ändrats så mycket. Jag kan tycka att prem har förändrat krigandet en hel del, då en mur kan byggas upp på väldigt kort tid, en farm likaså, och det påverkar ju så klart krigandet en hel del, jämnfört med tidigare. Det enda som fattas är att man inte kan köpa trupper, eller korta anfalls och adelstiderna, med prem (men det kommer väl också snart?).

Sen är det oerhört svårt att försöka reda ut om dåtidens spelare var bättre än nutidens? Det beror väl på att förr så spelade man ensammen på ett konto, annars blev man perma bannad, medans nu så kan 3-5 spelare köra på 7/24, vilket är en stor skillnad mot förr, då man måste sova och jobba, ibland. Vidare så tog man sig tid att lära upp spelarna i stammarna så att stammen blev bättre. Nu internadlar man dem och sen så mergar man sig till vinst. Att gangbanga en annan stam är ju inget nytt, det har alltid förekommit , sen V1.

Att sen tro på att alla stammar var så bra efter V9, vittnar om avsaknad av ödmjukhet. Det fanns stammar på äldre världar som verkligen kunde spela, och som var tajtare och mer samspelade än många av dagens stammar. De hade till och med TW träffar runt om i landet där de träffades och hade roligt tillsammans, utanför spelet, hur många stammar gör detta idag? Vem minns inte Tjekan, SCAN, Död, Ecalos, MASH, Solace mfl, för att inte glömma dåtidens hatobjekt, de stora "familjestammarna".
De skulle med sina orginalspelare fortfarande dominera TW, om de kunde lägga lika mycket tid som behövdes, och där ligger väl det som motsäger mitt påstående. Det krävs oerhört mycket tid, och har man spelat oavbrutet i 4-5 år, så kanske det finns annat som är bättre att göra IRL?

Sen finns det och fanns det skickliga starters, mid och late game spelare och stammar. Likaså mycket kompetenta ledare/ledningar och diplomater, som kunde knyta ihop ett avtal/samarbete som höll över tiden och som gav båda parter utdelning. Det kan jag tycka saknas idag, diplomatin har blivit urholkad och ibland totalt värdelös. Avtal bryts hur som helst utan "straff" eller reaktioner från andra stammar. Man bara kör på i sina egna fotspår och skiter fullkomligt i andra stammar´s åsikter och känslor, för funkar det inte så lägger m,an ner och börjar på en ny värld, eller mergar med någon, eller sabbar så mycket man bara kan, för att sen sluta spela.

Det har gått så långt att vissa spelare inte törs spela med sina kända nick, och detsamma gäller ett antal stammar? De måste "gömma" sig för annars blir de gangade och nollade, så tidigt som möjligt i spelet. Hur kan detta ens vara möjligt i ett spel? Som vi spelar för att ha roligt, tillsammans? Vi är ju alla beroende av att andra spelar samma spel, för att det skall fungera, och att då hata spelare och andra stammar är ju helidiotiskt. Snacka om stenkorkat agerande, att låta sina känslor ta över i ett spel, så att man uppträder mot andra spelare på detta omogna och taskiga sätt? Fattar ni inte att detta bara är på låtsas, det är inte verklighet, ingen kommer att straffa er för att ni förlorade en by eller adlade en barbar?

Ni som känner er utpekade borde titta er i spegeln och reflektera ett tag över hur detta kunde inträffa. Kan det vara så att ni är delaktiga i det som sker, eller har alla andra på TW , totalt missuppfattat er, och är de skyldiga?

Slutligen så kan jag bara tycka att det finns oerhört skickliga spelare/stammar på denna och senare världar, och det fanns det tidigare också. En premad och känd stam blir lätt offer för tidiga anfall och smutskampanjer, av andra som ser dem som ett stort hot. Därför är det ju en taktik att anfalla dem tidigt, innan de blir för starka, och stammar som har bra kontakter och diplomati, har här en stor fördel, då de lätt kan få med sig andra som kommer ihåg "gänget" och hur de agerade på tidigare världar.

Jag har personligen lirat med Adam/TGOW förut, och även mött Henrik flera gånger. Redan på V3. De har båda utvecklats till skickliga spelare, men i sällskap med många andra. Jag har inget personligt emot någon av dem, även om vi slagits mot varandra och ny värld innebär nya förutsättningar och tillfällen. Har man inte förstått detta utan bär med sig skit och känslor från tidigare världar, så bör man nog fundera på att sluta lira TW, och istället göra något annat.

Vore kul Henrik om du kunde utveckla, vad du menar, med att du "INTE" gillar -ST-? Är det mig eller stammen eller det faktum att sixten spelar med oss, som du inte gillar? Eller är det för att du tror dig veta att vi ligger bakom att ni blev tvingade att upplösa -?-.
Du får gärna förklara för mig i mail, så slipper alla andra höra det:)
 

Purk

Member
Reaktionspoäng
0
Så det läggs inte ner tid och energi på spelet nu menar du samt vi är alla lite dumma i bollen?

Jag försvarade bara dåtidens elit ;) Jag vet inte riktigt vilka som fortfarande kör och som du tycker har tappat stinget, men det är tveksamt att det är några som var gudar i mina ögon.

Jag har inte alltför bra koll på läget idag, jag har precis börjat sätta mig in i det lite mer igen. Det som är uppenbart är hur litet .se har blivit. Aktiviteten i forumet är minimal, när jag moddade v15 var det i princip ett heltidsjobb i starten. För mig har TW alltid varit ett väldigt socialt spel, där communityt är viktigt och där folk lär varandra sina trix. Det verkar nästan ha försvunnit. Hur som helst, jag ska sluta snyfta över svunna tider etc. Jag ska fortsätta följa det hela ett tag och återkomma i frågan!
 

DeletedUser

Guest
Jag försvarade bara dåtidens elit ;) Jag vet inte riktigt vilka som fortfarande kör och som du tycker har tappat stinget, men det är tveksamt att det är några som var gudar i mina ögon.

Jag har inte alltför bra koll på läget idag, jag har precis börjat sätta mig in i det lite mer igen. Det som är uppenbart är hur litet .se har blivit. Aktiviteten i forumet är minimal, när jag moddade v15 var det i princip ett heltidsjobb i starten. För mig har TW alltid varit ett väldigt socialt spel, där communityt är viktigt och där folk lär varandra sina trix. Det verkar nästan ha försvunnit. Hur som helst, jag ska sluta snyfta över svunna tider etc. Jag ska fortsätta följa det hela ett tag och återkomma i frågan!

Jo jag vet Purkylurky och jag fick försvara nutidens elit :)
Nja några gudar vet jag inte, men de är gott om gammalt folk som lirar fortfarande men då med olika resultat.
 

DeletedUser

Guest
Som en inte särskilt erfaren spelare undrar jag vad tycker ni om PnP? Jag kollade lite på internationella forum och där hör man det ordet lite då och då, står tydligen för Politics and Propaganda. Anser ni det spela in en stor roll ifall det används rätt eller bryr ni er inte om det ett dugg? Det känns ju som ett rätt härligt element och något som skulle kunna väcka liv i forumet(?).
 

Purk

Member
Reaktionspoäng
0
Som en inte särskilt erfaren spelare undrar jag vad tycker ni om PnP? Jag kollade lite på internationella forum och där hör man det ordet lite då och då, står tydligen för Politics and Propaganda. Anser ni det spela in en stor roll ifall det används rätt eller bryr ni er inte om det ett dugg? Det känns ju som ett rätt härligt element och något som skulle kunna väcka liv i forumet(?).

Förr i tiden var det åtminstone en stor del av spelet. Även om det inte alltid påverkar ingame så är det jävligt roligt. Tyvärr är oftast den bästa taktiken som stam att hålla käften om det som händer i spelet. Något som inte många verkar greppa som tur är! Att höras och synas mest i starten = död. Men det är underhållande och ger liv åt spelet.

Edit: v1 har haft en del fint PoP:ande genom åren.. SFFN kunde babbla.
 

DeletedUser

Guest
Förr i tiden var det åtminstone en stor del av spelet. Även om det inte alltid påverkar ingame så är det jävligt roligt. Tyvärr är oftast den bästa taktiken som stam att hålla käften om det som händer i spelet. Något som inte många verkar greppa som tur är! Att höras och synas mest i starten = död. Men det är underhållande och ger liv åt spelet.

Edit: v1 har haft en del fint PoP:ande genom åren.. SFFN kunde babbla.

Men nog är det inte alltid negativt? Eller? Jag lästa denna tråd och där ger ju trådskaparen en väldigt intressant syn på PnP och hur det kan användas.
 
Topp