Till Milka

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tja... vi brukar i allmänhet skicka ungefär vad vi tror att fienden är kapabel att hantera. :) Och sådant vi inte behöver förstås. :)

Ska jag klistra in rapporter eller så du får se vad ni förlorade? Var ju inte till förren dom förlorat ALLA sina off trupper som dom skickade deff trupper.
 

DeletedUser

Guest
Det gick lite bättre att förstå nu

Jag titulerar mig inte duktig - jag är nybörjare på sånt här webbaserat spel och har förmodligen bara haft massor med tur, kombinerat med kunskapssökande och ibland en ganska pladdrig käft (en del kallar det diplomatiska skills) ^^
*Host* Ursäkta? Vem försöker du lura?

Nej, Vargmannen avslöjade vår taktik till alla... darn... vi har skenkoll och ni gör skenanfall

Oavsett vilken situationen har varit har jag ansett Milka! som stam vara bättre än R.E - enskilda spelare i respektive stam får dock prata för sig själva.
Båda stammarna har spelare med erfarenheter från andra servrar.

Ojsan, vad lila det blev på R.E´s kartor efter inlett samarbete med UrbanT - som tänkt plocka mig.

Vi får se vad framtiden bär i sitt sköte för båda stammarna - dock hade kanske 3-stamsplanerna med att plocka Englis, UrbanT, NATO och alla andra top10-stammar varit mer gynnande för inblandade parter - men nu är läget bättre för de andra stammarna som får en ärlig chans att expandera och förbereda sig inför att R.E alternativt Milka! vänder sina krafter mot antingen EngliS, UrbanT eller NATO.

Synd för er då, vi hade nämligen tänkt att vinna det här. :) (Dvs ni kommer inte få vara med att leka i topp 10 då. :D)

Milka började ändå bli lite snobbiga så det var väl dax iallafall. :p

Trevligt att du byter samtalsämnen såhär lite odiskret också, jobbigt att svara?

Edit:
Ska jag klistra in rapporter eller så du får se vad ni förlorade? Var ju inte till förren dom förlorat ALLA sina off trupper som dom skickade deff trupper.

Det där uttalandet är så Milkigt (Milkigt = idiotiskt) att det inte är värt att kommentera.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag har inte titulerat mig duktig, om du dessvärre tolkar det jag skriver som att jag titulerar mig duktig får stå för dig.

Min def blockade 5-6 nuke-attacker - och det fanns tillräckligt för att blocka mer inkommande.

Fortsättningen om framtiden skrev jag för att påvisa att det finns en framtid och att R.E nu tar hjälp i form av ett samarbete med UrbanT för att ta ut Milka! eller iaf en av Milka!´s spelare, nämligen mig.
 

DeletedUser

Guest
Ok, vi byter väl samtalsämne då, vi förstår iallafall ungefär vad som hände.

Jag hade blivit besviken om det hade varit så enkelt att ta dina byar, bättre att det ta lite mer tid...

En IAP är IOFS inte mycket av ett samarbete...
 

DeletedUser

Guest
men då känner jag att svar på alternativ 3.
blev mest relevant

scrupi= ledning= vet att jag var på väg söderut= försöker adla mig...

Edit: Hur kunde han "glömma" bort deffar som hade anlänt strax innan och strax efter scrupi kom med sina adels...

Jag vill bara säga en sak!

SVIKARE verkligen till er so känner er träffade=(
 

DeletedUser

Guest
Jag har inte titulerat mig duktig, om du dessvärre tolkar det jag skriver som att jag titulerar mig duktig får stå för dig.

Min def blockade 5-6 nuke-attacker - och det fanns tillräckligt för att blocka mer inkommande.

Fortsättningen om framtiden skrev jag för att påvisa att det finns en framtid och att R.E nu tar hjälp i form av ett samarbete med UrbanT för att ta ut Milka! eller iaf en av Milka!´s spelare, nämligen mig.

Men då kan man ju undra varför du lämnade R.E från början!?
Har faktiskt alltid undrat det om jag ska vara ärlig.
Du VAR ju en va grundstenarna...varför denna tok diss?
 

DeletedUser

Guest
Samma sak om dina klagomål då alltså, bara att låta bli att läsa :rolleyes:

Ja klart du kan låta blir att läsa, enda skillnaden är att mina klagomål går ut på att komma tillbaka till topic, vilket är giltiga klagomål. Om jag velat läsa om varför bertil lämnade RE hade jag gått in i en tråd som heter "Varför lämnade bertil RE" inte en som heter "till milka". Jag förstår att folk har seriösa problem med att förstå konceptet topic, men man kan ju iaf försöka få folk att förstå.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
*Host* Ursäkta? Vem försöker du lura?

Synd för er då, vi hade nämligen tänkt att vinna det här. :) (Dvs ni kommer inte få vara med att leka i topp 10 då. :D)

Milka började ändå bli lite snobbiga så det var väl dax iallafall. :p

Trevligt att du byter samtalsämnen såhär lite odiskret också, jobbigt att svara?

Försöker du gjuta mod i den egna stammen, likt varmluftsfläkten K99?

Vad säger era medlemmar i mitten av kartan som blir plockade en efter en utan minsta antydan till att R.E försöker försvara dem?

Offras de på altaret?
 
Reaktionspoäng
0
Ja klart du kan låta blir att läsa, enda skillnaden är att mina klagomål går ut på att komma tillbaka till topic, vilket är giltiga klagomål. Om jag velat läsa om varför bertil lämnade RE hade jag gått in i en tråd som heter "Varför lämnade bertil RE" inte en som heter "till milka". Jag förstår att folk har seriösa problem med att förstå konceptet topic, men man kan ju iaf försöka få folk att förstå.

Men ska man vara petig och kolla i alla trådar är förmodligen alla offtopic...
Tråden heter till Milka, Bertil är i Milka och därför är det väl inte offtopic, då är ju allt ni skriver om RE mkt mer offtopic eftersom tråden heter Till Milka och inte Till RE...
Sen är det väl inte vi i RE du ska klaga på med offtopic det är ju trots allt Wallin som går mest offtopic med sina rapporter om sitt lilla krig mot RE (som egentligen inte är något krig) eftersom det inte har något med kriget mellan Milka och RE att göra...
Bara några som leker lite vid sidan om kriget!!!
 
Reaktionspoäng
0
Försöker du gjuta mod i den egna stammen, likt varmluftsfläkten K99?

Vad säger era medlemmar i mitten av kartan som blir plockade en efter en utan minsta antydan till att R.E försöker försvara dem?

Offras de på altaret?

Old tribe New tribe Date/Time
N/A NiP 17th September 2007 - 00:02:31
NiP None 23rd September 2007 - 12:02:01
None END IT 24th September 2007 - 00:02:01
END IT R.E 02nd October 2007 - 10:02:01
R.E None 26th October 2007 - 21:02:02
None Milka! 27th October 2007 - 22:02:07
Milka! None 08th November 2007 - 13:02:01
None Milka! 08th November 2007 - 15:02:02

Hmm hur ska du göra när Milka förlorar kriget???
Först i NiP sen förlorade NiP kriget mot Milka sen en snabb vända i RE, när kriget bröt ut sprang du till Scrupis beskyddande famn :D
Du verkar verkligen vara en lojal spelare du kanske är lojal mot din nya husse tills alla hans byar är noblade då kommer du säkert hitta en ny husse :D

Jag kommer stå med öppen famn när den tiden kommer...

Kom pojken kom
Spring gossen spring
 

DeletedUser

Guest
Men ska man vara petig och kolla i alla trådar är förmodligen alla offtopic...
Tråden heter till Milka, Bertil är i Milka och därför är det väl inte offtopic, då är ju allt ni skriver om RE mkt mer offtopic eftersom tråden heter Till Milka och inte Till RE...
Sen är det väl inte vi i RE du ska klaga på med offtopic det är ju trots allt Wallin som går mest offtopic med sina rapporter om sitt lilla krig mot RE (som egentligen inte är något krig) eftersom det inte har något med kriget mellan Milka och RE att göra...
Bara några som leker lite vid sidan om kriget!!!

Jo, jag vet att alla trådar är offtopic,men det e ju ingen anledning att den här oxå måste bli det. Jag klagade inte på att RE va offtopic, jag klagade på att ämnet om Bertil va offtopic. Om vi ska vara petiga så är det ju inte till milka om ni vill klaga på honom, det är "till bertil". Det här och den engelska motsvarigheten är dom enda trådar jag läser på forumet, å jag orkar inte med massa irrelevant skit:p Att prata om kriget är inte speciellt irrelevant då jag personligen anser att det har rätt mkt med milka att göra när 19 stamar börjar bråka och trotts allt va krigsförklaringen i dne här topicen. Att en spelare lämnar någon annan stam å går med milka är dock inte lika intressant/relevant i sammanhanget.
 

DeletedUser

Guest
Ja klart du kan låta blir att läsa, enda skillnaden är att mina klagomål går ut på att komma tillbaka till topic, vilket är giltiga klagomål. Om jag velat läsa om varför bertil lämnade RE hade jag gått in i en tråd som heter "Varför lämnade bertil RE" inte en som heter "till milka". Jag förstår att folk har seriösa problem med att förstå konceptet topic, men man kan ju iaf försöka få folk att förstå.

Och då anser jag att raporterna från Wallin016 handlade om milka! vs R.E med??

Bertil är en del av milka!, och sist jag kollade var inte Wallin016 det
 

DeletedUser

Guest
Och då anser jag att raporterna från Wallin016 handlade om milka! vs R.E med??

Bertil är en del av milka!, och sist jag kollade var inte Wallin016 det

Fan va ni hakar upp er på wallin, jag har inte ens sagt något om honom. Jag bryr mig inte om rapporter, dom hoppar jag över, om jag däremot måste scrolla igenom sida upp å sida ner med personangrepp så e det irriterande, sånna tar man i PM.
Wallins rapporter stärkte iaf våran (dvs milkas) åsikt om att RE inte vet va dom pysslar med (vilket faktistk hör till topic), sen att han inte är i vare sig milka lr RE är väl en annan sak, det e ändå själva styrkandet som var relevant.
Varför bertil bytte till milka har väl inget alls med kriget att göra lr hur? Iaf inte på det sätt det framförts här.

Å om någon har något mer dom vill säga om det här kan ni ju skicka PM i stället, jag svarar på sånna oxå, ist för att fortsätta å spamma sönder en annars intressant tråd.
 
Reaktionspoäng
0
Fan va ni hakar upp er på wallin, jag har inte ens sagt något om honom. Jag bryr mig inte om rapporter, dom hoppar jag över, om jag däremot måste scrolla igenom sida upp å sida ner med personangrepp så e det irriterande, sånna tar man i PM.
Wallins rapporter stärkte iaf våran (dvs milkas) åsikt om att RE inte vet va dom pysslar med (vilket faktistk hör till topic), sen att han inte är i vare sig milka lr RE är väl en annan sak, det e ändå själva styrkandet som var relevant.
Varför bertil bytte till milka har väl inget alls med kriget att göra lr hur? Iaf inte på det sätt det framförts här.

Å om någon har något mer dom vill säga om det här kan ni ju skicka PM i stället, jag svarar på sånna oxå, ist för att fortsätta å spamma sönder en annars intressant tråd.

Alltså vad vill du ha ut av ditt gnäll om tillbaka till topic???
Du vill att alla RE medlemmar ska sluta skriva här för du tycker de går offtopic men Wallin ska få skriva offtopic här.
Du borde ju skriva att alla går tillbaka till topic Punkt slut..
Nu verkar det som Milka klarar inte ta lite kritik och gnäller och bölar om offtopic offtopic snälla sluta...
Sen är Bertils byte till Milka en stor del av topic då han bytte från RE till Milka och tråden handlar om kriget mellan RE och Milka
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Old tribe New tribe Date/Time
N/A NiP 17th September 2007 - 00:02:31
NiP None 23rd September 2007 - 12:02:01
None END IT 24th September 2007 - 00:02:01
END IT R.E 02nd October 2007 - 10:02:01
R.E None 26th October 2007 - 21:02:02
None Milka! 27th October 2007 - 22:02:07
Milka! None 08th November 2007 - 13:02:01
None Milka! 08th November 2007 - 15:02:02

Hmm hur ska du göra när Milka förlorar kriget???
Först i NiP sen förlorade NiP kriget mot Milka sen en snabb vända i RE, när kriget bröt ut sprang du till Scrupis beskyddande famn :D
Du verkar verkligen vara en lojal spelare du kanske är lojal mot din nya husse tills alla hans byar är noblade då kommer du säkert hitta en ny husse :D

Jag kommer stå med öppen famn när den tiden kommer...

Kom pojken kom
Spring gossen spring

Snyggt duckat, på en het potatis.
Inget svar på den ursprungliga frågan alltså?

För övrigt blir det lite larvigt när man öppnar kakhålet utan att veta ett skit. Är du intresserad av lite fakta kan du ju kontakta mig på IGM istället.
 

DeletedUser

Guest
Alltså vad vill du ha ut av ditt gnäll om tillbaka till topic???
Du vill att alla RE medlemmar ska sluta skriva här för du tycker de går offtopic men Wallin ska få skriva offtopic här.
Du borde ju skriva att alla går tillbaka till topic Punkt slut..
Nu verkar det som Milka klarar inte ta lite kritik och gnäller och bölar om offtopic offtopic snälla sluta...
Sen är Bertils byte till Milka en stor del av topic då han bytte från RE till Milka och tråden handlar om kriget mellan RE och Milka

Jag anser ju personligen att jag varit rätt tydlig med "mitt gnäll". Gå tillbaka till topic. JAG sa att alla skulle tillbaka till topic, sen började ni tjata om wallin, så skyll inte på mig vad gäller det. Jag har inte ens läst ert tjat om bertil, så har ingen aning om vad ni skrivit, så jag kan försäkra om att innehållet inte har något att göra med det faktum att ni borde hålla er till topic.

Som jag sa så styrkte walling våran åsikt att RE suger, vilket är topic då det har med "kriget" att göra. Att Bertil bytte stam har inget alls med kriget att göra vad jag vet eftersom det inte va därför det startade. Och OM det har med kriget att göra, så är det bara relevant ATT han bytte i denna topic, inte varför.

Ps. folk som inte har några logiska argument kan lika gärna vara tysta, saker utan motiveringar saknar mening. Riktat till alla, även om jag antar att RE lär bli sura.
 
Senast redigerad av en moderator:
Reaktionspoäng
0
Som jag sa så styrkte walling våran åsikt att RE suger, vilket är topic då det har med "kriget" att göra. Att Bertil bytte stam har inget alls med kriget att göra vad jag vet eftersom det inte va därför det startade.

Så kriget startade eftersom Wallin styrkte er åsikt att RE suger??? Visste inte att Wallin hade sån makt i Milka, sen har det väl inte med detta kriget att göra eftersom det är Wallins personliga krig mot RE, borde vara ny tråd isf...
Och jag tycker att Bertils byte är topic nu finns det väl iof inte så mkt mer att säga om bytet då bertil slingrar sig som en orm och berättar sin alternativa sanning, men det känns som det aldrig kommer redas ut här...
Men om det nu är topic du vill åt så är väl topic egentligen varför kriget började och då är tråden ganska död eftersom RE anser att Milka började och Milka tycker RE började...
Rolig tråd som är ganska död nu om man ska hålla sig till topic till 100%:mad:
 

DeletedUser

Guest
förövrigt undrar om jag ni som ägnar tiden åt att slänga förolämpningar å klagomål åt varandra hela tiden kanske vill skapa en egen tråd lr skicka PM till varandra?:p Det här är en milka tråd, inte en diskussion om varför någon lämnade RE.

Jag anser ju personligen att jag varit rätt tydlig med "mitt gnäll". Gå tillbaka till topic. JAG sa att alla skulle tillbaka till topic, sen började ni tjata om wallin, så skyll inte på mig vad gäller det. Jag har inte ens läst ert tjat om bertil, så har ingen aning om vad ni skrivit, så jag kan försäkra om att innehållet inte har något att göra med det faktum att ni borde hålla er till topic.

Kanske missade att du sa alla och inte "Det här är en milka tråd, inte en diskussion om varför någon lämnade RE."

Men jag är lite halvanalfabet och har "lite" svårt med svenskan så jag kanske missförstod dig
Så jag ber om ursäkt
 

DeletedUser

Guest
Vad har skett i kriget?

Milka!
Som stam: Deffat Almoetzi och dragit tillbaks deffen

Enskilda spelare:
Syns i allehanda rapporter och twstats
Utstickande här är nog Almoetzis spelarbyte som resulterade i kick på alla medlemmar - för att därefter rök Almoetzi från Milka! och blev bannad under en kort tid som krävdes för admins att reda ut situationen.

http://www.twstats.se/sv1/index.php?page=tribe&id=162

R.E + allierade/iaps:
Som stammar:
Anfallit i stora vågor mot Almoetzi, tagit ett par byar då det fanns def att tala om
Noblat nästan all Almoetzi´s byar efter den spelaren gett upp och det knappt fanns def kvar
Anfallit ett par gånger mot andra spelare utan nämnvärt resultat, dock förlorade Gordon Gecko en by som togs tillbaka
Utstickande här är folk som bytt stam pga inaktivitet, antingen själva eller hos stamgrannar samt rädsla för kriget (om jag lämnar så lämnar nog fienden mig i fred), blivit kickade pga inaktivitet/planer på ordervägran samt en del som blivit avlägsnade under andra förutsättningar

Enskilda medlemmar:
Dom har så många så svårt att ta upp alla olika saker - men inaktivitet är en sak som kännetecknar en hel del av de som torde vara värda att ta upp.
Som exempel:
6 dagar tog det för en av R.E´s medlemmar att upptäcka att den blivit av med en by.
Har man kanske 10k rapporter (visa alla-läget) samt 20+ byar att gå igenom kan det vara förståeligt men 6 dagar med 5 byar, jag menar 4 - eftersom spelaren förlorade en by...

R.E: http://www.twstats.se/sv1/index.php?page=tribe&id=337

Därefter är det bara att kolla upp
SE-stammarna
TGW
EngliS
=GFO=
UrbanT
BFH - som enbart deltagit genom att ha tagit Almoetzi´s byar då han längre inte var Milka!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp