Topp10 stammar plus bubblare

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Dem där statsen är väll relativt missguiding?
Var ju stamlös ett tag.

Sedan tycker jag vi avslutar denna diskussionen här, om någon vill svara på min post får denne quota och svara i wombat vs atwm tråden.

*kommer en lista mudnor så oroa dig inte ;)*
 

master of you

Member
Reaktionspoäng
0
ja då var det min tur att skriva något intressant här och vi börjar med :

1 Ninjas in Temple.
Ninjas in Temple värkar vara en trevlig stam med många bra spelare som även verkar kunna samarbeta, de krigar mot pbt, ov och p. kriget tuffar på och allt värkar gå någorlunda fel fritt. diplomatin verkar de sköta bra inte för många och inte för dåliga allierade, visserligen defar de atwm lite men så vit jag vet är det inte i stort antal. obf rank 1 sen kriget kanske förlorar den snart men de återstår att se. för övrigt har de bytt stambild nyligen (om inte jag har fel)

2Wombat
min stam de, så vit jag vet har vi kull och inga inbördes konflikter, krig med atwm vilket inte går fantastiskt om man kollar på adlade byar, men av de man ser på rapporterna så värkar det ändå gå bra, lite problem med gullan och sådant men de ska va fixat nu. obf rank under den vanliga ranken men snart är vi ifatt. diplomatin går väl bra både krig och bra allierade, som de ska va.

3 Grim Reapers
Grim Reapers verka vara en stam med blandad erfarenhet både bra och mindra bra spelare, inge stor krig just nu men däremot så hjälper det oss att adla gullan och defar os en del, ob f är en bit under stammens rank men de lär troligtvis ha en del of hemma. diplomatin verkar inte va helt fel inge krig sen k-r ,men det lär hända något inom kort

4 Anonyma TW Missbrukare
Anonyma TW Missbrukare är i krig med wombat just nu och frågan är de döende eller samlar det för en stor offensiv, sen kriget börja har det blivit fred med tribe och fiendens största spelare (poäng sätt) har gått över till dem, dessutom har de (så vitt jag vett) v7 största skriptare och def från nit och X{v*}, däremot var fellera inaktiva och fler blir inaktivera. då de är bättre obf rank är deras poäng rank så hade jag räknat med mer offensivt motstånd, men kriget är inte slut ännu, vi får se om de är döda eller bara har tillfälliga problem med inaktiva spelare, för spelarna i grund är det inget fel på.

5 James Bond AB.
James Bond AB. växte upp hos mig (nord väst) men på ett väldigt förvirande sätt har de förflyttat sig till syd väst, men där verkar de trivas för tillfället, de adlar lite locka befolkning(menar ej barbar) och gör sig hemma. deras ob f är inte den rank de ska va men de kaske bara sparar ihop för krig..eller så vet ingen att de är jätte offensiva eftersom James Bond inte lämnar några sår efter sig. verkar ha en fungerade diplomati då inga stora stammar ger sig på dem

6X{v*} även "kallad jobbig tag"
X{v*} var en rätt liten stam från början, men presis som atwm så växste de mycket under ett krig och nu är det ända här upp. innan kriget trodde jag att det va en failig noob stam, men på samma sätt som atwm visade för mig att de inte va en failig noob stam så tog de sig upp, alltså genom krig. även om de har krigat mycket så har de inte fått en bra ob f, diplomatis sätt så funkar det bra så bråkar lite wombat genom att defa atwm. men man lär få se mer av dem i framtiden

7 Core
Core har jag hört väldigt lite om. de består av familjen ath som slog ihop de bästa spelarna, dålig ob just nu inte hört något om deras diplomati..inte mycket att säga

8 PayBackTime
PayBackTime är i krig med nit sedan ett tag tillbaks värkar gå uselt men börjar se lite hopp igen från deras sida, de har inte en ljus framtid men om de kämpar överlever de

9 TvingX
TvingX består av de två sammanslagna stammarna latexs och tving, det jag mät från dessa spelare tidigare är inte mycket men vet att det finns några spelare som kan spela där, däremot fattar jag inte varför de skapa en familje stam, vilket gör dem till den ända topp 10 familje stammen. de krigar lite mot vv och tack vare de så har de en bättre ob f rank en vad deras poäng rank är. kan gå bra kan gå dåligt för denna stam, men en vis krigs erfarenhet har de

10 Menace to Society
Menace to Society består av de bra *seva* (och lite tving tror jag) som överlevd efter kriget med ttt. då jag både har spelat mycket med och mot dem vet jag att de är bra defensivt och troligtvis bra offensivt, ob f är samma som ob d. deras planering är kanske lite utspritt men men de värkar klara sig fint.


orkar inte riktigt kolla igenom allt och har stavnings problem så klaga inte på sådant. har inte valt att berätta allt jag vet och lite info kan va o uppdaterat
inge problem med kritik så läge de inte är "elakt" eller of topic

"notiser"
med ob f menar ja och "Opponenter besegrade (och så ett offensivt ord som börjar på f)"
och med ob d så menar jag "Opponenter besegrade dödade som försvarade"
angående tvingx akade mi så ska den tagits bort
 
Senast ändrad:

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Fin lista master, kul att se en objektiv lista! :)

Lite notiser>
*Obf, opponenter besegrade försvar.

*Ob d? :p

*TvingX har gjort sig av med sin akademi.
 

nightyard

Member
Reaktionspoäng
0
1 NiT
Poäng 40 spelare: 77.312.992
Medlemmar: 51
OBA: 1
Betyg: 10/10

Slutsats:

Kan inte säga mer än att dem har riktigt TW blod i sig. Vet inte om dem tagit nån spruta eller om dem föddes med det. Hjälper sin allians CTWA* i kriget WOMBAT med deff som det har ryktats om och är troligtvis sant.

2 Wombat
Poäng 40 spelare: 62.883.741
Medlemmar: 57
OBA: 2
Betyg: 9.5/10

Slutsats:

Krigar mot CTWA* och ser ut som att dem leder än så länge. Kan dem fortsätta såhär ett tag till så vinner dem nog tillslut. Bra krigar stam. Bra och roliga spelare i stammen. Får hjälp av sin allians precis som CTWA*. Lycka till i kriget, ni har mitt stöd ;)

3 G-R
Poäng 40 spelare: 57.287.270
Medlemmar: 55
OBA: 4
Betyg: 9/10

Slutsats:

Min stam. Funkar bra just nu, deffar WOMBAT i kriget. Allt är lungt säger OBF. Inte mycket mer att säga, trevliga spelare hela gänget :D

4 CTWA*
Poäng 40 spelare: 48.589.721
Medlemmar: 60
OBA: 3
Betyg: 9/10

Slutsats:

Krigar på för fullt mot WOMBAT. Dock ligger dem under i kriget just nu. Vet inte om dem kommer ändra på det nu efter mergen med den-jobbiga-tagen.
Vet inte varför dom mergar mitt i ett krig, jag tycker själv att det är pinsamt att göra så. Man kan säga 1-0 till WOMBAT mot ATWM. Blir det 2-0 eller kvitterar CTWA* till 1-1?


5 MI.6
Poäng 40 spelare: 29.833.041
Medlemmar: 54
OBA: 6
Betyg: 8/10

Slutsats:

Ligger tryckt bakom G-R. Inte speciellt mycket verkar hända där nere säger OBF. Bra lagkamrater är dem, roliga personer har dom självklart :D


6 Core
Poäng 40 spelare: 23.579.949
Medlemmar: 51
OBA: 11
Betyg: 5/10

Slutsats:

Någon bra spelare har dom väl men resten är nog inget att hänga i julgranen. Har dock klättrat i OBA sen förra gången jag skrev en sån här.

7 TvingX
Poäng 40 spelare: 19.344.039
Medlemmar: 32
OBA: 10
Betyg: 6/10

Slutsats:

Kommenterar er vid ett annat tillfälle.

8 M2S
Poäng 40 spelare: 18.521.130
Medlemmar: 23
OBA: 9
Betyg: 7/10

Slutsats:

Kommenterar er vid ett annat tillfälle.

9 VaO
Poäng 40 spelare: 14.773.711
Medlemmar: 28
OBA: 18
Betyg: 4/10

Slutsats:

Kommenterar er vid ett annat tillfälle.

10 ÄKF
Poäng 40 spelare: 14.651.569
Medlemmar: 40
OBA: 13
Betyg: 5/10

Slutsats:

Kommenterar er vid ett annat tillfälle.
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Förstår mig inte på ditt OBA rankingssystem är det ditt betyg på stammarnas oba eller deras rank, för finner det isåfall relativt konstigt att du lägger 10 på oss i TvingX när vi ligger rank 7 ;) :
7 TvingX 83,33 Mio.
 

xray

Member
Reaktionspoäng
0
1 NiT 91.954.050 97.678.430 47 2.078.264 10043 9.726
Min egen stam. Inte så mycket att säga. Består av semispelande halvslöa nissar som mot alla odds lyckats plocka ihop drygt 10 000 byar och knipa och behålla förstaplatsen i v7. Krigar inte alls för stunden utan låter adelsmännen försoffa sig.

2 Wombat 67.301.162 80.994.214 58 1.396.452 8343 9.708
En av de riktigt stora och kompetenta stammarna. Har delvis avstannat i tillväxt. Beror på det pågående kriget mot ctwa*. Sköter sig bra och har kompetent ledning.

3 G-R 65.619.719 76.894.243 56 1.373.111 8050 9.552
Stam som antagligen kommer att växa en position. Har gynnats i tillväxt av att andra storstammar varit i krig. Mobbar randomstammar tämligen riskfritt. Har också expanderat genom värvningar. Har än så länge inte storkrigat.

4 CTWA* 52.399.319 60.155.781 57 1.055.365 6196 9.709
Bra stam som krigar på. Förtjänar att ligga bland toppstammarna. Krigat med wombat under lång tid, vilket hämmat tillväxen en aning. Utgången av kriget fortfarande oklart.

5 MI.6 36.050.376 40.599.418 59 688.126 4413 9.200
Vet för lite för att komma med omdömen.

6 M2S 33.281.872 33.281.872 32 1.040.059 3448 9.653
Vet för lite för att komma med omdömen.

7 Core 30.475.833 32.328.313 49 659.761 3503 9.229
Ytterligare en stam som har potential att växa. Beror på hur de hanterar sina grannar och deras "krav" på diplomatiska förbindelser.

8 TvingX 28.241.391 28.241.391 32 882.543 2900 9.738
Befinner sig i nordväst. Har stora grannar som bli elaka.

9 ÄKF 21.464.726 21.464.726 39 550.378 2280 9.414
Helt ok stam. Fått expandera i norr utan att någon stor stam angripit dem. Har potential att växa ytterligare om ingen angriper dem.

10 UT 19.307.781 20.404.348 53 384.988 2283 8.938
Vet väldigt lite om stammen. Men ob-värdena ser ok ut. Utifrån OBF kan man dra slutsatsen att de blivit lite angripna. Har vettig ledare som jag känner till från v3.
 

jesperc11

Member
Reaktionspoäng
0
Det var ett tag sedan denna gjordes. Och många stammar har försvunnit ( Wombat, G-R, M2S, Tving-x, Mi.6 )

Super stammar: Dom som är riktiga utmanare om Värld 7.

1. Nit.
152 miljoner, 47 medlemmar, 3:a i total OB.
Har ett enormt ryckte som sträcker sig långt utanför värld 7. Köttade nyligen bort G-R och har även PBT i sitt CV.
Ryktet säger att dom brutit några av sina diplomatiska band, och hela världen väntar på deras nästa drag...

2. CTWA*.
147 miljoner, 59 medlemmar, 2:a i total OB.
Har precis avslutat ett 5 månaders lång krig med Wombat, och gick ut som segrare. Och plockar för stunden in sitt krigsbytte. Men letar säkert redan nu efter nya offfer.

3. MOX-T.
108 miljoner, 52 medlemmar, 4:a i total OB.
Efter sin sammanslagning ( M2S & Tving-X ) seglat upp som en riktig stormakt. Många erkänt duktiga spelare som nog inte nöjer sig över en tredje plats.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Topp stammar: Kan avgöra krig mellan dom tre stora, beroende vilken sida dom väljer.

4. Core
73 miljoner, 47 medlemmar, 6:a i total OB.
Min egna stam. Så jag väljer att inte skriva mer än att det ryktas om att Core vunnit lite respekt runt om i världen.

5. EXCPHA
69 miljoner, 59 medlemmar, 8:a i total OB.
Har sin syskon stam på 14 miljoner vid sin sida. Vi kommer nog att framöver få se en enda stam till slut. EXCPHA är ett levande bevis på att man inte behöver lägga till en värld på en gång för att bli någon att räkna med ( stammen skapades i mars -09 )

6. ÄKF
53 miljoner, 38 medlemmar, 9:a i total OB.
Ligger utanför Nit med allt vad det kan innebära. Jobbar mycket i det tysta men håller väldigt rent på sin kant !

7. UT
48 miljoner, 49 medlemmar, 12:a i total OB.
Gränsar till två av världs 7 monster, men verkar hantera det bra. Gjorde sig av med sin akademi. Har även god relation med ÄKF.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nästa på tur: Dom som ligger bäst till i jakten på topp stammarna.

8. ( T*K )
23 miljoner, 45 medlemmar, 20 i total OB.
Vet faktiskt inte så mycket om er mer än att ni ligger längst ut syd/öst. Eran tillväxt bygger mycket på vad Ut & CTWA* vill.

9. TEG
15 miljoner, 56 medlemmar, 31:a i total OB.
Verkar mest koncentrera sig på K 24. Ligger in klämd mellan MOT-X och ÄKF.

10. DSM
15 miljoner, 12 medlemmar !!, 13 i total OB.
Har några riktiga stjärnor. Är medlemmar ur gamla G-R och har en del fiender. Lyckas dom dock stå emot ett tag, så har denna stam en lysande framtid. Min gissning är att dom även har en god adelsmanna gräns.

Notis fakta tagen ur spelet ej ur TW-Stats
 

DeletedUser

Guest
1 NiT 153.619.146 44 Medlemmar :Fortfarande 1:a men när ska dom visa vad dom kan?
Såg att en ur NiT adlade 8byar på ca 3sek igår på stats fortsätter det med nåt i den stilen så blir det farligt igen :D


2 CTWA* 152.887.115 57 Medlemmar :Ohotad 2:a Men som det ser ut så har dom inte hittat alla sina nobels än.


3 MoX-T 95.800.874 44 Medlemmar :Blir nog snart av med 3:e platsen då deras medlemmar antingen flyr eller blir utslängda då dom tappar byar i kriget.
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

4 UA 108.657.652 57 Medlemmar :Ny stam gamla rävar. Tror mycket på denna stam sköter dom sig rätt så kommer dom få lätt att avancera på v7.

5 Core 91.790.230 44 Medlemmar :Stark stam som jag tror kommer vinna kriget dom är uppe i nu trots jämn statistik so far.

6 ExcPhA 82.012.472 56 Medlemmar : Fail var det väl många som tänkte om denna men dom har visat att dom kan kriga och verkar sugna.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7 (T*K) 30.448.110 40 Medlemmar : Inte mycket koll på dessa

8 TEG 19.137.292 54 Medlemmar : Tror faktiskt dessa har en framtid på V7 mycket tack vara Fangblade.

9 IMRI 16.490.457 34 Medlemmar : Noll koll

10 TMD 15.227.648 30 Medlemmar : Noll koll
 

DeletedUser

Guest
...då deras medlemmar antingen flyr eller blir utslängda då dom tappar byar i kriget.

Absolut inte. De medlemmar som lämnat oss har bara gjort att vi som stannar är starkare! I förhållande till vår storlek mot våra fiender förlorar vi inte alls många byar!

Ingen risk för moraltapp i MoXT inte!

Hurra!
 

DeletedUser

Guest
Absolut inte. De medlemmar som lämnat oss har bara gjort att vi som stannar är starkare! I förhållande till vår storlek mot våra fiender förlorar vi inte alls många byar!

Ingen risk för moraltapp i MoXT inte!

Hurra!

Man kan ju vrida och vända på allt som man vill. Men faktum kvarstår att ni tappat några bra spelare. Det jag syftade på var inte att ni som är kvar skulle vara dåliga eller bli sämre av dessa avhopp/utkastningar men eftersom du väljer att del citera så ser det ut så.

Det jag menade var att eftersom ni tappar medlemmar i rasande takt så kommer ni tappa 3:e platsen inom kort till UA.

Sen så har jag insyn i ert forum så moraltapp vet jag att ni har haft.
 

DeletedUser

Guest
UA är redan trea, med de som Mox-t gör är att slåss och försvara sig, någon måste stå upp eller hur, men Nit och CTWA* gör ett bra jobb också, om jag minns rätt så innehåller Mox-t en del spelare ifrån Tvinx eller vad stammen hette förr, vart borta en tid men vad jag kommer ihåg så har Nit haft en dust och problem tidigare med dessa spelare. Men också de starka och de bästa måste ta ner de andra nån gång...

Mox-t kämpar tappert och de ska de ha cred för,

Men kommer dock att tappa på ranken i långsam takt och försvinna,

Inga bubblare nu men vi får se :)
 

Rogerman

Member
Reaktionspoäng
0
Hmm, NiT i en dunst mot TvingX....
Hmmm, vi hade ett litet lokalt krig mot Tving, föregångaren till TvingX där vi bl a tog oss an LordEHS samt lärde mig att respektera deffen hos Trelleholla. Senare övertog jag en gammal fiende Resmalms byar när han gick över till TvingX, mot att jag lovade mazetti (tvingx's ledare) att inte anfalla dem i ryggen - tvingx hade krig i norr. Skulle vara kul att veta vilket konto resmalm tog över och vad han gör idag. Ingen diplomati varar för evigt tänkte jag o förberedde byklustret för krig, runt 9mån innan kriget kom.
Come to think about it, det e riktigt många minnen som bubblar upp till ytan, när man ser över 1,5 års konstant adlande.
 

DeletedUser

Guest
UA är redan trea, med de som Mox-t gör är att slåss och försvara sig, någon måste stå upp eller hur, men Nit och CTWA* gör ett bra jobb också, om jag minns rätt så innehåller Mox-t en del spelare ifrån Tvinx eller vad stammen hette förr, vart borta en tid men vad jag kommer ihåg så har Nit haft en dust och problem tidigare med dessa spelare. Men också de starka och de bästa måste ta ner de andra nån gång...

Mox-t kämpar tappert och de ska de ha cred för,

Men kommer dock att tappa på ranken i långsam takt och försvinna,

Inga bubblare nu men vi får se :)

Jag talar naturligtvis om vad jag menade då jag skrev mitt inlägg igår då MoX-T hade 3:e platsen.
 

DeletedUser

Guest
Nu räcker det, vem som helst kan ju lista ut att listan ändras hela tiden. Så lista topp 10 stammarna och några bubblare med konstruktiva kommentarer.

Klartext: Sluta upp med att prata om annat som ni gjort i de senaste inläggen.
 

DeletedUser

Guest
1 NiT 149.222.649 - En stam jag hört inte är den samma som när den startades, synd, då hade dom många respektfulla lirare. Tror ändå dessa klarar sig ett bra tag, om inte hela vägen. Visa vad ni går för!

2 CTWA* 127.819.714 - En stam som jag alltid trott på, oerhört starka i krig och väldigt effektiva. En allians med NiT kommer bli svår att knäcka.

3 UA 93.813.771 - Merge, nej, jag tror inte på det. Det är sällan Merge blir 100% felfritt, men kämpa på!

4 Mox-T 93.584.107 - KÄMPA!! Gillar utdragna krig, och det har ni verkligen visat. Ni spelar jämt med två, av de stammar som respekteras mest. Tror inte det håller hela vägen, men med flaggan i topp kan ni gå vinnande ur detta.!

5 Core 89.147.493 -

6 ExcPhA 75.195.115 - Sägs att ni kan kriga, det vill jag inte förneka. Dock kan man göra det bättre och ni kommer inte vinnande ur kriget. Ryktas ju även att er järnhand blivit utstött ur stammen, kanske är det ert hopp?

7 (T*K) 30.639.931 - Ni är utspridda, och kommer förmodligen bli överkörda av UA, men kämpa på, storleken avgör ju inte.

8 TEG 17.884.513 - Är det någon kontinent ni inte är på? Nej, förmodligen inte. Dubbel fail när det börjar hända saker.

9 IMRI 16.712.458 - När jag kollade upp er geografiskt tog jag med familjestammar. Ser hyfsat starkt ut, Merge med TEG?

10 TMD 15.398.649 - Jag slölirade ju med er, och nej, jag blev inte imponerad. Ni har en ledare som inte är aktiv nog.
 
Senast redigerad av en moderator:

king of sweden

New Member
Reaktionspoäng
0
1 NiT 149.222.649 -Största stammen kommer vinna mot Mox-t. Men kommer ta lång tid.Skulle UA hjälpa Mox-t kommer Nit Faila.

2 CTWA* 127.819.714 - KOmmer Faila mot Mox-t.

3 UA 93.813.771 - Skulle vara kul om dom stöttade Mox-t. Kommer så smoning om bli störst på v7

4 Mox-T 93.584.107- Kommer förlora, men tappert

5 Core 89.147.493 - kommer förlora kirget mot ExcPhA

6 ExcPhA 75.195.115 - Vinner mot Core
 

DeletedUser

Guest
1 NiT 149.222.649 - en bra stam som legat 1a så långt jag kan minnas. vinner kanske men måste då få upp sin forna glöd för de

2 CTWA* 127.819.714 - en bra stam. kan kriga. vinner ni mot Mox-T mån tro?

3 UA 93.813.771 - skulle gissa på fail. då mege brukar inte fungera. men NIT var ju 2 stammar från början så vem vet? kanske de håller.

4 Mox-T 93.584.107- krigar tappert. har fått öknamnet kyklingarna men ni slåts som en tup nu iallafall. kan vinna om ni håller samma takt nu hella vägen.

5 Core 89.147.493 - min gammla stam. säger inte så mycket. önskar dom lycka till och hoppas att dom vinner. annars får vi mötas på v12 tillsammans igen om v12 har samma inställningar som v7.

6 ExcPhA 75.195.115 - bra stam. gammla krigs allierade under min tid i core. vet inte riktit vad som gick snett men antar att ni inte kunde komma överens. håller bra front lingen men ni börjar tappa några byar. men kommer snart att ändras? skulle gissa på att kriget kommer pågå i mins 2 månader till iallafall. önskar er lycka till
 
Topp