Topp10 stammar plus bubblare

DeletedUser

Guest
Som titeln säger, ni säger vad ni tycker och tänker om topp 10 stammarna. Ni får även ta med lite bubblare på andra placeringar som ni tror kan ha en chans på topp 10 placering.

Finns dock några förhållningsregler, den här tråden kommer skötas strikt. Minsta lilla off-topic, spam, påhopp eller liknande kommer resultera i 2 förseelsepoäng direkt, även om användaren i fråga inte har någon anmärkning sedan tidigare. Om någon av de personer som har skickat PM till mig om en ny topp-tråd går off-topic, spammar etc i tråden så kommer den låsas direkt.

Kommer någon att protestera mot sin förseelse eller låsning av tråden så kommer jag hänvisa till den här första posten. Ni får helt enkelt skylla er själva om ni inte läser hela tråden från första början.

Det här är er sista chans att få ha en topp tråd här i värld 7, se till att sköta er. För jag kommer hålla hårda ögon på er.

Ni får kommentera/dementera vad andra skriver, tänk dock på vilken ton ni använder. Blanda inte in politik från andra världar, det kommer resultera i förseelse poäng då det klassas som off-topic. Om det berör ett pågående krig får ni gärna starta upp en propaganda tråd för det specifika kriget, om en sådan inte redan existerar förstås.

Inlägg med enbart smileys, nej, ja eller svar som ni behöver skriva (tio tecken) resulterar även de i förseelsepoäng då de kommer klassas som spam.

Fler restriktioner kan komma tillämpas beroende på hur ni beter er.

Nu vet ni exakt vad läget gäller för att ni ska få ha topp 10 tråd, håll er till de förhållningsreglerna tack.

Förste man ut tack, listan enligt twstats.se:
1 NiT
2 Wombat
3 ATWM
4 Valhal
5 PBT
6 G-R
7 TvingX
8 X{v*}
9 VV
10 M2S
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
1 NiT Trodde inte en merg skulle ske, dock så slutade ju några av era starkaste spelare.
Fått läckor när dem tog in THO.

2 Wombat Dags att sluta hacka för mig, internadlingarna har lagts på hyllan de har fått in mer aktiva spelare och kanske tar top 1.
3 ATWM MYCKET fin OB på dessa, gillar deras profilbild extremt även:)
4 Valhal Njae, de har inte gjort ett speciellt namn för sig på V7.
5 PBT Tystlåtna kör på som dem ska ingen speciell nyhet.
6 G-R Satt en iap med K-R, behövs det fler trupper måntro?
7 TvingX fina spelare, en förkärlek till fakes utan skarpa.
I krig med VV.

8 VV Pågår mycket rensning i denna familjestammen, i krig med TvingX.
9 X{v*} Var fanns ni förut?
Stark stam, kör på bra nu.

10 M2S Lågt medlemsantal, mycket seriösa spelare.
Har 1 favorit där.


16 -P- Växer på fint, 9 medlemmar och 6 mille..
Verkar vara en sammansvuren stam.


29 SBFOBC 7 medlemmar och 4 mille, kommer växa på sitt expansions krig mot de inaktiva.
 

DeletedUser

Guest
Notera att följande kommentarer är mina personliga och speglar inte på något sätt min stam och dess allierades syn på varken andra eller sina egna stammar. Klagomål kan på ett sakligt sätt tas via mail här eller på världen så kan jag kanske gå med på vissa redigeringar. Kommentarer är naturligtvis välkomna här men tänk på att inte göra Angwidd upprörd för jag tycker om tråden ;)


1 NiT (1 OBA)
Går på bra trots en merg och sommar så leder dom ganska så ohotat i poäng men kanske inte i OBA så länge till ;) Ser på deras OBF att det inte är många stammar som vågar attackera dom.
1 barbar bland senaste 20 adlingarna men den räknas knappt då det är en sommarstuga.

2 Wombat (3 OBA)
Även Wombat går framåt även dom efter en merg. Verkade inte gå uppåt så mycket i OBA men det kan ju bero på att jag kollade fel. Är kanske på väg ikapp ATWM?
2 barbarer och några internadlingar men ser bra ut.

3 ATWM (2 OBA)
Min stam som går framåt så sakteliga även då sommaren slagit ut vissa av oss och andra fått gå ner till halvtid pga lågkonjunktur men med några smarta rekryteringar så är vi åter i form och redo för hösten. 14 milj kvar till förstaplatsen i OBA och ligger 3a i OBF så vi kan försvara oss hjälpligt.
3 barbarer bland senaste 20 adlingarna.

Skiljer 3 miljoner poäng mellan 4an till 7an.

4 Valhal (8 OBA)
Verkar ha stannat upp under sommaren men har fortfarande 56 medlemmar vilket kan vara lite många men om alla är aktiva spelar det inte så stor roll. Annars inte mycket att säga om grannen i väst förutom att dom inte verkar möta mycket motstånd. 23 i OBF är inte högt men ingen vågar väl attackera kungarna i K64
Lite internadlingar och 2 barbarer.

5 PBT (7 OBA)
Vet mycket lite om denna stam men dom är fortfarande kvar på topp 10 och verkar må bra. Inte många attacker mot dom enligt OBF. Verkar som om det är mycket internadlingar men samtidigt som att dom tar hand om det snabbt vilket är bra.
13 internadlingar och 1 barbar på senaste 20 adlingarna.

6 G-R (6 OBA)
Även denna stam överlever sommaren utan att dom verkar alltför skadade. Några internadlingar som överallt annars men inget särskilt verkar det som. Ligger där dom alltid legat och verkar vilja stanna kvar där.
8 internadlingar och 1 barbar.

Skiljer 1,2 miljoner i poäng mellan 7an och 10an.

7 TvingX (11 OBA)
Vet ingenting om denna stam förutom att det är ledarstammen i en familjestam vilket kan funka om man bara har aktiva spelare men så brukar det inte vara.
Någon internadling inga barbarer, fortsätt så.

8 VV (18 OBA)
Samma som ovan förutom att dom verkar vinna kriget mot Tving. Många adlingar från deras sida mot tving. Värt att notera är deras dåliga OBA.
9 adlingar av fiender och 3 barbarer. Lite skumt med barbarer under ett krig men kan ju finnas förklaringar.

9 X{v*} (10 OBA)
En bra stam som inte är rädda för att anfalla och jag tror att OBA kommer att växa. Skulle kanske ha växt snabbare om inte Tribe visat sig oväntat kompetenta.
12/20 tagna byar från Tribe, inga barbarer.

10 M2S (20 OBA)
En liten stam i antalet spelare osm jag inte vet något om. Bara funnits i 1 1/2 månad vilket förklarar deras dåliga OBA, kanske är en stam för framtiden?
7 barbarer varav 2 under 5k, även någon internadling som alla andra stammar.


Bubblare: inga just nu som kommer upp på topp 10 men det är värt att notera att Tribe faller med fanan i topp och ligger riktigt bra på OBF nu.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Måste säga att Wombat för några dagar sen var 11Milj från ATWM i OB-A & nu är det 7Milj i skillnad..

Så där hade du lite fel.

Men Fina kommentarar, Keep it up <3
 

DeletedUser

Guest
1 NiT har tatt somarn bra men har fått många väll via mergen med THO

2 Wombat dom har inte bevisat vad dom kan lite åt simsity märker inte så mycket off från dom

3 ATWM själv tror jag dom har en chans att ta över 1a platsen dom köttar på bra

4 Valhal fail

5 PBT vet ej

6 G-R vet ej

7 TvingX blir snart sönderkötade

8 X{v*} det jobigaste namnet köttar på bra

9 VV fail

10 M2S är det inte sveas nya stam den lutar lite åt fail

bubblareingen just nu
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
1 NiT har tatt somarn bra men har fått många väll via mergen med THO

2 Wombat dom har inte bevisat vad dom kan lite åt simsity märker inte så mycket off från dom

3 ATWM själv tror jag dom har en chans att ta över 1a platsen dom köttar på bra

4 Valhal fail

5 PBT vet ej

6 G-R vet ej

7 TvingX blir snart sönderkötade

8 X{v*} det jobigaste namnet köttar på bra

9 VV fail

10 M2S är det inte sveas nya stam den lutar lite åt fail

bubblareingen just nu

Ehm inkorrekt lista.
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
1 NiT
10:de plats på OBF, skulle tro att de duckar allt de kan och plockar adelsna istället..
Finns oftast en orsak till dålig OBF inget motstånd, även om just ni har mött försök till motstånd förut.
Håller första platsen på OBA med 117,76 Miljoner poäng, starkt jobbat.

2 Wombat
7:de plats på OBF, inte så mycket motstånd här iheller kan ju säga att Wombat inte hade funnits om de hade valt att börja på samma sida som nic i början av starten, istället för andra sidan.
Håller tredje platsen med 97,99 Miljoner poäng, skulle inte vilja påstå att dem har dåligt med off.

3 ATWM
3:de plats på OBF tyder på att de har mött motstånd och klarat det.
Med OBA på 104,44 Miljoner håller de andra platsen, går rykten om att NiT vill expandera över erat land.

4 Valhal
Tydligen så är de ''kungar'' i K64
Grattis till det ...
8:de plats på OBA köttar på bra
Verkar ha mött på 0 motstånd..

5 PBT
Tystlåtna kör på som dem ska ingen speciell nyhet.

7:de plats på OBA, just nu försöker de expandera på ÄKF.
Inte mött på något speciellt motstånd med 12 mille OBF

6 G-R
Verkar som att iapn med K-R är påväg att brytas, dags för nya random attacks?
Helt ok med sin OB.

7 VV Forsätter stiga i rankerna, OB'n höjs i och med kriget med TvingX
Börjar även gå uppåt, snart dras det en våg och TvingX faller.
Just nu, dålig OB.

8 X{v*} En stark stam kommer gå långt..
Bra OBA och sådär OBF..

9 TvingX Avlägsnat 5 medlemmar sedan kriget, förmodligen pga inaktivitet dock inte kickat den vi nollat..
Gillar dem som stam, dock så gillar jag inte deras diplomati.
Bra OBA Bra OBF.

10 M2S
En stam jag tror på, ingen fail här..
Om det hade vart fail hade den varit splittrad för längesen.
Obn kommer snart en ny stam..
Vet att dem kan kötta.

-P-
Gillar deras tema.
9 medlemmar kör på bra, dock så var Lambohood's Ob MYCKET dålig för att ha 1 mille, Verkar ha ändrats nu..
Kommer kanske gå långt, beror på vilket motstånd de möter.

Skulle uppskatta om fler spelare ratade, V7's forum är mycket tyst..
 

DeletedUser

Guest
1 NiT
10:de plats på OBF, skulle tro att de duckar allt de kan och plockar adelsna istället..
Finns oftast en orsak till dålig OBF inget motstånd, även om just ni har mött försök till motstånd förut.
Håller första platsen på OBA med 117,76 Miljoner poäng, starkt jobbat.

2 Wombat
7:de plats på OBF, inte så mycket motstånd här iheller kan ju säga att Wombat inte hade funnits om de hade valt att börja på samma sida som nic i början av starten, istället för andra sidan.
Håller tredje platsen med 97,99 Miljoner poäng, skulle inte vilja påstå att dem har dåligt med off.

3 ATWM
3:de plats på OBF tyder på att de har mött motstånd och klarat det.
Med OBA på 104,44 Miljoner håller de andra platsen, går rykten om att NiT vill expandera över erat land.

4 Valhal
Tydligen så är de ''kungar'' i K64
Grattis till det ...
8:de plats på OBA köttar på bra
Verkar ha mött på 0 motstånd..

5 PBT
Tystlåtna kör på som dem ska ingen speciell nyhet.

7:de plats på OBA, just nu försöker de expandera på ÄKF.
Inte mött på något speciellt motstånd med 12 mille OBF

6 G-R
Verkar som att iapn med K-R är påväg att brytas, dags för nya random attacks?
Helt ok med sin OB.

7 VV Forsätter stiga i rankerna, OB'n höjs i och med kriget med TvingX
Börjar även gå uppåt, snart dras det en våg och TvingX faller.
Just nu, dålig OB.

8 X{v*} En stark stam kommer gå långt..
Bra OBA och sådär OBF..

9 TvingX Avlägsnat 5 medlemmar sedan kriget, förmodligen pga inaktivitet dock inte kickat den vi nollat..
Gillar dem som stam, dock så gillar jag inte deras diplomati.
Bra OBA Bra OBF.

10 M2S
En stam jag tror på, ingen fail här..
Om det hade vart fail hade den varit splittrad för längesen.
Obn kommer snart en ny stam..
Vet att dem kan kötta.

-P-
Gillar deras tema.
9 medlemmar kör på bra, dock så var Lambohood's Ob MYCKET dålig för att ha 1 mille, Verkar ha ändrats nu..
Kommer kanske gå långt, beror på vilket motstånd de möter.

Skulle uppskatta om fler spelare ratade, V7's forum är mycket tyst..

Bra förklaring eller tycke, lite fundersam på det du skrivit om din egna stam. Stiger i rank men enligt tw stats så ligger TvingX bättre till i förhållande till era bytagningar mot dem. Good luck får se hur länge denna lista varar hoppas bara på lite förändringar snart! :)
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Bra förklaring eller tycke, lite fundersam på det du skrivit om din egna stam. Stiger i rank men enligt tw stats så ligger TvingX bättre till i förhållande till era bytagningar mot dem. Good luck får se hur länge denna lista varar hoppas bara på lite förändringar snart! :)

Yes TvingX ligger bättre i rankingen, detta för att vi som dem lider av inaktivitet.
De lyckades ta 15 byar från en spelare som var inaktiv osv.
Men vi som dem kickar spelarna och statistiken blir bara trevligare och trevligare:p
 

xray

Member
Reaktionspoäng
0
Kör en mjukstart så här i semestertider. Sk aförsöka komma med lite mer fullödiga rapporter i framtiden.

i all ödmjukhet

Xray.


1 Wombat 54.472.324 63.713.400 57 1.117.779 6617 9.629
De gör mycket rätt. Verkar inte njuta av sommarsemestern utan satsar allt på TW. Har vid ett flertal tillfällen hamnat i barbarbyintermesson med NiT. För tillfället har de båda stammarna deffat sina frontbyar duktigt för att upprätthålla en staus quo.
Framtiden får utvisa om Wombat håller måttet. Våra grannar i väster.

2 NiT 54.172.012 64.191.425 56 1.146.275 6835 9.392
Min egen stam. Har just sett sig omkullsprungna av Wombat som inte passat å att ha semester i samma utsträckning som NiT, Xenus ödmjuka tjänare. Satsar snart på att knipa de återstående byarna i K45. I övrigt har stammen delvis tagit semester, men om två-tre veckor borde alla vara på plats igen för att överge sommarstiltjen.

3 ATWM 35.958.447 36.231.865 41 883.704 3791 9.557
En av V7:s toppstammar som antagligen på sikt kommer att klättra ytterligare en placering.
Sköter sina diplomatiska kort väl. NiTs grannar i söder.

4 PBT 28.671.952 31.850.743 50 637.015 3375 9.437
Också ens stam med stor potential. Har skött sina diplomatiska kort väl från start och har köttat på bra. Har nog kommit för att stanna bland toppstammarna. Verkar expandera en hel del den sista tiden.

5 Valhal 28.609.864 32.008.659 55 581.976 3442 9.299
Har potential att gå om PBT, men det är högst tveksamt. Framtiden får utvisa om de har kommit för att stanna bland toppstammarna.


Dessa tas en annan gång.
6 G-R 26.274.131 26.274.131 29 906.005 2812 9.344
7 MI.6 17.177.910 19.193.002 59 325.305 2190 8.764
8 X{v*} 13.817.613 13.817.613 39 354.298 1479 9.343
9 VV 12.368.365 13.897.512 56 248.170 1565 8.880
10 M2S 11.247.232 11.247.232 24 468.635 1188 9.467
 

DeletedUser

Guest
1 Wombat undrar hur länge dom är kvar på första

2 NiT förlorat sin respekt i mergen

3 ATWM köttar på bäst är min favorit stam utan min egen då

4 PBT ingen kommentar

5 Valhal fail

6 G-R när ska ni börja köttaa

7 MI.6 007 har flyttat på fram och tillbacka men gillar dom inte så mycket för en spelare tog en by ifrån mej


8 X{v*} jobbigaste namnet

9 VV fail

10 Core en bra stam alla ser ut att vara gamla spelare från ATH mycket kött på så kort tid
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp