TW.se Regler.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Det här med proxy, ni kan väl omöjligt se om man använder det?

Är lite noobig, men VPN och proxy är väl inte exakt samma sak? Jo det utför väl samma typ av åtgärd men endock (?)

Bara undrar, har ingen användning för det, men blev lite fundersam.

Nej det är inte exakt samma sak, (väldigt snarlikt i alla fall) men dem syns bägge i våra system på ett speciellt sätt.
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Kommer tillbaka till 3 veckorsregeln, för den är på ett sätt orättvis..
sitter jag kö på ett konto och har även mitt konto, så kommer konto3 och vill internadla, idag attackerar jag då först med det ena, gör det klart med de byar jag ska ta, väntar karens tid och fortsätter sedan med andra kontot, men 3 veckor? En spelare som slutar vill gärna ge bort sina byar snabbt, men det görs nästan omöjligt med denna regeln.
 

DeletedUser

Guest
Kommer tillbaka till 3 veckorsregeln, för den är på ett sätt orättvis..
sitter jag kö på ett konto och har även mitt konto, så kommer konto3 och vill internadla, idag attackerar jag då först med det ena, gör det klart med de byar jag ska ta, väntar karens tid och fortsätter sedan med andra kontot, men 3 veckor? En spelare som slutar vill gärna ge bort sina byar snabbt, men det görs nästan omöjligt med denna regeln.

Tre-veckors regeln gäller bara fortsatt delad internetanslutning, inte KÖ om jag har förstått det rätt?

Annars kan man ju sä'tta nån som inte ska ha några byar av det kontot som KÖ?
 

DeletedUser

Guest
Kommer tillbaka till 3 veckorsregeln, för den är på ett sätt orättvis..
sitter jag kö på ett konto och har även mitt konto, så kommer konto3 och vill internadla, idag attackerar jag då först med det ena, gör det klart med de byar jag ska ta, väntar karens tid och fortsätter sedan med andra kontot, men 3 veckor? En spelare som slutar vill gärna ge bort sina byar snabbt, men det görs nästan omöjligt med denna regeln.

Nu pratar du om två regler, och blandar ihop dem samtidigt.

§4) Kontoövervakning
Medan en spelare kontoövervakar åt en annan spelare, så får inga interaktioner (anfall, leveranser, assistans, koordinerade anfall) ske mellan några av de konton som är övervakade på kontoövervakarens internetanslutning (det inkluderar vänner, familj eller kollegor på samma anslutning). Alla interaktioner är förbjudna tills 24 timmar efter att kontoövervakningen har avslutats.
Du får(kan) inte alltså inte anfalla konto3 överhuvudtaget från det konto du övervakar, om du anfaller från ditt egna konto.

Annars kan man ju sätta nån som inte ska ha några byar av det kontot som KÖ?

Regelrätt lösning, korrekt.
__________________________

När vi pratar om , glöm helt och hållet 3-veckorsperioden då. Den berör endast Delad Internetanslutning.
 

DeletedUser

Guest
Jag vill lyfta treveckors regeln i en egen diskussion eftersom den har sån sjukt stor inverkan på spelares spelupplevelse.
Regeln jag vill prata om är denna:
§3) Delad internetanslutning

Denna regel gäller för de som delar en dator eller ett nätvärk med en eller flera spelare. Ett delat nätverk kan vara ett hushåll, ditt jobb eller skola. Alla spelare som till sin vetskap delar internetanslutning reguljärt (för 3 dagar eller längre) skall lägga till varandra under "Inställningar -> Delad internetanslutning". Konton som övervakas behöver inte göra detta.

Om du bara tillfälligt delar samma internetanslutning (mindre än 72 timmar) behöver du inte lägga till andra genom den "delade internetanslutnings"-funktionen.

Om du har angett en delad internetanslutning, är du inte tillåten att utföra interaktioner med spelare som du delar internetanslutning med. Koordinering inom en treveckorsperiod är förbjuden om du delar internetanslutning. Detta innebär att det måste gå minst 3 veckor, efter tidpunkten från att det sista kommandot skickades, innan en annan spelare på samma internetanslutning kan skicka nya (koordinerade) kommandon.

Tidigare har gällande regelverk handlat om den mer rimliga tidsrymden 24timmar, nu har detta ändrats till tre veckor.
Detta har gjort att de par som spelar TW-Tillsammans och de föräldrar som spelar med sina barn har fått det väldigt mycket jobbigare att spela.
Du kan inte längre skicka rens ut i rimmen för att se till att ditt barn får nya bra farmer, du kan inte längre använda samma fejkscript som din partner och du kan inte ens deffa samma stammedlem som din partner assisterat.

Tidigare kunde man skicka ass till en stamkamrat och ett dygn senare låta din partner skicka deff utan att bryta mot några regler. Detta var ett helt klart rimligt tidsspann som alla kunde förstå.
Men tre veckor?
Tre veckor är en sån tid som gör att man helt måste sluta spela med folk man bor tillsammans med.


Det som är så fint med TW är att flera har det som ett familjenöjje. Man träffar nya vänner och binder nya kontakter med människor.
Det finns flera exempel på att par bildats genom det här spelet och sånt bör väll uppmuntras istället för att motverkas.

Jag har hört om flera par och barnfamiljer som nu funderar på att sluta spela enbart som ett resultat av den här regeln, därför måste den ändras och det snart.


//MrR
 

DeletedUser

Guest
Hemsk regel och jag som tyckte 24 timmar var lång ändra detta eller så kommer nog många sluta sen så kan man ju tänka på dom som går i skolan och spelar stackarna:(
 

daniilx295

New Member
Reaktionspoäng
0
Håller med fullständigt.
Riktigt jobbigt :(

varför togs 24 tim regeln bort? :confused:
Kommr ni ändra tillbaks till den?
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
För mig som har delat internetuppkoppling med min broder nu i snart 3-4 år har det aldrig varit några större problem när det var 24h som gällde...

Men nu när det har gått över till 3 veckor så har det hela gjort att man inte kan samverka i en stam tillsammans på ett bra sätt.

Tex. innan kunde man ta bort internetuppkopplingen över en helg medans man var hos en bekant över helgen och brodern var kvar hemma. Så då kunde man sedan på lördagen/ söndagen skicka trupper till honom och/ eller attackera ett gemensamt mål.

Men nu när denna 3 veckors regel har detta blivit en omöjlighet dessvärre..
 

DeletedUser

Guest
Glömde helt bort klasskamrater, arbetskamrater och syskon som inte kan spela tillsammans.
 

DeletedUser

Guest
Det här suger verkligen :mad:

Jag och min sambo delar Ip och stam. Nu kan vi inte hjälpa stamkamrater i nöd med deff lr vara involverade i stamattacker. På 3 veckor hinner man glömma att sambon skickade en attack på objekt A för 1,5 vecka sen. Jag ska skicka på A nu och då har vi den sköna 3 veckors regeln som säger att Nej, du kan inte skicka.

Vem kom på denna inte så smarta idée :confused:
Ta bort tre veckors och ta tillbaka 24 timmars igen.

Ni i InnoGames vill väl få in pengar?? Då borde ni hjälpa till för att få spelet bättre, inte sämre.
Just nu blev det mkt sämre.
Synd man precis skaffat mer prem :(
 

DeletedUser

Guest
Tänkte först ta diskussionen här men sen ville jag att det skulle vara lätt att hitta den eftersom flera av de som påverkas inte är vana forumanvändare och jag ville att dom skulle vara med och snacka också.
 

DeletedUser

Guest
jag skulle vilja ha en vettig förklaring till denna regel! Tänka alla som spelare i skolan, jobbet och hemma. Ni kastar sten i glashus med denna regel. 24 tim regeln helt ok, men 3 veckor!!!

jag önskar att ni tar till er den kritik o går tillbaka som tidigare då detta är inte utvecklande för spelandet utan ett sätt att "förstöra" spelglädjen.
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Lägg upp mardrömsscenariot så förstår ni ju. En kille sätter upp 10 konton med delad internetanslutning. Dessa konton har 400 offbyar var. På 10 dagar kan han alltså skicka 4000 offbyar mot en enskild spelare.

Kul?

Visst är det kanske inte så väldigt troligt att någon sitter med 10 konton, men på v5 var det rätt vanligt att någon gjorde precis så fast med 2-3 konton. Så ja, det händer.
 

DeletedUser

Guest
3 veckor är rätt så länge imo, 24 h är faktiskt mer lagom, men det är bara vad jag tycker =)

Med tanken på att det är många här på TW som delar internet med sina familj-medlemmar ...
 

DeletedUser

Guest
Då har jag en liten fråga här, ska denna enskilda spelare du berättar om här förstöra för alla par som spelar TW...

Det finns många par som idag har fått ett stort problem att kunna spela , och tillhöra samma stam, något är galet här med denna regel jag har redan hört om flertalet spelare som kommer att sluta...

Dubbelkonton för övrigt tror jag vi inte kan komma ifrån, men partners i spelet måste ju kunna få spela eller föräldrar med sina barn...
 

krigareerik

Member
Reaktionspoäng
0
Då har jag en liten fråga här, ska denna enskilda spelare du berättar om här förstöra för alla par som spelar TW...

Det finns många par som idag har fått ett stort problem att kunna spela , och tillhöra samma stam, något är galet här med denna regel jag har redan hört om flertalet spelare som kommer att sluta...

Dubbelkonton för övrigt tror jag vi inte kan komma ifrån, men partners i spelet måste ju kunna få spela eller föräldrar med sina barn...

Yes så är det 24 timmar mkt bättre

och det med dubbel konton blir ju jobbigt ändå med 24 timmar då du på dom nya värdarna konkuransen är så hård att du inte kan ha två konton.
Men om man har det blir det svårt att få någon kvalité på något av kontona.

Ps har själv en bror som spelar!
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Nya regeln är kanske lite för hård på andra hållet, mycket möjligt. Men mitt inlägg var mest ett svar på "varför", vilket jag förstår att de flesta förstått (snurriigt), men vissa verkar helt blinda för gråzonen.
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Nya regeln är kanske lite för hård på andra hållet, mycket möjligt. Men mitt inlägg var mest ett svar på "varför", vilket jag förstår att de flesta förstått (snurriigt), men vissa verkar helt blinda för gråzonen.

Men problemet är att InnoGames nu i försök att ta ett par fuskare pajar för en massa hederliga spelare. Är det verkligen en metod de vill göra? Detta är faktiskt första gången där jag faktiskt ser ett företag ändra en regel som påverkar mer ärliga spelare än fuskare för att få stop på fuskarna. I vanliga fall så brukar sådana här ändringar undvikas för att det skulle påverka mer ärliga spelare än vad själva fuskarna påverkar.

Lite dåligt drag och de borde försökas komma på andra metoder som inte straffar de ärliga spelarna.
 

kakeru

Member
Reaktionspoäng
0
Jag spelar i en stam på v7, där jag är ledare för. Vi har flera par och nära vänner, sambos och liknande som nu inte kan fortsätta lira för denna regel kommer göra så att dessa inte kan lira ihop längre utan att bli bannade. Jag spelar även med väldigt många arbetskamrater som man hjälper åt med kö och liknande ibland, o deff om det behövs, detta kommer inte heller funka utan att vi blir bannade för att HJÄLPA VÅRA KAMRATER! För tusan, skärpning nu, ändra detta..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp