Topp 15

DeletedUser

Guest
Pts är viktigt, trupper är viktigt, ob är viktigt.

Allt detta sammantaget kräver bara en sak, som är viktigast.

Aktivitet.

Spelar ingen roll hur mkt pts, trupper eller OB en spelare har om den är inaktiv.

aktivitet är överskattat.

sicka ut 50 spej två gånger om dagen, morgon och kväll, sen lämna datorn.
kom tillbaka efter 1 timme och sicka trupper mot de bättre farmsen lämna datorn igen.
ev komma tillbaka vid en senare tidpunkt och sicka farm trupper igen om man inte hinner sicka förrut idag.

krävs inget mer.

behöver vara inloggad 5-30 min om dagen och fortfarande ha trupper mer än de flesta på top 10 och helt okej oda.
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
aktivitet är överskattat.

sicka ut 50 spej två gånger om dagen, morgon och kväll, sen lämna datorn.
kom tillbaka efter 1 timme och sicka trupper mot de bättre farmsen lämna datorn igen.
ev komma tillbaka vid en senare tidpunkt och sicka farm trupper igen om man inte hinner sicka förrut idag.

krävs inget mer.

behöver vara inloggad 5-30 min om dagen och fortfarande ha trupper mer än de flesta på top 10 och helt okej oda.

Vad händer då om du blir attackerad under tiden?
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Men att bli tömd på resurser flera ggr om dagen är väl ingen höjdare, eller vad tycker du? Aktivitet är det viktigaste..
 

DeletedUser

Guest
sova i 1-2h intervaller och farma sina närliggande grannar dygnet runt. Se till så ingen får tillräckligt med trupper så dom har något att sätta imot. Och hela tiden speja hela närområdet för att kunna farma mer och mer byar hela tiden..
 

DeletedUser

Guest
Men att bli tömd på resurser flera ggr om dagen är väl ingen höjdare, eller vad tycker du? Aktivitet är det viktigaste..

lol?

klarar du av att farma? kan få in 30k resurser på 5 timmar utan problem.

personligen så farmar jag sönder och sen katar alla spelare inom 1 timme från mig utan undantag, för att stoppa snabba anfall.

om jag nu skulle märka att jag har inkomande anfall skulle jag nog tvinga mig själv att backtracka attacken och slå ut honom, tar 5 min samt att ställa in en klocka som säger till när jag ska 1. dodga och 2. anfalla tillbaka inte speciellt svårt eller tidsödande.


EDIT: då är det inte aktiva 2 timmar jag pratar om, 1 sicka iväg spej, 2 komma tillbaka utvärdera resultatet, 3 skicka farmningar på intressanta byar.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Självklart är din taktik inte omöjlig pilis, dock tror jag inte den fungerar i praktiken.
De första dygnen måste du logga in fler än 2 ggr om dagen av den simpla anledningen att du behöver bygga. Du sa också att du skickat katas på alla inom kretsen av 1 timme runt dig right? Gissar på att det är cirkus 7-10 byar vilket bör krävas 7-10 inloggningar om du nu inte har massvis med catas vilket jag tvekar på. Du kan även få in 30k resurser på 5 timmar? Jag tvivlar på att ditt förråd täcker 30k resurser? Tvivlar på att det täcker mer än 10 om jag ska vara ärlig, om det nu täcker 10k behöver du även pga förrådet logga in minst 3 ggr. Bullshit att du lirar denna värld, har catas redan och har farmat alla dina grannar, allt detta genom att bara loggat in 2 ggr om dagen sen världen startade.
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Självklart är din taktik inte omöjlig pilis, dock tror jag inte den fungerar i praktiken.
De första dygnen måste du logga in fler än 2 ggr om dagen av den simpla anledningen att du behöver bygga. Du sa också att du skickat katas på alla inom kretsen av 1 timme runt dig right? Gissar på att det är cirkus 7-10 byar vilket bör krävas 7-10 inloggningar om du nu inte har massvis med catas vilket jag tvekar på. Du kan även få in 30k resurser på 5 timmar? Jag tvivlar på att ditt förråd täcker 30k resurser? Tvivlar på att det täcker mer än 10 om jag ska vara ärlig, om det nu täcker 10k behöver du även pga förrådet logga in minst 3 ggr. Bullshit att du lirar denna värld, har catas redan och har farmat alla dina grannar, allt detta genom att bara loggat in 2 ggr om dagen sen världen startade.

Sådär, nu behöver jag inte svara pilis..
 

DeletedUser

Guest
Självklart är din taktik inte omöjlig pilis, dock tror jag inte den fungerar i praktiken.
De första dygnen måste du logga in fler än 2 ggr om dagen av den simpla anledningen att du behöver bygga. Du sa också att du skickat katas på alla inom kretsen av 1 timme runt dig right? Gissar på att det är cirkus 7-10 byar vilket bör krävas 7-10 inloggningar om du nu inte har massvis med catas vilket jag tvekar på. Du kan även få in 30k resurser på 5 timmar? Jag tvivlar på att ditt förråd täcker 30k resurser? Tvivlar på att det täcker mer än 10 om jag ska vara ärlig, om det nu täcker 10k behöver du även pga förrådet logga in minst 3 ggr. Bullshit att du lirar denna värld, har catas redan och har farmat alla dina grannar, allt detta genom att bara loggat in 2 ggr om dagen sen världen startade.

lol vart pratar jag om att logga in 2 gånger om dagen, säger att 10-30 min räcker för aktivetet.

EX
kl 07.00 loggar in och sickar ut 50 spejare tar ca 3 min samt sätter på bygnationer
ca kl 08.00 loggar in går igenom rapporter och sickar ut farm på lovande tar ca 5 min
ca kl 11.00 loggar in igen bygger för de farmade resuserna samt sickar ut trupper igen mot de rapporter jag inte lyckas farma förrut tar väl ca 5 min.
ca kl 17 kommer hem och sickar ut 50 spej igen och bygger tar ca3 min.
ca kl 18 går igenom rapporter och sickar ut farms tar ca 5 min
ca kl 19.30 sickar iväg farms igen och bygger tar ca 5 min.
ca kl 22 sickar ut trupper på långväga farmning tar ca 2 min.

totalt ligger detta på ca 28 min, detta var en dag jag var kanska aktiv ändån men man kan lätt hålla igång detta.

visst tog mig 1-2 timmar att modifera anteckningar och snabbmenyn för att snabbt kunna sicka spej/farmning och kommer ta mig mer tid de dagarna jag ska läga till fler byar hit.

katar enbart spelare som växer relatift snabbt resten kan inte hota mig än, så spelar ingen roll.

med 30k menar jag 10k trä, 10 järn, 10k lera, dvs förådd lv 11. har fyllt det förrådet på 2 timmar förut så här inte svårt.
 

DeletedUser

Guest
24/7 ftw såklart..

har man inget kvalificerat motstånd nära sig går de o komma undan med mindre men ligger man vägg i vägg med en bra spelare måste man kolla till jävligt ofta..

räcker att några av ens farmtrupper kommit hem och spelaren brevid skickar yxor på en med 10 min vandringstid så tappar man soldater.
 

DeletedUser

Guest
Rätt säker på att vi i Epic med bäst genomsnittspoäng på servern kommer finnas där när vi fått in några fler medlemmar. Just nu är vi 32..
 

DeletedUser

Guest
Men så är det ju så att ingen poäng betyder nåt förränns det funnits adel i en vecka eller så.
 
Topp