v3 prestanda of suck

DeletedUser

Guest
Fan vilken lekstuge nivå det vart på denna tråd helt plötsligt??

Jaha ? Men då kanske du kan bidra med något konstruktivt så att probelemt löses då.

Försök förstå att folk är frustrerade av ett problem som inte löses och okunskap eller ointresse från ansvarigt håll att lösa det. Att påpeka bristerna i forumet är det enda sättet vi har att tala om vad vi tycker om det.

Försökte låta bli att betala premium ett tag som markering men om man krigar är det jäkligt svårt att ha en överblick på inkommande attacker så jag kröp till korset för att inte få byar bortnoblade. När kriget minskar i intensitet ska jag gå i dvala igen.

Spelar i V4 istället och njuter varje speltimme av en underbar prestanda. Är det inte konstigt att samma företag kan leverera en så bra produkt i V4 och en så [infoga valfritt kraftuttryck] eh... mindre bra produkt i V3 ?
 

nixu

Member
Reaktionspoäng
0
OM du Sätter dig och läser igenom dessa 19 sidor med exakt samma smörja så har jag för mig att det finns ett par uttalanden från Nino.. Kommer dock inte ihåg vad hans förklaring var. Visst det laggar. Men dom har liksom detta gratis för DIN skull för att DU ska kunna spela och ha roligt.. Tycker du att det inte är värt att betala premium för ett lagg på 3-4 sekunder gör inte det.. Men att sitta och hetsa folk för att dom ska bojkotta premium för att du tycker att dom inte gör sitt jobb riktigt..
DOM SITTER OCH FIXAR DET HÄR PÅ FRITIDEN UTAN ATT TJÄNA ETT SKIT FÖRUTOM DINA KLAGOMÅL!! Testa att ha hand om något sånt här själv så ska du få se på lagg..

Själv tycker jag att dom gör ett riktigt starkt jobb som håller igång detta på fritiden trots familj/arbete etc..
 

DeletedUser

Guest
@alias Vi programerar inte utan det sitter en gäng i tyskland och de får in de fel och förändrigar vi vill ha ha gjorda dessa delar de in i olika priotets grupper och försöker lösa de probem som finns. Inget fel är enkelt att lösa detta för löser du ett probem så kan du få 10 nya som i sin tur måste lösas. den senaste uppdateringen som blev har vad jag förstått från många som har haft problem så har dessa försvunnit. Nu tog jag ner servern i går tror jag det var pågrund av tiderna inte stämde och därför var den offline i ca 10 min medans jag höll på med det. När detta gjordes så hade jag en ping till serven i stora hela på ca 40 ping. och tror du det är så enkelt att fixa en bug så sök till ett företag som gör spel och tala om för dessa hur de skall programera. de kan uppgradera i 10 patcher men vissa fel är svåra att få bort.

post bump! read or die =)
 

DeletedUser

Guest
OM du Sätter dig och läser igenom dessa 19 sidor med exakt samma smörja så har jag för mig att det finns ett par uttalanden från Nino.. Kommer dock inte ihåg vad hans förklaring var. Visst det laggar. Men dom har liksom detta gratis för DIN skull för att DU ska kunna spela och ha roligt.. Tycker du att det inte är värt att betala premium för ett lagg på 3-4 sekunder gör inte det.. Men att sitta och hetsa folk för att dom ska bojkotta premium för att du tycker att dom inte gör sitt jobb riktigt..
DOM SITTER OCH FIXAR DET HÄR PÅ FRITIDEN UTAN ATT TJÄNA ETT SKIT FÖRUTOM DINA KLAGOMÅL!! Testa att ha hand om något sånt här själv så ska du få se på lagg..

Själv tycker jag att dom gör ett riktigt starkt jobb som håller igång detta på fritiden trots familj/arbete etc..

Jag har läst igenom dom här sidorna, har skrivit ett antal av inläggen på dom också. Det är något som du förmodligen sett om du bemödat med att läsa mina och Ninos m.fl:s inlägg. Problemet är att varken han eller någon annan gett någon förklaring som går att förstå. Var snäll och läs lite innan du ger den här typen av upprörda kommentarer så blir tonen i forumet trevligare.

Men för att du ska få en bättre inblick i det kan du läsa nedanstående:
---------------------------------------------------------------------------
Det har idag gått 21 dagar sedan Mergatroid skapade denna tråd och problemen som han påtalade hade då pågått ett bra tag. Under dessa 21 dagar har följande besked getts:


"2008-02-24, 21:46 "Vi vet om problemet och jobbar på det så va lungna"

2008-02-27, 16:39 "Bara v3 som har problem. Men nästa uppdatering skall nog förbättra de en del hoppas vi på."

2008-02-28, 00:52 "de håller på att programera om delar om jag inte missminner mig för mycket. så förhoppningsvis blir det bättre efter nästa patch"

2008-03-06, 20:03 "De beror mycket på databasen och hur mycket folk som befinner sig på den och utför olika kommando."

2008-03-11, 10:42 "Då vi i otaliga forum och tickets talat om detta att programerana håller på med att fixa detta"

2008-03-12, 19:27 "vet du vad som pågår det är mer än den svenska v3 som är så här"

2008-03-12, 20:11 "nej hade vi vetat så hade vi sagt de har ju sagt ett datum och det höll de inte utan kan ju bara anta att de inte är färdiga med den"

Felsökningen ser ut att vara komplicerad då det ibland är nästa uppdatering som ska lösa problemet, ibland är belastningen på databasen, ibland endast svenska värld 3 som har dom här problemen och ibland mer än den svenska värld 3 som har problem.
"
---------------------------------------------------------------------------


Du hade också (om du läst igenom) sett i ett av mina inlägg att jag har haft hand om betydligt större och komplexare datorsystem än vad tribalwars är. Jag vet så att säga vad jag pratar om när det handlar om felsökning i stora datormiljöer.

T.ex skrev jag ett råd till dem i felsökningsarbetet
---------------------------------------------------------------------------
"Nu har jag inte någon insyn i arbetet i Tyskland men av det ni skrivit får man intrycket(möjligen felaktigt) att felsökningsarbetet bedrivs ostrukturerat.

Tyskarna verkar t.e.x inte ha infört något stop för nya features medan felsökning pågår. Istället ser det ut som de inför nya versioner med ny kod vilket är ett generalfel vid felsökning. Implementation av nya programvaruversioner brukar i normalfallet stoppas tills dess att allvarliga prestandaproblem åtgärdats.

Risken med att införa ny kod och nya features är att man stökar till det ännu värre för sig och till slut vet man varken in eller ut. Det är då beskedet till kunderna brukar vara "Det löser vi med nästa version" d.v.s man vet egentligen inte vad man gör utan man skjuter blint och hoppas."

---------------------------------------------------------------------------

Avslutningsvis: Jag hetsar inte folk att göra vare sig det ena eller det andra, utan framför bara en åsikt vilket är syftet med ett forum. Sen är det möjligt att dom som gör det här jobbar oavlönat på fritiden men om det är så vad går isåfall våra premiumpengar till och var går inkomsterna från den reklam som visas ? Bara ut i tomma luften eller ?

Du är möjligt att du bara har 2-3 byar eller nåt sånt och därför inte ser problemet men i storkrig med sekundsynkning så är det här ett problem och ett spel man lägger ned mycket tid på vill man ska avgöras på ett sjysst sätt under givna förutsättningar, inte att man ska förlora spelet på att servrarna krånglar.

Tycker det är jäkligt trist att det inte har hänt nåt men som sagt jag har i praktiken gått i dvala på V3 och spelar på V4 istället och DÄR sköter dom det utmärkt något som jag också nämnde i min postning ovan. TW-folket ska som alla andra ha beröm när de gör saker bra men får faktiskt också acceptera kritik när de gör saker dåligt.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jaha ? Men då kanske du kan bidra med något konstruktivt så att probelemt löses då.

Försök förstå att folk är frustrerade av ett problem som inte löses och okunskap eller ointresse från ansvarigt håll att lösa det. Att påpeka bristerna i forumet är det enda sättet vi har att tala om vad vi tycker om det.

Försökte låta bli att betala premium ett tag som markering men om man krigar är det jäkligt svårt att ha en överblick på inkommande attacker så jag kröp till korset för att inte få byar bortnoblade. När kriget minskar i intensitet ska jag gå i dvala igen.

Spelar i V4 istället och njuter varje speltimme av en underbar prestanda. Är det inte konstigt att samma företag kan leverera en så bra produkt i V4 och en så [infoga valfritt kraftuttryck] eh... mindre bra produkt i V3 ?

Tyvärr så börjar V4 bete sig som V3 gjorde i början när dessa problem började där. Så detta handlar om en ordentlig bugg någonstans.
Dock kan man inte gnälla på dem som är moddar här.
Dock tror jag de skall se över JAVA scripten t.ex. då jag misstänker att det är en stor tjuv i dramat.
 

DeletedUser

Guest
Tyvärr så börjar V4 bete sig som V3 gjorde i början när dessa problem började där. Så detta handlar om en ordentlig bugg någonstans.
Dock kan man inte gnälla på dem som är moddar här.
Dock tror jag de skall se över JAVA scripten t.ex. då jag misstänker att det är en stor tjuv i dramat.

Då är vi två som misstänker JAVA-scripten!

Moderatorerna ska ha en stor eloge för att de jobbar gratis för vår skull. OK, ibland har jag fått varningar som jag inte förstår men de gör så gott de kan för att hålla ordning och jag är tacksam för vad de gör för min och alla andras skull.

Det är inte där problemet ligger, utan hos dem som håvar in pengarna utan att lösa problemet. Om man är missnöjd med produkten tycker jag att man gör helt rätt som slutar betala för den. (Jag uppmanar dock inte till bojkott men varför ska man betala för en tjänst som nästintill är obrukbar?) Om missnöjda kunder slutar betala för produkten kanske leverantören ser till att göra den bättre så att folk är villiga att betala igen?
 

nixu

Member
Reaktionspoäng
0
Detta skrevs idag av Nino..

Nino
Community Manager TW.se




Reg.datum: May 2007 #28 Idag, 01:09 PM Topp
Vi jobbar på att lösa det. Tyvärr är de något fel vi inte kan hitta på v3 som orsakar dessa problem ganska ofta. Men vi försöker lösa dem så fort jag blir medveten om det. De har pågått ett par dagar nu fast de skall vara löst strax så att den går lite snabbare igen.

Är på semester därav kan de ta lite tid för mig att reagera.
 

DeletedUser

Guest
Har jag fått en hjärnblödning (det flyger mycket spån härinne, så det är troligt), eller sade han att det har hållit på ett par dagar? Det har väl hållit på i veckor, minst?
 

DeletedUser

Guest
Har jag fått en hjärnblödning (det flyger mycket spån härinne, så det är troligt), eller sade han att det har hållit på ett par dagar? Det har väl hållit på i veckor, minst?

prova ett halvår eller så ;)
tråden startades 02-24-2008, 10:07 PM


genererades på 5278ms Servertid: 21:07:04:mad::mad:
 

DeletedUser

Guest
och där kom den upp igen.. wtf is going on :( missade skick igen pga serverhelvetet.. suck
 

DeletedUser

Guest
hur kommer de gå nu då?

när Nod vs st, st2, bf, std, corian, ... ja alla desa krig drar igång.

lagg2000.com
 

DeletedUser

Guest
Tycker det har gått rätt bra faktiskt! Det har inte laggat speciellt mycket med tanke på allt som händer. Antingen måste de ha fixat problemet eller så går spelarna bara och känner på varandra än så länge.
 

nitlotten

Member
Reaktionspoäng
0
Stäng ner servern och för över datan till en annan server för nu går det segt nästan hela tiden...
 
Topp