TW.se Regler.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Alla verktyg i samband med proxy som maskerar ditt IP, är strängt förbjudet.

Speciella fall:
Mobilsurf. Många har idag fri surf med en 3G mobil, inget konstigt, men även dessa har en webbläsare (Android/iPhone) som har sina unika uppgifter. Spelar själv Tribal Wars med mobilen, och det är inget konstigt i våra system. Har man en mobil och är trots det osäker på hur operatören valt att visa sitt nätverk, skiljer sig mellan operatörer nämligen, så kan man kontakta supporten och få ett svar på tal.

Bättre att vara på den säkra sidan och checka läget.

Har undrat över detta sen jag googlade "Proxy" och kollade vad det är för nått.

Jag har mer elller mindre endast trådlöst internetåtkomst och får förmodligen ett nytt IP nummer varje gång jag kopplar upp mig på nätet, kommer detta att kunna misstolkas som att jag använder Proxy?
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Har undrat över detta sen jag googlade "Proxy" och kollade vad det är för nått.

Jag har mer elller mindre endast trådlöst internetåtkomst och får förmodligen ett nytt IP nummer varje gång jag kopplar upp mig på nätet, kommer detta att kunna misstolkas som att jag använder Proxy?

Trådlös så som i dongel eller trådlöst som i router?
 

DeletedUser

Guest
finns det inte en risk för fusk ifall ni godkänner 3g dongels osv ? eftersom man får nytt ip varje gång.. då är det bara att starta om dongel ifall man vill gå in på flera konton ifall man har.. och man kommer aldrig åt problemet, de som kör proxy köper bara en dongel så är det bara att fortsätta med det man har hållit på med.. , men jag inser ju problemet för er ochså som säkert har spelare som endast sitter på sådana och skulle isåfall bli borttagna..

sen anser jag att Co spelandet ger ett sådant övertag att finns det sådana i en värld, så är det ingen mening som vanlig medlem att köra, eftersom man aldrig kan komma upp i samma kapacitet, både i antalet spelade timmar och täckning under dygnet, skulle vara nice med nån värld där co spel var förbjuden och det är upp till 1 spelares skill att se till att han/hon ligger i topp
 

DeletedUser

Guest
finns det inte en risk för fusk ifall ni godkänner 3g dongels osv ? eftersom man får nytt ip varje gång.. då är det bara att starta om dongel ifall man vill gå in på flera konton ifall man har.. och man kommer aldrig åt problemet, de som kör proxy köper bara en dongel så är det bara att fortsätta med det man har hållit på med.. , men jag inser ju problemet för er och så som säkert har spelare som endast sitter på sådana och skulle isåfall bli borttagna..

Risken för fusk finns alltid, det gär den även idag och det är just därför denna regel kommit till från början. Man kan fortfarande avgöra hurvida en spelare aktivt spelar på 2 olika konton via en dongel. Dessutom så har jag lite svårt att se att folk ska betala varje månad (eller för tiden dom utnyttjar det, beror på operatör och så) bara för att eventuellt kunna fuska på TribalWars. Vi utför aktivt tester för tillfället där vi testar olika uppkopplingar och hur de beter sig i vårat system, just för att försäkra oss om att denna regel kommer hjälpa, och inte stjälpa, för de medlemmar som vill följa reglerna. Att till exempel bli bannad på en dongel bara för att den beter sig annorlunda från en "fast" uppkoppling är ju inget vi vill.

Mvh, Twilight
 

insideoft

New Member
Reaktionspoäng
0
Om du har angett en delad internetanslutning, är du inte tillåten att utföra interaktioner med spelare som du delar internetanslutning med. Koordinering inom en treveckorsperiod är förbjuden om du delar internetanslutning. Detta innebär att det måste gå minst 3 veckor, efter tidpunkten från att det sista kommandot skickades, innan en annan spelare på samma internetanslutning kan skicka nya (koordinerade) kommandon.

Gör inte detta så att det är helt omöjligt att dela internet om man är i samma stam?
 

DeletedUser

Guest
Gör inte detta så att det är helt omöjligt att dela internet om man är i samma stam?

Koordinerade kommandon är att man till exempel deffar samma spelare/by, så det funkar med samma internetanslutning så länge som man inte kör koordinerat :)
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Koordinerade kommandon är att man till exempel deffar samma spelare/by, så det funkar med samma internetanslutning så länge som man inte kör koordinerat :)

Dock kommer detta göra det helt omöjligt för syskon/ vuxna som delar internetuppkopling att kunna vara med i "stamattacker" mot en enskild spelare..

Innan var det helt ok att man fick vänta i 24h, men i 3528h? Inser ni inte själva att det är löjligt lång tid?
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Tyvärr måste jag hålla med om dessa spärrar för koordination gör det omöjligt för familjer att vara med i samma allians t.o.m. Måste man verkligen vara fiender hemma för att kunna spela TribalWars?
 

DeletedUser

Guest
Dock kommer detta göra det helt omöjligt för syskon/ vuxna som delar internetuppkopling att kunna vara med i "stamattacker" mot en enskild spelare..

Innan var det helt ok att man fick vänta i 24h, men i 3528h? Inser ni inte själva att det är löjligt lång tid?

Jag tycker absolut inte att det är löjlig tid då folk utnyttjar detta system som vi har idag på så sätt att de har flera konton med uppsatt delad anslutning och använder dessa för att effektivt förstöra för andra medlemmar, om man som familj spelar så får man helt enkelt meddela sin stamledning om detta och på så sätt borde man kunna bli tilldelad andra uppgifter, svårare än så behöver det inte vara.

Tyvärr måste jag hålla med om dessa spärrar för koordination gör det omöjligt för familjer att vara med i samma allians t.o.m. Måste man verkligen vara fiender hemma för att kunna spela TribalWars?

På vilket sätt blir det omöjligt? Det enda man inte kan göra är att deffa eller anfalla SAMMA spelare vid SAMMA tidpunkt (koordinerat). Om man har en stam med säg 40 medlemmar, då går det säkert att fixa deff från andra än de som du delar anslutning med. Ni fokuserar för mycket på de negativa sidorna med detta och tycker att ni borde se det ett steg längre, i och med detta får vi bort majoriteten av de som idag utnyttjar vårt system för att köra ett ojuste spel.

Sen får både vänner och ovänner hemma hos varandra spela, bara dom kommer ihåg att sätta upp delad anslutning ;).

Mvh, Twilight
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Om det nu är 3 veckor, och inte 3 dagar som jag läste tidigare så tycker jag det är rätt så... jobbigt.

Jag tog t.ex. KÖ för ett konto i mitt område och då detta kontot hade mer adel så bestämde jag mig för att adla med det istället efter ett dygn. Med en 3 veckors grej så blir detta helt omöjligt i princip.
 

DeletedUser

Guest
1. Tiderna ska göra det lättare för folk som delar internetanslutning/lanar att veta vad det är som gäller.

Nu kan man kort och gott sammanfatta det hela med 72 timmar ~ 3 dagar.

Längre tid än så = Skriv in er på delad internetanslutning, annars kan det straffa sig hårt... och det vill ju ingen.

Det är 3 dagar som gäller angående när det räknas som delad internetanslutning och inte bara ett besök till exempel.

Angående hur lång tid det är efter så verkar det bara vara 24 timmar efteråt fortfarande, precis som nu, bara medlemmar som sagt 3 veckor och jag som antog att Gaffel skrivit nåt nånstans, men jag ska kolla upp det bättre så återkommer jag :).

Mvh, Twilight
 

DeletedUser

Guest
Spelare som delar internetanslutning får inte attackera , förse eller assistera varandra förens det gått 24 timmar efter det att den delade internetanslutningen har avslutats.

Det du syftar på Twilight?
 

DeletedUser

Guest
Precis, så det är inte 3 veckor som det gäller utan precis samma som nu, 24 timmar :).

Tack för snabbt svar chief!

Mvh, Twilight
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Så om man avslutar den delade internetuppkoplingen så behöver man enbart vänta 24h istället för de tre veckorna?

Kanske bara jag som misstolkade det du skrev, men om det inte var så är det ju löjligt enkelt att gå runt systemet..

Nej, du använder ju fortfarande samma anslutning.

Det är 3 dagar som gäller angående när det räknas som delad internetanslutning och inte bara ett besök till exempel.

Angående hur lång tid det är efter så verkar det bara vara 24 timmar efteråt fortfarande, precis som nu, bara medlemmar som sagt 3 veckor och jag som antog att Gaffel skrivit nåt nånstans, men jag ska kolla upp det bättre så återkommer jag :).

Mvh, Twilight

Detta innebär att det måste gå minst 3 veckor, efter tidpunkten från att det sista kommandot skickades, innan en annan spelare på samma internetanslutning kan skicka nya (koordinerade) kommandon.

Där är regeln ;)
 

DeletedUser

Guest
Så om man avslutar den delade internetuppkoplingen så behöver man enbart vänta 24h istället för de tre veckorna?

Kanske bara jag som misstolkade det du skrev, men om det inte var så är det ju löjligt enkelt att gå runt systemet..

Ska dra punkterna så att det blir klart.

# Spelare som delar internetanslutning får inte attackera , förse eller assistera varandra förens det gått 24 timmar efter det att den delade internetanslutningen har avslutats.
Riktar sig till spelare som delar internetanslutning i max(lanar) 3 dagar. Avslutar du delad internetanslutning och fortfarande sitter på samma anslutning... Då blir du självklart avstängd.

# Spelare som delar internetanslutning får inte attackera, förse eller assistera samma spelare inom en treveckorsperiod.
Riktar sig till spelare som delar internetanslutning längre än 3 dagar(familj). Avslutar du delad internetanslutning och fortfarande sitter på samma anslutning... Då blir du självklart avstängd.
__________________

Försök till att kringgå våra regler, straffar sig hårdare än vad ett rakt regelbrott gör. Så kolla med supporten om ni är osäkra.

Så blir alla glada. :)
 

DeletedUser

Guest
Det här med proxy, ni kan väl omöjligt se om man använder det?

Är lite noobig, men VPN och proxy är väl inte exakt samma sak? Jo det utför väl samma typ av åtgärd men endock (?)

Bara undrar, har ingen användning för det, men blev lite fundersam.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp