TW.se Regler.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Vill bara hålla med om att 24h är mycket mer rimligt. Ska man inte kunna spela tillsammans med familjen. De som fuskar är ändå ett fåtal och även om jag hade 10 konton och skickade off från så är det inte så stor skillnad som om 10st separata spelare skickar mot en by visst är det lättare att koordinera om man sitter på alla konton själv men det gör bra liten skillnad. Detta förstör mer än det gör nytta
 
Reaktionspoäng
0
Även 24 timmars regeln suger fett. Även den bör skrotas helt, liasom är man två individer som spelar så ska man inte begränsas för att man bara "delar lina", det är ju inget större problem för en initierad att kolla om det är två olika datorer som är på linan.

3 veckors regeln är helt vansinning för en del, och då så infinner sig frågan för den som blivit drabbad av den, "ska jag ens överväga att fortsätta"? För min del så är frågeställningen redan avgjord..
 

DeletedUser

Guest
Vill bara hålla med om att 24h är mycket mer rimligt. Ska man inte kunna spela tillsammans med familjen. De som fuskar är ändå ett fåtal och även om jag hade 10 konton och skickade off från så är det inte så stor skillnad som om 10st separata spelare skickar mot en by visst är det lättare att koordinera om man sitter på alla konton själv men det gör bra liten skillnad. Detta förstör mer än det gör nytta

Håller helt med.
 

Goblin thor

Vinnare av Värld 5
Reaktionspoäng
0
För mig som har delat internetuppkoppling med min broder nu i snart 3-4 år har det aldrig varit några större problem när det var 24h som gällde...

Men nu när det har gått över till 3 veckor så har det hela gjort att man inte kan samverka i en stam tillsammans på ett bra sätt.

Tex. innan kunde man ta bort internetuppkopplingen över en helg medans man var hos en bekant över helgen och brodern var kvar hemma. Så då kunde man sedan på lördagen/ söndagen skicka trupper till honom och/ eller attackera ett gemensamt mål.

Men nu när denna 3 veckors regel har detta blivit en omöjlighet dessvärre..

håller med :mad:
 
Reaktionspoäng
0
Ja detta var det mest värdelösa jag hört på länge. Snacka om att totalt förstöra för de familjer som faktiskt lirar ihop och har skoj här. 24 timmar gör det klurigt när man är med i samma stam. 3 veckor är bara löjligt.
Och för att det då ska fungera med att andra är kö och andra deffar medspelare då måste alltså vi som delar internet anslutning spela på världar som värld 11 där man kan vara 120 personer i en stam och dessutom verkligen ta in alla dessa 120 personer. Där sprack den gemenskapen och sammanhållningen man skapar i en mindre stam.

Att vi köper premium för flera hundra i månaden i familjen för att som det så fint heter hjälpa till att utvecka tw. Till vad? Den här smörjan som direkt vänder sig emot oss familjer? Nej det blir till att allvarligt fundera på om det här med inno game är något för familjer i fortsättningen om denna regel är spikad.
 

DeletedUser

Guest
Jag instämmer i kritiken. Jag delar själv inte nät (ännu, men snart gör jag det i skolan) med andra som jag spelar TW med. Men jag spelar med flera andra som bor ihop etc. Detta är absurt, regeln stoppar mig inte från att plocka ihop 7 konton under en kväll och skicka en offensiv på egen hand, men den stoppar mig från att spela TW med min klasskompis...
 

DeletedUser

Guest
Skrota 3-veckorsregeln!

Det är TRIBAL wars vi spelar. De som delar lina kan ju inte hjälpa sin stam. Som det är nu så borde väl ingen stam ens ta in spelare på samma lina, det sänker ju bara stammen. Så den här regeln sinkar ju inte bara fuskare, utan förstör för långt fler hederliga spelare och hela deras stammar.

Kom ihåg att de flesta betalar för premium. Några av dessa delar lina, men kommer inte vilja fortsätta pga att man inte kan spela spelet fullt ut. Jag har hört flera som kommer sluta och det leder till minus i kassan, så lyssna på era spelare.

Sedan kan man ju diskutera uttrycket "koordinerade kommandon". Hur sjutton kan man kalla två attacker med mer än 24h mellan för koordinerade???

Och... sluta fuska, det förstör för alla!:mad:
 

DeletedUser

Guest
om jag inte har fel så slutar det bara mer och mer folk för att innogames förstör spelet mer och mer för några månader sen var det 33000 spelare i denna server nu är det endast 25000!
en minskning med 8000 om jag inte har fel detta är för att ni höjde prem(tror jag)
vill ni förlora ytterliggare några tusen spelare för denna regel?

det påverkar självklart inte mig men i framtiden kommer det säkert att göra det om ja spelar från mitt jobb eller något.
som tur har så spelar jag inte från skolan just av 24h anledningen och nu blir det ännu större anledning att inte spela från skolan med en 3veckors!
 

DeletedUser

Guest
Ni får tyvärr vänta ett tag till på ett officiellt uttalande från oss i ledningen.
 

Byhövdingen

Member
Reaktionspoäng
0
Det borde finnas regler kring hur många konton man får ha.eller något annat bör göras åt att man kan kringå regler(då menar jag regeln 1 konto 1 värld)
Gör man 10konton kan man lätt och utan att bryta reglerna spawna 20 byar var 5:e dag på en värld. Det är mycket simpelt och man bryter inga regler.
Jag vet inte om någon gjort/gör det men att man kan kringå reglerna är väldigt dåligt.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Det borde finnas regler kring hur många konton man får ha.eller något annat bör göras åt att man kan kringå regler(då menar jag regeln 1 konto 1 värld)
Gör man 10konton kan man lätt och utan att bryta reglerna spawna 20 byar var 5:e dag på en värld. Det är mycket simpelt och man bryter inga regler.
Jag vet inte om någon gjort/gör det men att man kan kringå reglerna är väldigt dåligt.

Finns regler på hur många konton man får ha på en värld, siffran ligger på 1 av vettiga anledningar.

Gör man 10 konton på på en värld så får man skylla sig själv om man åker dit för dubbel konto regeln och man bryter mot regler om man gör detta.

Att kringå regler är i regel dumt och man bör akta sig för det, men en del regler som dem nu har uppdaterat t.ex. delad IP regel hindrar många familjer att spela tillsammans, det är det spelet går ut på.

Ska vi som spelar med familj behöva skaffa extra nätverk för att få kunna lira med varandra och anfalla gemensamma mål?
 

Byhövdingen

Member
Reaktionspoäng
0
Finns regler på hur många konton man får ha på en värld, siffran ligger på 1 av vettiga anledningar.

Gör man 10 konton på på en värld så får man skylla sig själv om man åker dit för dubbel konto regeln och man bryter mot regler om man gör detta.

Att kringå regler är i regel dumt och man bör akta sig för det, men en del regler som dem nu har uppdaterat t.ex. delad IP regel hindrar många familjer att spela tillsammans, det är det spelet går ut på.

Ska vi som spelar med familj behöva skaffa extra nätverk för att få kunna lira med varandra och anfalla gemensamma mål?

tja men har man 10konton kan man var 5:e dag logga in på en värld en efter en med kontona och göra en ny by därefter avsluta kontot och det står inget i reglerna om att det inte är tillåtet.
 

DeletedUser

Guest
tja men har man 10konton kan man var 5:e dag logga in på en värld en efter en med kontona och göra en ny by därefter avsluta kontot och det står inget i reglerna om att det inte är tillåtet.

Att avsluta ett konto tar tid, det är fortfarande aktivt medan det är "under borttagning". Så det är ingen ursäkt.
 

Byhövdingen

Member
Reaktionspoäng
0
Att avsluta ett konto tar tid, det är fortfarande aktivt medan det är "under borttagning". Så det är ingen ursäkt.

hade en supporter som rekommenderade mig till att avsluta kontot och göra ett nytt en gång. Så antog att det var tillåtet
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Orkade inte läsa igenom hela tråden, så jag skriver ett inlägg. Den där regeln om 3 dagar eller framförallt 3 veckor är helt idiotiskt. På grund av detta har två av våra både bästa, äldsta och största spelare slutat. Dom är ett par och kan inte köra tillsammans. Självklart ligger dom vägg i vägg med varandra in game och på så sätt kan dom inte samarbeta, trots att dom borde göra det.

Jag känner även folk från andra världar som blir tvungna att sluta, jag hoppas ni ser problemet med detta mer än det positiva. Vad är värst, att ett par nybörjare som inte kan låta bli att fuska, fuskar, eller att ett gäng duktiga rutinerade spelare som lagt både tid och pengar på spelet slutar?

Drabbar er ju både ekonomiskt och vi andra drabbar det otroligt hårt.

Detta är ett krigsspel, jag ser inget illa om stammar skulle ha träffar och lana 30 pers på samma nätverk. Är ju bara kul att dom lägger ner tiden.

Samma med familjer/par, dom har en fördel, dom kan kontakta varandra 24/7, men det är ju bara en rolig fördel. Nej regeln är helt idiotisk. Förstår inte syftet med det, framför det negativa.

Sänk/Ta bort regeln!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag tänker kanske fel här, men det kommer massa exempel på hur man tidigare kunde anfalla samma mål/assistera samma spelare efter 24 timmar, de 24 timmar som nu förlängts till tre veckor.

Men, redan tidigare var det 24 timmar som gällde efter att den delade anslutningen upphört att gälla. Delar man anslutning med nån i familjen, måste det ju betyda att man avslutar delningen, och en av parterna kopplar upp sig någon annanstans/på annat sätt i 24 timmar för att det ska vara riktigt enligt den regeln. Och eftersom det satt en spärr som gjorde att delningen inte kunde tas bort förrän tre dygn efter att man lagt in den, är det ju inget man orkar trixa med hur mycket som helst.

Bor man i samma hushåll var det svårt med den här regeln redan innan, men hur många har det varit som faktiskt orkat ta bort den anslutning man delar hemma, koppla upp sig på annat sätt i 24 timmar för att kunna skicka anfall/assist, för att sen lägga in sin delade anslutning igen. De flesta bor ju där dom bor, går i samma skola, jobbar på samma jobb, även efter de 24 timmarna har passerat, och blev ju ändå tvingade att lägga in delningen igen för att kunna koppla upp sig på samma nät. Klart att det gått att trixa till, men är det verkligen varit nåt som majoriteten av de som delar nät orkat göra?

Visst är tre veckor alldeles för länge, men samma regel har ju funnits på andra servrar ett tag, och varför skulle den inte funka här om den fungerar där? Så unika är vi väl knappast? Och att förändringen skulle vara så stor som det målas upp här, det tror jag inte riktigt på. Det var ett problem redan innan, även för spelare som inte försökte kringgå reglerna, utan bara är tvungna att dela anslutning. Det enda som egentligen försvinner, är möjligheten att ta bort anslutningen, logga in nån annanstans i 24 timmar, skicka anfall/assist, och sen sätta delad anslutning igen. Det känns inte som nåt jag skulle orkat strula med särskilt ofta i alla fall... iofs, jag kanske bara är lat... :D
 

DeletedUser

Guest
fick man inte har mer än 1 konto om man inte gjorde något på det enna utan att gå med i en stam och skicka brev osv:confused:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp