WoS vs =S=K=

DeletedUser

Guest
WoS vs =S=K=

Efter en tid av mindre inspirerande krig känner vi i WoS att det är dags att känna på lite större motstånd. Vi vill därför se om Stäppens stolta krigare ämnar leva upp till sitt ärorika namn och möta oss i god slagordning eller om vi även här skall möta svagt och oinspirerade motstånd.

Vi önskar oss alla god jaktlycka samtidigt som vi med detta enkla brev förklarar krig med =S=K=

Fon Viken
 

DeletedUser

Guest
haha lär inte bli så mycket motstånd då dem redan har "fullt" upp med sprit
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Sorgligt att sprit tvingade denna stam att strida mot SK.

Men men, FV har väl aldrig hjälpt till när de behövts hjälp. Lite utav en fegis faktiskt :awsm:

GG hoppas SK duckar era spjutanfall och erövrar lite fler byar.
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
henrik338, du är den enda som är involverad (är du ens det?) i hela det här kriget som är otrevlig. Varför kan du inte bara spela på som alla andra? Och om dom nu är "tvingade av Sprit" (hur det nu skulle gå till) vad spelar det för roll? En allians har jag alltid trott var till för just att kriga sida vid sida med. Jag kan givetvis ha missuppfattat det hela, så du får gärna upplysa mig.
 

DeletedUser

Guest
hahahahah precis som sist, då sprit förklarar krig mot en stam så kommer nästa stam och hjälper dem! :)

Mycket motstånd ni komemr få då denna stam redan har mer än 30 mille mot sig?

Om dom varit tvingade så skulle jag som ledare nog nästan tänkt tanken att ta chansen att gå emot sprit när dom har motstånd.. (och som eggeh sa så är dem allians?)

Så om dom e tvingade så är det en riktigt feg ledare/stam :)
 

DeletedUser

Guest
men den stammen vill ju bara vinna sig lite tid, tills de är deras tur :) men tror ej att de har kommit så långt i tänkandet..
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
hahahahah precis som sist, då sprit förklarar krig mot en stam så kommer nästa stam och hjälper dem! :)

Mycket motstånd ni komemr få då denna stam redan har mer än 30 mille mot sig?

Om dom varit tvingade så skulle jag som ledare nog nästan tänkt tanken att ta chansen att gå emot sprit när dom har motstånd.. (och som eggeh sa så är dem allians?)

Så om dom e tvingade så är det en riktigt feg ledare/stam :)

En liten fråga mitt i alltihopa. Hur tvingar man någon in i ett krig? D.v.s. på samma sida. Har nämligen ingen aning om hur jag ska få andra spelare att skicka attacker mot mina fiender. Det känns som om det är lite upp till dom, men återigen, jag kan ha missuppfattat något...
 

DeletedUser

Guest
Om man nu köper tid... vad är det smarta med det? När man kan satsa på att få bort sprit och kanske få va kvar ännu längre?
 

DeletedUser

Guest
En liten fråga mitt i alltihopa. Hur tvingar man någon in i ett krig? D.v.s. på samma sida. Har nämligen ingen aning om hur jag ska få andra spelare att skicka attacker mot mina fiender. Det känns som om det är lite upp till dom, men återigen, jag kan ha missuppfattat något...

Jag skrev "om dom varit tvingade" :p

Vad tvingade menas med är väl att en stor stam säger att hjälp oss eller bli adlade till en liten stam och den lilla stammen vill ju va kvar och vågar inte gå emot den stora och följer order?

Det är vad jag kan få ihop tvinga till :p
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Jag skrev "om dom varit tvingade" :p

Vad tvingade menas med är väl att en stor stam säger att hjälp oss eller bli adlade till en liten stam och den lilla stammen vill ju va kvar och vågar inte gå emot den stora och följer order?

Det är vad jag kan få ihop tvinga till :p

Jag fattar 0. Är det verkligen diplomatiskt försvarbart att ställa ett så värdelöst ultimatum. 50/50 att man får ännu en stam emot sig i kriget, vilket man inte vill. Hajjaru!?
 

DeletedUser

Guest
hehe

vad är problemet? är vi fega vi krigar redan emot 2 stammar som sammanlagt har mer poäng än oss, vi har en allians som strider sina krig och liksom de har hjälpt oss kommer vi göra vårat yttersta till att hjälpa dem..

Om det någon gång i framtiden blir så att sprit har erövrat halva världen vilket jag som en god allians broder tror så kommer kanske de vända sig emot oss, tills dess krigar jag tills sista by för att hedra min stam och våra allianser.
De som tycker vi är fega och väljer att kriga emot ännu en stam verkar ju fått något bakom flötet..

Sist men inte minst henrik har aldrig varit trevlig och kommer förmodligen aldrig vara jag har lärt mig att respektera honom då han är duktig på kriget, som motståndare har man däremot inte lätt för att gilla honom..

Må bästa stamm/stammar vinna och god jul
 

DeletedUser

Guest
Henrik lever du fortfarnde ;-)

Henrik lever du fortfarande ;-)

Har saknat dig då du är en god kämpe och en god general.
Ditt påstående att vi är tvingade är trams. Du känner mig allt för väl och i andra världar har jag inte tvekat att kriga mot den största stammen - vilket även har gällt i denna värld. Sanningen är den att vi var den första stammen som försökte bilda en allians mot Sprit. Den alliansen kollapsade som så många andra allianser på att det är svårt att koordinera flera stammar i krig mot en väl organiserad stam.

Efter vårt försök att stoppa Sprit har vi lärt känna dessa kämpar både i krig och fred. Och oavsett allt som skrivs i dessa forum så är Sprit rätt så trevliga. Att dom till råga på allt behärskar sin del av kartan är bara att lyfta på hatten för. För egen del har vi i WoS kapat åt oss ett rätt så bra område och nu är vi sugna på att skapa lite mer utrymme för våra hästar.

Om vi någon gång kommer att anfalla Sprit eller dom oss, det får vi väll se. Hittills har vi inte haft några klagomål i från våra medlemmar på vår långvariga AL med Sprit. Så vänner och fiender jag önskar er alla en God Jul samtidigt som vi med yxor och svärd kommer att göra allt som står i vår makt för att lyfta WoS allt högre upp i krigets ljuvliga rakning...

Fon Viken
 

DeletedUser

Guest
Jag fattar 0. Är det verkligen diplomatiskt försvarbart att ställa ett så värdelöst ultimatum. 50/50 att man får ännu en stam emot sig i kriget, vilket man inte vill. Hajjaru!?

Jag sa bara ett ungefär, finns säkert bättre förklaringar vad ett tvingande är, själv tror jag på att dom själv bestämt detta då vi har fått bevis att ölkaninen hjälpt dom :p
 
Topp