"Sagan om Lady Nova" Tillägnad Lufsen75

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Anledningen till att BFH förklarade krig mot SFE:

Tjarls samlar ett antal personer som är trötta på att vara med i noobtribes som bara är ute för poäng(TMD, SFE, och FFA främst) och massrekrytering och skapar Bishops From Hell. Han invitar de han anser är värda att vara med och de skapar en stam av kvalitet, inte kvantitet.

När sen den stammen är skapad så tar flera av då medlemmar i SFE och anfaller BFH medlemmar, undertecknad inkluderad. Efter ett par veckors uppbyggnad av trupper och nobles så förklarar vi krig mot SFE då de har anfallit oss konstant under hela denna tiden.

Kriget går som smort, SFE tar bokstavligen veckor på sig att omorganisera sig och då är det för sent. Ungefär 30 noblingar senare så försöker en av de två dåvarande hertigarna, Spartan Warrior, gå över till SFE. Han kontaktar mig, då Tjarls har slutat med spelet och gett mig och Lufsen75 hertigdöme över BFH, varav jag tar och vidarebefodrar konversationen till hela SFEs ledarskap och top10.

Om man ville se resultat så blev man inte missnöjd. Över 20 personer lämnade stammen inom ett dygn och mer följde i de efterföljande dagarna. Spartan Warrior lämnar stammen och försöker gå med i ett flertal stammar, inklusive TMD och -BA-, men jag kontaktade ledarna i varje stam han gick med och de följaktligen slängde ut honom. Till slut så skapade han en egen SFE med två medlemmar, en hade 150 poäng, innan han av någon idiotisk anledning blev välkommen tillbaka till SFE, nu kallat TDF.

Kriget har nu fortsatt och vi har fortfarande inte förlorat en enda aktiv by medans vi är uppe i över 80 noblingar och jobbar oss kvikt mot maktcentret i TDF där vi skall utplåna allt som kämpar emot.

Så jo, detta är ett försvarskrig. Vi var anfallna och slog tillbaka. Det va detsamma emot VoS(nu också en del av TDF) där de vägrade upphålla den inofficiella IAP vi hade och därmed utplånade vi dem totalt.

jaha, så SFE lurade TMD, damp jag får, själv hatar jag också poänghoror och delar med mig, som jag sa innan så vill jag att stammen ska bli liten också så jag bryr mig bara om dem aktiva personerna, på ett sätt är vi lika ;)
jag har bara MYCKET mindre disciplin än dig xD
 

DeletedUser

Guest
Lite off topic här känner jag. finns en annan tråd att dryfta detta i.
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
Vi får väl göra plats på lagret igen. men ingen kommer att putsa delarna bara så du vet.

tror att du kan skrota dom.....:rolleyes:
tur att jag har ett stort hjärta och kan förlåta även om det kan ta lite tid ibland...*kramar om Lufsen*
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Tillägnad Lufsen75.

Det kommer en ryttare, i full stridsmundering, på en kraftfull vit häst. Rider fram mot den stora porten till det vackra slottet. Sakta rider ryttaren över bron in på den stenbelagda gården. Hoppar av sin häst och lämnar över tyglarna till en stallknekt.
Med bestämda steg går ryttaren upp mot slottet, tittar sig omkring och tycker att allt är vackert och mycket välskött.
In genom porten till den stora bankettsalen. En stor församling är där inne och det går ett sus genom de församlade. Etikettsbrott att bestiga salen i full krigsmundering anser de. Ryttaren söker igenom de församlade efter bekanta ansikten. Nickar mot Ajsajs(VoS f.d krigsherre) och känner ett vemod att det kunde vara annorlunda, en del andra som som också får en igenkännande nick. Däribland Skaara.
Alla församlade undrar vem denne vågade riddare kan vara?
Går fram mot den grupp, även kallad för "The Royal Straight Flush", som står och samtalar med Kung Lufsen75.
Riddaren tar av sin rustning och lägger den på golvet bredvid sig och och sorlet tilltar bland de församlade när de ser vem ryttaren är:
Lady Nova!
Kung Lufsen75 begär tystnad och ber Lady Nova att tala.
Lady Nova går ner på knä och böjer ner huvudet.
"Ers Majestät! Jag ger Er min rustning, mitt svärd och"...
Lady Nova tystnar och tittar upp i Kung Lufsens ögon,en tår letar sig sakta ner för hennes kind, "min lojalitet!"
"När tiden är mogen så får jag tillbaka mitt svärd och rustning."
Lady Nova reser sig sakta upp.
"Men en sak kan jag aldrig ge Er, min stolthet!"
Lady Nova bugar,vänder sig om och går med stolta steg ut ur den ståtliga bankettsalen.
Hämtar sin häst och rider långsamt därifrån mot.....

Tillägnad Lady Nova.

... Den ensliga kanten där hennes hem nu låg. Lady Nova red hela dagen och tänkte på sitt ensliga hem och hur annorlunda det kunde ha varit.

På kvällen började det regna och hon sökte skydd i en bondgård. Hon fick mat och rum för natten genom att betala de få mynten hon ägde.

Dagen efter fortsatte det att regna men Lady Nova ville ändå fortsätta hemåt. Det fanns mycket som skulle göras, Rekrytera soldater, bygga nya hus och viktigast av allt få nya vänner och allierade. Hon begav sig ut i regnet och snart började det också åska. Hon red och red tills hennes kläder blev trasiga. Hennes hår hade förstörts av regnet och hon såg nu ut som en tiggare.

Plötsligt hände något magiskt som skulle få hela hennes framtid att ändras. Som av ett mirakel så skingrades molnen och starkt solljus lysde igenom och gav gräset en guldskimmrande nyans. Plötsligt flög 3 stora svanar över himlen och marken började dunka. Ett don hördes från andra sidan kullen. Plötsligt kom han, ridandes på en vit häst med en starkt glänsande silvrig rustning och en krona formad som en svan på huvudet. Bredvid han red två andra väldigt stotliga krigare. En med ett stort standard av en svan. Bakom ryttarne välde det fram med soldater. Stora vagnar drog guld och annat värdefullt. Kungen eller i alla fall han med kronan fick syn på Nova och hon kände sig smutsig och skämdes mot de nyanlända i sina blänkande rustningar.
Kungen red fram till Nova och sade: ''Mitt namn är Swansniff. Om du vill så kan du följa med oss och bli tvättad och få lite mat i dig.''
Lady Nova var tacksam för den snälle kungen och tackade ja till erbjudandet.

Hon blev för till en vagn där hon blev tvättad och tillfixad. När hon var klar började dagen lida mot sitt slut och hon blev inbjuden till kungens egna tält.
Inne i tältet satt de 2 ryttarna som ridit bredvid kungen när de träffats.
Kung Swansniff presenterade ryttarna. 'Här är morad sa han och pekade till höger om sig. Och här till höger om mig sitter klubben som är min starkaste krigare. Lady Nova hälsade och började berätta om sig själv. De satt och pratade långt in på natten och swansniff lovade henne att hon skulle få se swansniffs rike där han skulle hålla mötet för stammen TGW där han var Vice ledare.

Nästa dag fortsatte de mot staden Capital city som var huvudstaden i Kung swansniffs rike. På eftermiddagen var de framme och red in genom huvudporten.

Det fanns inte ett tecken på varken skräp eller tiggare. Allt var välskött. Från minsta lilla grästrå till det stora slottet som låg mitt i staden. Alla hälsade vänligt och hurrade för Kungen när de red igenom staden. Väl framme vid slottet så öppnade Swansniff porten och de kom in i en stor sal. Mitt i salen stod det ett stort bord och det satt flera personer runt det.

Swansniff sa: '' Mina herrar. Jag vill presentera er för Lady Nova.''
Alla hälsade vänligt och swansniff började peka och rabbla upp namnen.
''Där är kevin som är ledaren i vår allians TGW, Sushi och cruela som är warlords. Jonteponte7 och razie som är diplomater och våra rekryterare Gonzo, Sockan och Emilkroll.

Swansniff visste sedan gårkvällen att Nova sökte en stam och han föreslog det för rådet. Alla instämde och nu var det Lady Novas tur att bestämma om hon skulle gå med eller inte. Hon skruvade sig osäkert. Hon ville inte att det skulle sluta som förra gången med folk som tog sakerna i sina egna händer och skapade krig med dem mäktigaste i världen. Men de här verkade sammarbeta bra och alla var så vänliga. Men hon bestämde sig för att vänta tills imorgon.

Nästa dag så sammlades rådet igen och alla var ivriga på hennes beslut. Lady nova tänkte efter. Hon hade varit vaken hela natten och tänkt på saken och hennes ögonlock kändes som stora stenar. Hennes svar blev: Ja jag skulle vara glad att få gå med ert fina brödraskap. Alla började hurra och några gick fram och gav Lady Nova en klapp på axlen.

Nu hade Lady Nova hittat en stam och gårdagens beskymmer var nästan bortglömd. Hon kände en känsla som hon inte kännt på ett långt tag. Hon var lycklig.

Snipp snapp slut nu var denna saga slut:)

Vill framföra ett tack till Nova som valde stammen TGW och lät mig slutföra sagan:)
 
Senast redigerad av en moderator:

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
du det blev mer än vg... du får mvg av mig....:D:D
tack för att du skrev klar den.. skrattade gott
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Detta är definitivt ett värdigt slut på denna saga. Jag hade definitivt inte skrivit den bättre själv. Som jag ser det så är denna story värd att ge MVG i betyg. Sådan inledning med sådant slut är svårfattbart. Lycka till i ditt nya hem Lady Nova. Du kommer alltid ha en plats i BFHs hjärta även om du inte passar in i våra planer. Vi kommer inta att besöka dig igen på ett bra tag om någonsin.
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
Detta är definitivt ett värdigt slut på denna saga. Jag hade definitivt inte skrivit den bättre själv. Som jag ser det så är denna story värd att ge MVG i betyg. Sådan inledning med sådant slut är svårfattbart. Lycka till i ditt nya hem Lady Nova. Du kommer alltid ha en plats i BFHs hjärta även om du inte passar in i våra planer. Vi kommer inta att besöka dig igen på ett bra tag om någonsin.
Tack, Lufsen... tror inte att du planerar det iaf...att hälsa på menar jag, men det kanske finns andra som ev tänker det...TGW är nog lite bättre på att se om de sina,hoppas jag...men det visar sig...har man en "kändis" m i klanen så kanske man bör vara rädd om den personen...*skratt*... *kram* från Lady Nova...;)
 

DeletedUser

Guest
Tack, Lufsen... tror inte att du planerar det iaf...att hälsa på menar jag, men det kanske finns andra som ev tänker det...TGW är nog lite bättre på att se om de sina,hoppas jag...men det visar sig...har man en "kändis" m i klanen så kanske man bör vara rädd om den personen...*skratt*... *kram* från Lady Nova...

Snarare 2 kändisar:D

Forumets mest kända ''spammare'' (som även hävar att han inte är en). Alltså jag:) Sorry gohan... Din tid kommer;)
 

DeletedUser

Guest
ja här jaa... men inte i spelet, kan jag slå vad om....:rolleyes:

Men man blir ju känd genom att skriva här:)

tänk hur många gäster som går in och tittar på mina inlägg, undrar vem detta kan vara. Och sen söker dem på rankingen efter mig. Vips så kommer jag fram på 240 platsen. De undrar, är han nära mig och söker på en av mina byar. Vips de var jag (inte) . Det var ju kul säger dem tillslut:)
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
Men man blir ju känd genom att skriva här:)

tänk hur många gäster som går in och tittar på mina inlägg, undrar vem detta kan vara. Och sen söker dem på rankingen efter mig. Vips så kommer jag fram på 240 platsen. De undrar, är han nära mig och söker på en av mina byar. Vips de var jag (inte) . Det var ju kul säger dem tillslut:)
tror du verkligen på detta själv??? kan bli liiiiite för mycket att läsa oxå...:rolleyes:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp