Vad Är Detta?

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Funderar vad som pågår i kriget mellan GoW och -ST2-

Om man lyssnar på spelarna från Gow som man talar med, så verkar det som om de har fantastiska framgångar i kriget mot oss. För mig verkar det som om ledningen, säger sanningar, ungefär som en viss man med liten mustasch under näsan gjorde på 30-40 talet (jag jämför ingen stam eller spelare med honom och tar helt avstånd från deras metoder och idéer).

Läser man TW stats så får man sanningen. Detta gör då att jag undrar varför spelarna i GoW understödjer ett krig som för länge sen är döfött? Skall vi kriga vidare över hela sommaren in i nästa vinter för att vissa personer i eran ledning inte fattar bättre eller har beslutsvånda? Vad ger detta krig er för något, utom en trötthet på spelet och en motvilja mot eran lednings beslut?

Vi kan fortsätta att slåss om byarna i K 45, men vem f-n bryr sig egentligen om dem? Finns det inte bättre saker att göra istället? Man kan inte låsa in alla andra stammar i en omöjlig diplomati med löften hit eller dit, det slutar bara i "förräderi" och svek. Mycket hinner hända i denna världen på några månader och vem vet, kanske varken ST2 eller GoW finns kvar efter sommaren 2010?

Lite stats
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Side 1:
Tribes: -ST2-
Players:

Side 2:
Tribes: GoW-S
Players:

Timeframe: Förra veckan

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 264
Sida 2: 895
Skillnad: 631

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 37
Sida 2: 29
Skillnad: 8

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 2,409,124
Sida 2: 8,339,908
Skillnad: 5,930,784

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 324,617
Sida 2: 255,756
Skillnad: 68,861

image.php
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Side 1:
Tribes: -ST2-
Players:

Side 2:
Tribes: GoW-S
Players:

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 44
Sida 2: 168
Skillnad: 124

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 7
Sida 2: 6
Skillnad: 1

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 367,230
Sida 2: 1,600,825
Skillnad: 1,233,595

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 60,114
Sida 2: 54,540
Skillnad: 5,574

image.php
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Side 1:
Tribes: -ST2-
Players:

Side 2:
Tribes: GoW-S
Players:

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 12
Sida 2: 78
Skillnad: 66

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 4
Sida 2: 3
Skillnad: 1

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 100,278
Sida 2: 715,396
Skillnad: 615,118

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 34,652
Sida 2: 28,104
Skillnad: 6,548

image.php
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Den sista är för mig mest intressant. Den visar att de lyckades ta de flesta av byarna från en spelare som vi värvade av dem. Han hade väl cirka 700-900 byar när han gick över, och sen anföll de honom.

Det var Uqk123 som jag pratar om.

Till detta skall läggas att vi behöll resten av hans byar och just nu plockar in de vi "förlorade" till GoW. Vidare skall ju 1500-2000 byar som vi tog av WCW läggas till denna summa, så vi kan ju då förlora cirka 2000 byar till, innan vi ligger på "minus"?

Tar väl cirka 2-3 år till i denna takten?

Side 1:
Tribes: -ST2-
Players:

Side 2:
Tribes: GoW-S
Players:

Timeframe: Senaste 3 månaderna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 3,230
Sida 2: 8,703
Skillnad: 5,473

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 479
Sida 2: 884
Skillnad: 405

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 28,136,770
Sida 2: 75,980,260
Skillnad: 47,843,490

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 4,325,778
Sida 2: 7,937,088
Skillnad: 3,611,310

image.php
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Fasen cribba, du verkar inte tycka de är kul längre?

GoW nöter nog ner er för eller senare :awsm: är väl bara en tidsfråga innan nån stam börjar gama på st2, de du är rädd för? :rolleyes:

Cribba, om ni nu får fred. Vilken stackare har du då tänkt anfalla? stribes barbarbyar? elite?mash?lcn?DvH? Internadla som en tok?

Inte vet jag vem du tänker anfalla, men de finns inte många stammar och välja på längre.

Själv så tycker ja GoW gör en fin insatts, sätter st2 på plats. Börjat se GoW som den starkaste stammen i v3 för tillfället, men statsen såg ju lite underliga ut ändå...
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Själv så tycker ja GoW gör en fin insatts, sätter st2 på plats. Börjat se GoW som den starkaste stammen i v3 för tillfället, men statsen såg ju lite underliga ut ändå...

Statsen ljuger väll ändå inte? GoW har enligt statsen alltså haft ett temporärt övertag som -ST2- nu börjar hämta igen, med andra ord, håller GoW på att tappa stinget de visat under en period nu?

Sen så är jag liksom Henrik faktiskt liiite imponerad av insatsen GoW gjort :)
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Henke

Du skall inte fundera så mycket utan kriga på, det är du bäst på:)

Vem har sagt att vi skall kriga mot någon överhuvudtaget de närmaste månaderna/åren?

Jag vet att du är byxis för att vi skall besöka dig en sen natt, vi har ju gjort det förr, men dina polare i GoW har ju egna hjärnor att tänka med, eller hur?

Ingen vet i dagsläget vad som händer i spelet nästa vecka. Allt kan hända, är det enda vi lärt oss under denna tiden i V3. Vem trodde att DöD och SCAN skulle merga? Vem trodde att Solace skulle merga? Vem trodde att Tjekan skulle försvinna? Vem trodde att NoD skulle försvinna? Vem trodde att WCW skulle försvinna? Vem trodde att STRIBE skulle försvinna?

Jag behöver förmodligen inte fortsätta med den retoriken.

Jag är inte rädd för något, detta är bara ett spel och jag kan göra något annat eller spela ett annat spel istället.

Det som kommer att hända är nog något värre, kanske. för att bryta dödläget så måste någon hitta på något drastiskt, och det kan vara vad som helst, vem vet detta i dagsläget?

Din beundran för GoW´s (eller snarare Yoccis) vänskap skall du nog inte ta för givet, att den återbördas.

Ville vi anfalla dig/er så hade vi gjort det för länge sen då vi inte har några problem som du ser med GoW. Förlorar vi 100 byar till goW så kan vi ju ta dem av dig, eller hur...............:rolleyes:
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jaja, du har rätt cribba. "En soldat utan arbete, är en soldat som kan göra misstag"

Just nu har ja ju inget lcn front, så rätt drygt höhö.

Btw lycka till med mergen ;)
 

DeletedUser

Guest
Öhhhh ja just ja... krig var det ja. Har ju vart lite mycket annat ett tag så man kan väl säga som så att vi har vart lite frånvarande. Men saknar du våra attacker så ska vi naturligtvis uppfylla din önskan Cribba.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Sen vill jag bara kommentera detta uttalande från Henke

Själv så tycker ja GoW gör en fin insatts, sätter st2 på plats.

Vad f-n snackar du om? Som du vet så finns det på detta forum en karta. Kolla in stammarnas läge, vi finns i rött, och titta var kriget står just nu (K 45-35)? Tycker du att detta krig talar till GoW´s fördel? De har hela sin stam i direkt anslutning till våran lilla front, och vi har inte ett skit. Det tar 150-200 timmar för off att nå fram och deff skall vi inte tala om....:p

Om nu GoW sätter oss på plats så grattulerar jag dem, om det inte är värre, än så här. Du kan ju fråga Fiskarna eller WCWMA om vi satte dem på plats, och jämföra det med GoW´s insats?

Så.....lite nyanserad och uppdaterade uttalanden skulle jag vilja ha från dig, Henke. Du har varit med så länge så du vet att ingen går att lura längre med rövslickeri eller lismanden. håll dig till fakta och sanningar så kommer du längst.:D
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Dalezzad

Öhhhh ja just ja... krig var det ja. Har ju vart lite mycket annat ett tag så man kan väl säga som så att vi har vart lite frånvarande. Men saknar du våra attacker så ska vi naturligtvis uppfylla din önskan Cribba.

Varken du eller någon annan i din stam har gjort mig orolig eller nervös tidigare, så varför skulle jag bli det nu? Ni får väl anfalla med vad ni vill, så länge jag har en by kvar så kan jag leda stammen tillsammans med mina vänner, och jag har nästan 10000 byar nu, så "JOBBA PÅ".

Det jag menar är, att ni borde fundera på vad detta kriget ger er i längden? Vad vinner ni eller förlorar ni på det? Vi byter byar ett tag tills barbarbyarna efter Stribe är slut, och vad tror ni händer sen?

Jultomten kommer på besök till GoW , eller?
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle bli glad om jag blev adlad, så varför inte köra på ett tag till och hoppas på att gow lyckas komma ner till k74.:awsm:
 

DeletedUser

Guest
jag är kanske inte den smartaste tw spelaren här så jag måste bara få fråga vad syftet med denna eminenta tråd är??
vill du ha fred är det bara att be om det lite fint! allra helst på externa så aaaaalla kan få se :D
 

DeletedUser

Guest
Dalezzad

Öhhhh ja just ja... krig var det ja. Har ju vart lite mycket annat ett tag så man kan väl säga som så att vi har vart lite frånvarande. Men saknar du våra attacker så ska vi naturligtvis uppfylla din önskan Cribba.

Varken du eller någon annan i din stam har gjort mig orolig eller nervös tidigare, så varför skulle jag bli det nu? Ni får väl anfalla med vad ni vill, så länge jag har en by kvar så kan jag leda stammen tillsammans med mina vänner, och jag har nästan 10000 byar nu, så "JOBBA PÅ".

Det jag menar är, att ni borde fundera på vad detta kriget ger er i längden? Vad vinner ni eller förlorar ni på det? Vi byter byar ett tag tills barbarbyarna efter Stribe är slut, och vad tror ni händer sen?

Jultomten kommer på besök till GoW , eller?

Hehe ingen är ute efter att skrämmas heller. Sen att vi haft lite semester ett tag är väl inget att väcka sån uppståndelse över? Det var ju evigheter sen vi hade det så här lugnt, till och med år skulle jag tro så det tycker jag vi förtjänat. Eller det kanske är nåt annat som irriterar dig? Fel tid i månaden? Kvarskatt?
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Som utomstående granne till detta "krig" kan jag bara hålla med cribba att det troligen bara slutar med att någon annan stam kommer hugga in på någon av er. Allt hänger nog i slutändan på vilka som har flest vänner.
Byta byar i flera månader utan att det leder någon stans tröttar ju bara ut folk till ingen nytta.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Kvarskatt och för mycket Whiskey, kan ju vara en bidragande orsak förstås.

Fred har vi diskuterat tidigare med eran ledning men den verkar vara lite splittrad just nu och den högste (Yocci) vill ju inte, så alltså, ingen fred.

Denna tråden handlar inte om fred eller inte, den handlar om spelet som helhet och framtid.

Ett krig emellan 2 stammar som bara är ett krig på lågfart, där ingen kan nå några framgångar, är ju totalt värdelöst. De enda lösningen är att kanske , att eskalera den från någon sida och då innebär ju det att ni tar med er DVH mot oss eller vi tar med oss någon annan mot er?

Den stora frågan är om vi eller ni vill detta?

Denna tråd öppnade jag för att några av era spelare skryter med erat stora "framgångsrika " krig mot oss. Jag medger att ni har tagit mer byar än oss, och det skall ni ha all heder av. De flesta av era spelare är duktiga och skickliga och ni förtjänar den positionen ni har i rankingen, fullt ut. Du Sherekhan är ett tydligt exempel på detta, en fullvärdig motståndare. Ni är många fler än dig, så ..."hatten av från oss".

Men så överlägsna är ni väl inte att ni håller på att besegra oss? Det måste ni väl ändå medge och ge oss lite credit för det motstånd som vi ger er?;)
 

DeletedUser

Guest
Ni har 50 tusen andra byar nära er att köra på:p. Där kommer ni ha ett krig på högfart :D
 

DeletedUser

Guest
Ja visst är det så. Ni har även Ni många värdiga krigare och det är ett rätt tröttsamt krig emellanåt. Tycker väl inte vi kommer så där extremt mycket framåt men känns inte som vi anstränger oss så mycket för stunden. Era attacker som går i murarna känns ganska tillfredsställande. Men kanske är det så att det är dax för en fred överlag på V3 snart. Vore ju faktiskt rätt ovanligt i alla fall i denna krigshärjade värld. ;)
 
Topp