TW.se Regler.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Jadu Gaffel, det vore skoj om man fick se alla ändringarna som sketts på förhand :/ Inte bara "förtydligande" bakom reglerna som du satt på vissa utav dem.

Vad exakt är det som kommer förtydligas i paragraf nummer 4-11, är det några vitala förändringar eller små förtydliganden men samma regler?
 

DeletedUser

Guest
Jadu Gaffel, det vore skoj om man fick se alla ändringarna som sketts på förhand :/ Inte bara "förtydligande" bakom reglerna som du satt på vissa utav dem.

Vad exakt är det som kommer förtydligas i paragraf nummer 4-11, är det några vitala förändringar eller små förtydliganden men samma regler?

Ska utöka beskrivningen, det är samma regler. Kanske enstaka ord som bytes ut för att skapa en tydligare bild, that's all. :)
 

DeletedUser

Guest
Ok, då får jag tacka för ett snabbt och informativt svar, återkommer om det dyker upp fler frågor i ärendet :)

Tar bort de här inlägget sen, men måste kläcka ur mig när du ändå är vaken.

Är det något mer i tråden som skulle kunna förklaras bättre? Eller något du spontant undrar över som inte framgår i inlägget?

Det är ju inte detaljerat, såklart, men det blir det när dem lanseras, det är ingen bomb men vill informera i god tid.
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Jadu Gaffel,

Nya paragrafen:
§3) Delad internetanslutning

Förtydligad och tiderna är nu satta som på de övriga ländernas riktlinjer.

Vad exakt innebär de nya tiderna i detta sammanhang?


Gamla paragrafen:
Paragraf §2 - Anfall över flera världar.

Paragrafen som infördes sedan tidernas begynnelse ersätts helt utav en ny regel, därför tas denna helt ur bruk.

Det blir alltså fritt fram att anfalla andra spelare över världar. Vi är fullt medvetna om att detta kan komma att innebära en hel del problem för er spelare, vilket är oerhört beklagligt. Nu är det bestämt att inför framtiden, får spelare som vill glömma gammalt groll till en ny värld skapa ett helt nytt konto... (eller fortsätta med sitt huvudkonto, såklart).

Nya paragrafen:
§2) Proxy

Det är under inga omständigheter tillåtet att använda sig utav proxy på TribalWars.se.

Förebyggande syfte. Spelare som inte har något att dölja, behöver inte använda sig utav proxy. Spelare som använder proxy, efter datumet ovan, kommer att stängas av. Spelare som använder sig utav proxy må vara de som vill spela från jobb/skola eller dylikt, men vi är ute efter ett rättvist spel och de som missbrukar detta verktyg i syfte att fuska, är spelare som vi inte vill ha på våra servrar.

Tas reglerna om anfall över världarna bort helt och hållet eller vad händer med den regeln?



Nya paragrafen:
§1) En spelare - Ett konto

Det ska vara smidigt och effektivt att dela ett konto med flera spelare, för all del. Det har ju sina risker och lika så (mestadels) positiva effekter, så vi kommer inte att bekämpa denna utveckling. För att hålla spelet rättvist, har vi satt riktlinjer för vad som gäller vid co-playing. Somliga känner igen dessa punkter, andra kanske läser dem för första gången i sin TW-karriär, oavsett så är detta tänkt att informera er.

Notera det fetstilta, vad är det för riktlinjer ni satt upp rörade co-playing?

Har jag tillstånd att sova nu eller ska du ha fler frågor besvarade medans jag ändå är vaken? ;)
 

DeletedUser

Guest
Jadu Gaffel,

1. Vad exakt innebär de nya tiderna i detta sammanhang?

2. Tas reglerna om anfall över världarna bort helt och hållet eller vad händer med den regeln?


3. Notera det fetstilta, vad är det för riktlinjer ni satt upp rörade co-playing?

Har jag tillstånd att sova nu eller ska du ha fler frågor besvarade medans jag ändå är vaken? ;)

1. Tiderna ska göra det lättare för folk som delar internetanslutning/lanar att veta vad det är som gäller.

Nu kan man kort och gott sammanfatta det hela med 72 timmar ~ 3 dagar.

Längre tid än så = Skriv in er på delad internetanslutning, annars kan det straffa sig hårt... och det vill ju ingen.


2. Den tas bort helt. Från och med dagen då proxyregeln sätts i bruk, tas den bort officiellt.


3. Inget avancerat. Kan också sammanfattas kort och gott med:
Det är förbjudet att vara mer än en person inloggad på ett och samma konto samtidigt.

Hoppas det var svaren du sökte, annars får du ropa till. :)
 

DeletedUser

Guest
1. Tiderna ska göra det lättare för folk som delar internetanslutning/lanar att veta vad det är som gäller.

Nu kan man kort och gott sammanfatta det hela med 72 timmar ~ 3 dagar.

Längre tid än så = Skriv in er på delad internetanslutning, annars kan det straffa sig hårt... och det vill ju ingen.


2. Den tas bort helt. Från och med dagen då proxyregeln sätts i bruk, tas den bort officiellt.


3. Inget avancerat. Kan också sammanfattas kort och gott med:
Det är förbjudet att vara mer än en person inloggad på ett och samma konto samtidigt.

Hoppas det var svaren du sökte, annars får du ropa till. :)



Det är ju inte roligt när man sitter i sin skola och har en kompis is skolan som spelar TW då tar det 3dagar innan man kan skicka resurser till han. Nej det är inte rätt. Och man orkar inte sätta upp ´´delad internett anslutning för man vet heller inte hur många som spelar i skolan jag vet bara han men det finns kanske fler. Nej den regeln ska vara mer bra.
 

DeletedUser

Guest
Det är ju inte roligt när man sitter i sin skola och har en kompis is skolan som spelar TW då tar det 3dagar innan man kan skicka resurser till han. Nej det är inte rätt. Och man orkar inte sätta upp ´´delad internett anslutning för man vet heller inte hur många som spelar i skolan jag vet bara han men det finns kanske fler. Nej den regeln ska vara mer bra.

Det är fortfarande 24 timmar som gäller på resursskickande och så, 72 timmar (3 dagar) gäller endast från när det är bestraffningsbart att MEDVETET dela internet anslutning utan att meddela via text-fältet.

Jag har spelat TW i skolan, garanterat med många andra (bland annat ett antal i min klass) och det har aldrig varit några problem varken med delad internet eller något annat, så det är ingen fara :)
 

DeletedUser

Guest
Tack för att ni nämner detta i förväg, men jag har en fråga vad är en "proxy"
Skälv har jag haft oturen att hitta fiender på samma nät :(
Men jag kan leva med de
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Det här med co-spelande. Det är en av de saker som håller på att döda *******, då traditionella en spelare per kont ej klarar av att spela längre då de kan vara hur många som helst och vaktar kontot dygnet runt. För mig är co-spelande höjden av orättvisa. Tillåtelse att co-spela borde per automatik ge alla andra rätt till sovläge!
 

DeletedUser

Guest
§8) Kontoförsäljning & Pushing


Det är inte tillåtet att spela konton för kommersiella bruk. Det är inte tillåtet att sälja, köpa eller erbjuda konton, byar eller resurser. Handel som inblandar mer än en spelvärld är också förbjuden. Konton som skapas/används för att pusha andra konton kommer att bli avstängda.


  • Det är förbjudet att sälja, köpa eller erbjuda konton eller ett fragment av ett konto (Resurser, Byar, Trupper...) på Tradera, Ebay eller andra medium.
  • Det är förbjudet att erbjuda resurser för pengar eller premiumpoäng.
  • Det är förbjudet att byta resurser mellan spelvärldar (Ex, ge resurser i värld 1 mot resurser i värld 2).
  • Det är förbjudet att erbjuda eller acceptera personliga allianser för premium poäng.
  • Om du bestämmer dig för att sluta spela så får du inte fortsätta spela ditt konto bara för att pusha ett eller flera andra konton. Användning av permanent (eller byte av) kontoövervakare kan sluta med att huvudkontot av kontoövervakarens konto blir avstängt.
  • Konton som blir internadlade och gett klara besked på att de skall sluta får inte expandera, oavsett vad. Med det menas; Bygga upp byggnaderna och bygga trupper.
  • Det är tillåtet att ge bort upp till 10 % av sina byar av taktiska skäl. Spelaren ska informera supporten om aktionen, och om detta inte görs så går det under pushing. Man får inte ge bort ytterligare byar av taktiska skäl innan samma byar eller motsvarande poäng har återtagits.


kom på det nu, är det en gång för framtid och ingen mer gång?

ex. om spelare A ger bort byar till B, kan spelare A skänka en gång till efter en vecka/månad o.s.v. eller är det en gång för all framtid som det hände att spelare A skänkte till B?

sen en annan sak om Spelare A skänker sitt konto till spelare C, kan denne skänka byar av taktiska skäl med till B?
 

DeletedUser

Guest
Om man alltid använder proxy? Är de ändå förbjudet, menar ska någon vara tvungen och stänga av sin proxy bara för spela TW?
 

DeletedUser

Guest
§8) Kontoförsäljning & Pushing

kom på det nu, är det en gång för framtid och ingen mer gång?

ex. om spelare A ger bort byar till B, kan spelare A skänka en gång till efter en vecka/månad o.s.v. eller är det en gång för all framtid som det hände att spelare A skänkte till B?

sen en annan sak om Spelare A skänker sitt konto till spelare C, kan denne skänka byar av taktiska skäl med till B?


Fråga 1. En gång, sedan: "...Man får inte ge bort ytterligare byar av taktiska skäl innan samma byar eller motsvarande poäng har återtagits.".


Fråga 2. Nej. Spelare A får ge bort byar av taktiska skäl igen NÄR denna spelare har återtagit de byar/motsvarande poäng som han/hon gav bort vid första tillfället.


Fråga 3. Samma procedur. Ja det är möjligt att göra så, men att inte rapportera det till oss i supporten gör att det ses som pushing.
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Proxyserver...
skulle vilja att ni förtydligade att det gäller anonymtjänsterna. För har du vanlig modemuppkoppling via telia så kopplas man upp via ej anonym proxy. Jag antar att ni menar att de som fortfarande har modemuppkoppling är tillåtna att spela, eller..
 

DeletedUser

Guest
får man spela två eller fler på ett konto?

Ja. §1, co-playing är det du syftar på. :)


Proxyserver...
skulle vilja att ni förtydligade att det gäller anonymtjänsterna. För har du vanlig modemuppkoppling via telia så kopplas man upp via ej anonym proxy. Jag antar att ni menar att de som fortfarande har modemuppkoppling är tillåtna att spela, eller..

Precis, du är helt rätt på det. Ska skriva till att det är tjänsten (proxy) i syfte att göra sig själv anonym som är förbjuden.
________________________


För att göra en ordentlig förklaring om denna proxyregel, ska jag nu gå igenom alla de punkter som kan tänkas dyka upp.

Detta är förbjudet:
Vi väljer att sätta en regel mot verktyg som gör dig anonym inför våra system. Där finns flera saker att ha i åtanke då.

1. VPN = VPN används för att maskera IP bl.a.
http://sv.wikipedia.org/wiki/VPN

2. Proxy = ...att dölja eller byta identitet på internet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Proxy

Alla verktyg i samband med proxy som maskerar ditt IP, är strängt förbjudet.

Speciella fall:
Mobilsurf. Många har idag fri surf med en 3G mobil, inget konstigt, men även dessa har en webbläsare (Android/iPhone) som har sina unika uppgifter. Spelar själv Tribal Wars med mobilen, och det är inget konstigt i våra system. Har man en mobil och är trots det osäker på hur operatören valt att visa sitt nätverk, skiljer sig mellan operatörer nämligen, så kan man kontakta supporten och få ett svar på tal.

Bättre att vara på den säkra sidan och checka läget.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp