Vad Är Detta?

DeletedUser

Guest
Jag får för mig att det var mer när dvh hoppade in som de började tappa byar i rasande fart, då de inte kunde deffa åt båda hållen..
ser inte st2 som ett stor och farlig stam, de har tappat många stora, och tagit in några halvfarliga spelare som lätt ger upp..

st2 har ju en fördel och det är att de ligger bra till med sina byar, svårt att komma åt, men jag anser att de har fel fiender, känns som de fortfarande är lite putta att de förlorade mot mash och det skulle vara en kul vändning ifall de tog tag i det och gav dem en läxa ;)
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Jag får för mig att det var mer när dvh hoppade in som de började tappa byar i rasande fart, då de inte kunde deffa åt båda hållen..
ser inte st2 som ett stor och farlig stam, de har tappat många stora, och tagit in några halvfarliga spelare som lätt ger upp..

st2 har ju en fördel och det är att de ligger bra till med sina byar, svårt att komma åt, men jag anser att de har fel fiender, känns som de fortfarande är lite putta att de förlorade mot mash och det skulle vara en kul vändning ifall de tog tag i det och gav dem en läxa ;)

EEh förlorade mot MASH? När gjorde dom det? Både MASH och st2 var större när kriget slutade än innan så jag har svårt att se någon vinnare i det kriget men du kan säkert förklara hur du tänker.
 
Senast ändrad:

microblade

Member
Reaktionspoäng
0
st2 har ju en fördel och det är att de ligger bra till med sina byar, svårt att komma åt, men jag anser att de har fel fiender, känns som de fortfarande är lite putta att de förlorade mot mash och det skulle vara en kul vändning ifall de tog tag i det och gav dem en läxa


:D

Symbolen för allt jag tänkte när jag läste din post..
I min synvinkel så vann båda stammarna på det kriget. Visst stannade båda stammarna upp i tillväxten, och visst byttes samma byar fram och tillbaka. Men de fick båda oerhört mycket erfarenhet samt en respekt för den andre vars like ej tidigare existerat (personlig åsikt, slå mig på fingrarna och kalla mig bengt).
Now discuss and enjoy!
 

DeletedUser

Guest
EEh förlorade mot MASH? När gjorde dom det? Både MASH och st2 var större när kriget slutade än innan så jag har svårt att se någon vinnare i det kriget men du kan säkert förklara hur du tänker.

Tror du att ST2 är nöjda med freden med Mash på fullaste allvar ? man startar väll inte krig för att man vill breaka even, då saknar du all koll på spel och allt vad det heter..
för även om du tycker det är en vinst med fler byar så finns det fler nivåer på vinna och förlora.. bara min point of veiw..
tror nog att jag inte är ensam att se st2 som förlorare i det kriget, trots + i antal byar.
och respekten för kriget vanns nog bara stammarna imellan, vi andra skrattade gott
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Tror du att ST2 är nöjda med freden med Mash på fullaste allvar ? man startar väll inte krig för att man vill breaka even, då saknar du all koll på spel och allt vad det heter..
för även om du tycker det är en vinst med fler byar så finns det fler nivåer på vinna och förlora.. bara min point of veiw..
tror nog att jag inte är ensam att se st2 som förlorare i det kriget, trots + i antal byar.
och respekten för kriget vanns nog bara stammarna imellan, vi andra skrattade gott

Jag erkänner att jag saknar koll på spel och allt vad det heter men jag saknar inte koll på vad jag svarade på.
Du påstod att st2 förlorade och jag undrade bara hur du kunde påstå att dom förlorade, jag sa aldrig att dom var nöjda med freden.
Varför skulle st2 vara mer missnöjda med freden än MASH? Som jag ser det så vare sig förlorade eller vann någon sida det kriget mer än att bägge sidor hade en riktigt roligt krig.
Ni andra får skratta bäst ni vill men jag har då inte sett så många andra stammar kriga så långt krig med alla turer det tog innan det dog ut.
Sen verkar du ha stenkoll då du säger att man inte startar krig för att man vill breaka even, det var INTE st2 som startade det kriget.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Du har nog rätt i ditt påstående...det är nog så att vi förlorade då vi inte vann...............?

Men indianen har rätt, det var inte vi som startade det kriget. De lömska och farliga tjejerna/killarna i MASH anföll oss när vi satt och tittade på bolliBompa.......:)

Sen om vi anses farliga,skickliga eller inte, bryr vi oss inte om. Spelet handlar inte om att skrämmas:awsm:
 

DeletedUser

Guest
Va?
Trodde det var därför NI! och ST2 merga för vi skrämde er :O
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Tror du att ST2 är nöjda med freden med Mash på fullaste allvar ? man startar väll inte krig för att man vill breaka even, då saknar du all koll på spel och allt vad det heter..
för även om du tycker det är en vinst med fler byar så finns det fler nivåer på vinna och förlora.. bara min point of veiw..
tror nog att jag inte är ensam att se st2 som förlorare i det kriget, trots + i antal byar.
och respekten för kriget vanns nog bara stammarna imellan, vi andra skrattade gott

Hmm. Frågar då dig, har du någon gång spelat i -ST2-? Tvivlar starkt på det. Då undrar jag hur du kan veta att de (de säger jag för att jag spelade i Ni! på den tiden) var missnöjda med freden? Inte vill man väl kriga mot de snälla typerna i MASH om man inte behöver... <3
 

DeletedUser

Guest
Har jag spelat i st2, det är typ den dummaste frågan, ja jag har spelat där, även i st1 och st.. lång historia där, men var väldigt missnöjd över cribbas ledning i slutet då han "la" sig för enkelt för mash, därav att jag la av..

Så vem är jag ;) tips, spelar i lcn för tillfället ;)
 

DeletedUser

Guest
Har jag spelat i st2, det är typ den dummaste frågan, ja jag har spelat där, även i st1 och st.. lång historia där, men var väldigt missnöjd över cribbas ledning i slutet då han "la" sig för enkelt för mash, därav att jag la av..

Så vem är jag ;) tips, spelar i lcn för tillfället ;)

att du vågar erkänna sånt här på externa kan sluta illa för dig ifall någon får reda på vem du är ingame..
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Oj nu ser jag ju vilken JÄTTEförlust det var för -st2-:rolleyes:


Side 1:
Tribes: MASH
Players:

Side 2:
Tribes: -ST2-
Players:

Timeframe: För alltid

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 703
Sida 2: 629
Skillnad: 74

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 6,969,090
Sida 2: 6,161,869
Skillnad: 807,221

image.php
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Du gamle indianhövding (eller var det bara krigare :confused: ), sluta manipulera de fina statsen, alla vet att det var MASH som inte hade en chans mot -ST2-'s fruktade deffbyar :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
:D

Symbolen för allt jag tänkte när jag läste din post..
I min synvinkel så vann båda stammarna på det kriget. Visst stannade båda stammarna upp i tillväxten, och visst byttes samma byar fram och tillbaka. Men de fick båda oerhört mycket erfarenhet samt en respekt för den andre vars like ej tidigare existerat (personlig åsikt, slå mig på fingrarna och kalla mig bengt).
Now discuss and enjoy!

Word! Både -ST2- och MASH vann vänner på kriget. Det är mycket viktigare än att vinna byar. Vänner medför allierade, vilket i sin tur medför en strategisk fördel. Man skulle kunna säga att kriget mellan -ST2- och MASH var början på slutet för NwcwMa om man vill dra det till sin yttersta spets.

Dessutom vann -ST2- ett gäng sköna lirare från Ni!
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Man minns ju än idag vilket roligt krig det var på den tiden ni hette nwcw-k:)
Inte en lugn stund man kunde ha då vi krigade. Det small mest hela tiden och var man inaktiv i 10 minuter så stog man där med byxorna nere;) samma sak gällde då MASH krigade mot st2.

Riktigt synd om 2 så gamla fina och hederliga stammar ska tråka ihjäl varann med ett meningslöst krig.

nWCW-K ja, då vi enligt många var v3 mest hatade stam och och..
 

DeletedUser

Guest
nWCW-K ja, då vi enligt många var v3 mest hatade stam och och..

No offense, men intrycket jag fått är att K-stammen hade en av V3s minst kompetenta ledningar. Inget ont om spelarna - om jag inte är felinformerad har jag spelat med flera av dem på V5. Inget ont om ledningen heller, även om det knappast går att tolka första meningen välvilligt.
 

DeletedUser

Guest
No offense, men intrycket jag fått är att K-stammen hade en av V3s minst kompetenta ledningar. Inget ont om spelarna - om jag inte är felinformerad har jag spelat med flera av dem på V5. Inget ont om ledningen heller, även om det knappast går att tolka första meningen välvilligt.

Hur menar du med icke-kompetent ledning? Har dessutom sett att flera berömmer GoW-S ledning? Fast du kanske inte ser nWCW-Ks ledning som samma som GoW-S har nu?:confused:
 

DeletedUser

Guest
Jag tänker på hur man hanterar relationen till andra stammar, t.ex att man hårdnackat vidhåller sin egen definition av "flykting" utan att ta hänsyn till den andra stammens åsikter i frågan.

Den som känner mig vet att jag inte är någon vän av själva flyktingbegreppet. Det jag syftar på är hur man hanterar konflikter som uppstår kring spelare som byter stam.

Överhuvud taget utför man sin diplomati på ett sätt som inte gynnar stammen på sikt.

Vad deras ledning har fått beröm för vet jag inte, men tillåt mig tvivla på att det handlar om deras diplomati.
 

DeletedUser

Guest
Jag tänker på hur man hanterar relationen till andra stammar, t.ex att man hårdnackat vidhåller sin egen definition av "flykting" utan att ta hänsyn till den andra stammens åsikter i frågan.


Hahaha känner igen det även från ett annat spel(du vet vilket Benzo).
KattRag kan nog också minnas våra diskussioner där. Och vad försummelse av andra stammars åsikter kan leda till. Det fungerar så länge man har övertaget. Men det är ju inte alltid att högre poäng avskräcker krigssugna vinterkrigare. :)
Efter dem skidat fram kan man ju alltid "vänta på värld 2" :eek:
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp