v3 prestanda of suck

DeletedUser

Guest
Servern suger getpung. Inget snack om saken.
Ibland krävs det mirakel för att få till tajmade attacker.

/x

och när man väl får det så ploppar det upp en ruta om radion som man måste klicka på fortsätta för att kunna fortsätta klicka
 

DeletedUser

Guest
njae, jag har alltid den där förbaskade reklamen avstängd och ändå ser jag tider på över 10k ms när det är som värst.. blivit värre och värre på sistone också.

edit: nu gick nog servern ner också, mitt i natten med minimibelastning :( suck..

edit2: näfan den lever, superbra ping och allt: genererades på 215667ms Servertid: 4:49:28

måste fan vara nytt rekord alltså..

undra om vi nånsin får en bra fungerande v3server överhuvudtaget :/

Jag med. Kör Firefox i stort sett reklamfritt överallt tack vare adblock, men skripten slöar antagligen ned hela servern.
 

DeletedUser

Guest
Jag med. Kör Firefox i stort sett reklamfritt överallt tack vare adblock, men skripten slöar antagligen ned hela servern.

Perhaps, vi kollade upp linan till servern idag och den är inte överlastad alls i alla fall så felet måste ligga på serversidan. 22% ligger lasten på så det finns gott om utrymme för trafik i alla fall..

Märkligt att vi inte kan få problemet löst dock. Servern är i princip ospelbar under vissa tider och har man otur och får en spik av megalagg mitt i kritiska anfall så förlorar man ibland hela anfallet, det är bara.. på ren svenska, dåligt. Att utföra större krig nu är en mardröm. Vet hur mkt problem det var när vi anföll ST t.ex, otroligt många anfall gick åt skogen bara pga servern. Ska inte riktigt vara på det viset men det verkar inte heller bli bättre alls.:(
 

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Fan vad trist att ens försöka hålla trupproduktionen konstant med sådana servertider... :mad: är ju nästan så man tappar sugen och funderar på att spela WOW istället ;)
 

nitlotten

Member
Reaktionspoäng
0
Åhhhh så börjar det igen. Har ju funkat ett tag nu men helt plötsligt ska det sega som satan...
 

DeletedUser

Guest
Hörde nått rykte om att alla spelvärldar ligger på serverar i det underbara landet deutschland och att de kör 2-3 världar på varje server. Så svenska värld 3 kan ligga på samma server som nåra andra större spelvärldar från .net eller nått. Därav överbelastning ibland.. Kanske borde damma av tyskakunskaperna lite och rikta whinet mot äran och hjältarnas land!
 

DeletedUser

Guest
Det kvittar i vilket land servern ligger, det ska inte ta 38 sec från det du klickat på en "knapp" tills det händer något.
 

DeletedUser

Guest
jo, om det ligger 3 fulla världar på en server så ska det nog vara så.
 

DeletedUser

Guest
Speciellt med tanke på att folk faktiskt betalar för det. Om alla hade spelat gratis hade vi fått ta vad vi får men nu...
 

DeletedUser

Guest
genererades på 4702ms Servertid

genererades på 6694ms Servertid:

genererades på 8109ms Servertid

Alla detta hände runt 21.00
 

DeletedUser

Guest
Jag tror fortfarande att det har med Javascript att göra. När det är som segast blinkar mina länkar. Tror det är något med skripten. Iofs kan det vara så att de inte laddas helt när servern är segare än kola och det är därför de strular, men jag lutar ändå åt att det är skriptens fel när servern laggar.

Tänk er själva 50K spelare vars javaskript skickar en massa begäran till servern.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror fortfarande att det har med Javascript att göra. När det är som segast blinkar mina länkar. Tror det är något med skripten. Iofs kan det vara så att de inte laddas helt när servern är segare än kola och det är därför de strular, men jag lutar ändå åt att det är skriptens fel när servern laggar.

Tänk er själva 50K spelare vars javaskript skickar en massa begäran till servern.

Om det hade med Javascript att göra hur förklarar man då att vi inte har dessa problem på V1, V2 och V4 ?

Utlysser för övrigt en gissningstävling:

Gåta: Den 02-24-2008, 10:07 PM startades denna tråd. Den 24 augusti kl.10:07 är det således halvårsjubileum och 02-24-2009, 10:07 är det helårsjubileum. När tror ni att Tribalwars kommer att ha löst problemet med "v3 prestanda of suck" ?

Svarsalternativ:

1. Absolut före halvårsjubileumet. Iofs har det inte synts till mycket förbättring på dom fem månaderna hittils men jag har på känn att dom verkligen lägger manken till nu.

2. Mnjae det verkar ju vara komplicerat det här med "datan" så efter halvårsjubileumet men i alla fall före helårsjubileumet. Det är klart att de försöker leverera en bra produkt till sina betalande kunder.

3. Efter helårsjubileumet förmodligen vilket år som helst, nånstans i häraden av när helvetet fryser till is eller när finland vinner melodifestivalen...hoppsan det har dom ju faktiskt gjort så mirakel inträffar uppenbarligen. Kanske får vi se ett här också.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Starta en till server med bara värld 3. Med tanke på hur många som betalar premium så borde inte det vara några problem.

Att dom inte har löst problemet på ett halvår visar att dom har ingen respekt för oss spelare. Dom vill bara åt oss premiumbetalanas pengar. Deras ovilja att lösa problemet är så stor att man blir så less.

Nu kräver jag, tillsammans med andra, ett riktigt svar från moderators som i sin tur ska ha fått det av programerarna som ska postas.

Jag vill då inte ha ett svar som det står .. "Lugn, vi vet vad problemet är, vi håller på att åtgärda det" för det är rent j*vla skitsnack.

Och för att citera en kompis, man blir så less så man vill "traina upp en cementsugga i mumindalen på dom".
 

DeletedUser

Guest
Bra sagt kära granne :)

Jag kommer inte att köpa ett enda premiumpoäng till innan det här är fixat. Har två månader på lager men om det inte är fixat efter det så får jag väl sluta eftersom ni inte verkar vilja ha kvar spelare på V3 :/
 

DeletedUser

Guest
genererades på 17978ms Servertid: 18:03:20


Detta va nog den värsta jag varit med om hitils alltså:S
 
Topp