Till Milka

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Den supporten var sanktionerad från ledningen - dock glömdes den bort att den fanns där ^^

Varför tillåta support till en spelare och till en by som man har attackerat redan i 1½ dag? Känns som om man slösar på sina egna trupper samt nobels.


Lite OT:
Låter mera som om den spelaren gick antingen bakom ryggen på milka! eller ville förhala supporten till oknytt så att den var framme efter noblingen och blev support åt scrupi. Fast vad vet jag, får bara reda på vad som händer i R.E genom msn i stället för att ha massa konton i R.E som man får reda på saker från
 

DeletedUser

Guest
För att denna support var skickad precis som med Historien med Nausaks nya by.
Det var inte allmänt känt i Milka! att jag supportade en av byarna men ledningen visste om det och varför jag även gjorde det.

Det är inte mitt fel att folk vill ha mig som övervakare av deras konton
 

DeletedUser

Guest
För att denna support var skickad precis som med Historien med Nausaks nya by.
Det var inte allmänt känt i Milka! att jag supportade en av byarna men ledningen visste om det och varför jag även gjorde det.

Men är inte Scrupi i milka's ledning? Varför tillåta support till en by som han har 4 nobels mot? Låter som om det inte bara är R.E som strular till sina anfall :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Givetvis är vi medlemmar i Milka! mänskliga - dock tror jag att vi lär oss snabbare av våra misstag - fast det kan ju bero på att vi är färre medlemmar och torde då rimligtvis göra färre misstag ;)

Dessutom kan du logga in som Pramuk - du har fått det kontot och blivit specialinkallad för kriget.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Givetvis är vi medlemmar i Milka! mänskliga - dock tror jag att vi lär oss snabbare av våra misstag - fast det kan ju bero på att vi är färre medlemmar och torde då rimligtvis göra färre misstag ;)

Dessutom kan du logga in som Pramuk - du har fått det kontot och blivit specialinkallad för kriget.

OT, men får ni leva med eftersom jag försvarar mig lite här ^^

Sant, jag fick det kontot för tre veckor sen, men orginal pramuk var precis på väg att bli noblad av en från englis och hade inget O kvar + att jag har ett 2 frontskrig på w10 så jag tackade nej. Blir lite fel att logga in på hans namn här då.

Kan iof logga in på namnet jag har på v2, det jag skapade för att knight 99 ville att jag skulle ta över hans konto i nån vecka (var där jag blev inkallad, inte på v1)

Men jag håller mig till detta nick för framtida bruk
 

DeletedUser

Guest
Så, Bertil, det du säjer är alltså att antingen gick du bakom ryggen på Milkas ledning och genomförde en koordinerad def med en R.E spelare eller så skickade du dina def med ett sådant tidsfel (ett par timmar) att inte ens den grönaste ( --> :D <-- ) n00b skulle göra ett lika korkat misstag för att sedan mångdubbla skadan av det genom att inte lyckas dra hem deffen i tid med ett par TIMMARS förvaring... snälla Berra, du kan inte mena allvar.

Eller alternativ 3: Du försökte hugga nämnda R.E spelare i ryggen men misslyckades så kapitalt att du borde börja om med nytt namn och nytt spel pga av skammen.

Vilket av dom är det nu Berra? (Är det alternativ 3 så skulle iallafall inte jag lita på Berra när han är med i min allians)

(Pest, kolera eller spetälska? Ska bli intressant att se hur han försöker krångla sig ur det här, allas vårat lilla "ärkeproffs")


//Vargmannen.
 

DeletedUser

Guest
Vargmannen, du glömde alternativ 4, den som är sanningen, som jag redan nämnt - resten du skriver är ett tafatt försök till att smutskasta mig och som jag inte ens behöver krångla mig ur då det är så patetiskt löjligt och skrattretande.

Alternativ 4:
Deffning godkänd av ledningen i form av "Historien om Nausaks nya by" dvs deffad tills Oknytt tar en by i söder och en i ledningen glömde bort att deffen stod där då även vi i Milka! är mänskliga.
 

DeletedUser

Guest
Nu börjar jag undra lite

1. Om nu ledningen i Milka! "godkände" en flytt för min del, varför behövde jag deff för skydda mina adelsmän som var på väg söderut?

2. Varför sa du att det inte fick komma ut att jag fick def lånat av dig?

3. Scrupi försökte adla min by som bla du deffade INNAN jag var framme i söder..
 

DeletedUser

Guest
1. Då ska vi se om det finns ett par anledningar att deffa upp en by... Ja, jag hittade dom efter att ha kollat på kartan:
* Nollan, EngliS - i krig med
* MadMic, dåvarande Wasa-medlem - i krig med
* Spinhx, Milka! - ickeledning

2. För att det inte var allmänt känt i Milka! att jag deffade en av dina byar och enligt order från ledningen skulle det förbli så - vilket fallet visar sig att så blev inte fallet

3. Scrupi glömde bort att deffen stod där
 

DeletedUser

Guest
men då känner jag att svar på alternativ 3.
blev mest relevant

scrupi= ledning= vet att jag var på väg söderut= försöker adla mig...

Edit: Hur kunde han "glömma" bort deffar som hade anlänt strax innan och strax efter scrupi kom med sina adels...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det betyder att Scrupi är även han en i raden av alla mänskliga Milka!-spelare och kan fela.
Som jag skrev tidigare att vi är.
 

DeletedUser

Guest
Och hotbilden från dom andra där var ju vääääldigt stor, ingen av dom hade väl ens handlat med R.E någon gång...

Så... man berättar inte för medlemmarna vilka byar man inte får anfalla för att...? (Jag vet att dom ibland beter sig som om dom är helt IQ-befriade, men riktigt SÅ illa kan det inte vara i verkligheten)
Det verkar dessutom lägligt att du inte påminnde honom...

Illa att man inte kan komma ihåg def i någon timme... om det nu inte var så att det viskades lite mellan Bertil och en viss anfallare... Herr Berra visste att R.E spelaren hade fått mycket stryk de senaste dagarna och hade väldigt ont om def, och inte kan försvara byn alls, så om man då "lovar" att försvara byn, ens ledare "råkar" glömma (väldigt lägligt) att deffen är på väg och om man bara anländer 3 sek innan de stora def-trupperna kan man sno till sig en by och Berra kan skylla på otur... Synd bara att man inte räknade med att några andra i R.E bestämde sig för att hjälpa till... eftersom Bertils def som var framme inte kunde försvarat sig mot adeln själva. Byn hade varit räddningslöst förlorad, men å andra sidan hade ju den nya Milka! byn fått rejält med def... :eek: Ett sådant sammanträffande... :confused:

Låter lite mer som vår timingsexpert och våra "elit"-Milka...?

Vem såg till att tiden för att ta den nya byn fanns?
Vem rensade den nya byn?
Vem koordinerade det hela?

Har du inte alltid sagt att Milka var så mycket bättre än oss? Hade det hänt i R.E hade du flippat ut... märkte ingenting av det då... fast ni kanske bara tappat stingen en smula?
 

DeletedUser

Guest
Vargmannen, R.E suger. Jag tog ner 3-4 spelares offensiver under en hel dag, ni tog inte ens en by eller kom förbi mitt försvar förutom en gång innan jag vaknade. Jag var EN PERSON mot 4 personer med bra mycket mer poäng än mig.
 

DeletedUser

Guest
Ja tack, vi vet alla här att det är mycket enklare att försvara sig än att anfalla, var det något mer alla redan visste du ville berätta?
 

DeletedUser

Guest
Yrar du i nattmössan igen?

Första meningen saknar i mitt tycke ett "MOT" R.E - de skulle nog inte handla med R.E när de är i krig med den stammen.

Du tappade bort mig grundligt i tredje styckets första mening där du försöker säga att den def jag ställt och som stod i flera dagar orörd inte stod där så länge... jag får inte den matematiken att gå ihop.

Så vad ville du ha sagt med ditt svamlande om sekunder och den där timmen?

Jag förstår inte heller vad mitt stycke där jag skriver om Nausaks nya by från augusti har med denna delen att göra så nu verkar det vara som du tappade bort dig lika mycket som troligtvis din mamma tappade dig bakom en vagn när du var liten.
 

DeletedUser

Guest
Snälla Berra, första stycket gäller ditt snack om sk "andra hot" (inga). Tydligt nog?

Det är inte dig just det handlar om, det var sarkasm mot Scrupis "dåliga minne" som du använder som försvar.

Hoppas du kan få ihop det nu, lovar att förklara enklare nästa gång annars. :)

Gullig du är Berra, du börjar faktiskt likna många andra av Milka nu, ingen koll alls på någonting. (Vill ni ge sken av iallafall)

Du skryter alltid med att du är så duktigt och hur mycket bättre Milka är än oss... men av någon anledning verkar det som om de stora orden inte håller så mycket som dom gav sken av.
Jag använde ditt (vanliga) skryt som exempel på hur ofta du vill göra sken av att vara väldigt duktig, men sen när det inte är lika intressant eller "i Bertlis bästa intresse" att vara så duktig så kan både det ena och det andra hända. :)

Går det bättre att förstå nu? :)
 

DeletedUser

Guest
Ja tack, vi vet alla här att det är mycket enklare att försvara sig än att anfalla, var det något mer alla redan visste du ville berätta?

Japp, att inte ens 4 ur R.E kunde ens komma förbi min defensiv, även fast dom tom tog till sina deff trupper. :<
 

DeletedUser

Guest
Tja... vi brukar i allmänhet skicka ungefär vad vi tror att fienden är kapabel att hantera. :) Och sådant vi inte behöver förstås. :)
 

DeletedUser

Guest
Det gick lite bättre att förstå nu

Jag titulerar mig inte duktig - jag är nybörjare på sånt här webbaserat spel och har förmodligen bara haft massor med tur, kombinerat med kunskapssökande och ibland en ganska pladdrig käft (en del kallar det diplomatiska skills) ^^

Nej, Vargmannen avslöjade vår taktik till alla... darn... vi har skenkoll och ni gör skenanfall

Oavsett vilken situationen har varit har jag ansett Milka! som stam vara bättre än R.E - enskilda spelare i respektive stam får dock prata för sig själva.
Båda stammarna har spelare med erfarenheter från andra servrar.

Ojsan, vad lila det blev på R.E´s kartor efter inlett samarbete med UrbanT - som tänkt plocka mig.

Vi får se vad framtiden bär i sitt sköte för båda stammarna - dock hade kanske 3-stamsplanerna med att plocka Englis, UrbanT, NATO och alla andra top10-stammar varit mer gynnande för inblandade parter - men nu är läget bättre för de andra stammarna som får en ärlig chans att expandera och förbereda sig inför att R.E alternativt Milka! vänder sina krafter mot antingen EngliS, UrbanT eller NATO.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp