"Sagan om Lady Nova" Tillägnad Lufsen75

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
Tillägnad Lufsen75.

Det kommer en ryttare, i full stridsmundering, på en kraftfull vit häst. Rider fram mot den stora porten till det vackra slottet. Sakta rider ryttaren över bron in på den stenbelagda gården. Hoppar av sin häst och lämnar över tyglarna till en stallknekt.
Med bestämda steg går ryttaren upp mot slottet, tittar sig omkring och tycker att allt är vackert och mycket välskött.
In genom porten till den stora bankettsalen. En stor församling är där inne och det går ett sus genom de församlade. Etikettsbrott att bestiga salen i full krigsmundering anser de. Ryttaren söker igenom de församlade efter bekanta ansikten. Nickar mot Ajsajs(VoS f.d krigsherre) och känner ett vemod att det kunde vara annorlunda, en del andra som som också får en igenkännande nick. Däribland Skaara.
Alla församlade undrar vem denne vågade riddare kan vara?
Går fram mot den grupp, även kallad för "The Royal Straight Flush", som står och samtalar med Kung Lufsen75.
Riddaren tar av sin rustning och lägger den på golvet bredvid sig och och sorlet tilltar bland de församlade när de ser vem ryttaren är:
Lady Nova!
Kung Lufsen75 begär tystnad och ber Lady Nova att tala.
Lady Nova går ner på knä och böjer ner huvudet.
"Ers Majestät! Jag ger Er min rustning, mitt svärd och"...
Lady Nova tystnar och tittar upp i Kung Lufsens ögon,en tår letar sig sakta ner för hennes kind, "min lojalitet!"
"När tiden är mogen så får jag tillbaka mitt svärd och rustning."
Lady Nova reser sig sakta upp.
"Men en sak kan jag aldrig ge Er, min stolthet!"
Lady Nova bugar,vänder sig om och går med stolta steg ut ur den ståtliga bankettsalen.
Hämtar sin häst och rider långsamt därifrån mot.....

Resten av denna saga får ni andra fortsätta på!
Lady Nova
 

DeletedUser

Guest
Tillägnad Lufsen75.

Det kommer en ryttare, i full stridsmundering, på en kraftfull vit häst. Rider fram mot den stora porten till det vackra slottet. Sakta rider ryttaren över bron in på den stenbelagda gården. Hoppar av sin häst och lämnar över tyglarna till en stallknekt.
Med bestämda steg går ryttaren upp mot slottet, tittar sig omkring och tycker att allt är vackert och mycket välskött.
In genom porten till den stora bankettsalen. En stor församling är där inne och det går ett sus genom de församlade. Etikettsbrott att bestiga salen i full krigsmundering anser de. Ryttaren söker igenom de församlade efter bekanta ansikten. Nickar mot Ajsajs(VoS f.d krigsherre) och känner ett vemod att det kunde vara annorlunda, en del andra som som också får en igenkännande nick. Däribland Skaara.
Alla församlade undrar vem denne vågade riddare kan vara?
Går fram mot den grupp, även kallad för "The Royal Straight Flush", som står och samtalar med Kung Lufsen75.
Riddaren tar av sin rustning och lägger den på golvet bredvid sig och och sorlet tilltar bland de församlade när de ser vem ryttaren är:
Lady Nova!
Kung Lufsen75 begär tystnad och ber Lady Nova att tala.
Lady Nova går ner på knä och böjer ner huvudet.
"Ers Majestät! Jag ger Er min rustning, mitt svärd och"...
Lady Nova tystnar och tittar upp i Kung Lufsens ögon,en tår letar sig sakta ner för hennes kind, "min lojalitet!"
"När tiden är mogen så får jag tillbaka mitt svärd och rustning."
Lady Nova reser sig sakta upp.
"Men en sak kan jag aldrig ge Er, min stolthet!"
Lady Nova bugar,vänder sig om och går med stolta steg ut ur den ståtliga bankettsalen.
Hämtar sin häst och rider långsamt därifrån mot.....

Resten av denna saga får ni andra fortsätta på!
Lady Nova

Man blir ju rörd av denna. klart bra saga. kopierar in denna ochså i min privata profil.
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
tack lufsen! lite lögn och lite sanning... fantasin får göra det som inte sägs...
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
usch vad du är elak...=((( varför din när den är min historia...bara tillägnad dig... *ledsen*
 

DeletedUser

Guest
Lufsen. jag tror du sårade henne djupt nu:(. SÄG FÖRLÅT:mad:


:D
 

DeletedUser

Guest
Jag har alltid sett mig som en människokännare.:p
(jag skrev detta mest eftersom att jag vill ha fearmes komentar eftersom att han vill komentara varje gång jag säger ngt om mig själv;) )
 

DeletedUser

Guest
mycket sant... du ser mer än han..

Förlåt om jag sårar någon då detta i mitt hänseende ses som ett spel. Det är inte meningen att någon ska bli ledsen. jag är som sagt rörd av historien och med vad jag ville ha sagt var att i krig bereättas oftast bara vinnarens historia. det var väl därför Stalin kom undan med vad han gjorde och inte Hitler. Det var vad jag ville ha sagt. nu har i allafall Nova berättat lite om förlorarsidans syn även om jag ser hennes agerande med respekt. att vara kvar i stammen fast man är ute i periferin och långt borta från kamraterna. De Jag ser som de största förlorarna i detta krig är inte Nova utan de som en gång ledde stammen till kriget, Sanjo och SaninBIH. De gjorde så fort vi attackerade planer för att lämna stammen. De försökte aldrig ens att försvara sig. det de gjorde var inte bara ett svek mot VoS utan mest ett svek mot dem själva. som tur är flydde till TDF som vi också av en händelse är i krig med så deras dagar är hur som helst räknade.
All heder åt Nova som jag ser som en vinnare i eländet bland alla andra VoSare som flydde.
 

DeletedUser

Guest
Well said lufsen. Så du vet så finns det alltid en öppen plats i TGW. men jag tror säkert du hellre vill vara kvar i VoS.
 

DeletedUser

Guest
usch vad du är elak...=((( varför din när den är min historia...bara tillägnad dig... *ledsen*

Jag är väl inte elak som faktiskt hedrar dig genom att använda den p åmin presentation i spelet. Det är att hedra dig som jag gör det. Inte många som får plats där. jag gillar bra sagor.
 

DeletedUser

Guest
:mad: Vad du tvungen att påminna mig om det:( skolan börjar ju då:( Slut på sena kvällar och långa sovmorgonar:(
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
Förlåt om jag sårar någon då detta i mitt hänseende ses som ett spel. Det är inte meningen att någon ska bli ledsen. jag är som sagt rörd av historien och med vad jag ville ha sagt var att i krig bereättas oftast bara vinnarens historia. det var väl därför Stalin kom undan med vad han gjorde och inte Hitler. Det var vad jag ville ha sagt. nu har i allafall Nova berättat lite om förlorarsidans syn även om jag ser hennes agerande med respekt. att vara kvar i stammen fast man är ute i periferin och långt borta från kamraterna. De Jag ser som de största förlorarna i detta krig är inte Nova utan de som en gång ledde stammen till kriget, Sanjo och SaninBIH. De gjorde så fort vi attackerade planer för att lämna stammen. De försökte aldrig ens att försvara sig. det de gjorde var inte bara ett svek mot VoS utan mest ett svek mot dem själva. som tur är flydde till TDF som vi också av en händelse är i krig med så deras dagar är hur som helst räknade.
All heder åt Nova som jag ser som en vinnare i eländet bland alla andra VoSare som flydde.

tack Lufsen.. det värmde...ja du har rätt i att det är ett spel men känslor finns ändå annars skulle det ju inte bli en massa bråk här på forumet, eller hur?.. jag försöker bara visa hur jag är... och kanske jag fortsätter på sagan om mig snart igen för sagan fortsätter hur den nu än blir..men det som står i den sant...hmmm det mesta iaf...;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp