Jag tänker kanske fel här, men det kommer massa exempel på hur man tidigare kunde anfalla samma mål/assistera samma spelare efter 24 timmar, de 24 timmar som nu förlängts till tre veckor.
Men, redan tidigare var det 24 timmar som gällde
efter att den delade anslutningen upphört att gälla. Delar man anslutning med nån i familjen, måste det ju betyda att man avslutar delningen, och en av parterna kopplar upp sig någon annanstans/på annat sätt i 24 timmar för att det ska vara riktigt enligt den regeln. Och eftersom det satt en spärr som gjorde att delningen inte kunde tas bort förrän tre dygn efter att man lagt in den, är det ju inget man orkar trixa med hur mycket som helst.
Bor man i samma hushåll var det svårt med den här regeln redan innan, men hur många har det varit som faktiskt orkat ta bort den anslutning man delar hemma, koppla upp sig på annat sätt i 24 timmar för att kunna skicka anfall/assist, för att sen lägga in sin delade anslutning igen. De flesta bor ju där dom bor, går i samma skola, jobbar på samma jobb, även efter de 24 timmarna har passerat, och blev ju ändå tvingade att lägga in delningen igen för att kunna koppla upp sig på samma nät. Klart att det gått att trixa till, men är det verkligen varit nåt som majoriteten av de som delar nät orkat göra?
Visst är tre veckor alldeles för länge, men samma regel har ju funnits på andra servrar ett tag, och varför skulle den inte funka här om den fungerar där? Så unika är vi väl knappast? Och att förändringen skulle vara så stor som det målas upp här, det tror jag inte riktigt på. Det var ett problem redan innan, även för spelare som inte försökte kringgå reglerna, utan bara är tvungna att dela anslutning. Det enda som egentligen försvinner, är möjligheten att ta bort anslutningen, logga in nån annanstans i 24 timmar, skicka anfall/assist, och sen sätta delad anslutning igen. Det känns inte som nåt jag skulle orkat strula med särskilt ofta i alla fall... iofs, jag kanske bara är lat...