Omröstning

  • Trådstartare =BS=DrunkenPolitician
  • Start datum

Solace vs CCCP?


  • Totalt antal röstare
    79
  • Enkät stängd .
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
detta kan bero på att ja inte har sovit på några dar men vafan menar du xD

Här är ett exempel.

Spelare A: CCCP-spelare
Spelare B: Solace-spelare

Spelare A har 100 yxor och spelare B har 50 svärd 50 spjut

Spelare B har 80 yxor och spelare A har 20 svärd 20 spjut

Spelare A har mer OFF än vad Spelare B har.

Spelare B har mer DEF än vad Spelare A har.

PÅ varje OFF-trupp går det 1 DEF-trupp om man jämför 100 yxor med 50 svärd 50 spjut. (Då Spelare A anfaller Spelare B)

PÅ varje OFF-trupp går det 1/2 DEF-trupp om man jämför 80 yxor med 20 spjut 20 svärd. (Då spelare B anfaller spelare A)

Detta är förstås en förenklad modell, men jag antar att du förstår hur jag menar nu.
 

DeletedUser

Guest
Och jag tror CCCP :D, oj vad jämt det ser ut i omröstningen... det brukar ju nästan alltid vara en som får nästan alla röster..
 

DeletedUser

Guest
Ni behöver nog inte ens rösta om detta då Solace & CCCP INTE kommer hamna i krig, om nu inte något jag väldigt stort ändrar på detta. Dom har varit bundsförvanter sen v2 med ett par i CCCP och antar att CCCP gillar dom. :)

Men vi säger att Solace & CCCP skulle hamna i krig så tror jag ingen skulle vinna, skulle bli ett så långt och utdraget krig att det skulle sluta med en IAP.
 

DeletedUser

Guest
Här är ett exempel.

Spelare A: CCCP-spelare
Spelare B: Solace-spelare

Spelare A har 100 yxor och spelare B har 50 svärd 50 spjut

Spelare B har 80 yxor och spelare A har 20 svärd 20 spjut

Spelare A har mer OFF än vad Spelare B har.

Spelare B har mer DEF än vad Spelare A har.

PÅ varje OFF-trupp går det 1 DEF-trupp om man jämför 100 yxor med 50 svärd 50 spjut. (Då Spelare A anfaller Spelare B)

PÅ varje OFF-trupp går det 1/2 DEF-trupp om man jämför 80 yxor med 20 spjut 20 svärd. (Då spelare B anfaller spelare A)

Detta är förstås en förenklad modell, men jag antar att du förstår hur jag menar nu.

det förvirrade mig ännu mer men jag kollade på den du skrev innan så ja fattar xD
 

DeletedUser

Guest
Ni behöver nog inte ens rösta om detta då Solace & CCCP INTE kommer hamna i krig, om nu inte något jag väldigt stort ändrar på detta. Dom har varit bundsförvanter sen v2 med ett par i CCCP och antar att CCCP gillar dom. :)

Men vi säger att Solace & CCCP skulle hamna i krig så tror jag ingen skulle vinna, skulle bli ett så långt och utdraget krig att det skulle sluta med en IAP.

Ändå röstade du på CCCP? :)
 

DeletedUser

Guest
va är CCCP off? trodde dom va 100% def :eek:

Japp, fanns inget "Utdraget krig - Blir IAP" alternativ så tog CCCP då jag VET hur bra dom är på att attackera. Vet dock att Solace är bra på att supporta men tror ändå CCCP skulle ha ett litet övertag med sina zerg tekniker ;-)
 

Kolsyrade

New Member
Reaktionspoäng
0
Som dante hintar om blir ju de som inte är online i solace mer än 20 timmar straffade och fönedrade... eller hur är det nu igen?

vi blir vadå sa du??
första gången jag hört talas om något sånt. Solace´iter spelar så mycket som dom kan, orkar och känner för.
Ingen i solace skulle bli förnedrad om dom inte kunde spela, och pålitliga KÖ är enkelt att hitta
Vi har haft flera som tröttnat/fått tidsbrist och dragit ner eller lagt av helt. än sen? det är bara ett spel och vi är som sagt kompisar irl.
Därremot skulle stämningen nog vara ganska obehaglig nästa taco kväll/fest om någon skulle backstabba stammen.

On topic, CCCP är ett bra gäng, dom sitter på en annan kontinent än solace och rent allmänt skulle ett krig mellan oss ta extremt lång tid/energi och kosta mycket mer än det var värt. Men om det skulle inträffa så skulle jag inte våga satsa pengar på vem som skulle vinna.
 

DeletedUser

Guest
vi blir vadå sa du??
första gången jag hört talas om något sånt. Solace´iter spelar så mycket som dom kan, orkar och känner för.
Ingen i solace skulle bli förnedrad om dom inte kunde spela, och pålitliga KÖ är enkelt att hitta
Vi har haft flera som tröttnat/fått tidsbrist och dragit ner eller lagt av helt. än sen? det är bara ett spel och vi är som sagt kompisar irl.
Därremot skulle stämningen nog vara ganska obehaglig nästa taco kväll/fest om någon skulle backstabba stammen.

Skämt mate, jag skämtade...
 

DeletedUser

Guest
vi blir vadå sa du??
första gången jag hört talas om något sånt. Solace´iter spelar så mycket som dom kan, orkar och känner för.
Ingen i solace skulle bli förnedrad om dom inte kunde spela, och pålitliga KÖ är enkelt att hitta
Vi har haft flera som tröttnat/fått tidsbrist och dragit ner eller lagt av helt. än sen? det är bara ett spel och vi är som sagt kompisar irl.
Därremot skulle stämningen nog vara ganska obehaglig nästa taco kväll/fest om någon skulle backstabba stammen.

On topic, CCCP är ett bra gäng, dom sitter på en annan kontinent än solace och rent allmänt skulle ett krig mellan oss ta extremt lång tid/energi och kosta mycket mer än det var värt. Men om det skulle inträffa så skulle jag inte våga satsa pengar på vem som skulle vinna.

det är svårt att märka ironi när någon skriver, så ... :D
 

DeletedUser

Guest
tror att solace har ett litet övertag för dem känner varandra, dem sitter nog i samma rum och spelar tillsammans, behöver nån support eller om nåt händer så får dem reda på det direkt
 

DeletedUser

Guest
tror att solace har ett litet övertag för dem känner varandra, dem sitter nog i samma rum och spelar tillsammans, behöver nån support eller om nåt händer så får dem reda på det direkt

lol. CCCP känner varandra med. nästan alla är från NwP :)
 

DeletedUser

Guest
kolla in hitem (tror det e mannels brorsa?), tror detta är hans första värld han lirar på. Har för mig att Mannel sa något sådant :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Solace vinner lätt eftersom CCCP redan tar ut sig på andra, säger dock inte att det skulle bli lätt för solace att göra det... Men igentligen så går det ju bara att spekulera, det är ju bara de som vet vad de har i byarna...
 

DeletedUser

Guest
Rent politiskt så finns det i dag ingen anledning för Solace och CCCP att kriga, vi befinner oss på olika kontintenter och i alla fall för tillfället så finns det gott om lokala mål att gobbla upp.

Dock _ÄR_ Solace en stort fredlig stam som växer på grund av andra stammars misstag... för vi låter inte stammar som slår på oss vara ifred... en spelare som går på oss blir automatiskt ett mål för stammen, en stam som försvarar en spelare som går på oss... ja ni ser själva...

För statistik är det bara att titta i TW-Stats

PS
Solace känner varandra, vi spelar dock INTE i samma rum... utom några av oss vissa gånger när vi träffats... jag får väldigt många medlemsansökningar varje dag trots att alla vid det här laget borde veta att vi bara släpper in folk vi känner IRL
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
kolla in hitem (tror det e mannels brorsa?), tror detta är hans första värld han lirar på. Har för mig att Mannel sa något sådant :)

Jo, Hitem är min "kära" bror. TW är ett fint sätt att hålla kontakt över långa avstånd :). Sägas bör att han började mkt mkt sent på s.2 för att lära sig grunderna i spelet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp