Värld 9 är den tråkig eller inte?

DeletedUser

Guest
Det jag har att säga då är att allting är vad man gör det till.
Jag kan inte berätta att hela Tistel sitter och ler, men jag vet att flera stycken tycker att det är kul att få kriga ordentligt (källor från V10).

Det duger inte för dig, det vet jag. Men det är kanske ngt att fundera på.
Bara för att man inte ställer sig i ledet och gnäller så betyder inte det att man håller med. Eller vice versa.

bai

Det intressanta i detta inlägg är att det är en medlem i SPRIT som för deras talan. :rolleyes:

Men det som skulle behövas för att världen skulle bli intressant för dom flesta är en riktig motpol till SPRIT, men det känns som det är för sent nu. SPRIT har en tendens till att suga upp dom bra spelarna i dess närhet. Eller så slutar dom, eftersom det är svårt att klara sig som singelspelare mot en stam som SPRIT och hittills har ju ingen stam lyckats mobilisera något rejält motstånd mot SPRIT
 

ladybird

Member
Reaktionspoäng
0
Som i alla krig så är det vinnaren som skriver historien och oftast de med de rätta diplomaterna.

Sen upppdagas sanningen i efterhand vad som egentligen har hänt.

Jämför när västerlänningar erövrade Nordamerika och utrotade indianerna, i efterhand så har vi i senare generationer insett att det har inte gått hederligt till.

Samma ang svenskar kontra samer i Sverige.

Samma gäller allt som efter 2:a världskriget har uppdagats, hur västmakterna mörkat att de visste tidigt vad som skedde i koncentrationslägren.

Både jag och andra inser att om man ska segra i en värld på tw så behöver man de stammar som skapar oreda på fienden i dagsläget för att sen även adla dem som har hjälpt en att komma till makten. Det är ren fakta och kommer även att hända här.

"Sent ska syndaren vakna"
 

DeletedUser

Guest
Det intressanta i detta inlägg är att det är en medlem i SPRIT som för deras talan. :rolleyes:

Jag vet, lite ironiskt ändå.
Men jag har inget personligt mot dessa, och försöker föra diskussioner om kriget så mkt det går.
Men det finns alltid människor som bjuder upp till dans, överallt. Frågan är bara varför de inte är så tal(skriv)förda här i forumet. Det är synd, faktiskt.
 

DeletedUser

Guest
Jag har inget personligt mot SPRIT egentligen, det har varit rätt kul att fajtats men det som har varit trist är att utgången har varit så väldigt given. Det är det som detta handlar om i grunden, SPRIT har styrkan så balansen saknas i världen. Det är det som gör den väldigt ensidig och ganska så "död" (hittar inget bättre ord)
 

DeletedUser

Guest
Sen vet jag pro-spelare som tillhört er stam som jag misstänker att de inte gillade sättet som allt sköttes på oavsett om det var inåt i stammen eller utåt mot oss andra på V9 pga den fria rollen som spelaren inte kändes lika positivt i sprit som i andra stammar som h*n tillhörde.

Hum nu blev jag allt lite konfundersam här, pro spelare som lämnat sprit? som inte känt sig hemma i stammen?
Detta är ju ren lögn, fattar inte riktigt vad alla påhitt om sprit kommer ifrån.

Och de få lagspelare som slutat har öst beröm över hur Jägermeister skött stammen och sagt att det är bästa stammen någonsin de spelat i och att de slutat mot sin vilja men för sitt eget bästa irl.

Visst har väll vart lite sura miner från någon individ här och där, men pro spelare? nej definitivt inte utan snarare solospelare som bara rå om sitt eget skin och som skiter fullständigt i stammen så länge det går bra för sig själv.

Så ladybird tala gärna om för mig av hur stor del av de spelare som slutat i sprit som har varit med sura miner. Kan lova dig att det är en minimal del, näst intill betydelselös i jämförelse med de som slutat och varit smått ledsen för att de måste.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Kan ju säga nu, att jag är bland de nyaste i SPRIT, och det är nog en av de mest organiserade stammar jag vart i!
 

DeletedUser

Guest
Kan ju säga nu, att jag är bland de nyaste i SPRIT, och det är nog en av de mest organiserade stammar jag vart i!

Känns som tråden spårade ur lite här, ämnet var om värld 9 var tråkig eller inte. Att SPRIT är en väl organiserad stam vet nog dom flesta redan.

Men jag efterlyser fortfarande någon som kan säga att värld 9 är en rolig/spännande värld som inte finns i SPRIT eller i dess svans. För den skulle gärna få tala om för mig vad som driver den. För just nu är jag mest kvar på ren trots.
 

DeletedUser

Guest
Känns som tråden spårade ur lite här, ämnet var om värld 9 var tråkig eller inte. Att SPRIT är en väl organiserad stam vet nog dom flesta redan.

Men jag efterlyser fortfarande någon som kan säga att värld 9 är en rolig/spännande värld som inte finns i SPRIT eller i dess svans. För den skulle gärna få tala om för mig vad som driver den. För just nu är jag mest kvar på ren trots.

jag tycker det är askul :) :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker också om att spela på denna världen... Trots motigheterna...
 

DeletedUser

Guest
jag tycker det är askul :) :awsm:

Tjaa, ryktena säger att det är du som spelar på nicket Rom- och om nu detta stämmer, så är du antingen för korkad för att fatta vilken stam du tillhör eller så är du inte läskunnig. Men som sagt, det är ett rykte bara, men om detta är sant, så lever ju vissa SPRIT-medlemmar verkligen upp till stämpeln att sabba alla seriösa trådar som inte enbart innehåller lovord till SPRIT :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Jag har inget personligt mot SPRIT egentligen, det har varit rätt kul att fajtats men det som har varit trist är att utgången har varit så väldigt given. Det är det som detta handlar om i grunden, SPRIT har styrkan så balansen saknas i världen. Det är det som gör den väldigt ensidig och ganska så "död" (hittar inget bättre ord)

Tistel är i princip lika stor som sprit så enligt dig och de flesta andras åsikter här inne så ska man inte alliera sig med varken sprit eller tistel?
 

DeletedUser

Guest
Två fel kan aldrig bli ETT rätt. Den som är utan synd, kasta första pajen. Börjar osa lite i vad som är en intressant debatt så jag ber er redan nu att lägga ner snöbollarna och visa att det går att prata utan att ta till invektiv och bad manours.

//Humble
 

DeletedUser

Guest
Jag som inte är med i SPRIT kan helt klart säga att jag gillar denna världen!

Tycker ej att V9 är tråkig... (Nu får jag erkänna att jag är lokaliserad i K35 långt ifrån Sprit och deras "Svans")

Men du ville veta om det finns nån som inte är med Sprit eller dess svans som tycker att V9 är en rolig värld och det finns det... "ME" :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Vill bara klargöra att jag inte spelar på v9

ladybird sa:
Känns som ju fler servrar som startar, framförallt på tw.se så samlas de starkaste/aktivaste i färre och färre stammar och då finns det inte samma möjlighet att en nybörjare eller en spelare som inte är så skicklig hinna lära sig hur de ska spela tribalwar för att bli stark innan man blir utadlad.
Håller verkligen med dig, kolla v8, v9, v6 och hur länge de hållit på - jämför sen det med v1, v2 och v3. Se sen antalet spelare som börjar på de nya världarna - om jag inte tar fel så sjunker det.

ladybird sa:
Så är jag ganska trött på att inte fler kämpar i mindre stammar, med s.k. pro-spelare utspridda i minst 10-20 stammar, fastän att man känner varandra sen gammalt i tw eller irl så måste det vara mer intressant.
Instämmer, tänk hur många premades som startade på v5 - v6. Nu sjunker det antalet i takt med att världarna domineras allt fortare.
Innan dessa världar startades knappt några premades som jag läste om på forumet - detta ledde också till mer utspridda och intressanta stammar.

ladybird sa:
Jag är medveten om att de som är flitigast på allmänna forumet är spelare som är medlemmar i sprit

Här har vi också ett problem, de som är aktiva PoP-are sitter i den dominanta stammen alternativt en allierad till denne. Alla vet att man inte klarar sig utan bra PoP.

Zonic sa:
Varför så avundsjuk? Varför kan inte acceptera att ha blivit besegrad? Erkänna sig att man har förlorat och istället för att göra detta wajnar man sönder som gamla tanter. Hela TW-forumet känns numera som ett pensionärshem. Alla som jobbat på pensionärshem vet hur det är: man klagar på ALLT och ALLA! Man är aldrig nöjd med någonting utan det finns alltid saker och ting att klaga på eller att skylla på!
Här handlar det inte om att man klagar över att man förlorat utan på att världen redan är avgjord och "färdig" diplomatiskt från början. Sprit - DSA - Karma är exemplet på v9. Alternativt så klagas det på att toppstammarna är så täta och alla har så starka allianser med varandra, se v1, DH - -SK- - Knight.

ladybird sa:
Vad jag är ute efter är att en värld inte ska avgöras så här snabbt som den har gjort oavsett på vilken server.
Det är detta som är problemet med de nyare svenska servrarna - det diplomatiska sätts upp tidigt och sedan avgörs världen snabbt. v6 är ett stort undantag och Judas-mentaliteten där är antagligen en stor anledning till att den världen i allra högsta grad är oavgjord nu.

ladybird sa:
Jag kan jämföra med V6 där de större stammarna var i olika kontinenter, tog längre tid innan det blev "världskrig" i den världen. Jag har även spelat aktivt på V5 och det var även det mer intressant än på V9.
v5 - de premades som fanns försvann fort och lämnade då diplomatin öppen.
v6 - de premades som fanns var små stammar och mergade ihop sig i backstabs och back-backstabs. Det är stabsen som gjort världen intressant efter mergsen.

Captain Awesome sa:
Kom på en bra lösning för att förhindra det i så fall, vi är alldeles för få personer på .se och därför blir det såhär.
Nya världar med större mellanrum, färre spelare i stam och ingen support utanför stam? Alternativt tvingade stammar.

ladybird sa:
Jag är övertygad om att tribalwars.se biter sig själv i svansen iom de startar hela tiden nya servrar, jag blev väldigt förvånad när jag såg alla servrar som har startat sen V6 började i oktober 2008(?).

Vet inte hur många spelare som finns i .se men om man rent hypotetiskt säger att varje spelare har minst 2 världar de är aktiva i, så givetvis tröttnar allt fler spelare att joina de nya servrar som hela tiden startar i .se.

Så det är bara vi spelare som kan styra hur vi ska tänka för att det ska bli mer intressant strategispel på tw.se genom att stolt skapa stammar med färre medlemmar när samarbetet blir bättre på ett långsiktigt perspektiv.

Även om en server tillåter 70 medlemmar så är det bättre att ha ett eget maxtak på tex 20 medlemmar, sen bilda allians/IAP med andra stammar . Men avstå för all merging medvetet så att en värld pågår längre tid och vara mer aktuell för alla parter oavsett om man är pro, bybörjare eller kommit en bit på vägen som en spelare/ledare.

Även min åsikt

karamell sa:
Men det som skulle behövas för att världen skulle bli intressant för dom flesta är en riktig motpol till SPRIT, men det känns som det är för sent nu. SPRIT har en tendens till att suga upp dom bra spelarna i dess närhet. Eller så slutar dom, eftersom det är svårt att klara sig som singelspelare mot en stam som SPRIT och hittills har ju ingen stam lyckats mobilisera något rejält motstånd mot SPRIT

Det är det som detta handlar om i grunden, SPRIT har styrkan så balansen saknas i världen. Det är det som gör den väldigt ensidig och ganska så "död" (hittar inget bättre ord)
Det är pga detta som världen redan är avgjord även om Sprit bara äger ca 25% eller vad det var. Det diplomatiska mellan Sprit - DSA - Karma och senare även WoS har redan avgjort världen.

Sorry för långt inlägg:eek:
 

DeletedUser

Guest
Precis som du beskriver så gäller det att ha en stark ledare som sätter upp tydliga mål som medlemmarna kan förstå innebörden och som är enkla att följa.

Ni har ju tappat spelare som inte orkat ha den aktivitet som har behövts under den här tiden, fastän att det är lättare att skicka off + adel än att deffa bort massa inkommande. Antingen har de blivit internadlade eller någon annan har tagit över kontot för att det inte ska synas utåt.

vi haft spelare med 4-5k inkommande som ändå klarade sig utan problem

Sen vet jag pro-spelare som tillhört er stam som jag misstänker att de inte gillade sättet som allt sköttes på oavsett om det var inåt i stammen eller utåt mot oss andra på V9 pga den fria rollen som spelaren inte kändes lika positivt i sprit som i andra stammar som h*n tillhörde.

Ända "pro spelaren" som du kallar henne som lämnade oss var inte pga ledningen. Hon lämnade eftersom jag och jäger har satt upp regler att adla barbs=dåligt om man inte inser det själv är man fan ingen bra spelare.

Stor del varför sprit ligger där de gör är pga av att inga barbs får adlas.

Jag tror du missade poängen med mitt inlägg, jag började med att säga att dom som står SPRIT's sida tycker säkert att världen är rolig. Men alla har inte varit intresserade av/haft möjlighet att vara med i SPRIT, för dom är världen ganska så trist, eftersom SPRIT dominerar så kraftigt och får många bra spelare att sluta. Inte för att dom är dåliga utan för dom inte har samma möjligheter att överleva. Det hade varit intressant om du hade samma åsikt om du inte varit med i SPRIT.

Jag tyckte v2 var min bästa tid på tw, när vi som en stam med 800k lyckas dra ut ett krig mot 2 familje stammar som gemensamt hade 20 milj poäng till 2 månader där vi fortfarande hade gått plus men slutade världen för att spela 3.

Även i Wank och död (v3) så slogs vi mot en övermakten och vann var bland de roligaste tiderna jag vart med om. Var inte ens i närheten lika roligt med nod eller nic efter de första månaderna.

Vart jag vill komma är att komma som en liten stam och slå sönder större stammar är bland de roligaste man kan göra på tw eller är det bara jag som tycker det.


avslutningsvis fattar inte hur ni pratar om att sprit kommer förråda sina allierade och allierar er med tistel, kommer inte tistel göra precis samma sak när ni har fullgjort erat syfte? Sprit håller sina löften gör tistel det?


just nu så är det två jämn starka block som slås på v9

Sida 1: sprit+4:20 och titts
har totalt poäng: 24+8+3,5=35,5 miljoner poäng

Sida 2 tistel+troja+smisk+NTBF+vvs+D.E+B.C
total poäng: 15+3+3+3+2,5+1=27,5 miljoner poäng

Så sprit sidan har ca 8 miljoner poäng mer på sin sida om nu 4:20 hade suttit på andra sidan så hade det varit tvärtom och skulle ni då ha klagat på att tistel kommer att förstöra världen?

Man ska även komma ihåg att sida 2 har en front att defa mellans sida 1 har krig mot alla håll.
 

DeletedUser

Guest
Tistel är i princip lika stor som sprit så enligt dig och de flesta andras åsikter här inne så ska man inte alliera sig med varken sprit eller tistel?

När det skiljer ca 9 miljoner i poäng och 800-900 byar mellan Tistel och SPRIT så skulle inte jag kalla det för att dom i princip lika stora, men det är min personliga åsikt

Men det är ju roligt att det faktiskt finns några som tycker att världen är rolig, jag hade faktiskt börjat tvivla på det.
 

DeletedUser

Guest
Vill bara klargöra att jag inte spelar på v9

Håller verkligen med dig, kolla v8, v9, v6 och hur länge de hållit på - jämför sen det med v1, v2 och v3. Se sen antalet spelare som börjar på de nya världarna - om jag inte tar fel så sjunker det.

Detta håller jag med om men vete fan varför.

Instämmer, tänk hur många premades som startade på v5 - v6. Nu sjunker det antalet i takt med att världarna domineras allt fortare.
Innan dessa världar startades knappt några premades som jag läste om på forumet - detta ledde också till mer utspridda och intressanta stammar.

Spelade du någonsin v3.

V3 hade nog flest bättre pre made som en .se värld någonsin haft.
Död, CCCP, X3M, solace, AIE, HRE (Scan), -St-, fransmänen mfl.

4 av top 5 stamarna under de första 6 månaderna var premades
enda stammen som inte var premade är mash som också är det enda stammen som har överlevt.

Här handlar det inte om att man klagar över att man förlorat utan på att världen redan är avgjord och "färdig" diplomatiskt från början. Sprit - DSA - Karma är exemplet på v9. Alternativt så klagas det på att toppstammarna är så täta och alla har så starka allianser med varandra, se v1, DH - -SK- - Knight.


Det är detta som är problemet med de nyare svenska servrarna - det diplomatiska sätts upp tidigt och sedan avgörs världen snabbt. v6 är ett stort undantag och Judas-mentaliteten där är antagligen en stor anledning till att den världen i allra högsta grad är oavgjord nu.

DSA och sprit var inte allierade från dag 1, DSA satsade på att söt_ni skulle vinna i k54 när de gick under så blev det så.

Att sprit och karma allierade sig kommer mer från att wallin är min bitch än något annat, jag satt utan stam första veckorna v9 men att karma skulle alliera sig med vilken icke noob stam jag än joinade var ganska självklart.


v5 - de premades som fanns försvann fort och lämnade då diplomatin öppen.
v6 - de premades som fanns var små stammar och mergade ihop sig i backstabs och back-backstabs. Det är stabsen som gjort världen intressant efter mergsen.

v6 var diplomatin mer fast än här iaf för cp och efterföljande stammar. CP fanns från dag 1. Bara det att Mannel lyckades att hålla nere clones i prinship ensam ett tag.

På samma sätt som 5 spelare lyckades splittra sveriges bästa stam på v8.

Det är pga detta som världen redan är avgjord även om Sprit bara äger ca 25% eller vad det var. Det diplomatiska mellan Sprit - DSA - Karma och senare även WoS har redan avgjort världen.

Sprit äger inte ens 1% av alla byar att snacka som domedagen är för tidigt.

Som jag sa tidigare Sprit-DSA-Karma alliansen kom till efter som världen utvecklades sig.

Bara för att dra upp v3 igen som ett exempel. Du vet att död+cccp+solace+hre delade upp världen vid världsstarten med varsin startriktning och allians från dag 1. fast att 3 av top 5 stammarna 6 månader in på världen var i en allians så dödade inte det världen, Mash joinade även den alliansen sennare och ändå så dog inte världen. Stamen som låg rank 1 disbandade samma dag de blev anfallna. Enligt er så är det omöljigt?
 

DeletedUser

Guest
När det skiljer ca 9 miljoner i poäng och 800-900 byar mellan Tistel och SPRIT så skulle inte jag kalla det för att dom i princip lika stora, men det är min personliga åsikt

Men det är ju roligt att det faktiskt finns några som tycker att världen är rolig, jag hade faktiskt börjat tvivla på det.

Största problemet är ju att ingen ens försöker göra motstånd.
Bara att meja på med off och adlar så tar man ner de flesta spelarena. Så fort vi kommer stöta på nån spelare så kommer det börja på gå segt.

På samma sätt som du the gudge och fon viken lyckades stoppa upp sprit under lime kriget.
 

DeletedUser

Guest
Sida 1: sprit+4:20 och titts
har totalt poäng: 24+8+3,5=35,5 miljoner poäng

Sida 2 tistel+troja+smisk+NTBF+vvs+D.E+B.C
total poäng: 15+3+3+3+2,5+1=27,5 miljoner poäng
.

Liten uppdatering bara, det känns bättre med aktuella siffror ;)

sida 1
SPRIT 23.972.680p 2690 byar
4:20 7.882.985p 873 byar
Tits 3.559.245p 441 byar
WoS 3.212.329p 430 byar

Summa 38.627.239 poäng - 4434 byar


sida 2
Tistel 14.861.449p 1821 byar
troja 3.335.836p 405 byar
smisk 3.298.206p 492 byar
NTBF 2.992.718p 461 byar
vvs 1.326.682p 260 byar
D.E 2.496.966p 364 byar

Summa 28.311.857 poäng - 3803 byar
 

DeletedUser

Guest
Liten uppdatering bara, det känns bättre med aktuella siffror ;)

sida 1
SPRIT 23.972.680p 2690 byar
4:20 7.882.985p 873 byar
Tits 3.559.245p 441 byar
WoS 3.212.329p 430 byar

Summa 38.627.239 poäng - 4434 byar


sida 2
Tistel 14.861.449p 1821 byar
troja 3.335.836p 405 byar
smisk 3.298.206p 492 byar
NTBF 2.992.718p 461 byar
vvs 1.326.682p 260 byar
D.E 2.496.966p 364 byar

Summa 28.311.857 poäng - 3803 byar

Kan ju iof lägga till BoV så är det 4:20 som är skillnaden igen.
(2.635.960 och 485 byar)

Så det är 200 byar skillnaden med tanke på att varje sida adlar minst 50 byar om dagen och ett hundratal vid en större offensiv så borde ju kriget vara jämt enligt dina siffror?

Bara en ordentlig offensiv så ligger sprit i underläge och tistel är på att förstöra världen :D
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp