WoS vs =S=K=

DeletedUser

Guest
Offra och offra?

1. WOS valde att komma med förfrågning till sprit om att få en fred.
2. Vi krävde ally för att gå med på detta, samt vi ville förberedda oss för kriget mot tistel så fred är skulle vara fint.
3. WOS kunde gå med på detta men de skulle INTE anfalla sina förre detta alierade.
5. avtalet accepterades och kriget avblåstes

6. deras förre detta allierade accepterade inte detta och bestämnde sig för att anfalla dem istället, hedervärt?




Detta var andra kriget mot wos som sprit slogs. första kriget avlåstes i en 3 veckors IAP som Ni och WOS gick med på och ni lämnade VVS ute i kyllan som ensam stam kvar i kriget, var det hedervärt?

Att du sitter och pratar om heder när du lika stor hycklare själv är ju skumt:p

Finns vissa saker som inte stämmer här.
Första kriget hade VVS samma erbjudande som oss att gå med på en IAP med SPRIT, men valde att tacka nej. Det var deras val och dom hade oxå kunnat få IAP, men valde själva att stanna "ute i kylan" som du säger. Andra kriget sökte WoS fred för enbart sin stam plus några spelare ur dom allierade, däribland jag, darkhan och the Grudge.

Likaså att ni påstår att vi var dom som först gick på WoS efter deras vändning. Iaf för CRAFT startade kriget med att Hallonkräm från WOS plockade en by av Darkhan hos oss. Vad jag har hört senare, var det beordrat från Fon Viken eftersom Rubin bad om det, samtidigt som han sitter och skriver till mig att dom absolut inte tänker kriga mot oss. Förklaringen jag fick till det var "att det bara var en by och inte någon krigshandling"... Fast jag tror att få stammar skulle acceptera att någon som man har IAP med börjar plocka byar av en. :rolleyes:


Du kanske skulle tagit reda lite mer om bakgrunden än att bara gå på "den officiella versionen"?
 

DeletedUser

Guest
Tror du inte att han kanske inte orkar lägga krafter på det? inte ens värt snacket. Bara pinsamnt om du fortsätter. Vi blev Ally med Sprit. Ni dog. Deal with it
 

DeletedUser

Guest
Finns vissa saker som inte stämmer här.
Första kriget hade VVS samma erbjudande som oss att gå med på en IAP med SPRIT, men valde att tacka nej. Det var deras val och dom hade oxå kunnat få IAP, men valde själva att stanna "ute i kylan" som du säger. Andra kriget sökte WoS fred för enbart sin stam plus några spelare ur dom allierade, däribland jag, darkhan och the Grudge.

Likaså att ni påstår att vi var dom som först gick på WoS efter deras vändning. Iaf för CRAFT startade kriget med att Hallonkräm från WOS plockade en by av Darkhan hos oss. Vad jag har hört senare, var det beordrat från Fon Viken eftersom Rubin bad om det, samtidigt som han sitter och skriver till mig att dom absolut inte tänker kriga mot oss. Förklaringen jag fick till det var "att det bara var en by och inte någon krigshandling"... Fast jag tror att få stammar skulle acceptera att någon som man har IAP med börjar plocka byar av en. :rolleyes:


Du kanske skulle tagit reda lite mer om bakgrunden än att bara gå på "den officiella versionen"?

VVS fick samma erbjudande, ja. Men deras ledare var oförskämd mot oss så då fick det vara. Sen så bröt CRAFT våran iap som de lovade att de absolut inte skulle göra iof så litade vi inte på er. Under tiden satt ni och deffade samt pratade om gang mot sprit under våran 3 veckors iap :p

Att wos sökte fred enbart för dom själv var väl kanska själv klart när Craft, lime och vvs i prinship redan var slagna. Enbart wos som fortfarande hade trupper kvar vid det läget.

Vad jag vet så ville absolut inte wos anfalla er när vi krävde det av dom. Att de sen tillslut gjorde detta kom ifrån att ni körde en offensiv mot fon viken med de små truppmängderna ni hade kvar.

Om att jasg går på den officela krigsförklaringen?
Jag hade fan mer insyn i wos aggerande än du vid detta läge och jag var med och utforma sprits agerande så sitt inte och hitta på :p
 

DeletedUser

Guest
VVS fick samma erbjudande, ja. Men deras ledare var oförskämd mot oss så då fick det vara. Sen så bröt CRAFT våran iap som de lovade att de absolut inte skulle göra iof så litade vi inte på er. Under tiden satt ni och deffade samt pratade om gang mot sprit under våran 3 veckors iap :p
Fakta: vi hade två överträdelser från SPRITs sida pga en bror (som inte fanns i stammen) till en medlem blev attackerad.Vår IAP var tidsbestämd, när tiden gick ut, gick vi med kriget pga dessa överträdelser.

Att wos sökte fred enbart för dom själv var väl kanska själv klart när Craft, lime och vvs i prinship redan var slagna. Enbart wos som fortfarande hade trupper kvar vid det läget.
Fakta: Vi var inte mer slagna än WoS, jag fick vid ett flertal tillfällen fick jag PM från Fon Viken där han sa att tänkte ge upp för att dom inte klarade av övermakten som SPRIT var.

Vad jag vet så ville absolut inte wos anfalla er när vi krävde det av dom. Att de sen tillslut gjorde detta kom ifrån att ni körde en offensiv mot fon viken med de små truppmängderna ni hade kvar.
Fakta: CRAFT gick i krig enbart pga av Wos överträdelse med att plocka byar från oss. Vi plockade även del byar av dom, hur förklarar du det om det bara var dom som hade trupper kvar?

Om att jasg går på den officela krigsförklaringen?
Jag hade fan mer insyn i wos aggerande än du vid detta läge och jag var med och utforma sprits agerande så sitt inte och hitta på :p
Jag grundar mig på PM:en som blev skickade mellan mig och Fon Viken, sen kan inte jag veta om han agerade på olika sätt mot olika i denna situation.
 

DeletedUser

Guest
vad spelar det för roll? allt är i det förflutna, låt det vara nu, denna smutskasting börjar bli väl utdragen.

jag förstår din frustration, men det finns folk som har all rätt i världen att vara lika frusterade på dig pga dina val som du gjorde, skulle det kännas kul om alla dom började gnälla på dig stup i kvarten?

det som hände har hänt, igen tjänar något på att argumentera om det.
 

wennerblom

Member
Reaktionspoäng
0
Trodde WoS förklarade krig mot =S=K= i denna tråden:confused:
Inget som skrivs här har med =S=K= att göra längre...
Betyder det att kriget är slut:(
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Fakta: vi hade två överträdelser från SPRITs sida pga en bror (som inte fanns i stammen) till en medlem blev attackerad.Vår IAP var tidsbestämd, när tiden gick ut, gick vi med kriget pga dessa överträdelser.


Fakta:
Spelarna adlade gråbyar, det var farmscript.


Fakta: Vi var inte mer slagna än WoS, jag fick vid ett flertal tillfällen fick jag PM från Fon Viken där han sa att tänkte ge upp för att dom inte klarade av övermakten som SPRIT var.

Fakta:
Pilis skriver, trupper vid det här laget.
Psykiskt kanske de inte mådde bra men de hade tillräckligt med fysiskt för att överleva betydligt längre.



Fakta: CRAFT gick i krig enbart pga av Wos överträdelse med att plocka byar från oss. Vi plockade även del byar av dom, hur förklarar du det om det bara var dom som hade trupper kvar?

Fakta:
Det går att bygga upp trupper såvida jag inte minns fel?
CRAFT var ett sjunkande skepp.


Jag grundar mig på PM:en som blev skickade mellan mig och Fon Viken, sen kan inte jag veta om han agerade på olika sätt mot olika i denna situation.

Fråga:
Varför gnälla om vad som är fakta osv när du inte kan framställa hela grundande historian?


Ge upp, ni dog WoS överlevde.
 

DeletedUser

Guest
Vad som har hänt kan säkert diskuteras i evigheter, eftersom det tdligen har varit väldigt många inblandade i diskussionen när det skedde.

Det enda säkra fakta verkar dock vara att WoS bytte sida under kriget mot SPRIT. Om det var fegt eller ett klokt val, får nog var och en bilda sig en uppfattning om. Dom överlevde och det är väl det spelet går ut på? End of topic.
 

DeletedUser

Guest
Vad som har hänt kan säkert diskuteras i evigheter, eftersom det tdligen har varit väldigt många inblandade i diskussionen när det skedde.

Det enda säkra fakta verkar dock vara att WoS bytte sida under kriget mot SPRIT. Om det var fegt eller ett klokt val, får nog var och en bilda sig en uppfattning om. Dom överlevde och det är väl det spelet går ut på? End of topic.

Överleva på det sättet är ju fegt :p

När man går in i ett krig då slåss man till sista by!

Det är fegt att ge upp mitt i allt bara sådär, även om man tycker det är synd att alla i stammen ska bli uppadlade för att man inte vill få feghets stämplen på sig.
Kan acceptera det om alla stammar inblandade fick vapenvila med, men om inte är det fegt.

Och vad jag förstod hade ni haft 2 krig? ett där alla fick vapenvila och ett krig där en stam inte fick de?
 

DeletedUser

Guest
2 val här nu.

1. Byt inriktning på diskussionen så att den stämmer överrens med topic.

2. Byt topic så den stämmer överrens med diskussionen.

Allt annat kommer från denna post och framåt att beivras enligt reglementet för off topic, påhopp, spam och eventuellt upprepade förseelser.

Frågor på detta?????
 

DeletedUser

Guest
SÅåååååå! On topic: Hur går för er Wos? Vilka leder?
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att kriget mellan WoS och =S=K= verkar rätt så lugnt. =S=K= har händerna fulla med Sprit och WoS gnager i sig BTP :). Skulle tro att det blir WoS som får ta initiativet att skruva upp värmen mot =S=K=.

Vilket jag tror att dom kommer göra snart. BTP går ner på knä, iaf om man ser till twstats och då finns det inget annat än =S=K= byar kvar på det frontavsnittet :).

Odium spår att när WoS bestämmer sig för att fokusera mot =S=K= så kommer den stammen att kollapsa, trycket från både Sprit och WoS kommer att bli för svårt (även om trycket från Sprit bara är runt 1/5 vad det skulle kunna vara).
 

DeletedUser

Guest
Btp

BTP har försenat vår operation men kriget går trots allt väldigt bra så vi låter S.K bygga upp våra byar innan vi kommer och hämtar dem :cool:
 

DeletedUser

Guest
mina murar

s.k har beslutat sig för att hälsa på mina murar - dom är varmt välkomna :cool:
 
Topp