Tits förklarar krig emot tistel - troja

Reaktionspoäng
0
Då försvinner ju lite av det "taktiska" i spelet ju :(

§4) Kontoövervakning.

Kontoövervakning är ett temporärt sätt att övervaka någons konto medans denne person inte kan logga in på sitt eget konto. Det är inte tillåtet att skapa flera konton och placera dem på kontoövervakning. Varje konto måste ha en aktiv ägare.


Medans en spelare kontoövervakar åt en annan spelare, så får inga interaktioner (anfall, leveranser, assistans, koordinerade anfall) ske mellan några av de konton som är övervakade på kontoövervakarens internetanslutning (det inkluderar vänner, familj eller kollegor på samma anslutning). Det gäller alla konton som övervakas från den internetanslutningen. Alla interaktioner är förbjudna tills 24 timmar efter att kontoövervakningen har avslutats.


Det är inte tillåtet att övervaka ett konto bara för att pusha/hjälpa andra konton. Konton som tydligt markeras som pushkonto eller hjälpkonto på detta sätt kommer att stängas av från spelet. Detta gäller självklart för kontot som övervakas och kontot som övervakar; anfall, leveranser, assistans och koordinerade anfall i syfte att inte spela kontot till dess egen fördel får alltså inte förekomma då det går under hjälp/pushning.


Allt som markeras i paragraf 3 måste följas!
Spelare och övervakare är lika skyldiga för de aktioner de utför på ett övervakat konto. Se till att du litar på den person du ger din kontoövervakning åt, eller den du själv övervakar. Det är inte tillåtet att missbruka ett konto som du övervakar. Övervakare som med all mening förstör eller skadar ett konto som de övervakar, kommer att bli bestraffade. Hur som helst, medans vi bestraffar den som övervakade kontot så kommer vi inte kunna reparera de skador som har skett på kontot.
Exempel/Förtydligande:
Det är tillåtet att attackera och ta över byar med det konto som du kontoövervakar.

Det är tillåtet att attackera två spelare från samma stam med ditt eget konto och det kontot du kontoövervakar så länge ditt eget konto attackerar spelare1 och det övervakade kontot attackerar spelare2. Övervakar du flera konton gäller samma princip, ett konto får attackera en separat spelare.

Det är förbjudet att tillgodose andra konton på din internetanslutning, med ett konto som du kontoövervakar.

Det är förbjudet för en spelare på din internetanslutning att attackera ett konto som du kontoövervakar.

Det är förbjudet att använda ett konto som du kontoövervakar för att skriva ett meddelande till en annan spelare för att se om spelaren är online.

Taget direkt ur regelboken.
 

DeletedUser

Guest
Det är inte tillåtet att övervaka ett konto bara för att pusha/hjälpa andra konton. Konton som tydligt markeras som pushkonto eller hjälpkonto på detta sätt kommer att stängas av från spelet. Detta gäller självklart för kontot som övervakas och kontot som övervakar; anfall, leveranser, assistans och koordinerade anfall i syfte att inte spela kontot till dess egen fördel får alltså inte förekomma då det går under hjälp/pushning.

Fetmarkerar för de som inte kan läsa ordentligt.
 

DeletedUser

Guest
då är det ju larvigt att en sån stor spelare som StridertheRider inte kan följa reglerna.. StridertheRider hade kö på Tyker och började bomba mot sprit.

tycker det bara är dåligt att köra med ful spel.
 

DeletedUser

Guest
då är det ju larvigt att en sån stor spelare som StridertheRider inte kan följa reglerna.. StridertheRider hade kö på Tyker och började bomba mot sprit.

tycker det bara är dåligt att köra med ful spel.

Skicka in en ticket mot honom då han helt klart brutit mot reglerna
 

DeletedUser

Guest
Sa ju "DÅ FÖRSVINNER ju lite av det taktiska"...

Om det inte varit förbjudet, skulle du inte kallat det taktiskt då? :confused:

Nej. Hade han enbart använt kontot för att spionera på vad som skrivs i deras forum osv, då och endast då hade jag tyckt att det varit okej och taktiskt gjort (då det inte skadar eller påverkar kontot när man läser i forumet)
Men att skicka iväg trupper som han gjorde var riktigt lågt och ruttet gjort, må lössen från tusen kameler hemsöka i hans könshår.
 

DeletedUser

Guest
En fråga då, har inte Tyker gett KÖ:t till Strider då? För i så fall måste det ju ha varit i Tykers intresse att se hans trupper användas emot Sprit, eller?
 

DeletedUser

Guest
En fråga då, har inte Tyker gett KÖ:t till Strider då? För i så fall måste det ju ha varit i Tykers intresse att se hans trupper användas emot Sprit, eller?

Kan du peka ut var i reglerna det står att reglerna inte gäller om KÖ getts ut till någon som inte bett om det?
 

DeletedUser

Guest
Nej. Hade han enbart använt kontot för att spionera på vad som skrivs i deras forum osv, då och endast då hade jag tyckt att det varit okej och taktiskt gjort (då det inte skadar eller påverkar kontot när man läser i forumet)
Men att skicka iväg trupper som han gjorde var riktigt lågt och ruttet gjort, må lössen från tusen kameler hemsöka i hans könshår.

inte för jag själv tycker om att någon spelare blir "utnyttjad" för o attackera mig, men nu när jag börja tänka efter så gjorde den reglen tribalwars lite mer tribalhugs :(
I ett krig brukar man ju säga det inte finns några regler, iaf så fanns det säkerligen inte det på medeltiden :D
Men det är ju tw's regler som gäller, går ju inte unvika någon regel :(

Hehe bara för det så ska jag lira mediavel total war 2, så man kan kötta lite mer soldater medans man väntar in vissa saker :D
 

DeletedUser

Guest
Hej BiltjuveN,

Det verkar inte som att något konstigt har hänt här, jag vill tacka dig för att du tog dig tid att rapportera och hoppas att du gör det i fortsättning om du skulle misstänka något.

Med Vänliga Hälsningar
Björn "Gatnaro"
Tribal Wars Team

detta svar fick jag :/ vadå inget konstigt han sabbade ju för oss
 

DeletedUser

Guest
Hej BiltjuveN,

Det verkar inte som att något konstigt har hänt här, jag vill tacka dig för att du tog dig tid att rapportera och hoppas att du gör det i fortsättning om du skulle misstänka något.

Med Vänliga Hälsningar
Björn "Gatnaro"
Tribal Wars Team

detta svar fick jag :/ vadå inget konstigt han sabbade ju för oss

Egentligen så får man ju inte skriva om såna saker här, men när jag förlorade internet under flera månader (v9) så blev jag bannad för dubbel konto för att jag loggat in hos en kompis för o kolla om kontot var vkar (bannen kom när jag va tbx) och han vägrade tro mig att jag inte haft internet :S

Men han var snäll och låste upp kontot och sa "nästa gång lägg till varandra på delad internet" , så jag sket i att skicka bevis på att jag inte haft internet ^^ (mail från internetbolaget alltså :) )

jag har till omed för mig det var en till som blev bannad.. jag och min irl polare + en i stammen blev bannad för att vara 1 person, fast vi inte ens träffat den 3 personen irl ens ^^

Men om han var "spion" då tror jag inte det räknas som att han använde kontot för att förstöra det (kanske läste fel igen, men stod det inte att man bara inte fick anfall om det var för o förstöra kontot men om det var för o göra det bättre så fick man?)
Annars så skickades attackerna kanske av han själv?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nu är det inte ofta jag tar till orda på öppna forumet. Men det här får bli ett undantag.

HAHA larviga tistel börjar köra med fula knep emot oss xD Börjar få kö på en spelare. och börjar bomba sprit med det kontot xD jävla larvigt.. varför ens hålla på så kör rent ut istället

Det finns en god adage som säger att man inte skall kasta sten i glashus.

Så du, Biltjuven istället för att kasta skit på andra kanske du skulle reflektera över hur det står till i din egen stam och hur Du leder den.

Det är helt korrekt att en för detta spelare ur din stam satte mig som kö efter att han lämnat din stam. Det är oxå så att en annan spelare skickade en inbjudan och ett snyft pm där han bönade o bad att spelaren i fråga skulle komma tebax eller ännu bättre de två skulle skulle starta en egen stam med bara "rediga" spelare.

Visst har jag läst allting på ditt forum, men jag kan inte påstå att det fanns speciellt mycket matnyttigt där. Ett tämligen ostrukturerat forum som inte är mycket till hjälp om man skall spela som ett lag. Dock hittade jag en massa gnäll och spelare som är innerligt trötta på kriget. Gnäll på en ledning som inte är kompetent och som skall bestämma allt. Avsaknaden av solidaritet tycktes mig slående. Halva stammens spelare tycks ju skötas av någon kö. Det fanns ju betydligt fler internadlingslistor och bokningar än bokningar av fiende byar. Om jag inte missminner mig helt så kunde jag inte hitta en enda bokning på en fiendeby. Är det så man vinner krig?

Du visar ju oxå lysande ledarskap när du kickar spelare för att du inte kan skilja på liknande namn, vilket strålande engagemang! Speciellt när den ene lämnade din stam för en månad sedan.

Det är ju oxå ett faktum att spelaren ifråga för kontoövervakningen i ett flertal trådar uttryckt sitt missnöje och hotat med att sluta. För någon hjälp att tala om tycks han inte ha fått iaf.


Naturligtvis kunde jag ju stannat kvar som en spion ett tag, men jag gjorde bedömningen att det faktiskt inte skulle kunna tillföra dina fiender speciellt mycket av värde. Då var det naturligtvis mycket roligare att skicka trupper på dina "kompisar" i Sprit! Jag är ledsen, men jag kunde svårligen besinna mig och motstå den frestelsen.

Nu kanske jag går på för hårt mot en ung pojkspoling som uppenbart inte är byxad nog att leda en stam av kaliber på TW. I så fall ber jag dig om ursäkt och resten av v9 oxå.

Med vänlig hälsning

Er Riddare
 

DeletedUser

Guest
Jag vet inte vad jag ska svara. kan bara säga det att Visst finn inte så möe på vårat forum sen leds inte hela stamen av kö det är just nu 3 st som har kö.

Sen att needforfspeed skrev ett snyft brev. var för att han inte visste om att du hade kö och vart kickad..

Sen att jag kickade denna spelare Vlademir i fråga. alltså var ett stort missförstånd och jag vill inte ta några risker för spioneri så därför vart det en kick. men efter ett brev så var det ur värden. så vad vill du klaga på..

Jag har aldrig sagt att jag är en bra ledare. och kommer aldrig säga att jag är en bra ledare.. Utan jag försöker så gott jag kan.

Och tyker Var en jäkel på att klaga Så fort han inte fick assist då var det ett eländes gnäll. folk kanske inte hade assist att skicka till andra just då. och diverse.

Så tänker inte skriva mera. för detta kommer ändå bara leda till att jag blir anklagad som en dålig ledare. så som sagt jag kör mitt race och försöker få mina spelare att komma någon stans.
 

DeletedUser

Guest
haha xD vet xD

Fidel på 22.11. kl 19:30
vad sägs om en mergning ni tar med er alla aktiva spelare hit till tistel , jag fick höra från eran ledare ketchup att han skulle sluta för typ en månad sen

jag tycker att det skulle vara kul att samarbeta om du är interreserad

hälsningar
//TOR

roliga är att han tror att felixketchup varit/är våranledare.. xD jag har varit ledare långt innan vårat krig börja och felix inte ens varit med i ledningen xD
 
Topp